ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. عليرضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ماشین سمند دارم ef7خیلی راحت هستم قدرت سرعت ومصرف اما موتور این ماشین المانی ذیمنس المان سری اول بودحالا بماند که سری بعد اشغال بوده چون برادرمن خرید وموتور سوخت مدل90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چیزمشخصیه تندربهتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدایش ال90 از عقب که نکاه به چراغاش احساس میکنی فرغون پیشرفته جلوته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا من از سال 87 لوگان دارم قبلش هم سمند سوار شدم و بعدش…ولی لوگان یه چیزه دیگس…بخدا با زانیا هم کورس گذاشتم اونموقع چفت و جور تر بود موتورش و تو شتاب اولیه و تا 100 کیلومتر گرفتمش..ماشینه عالی بود و هست در کل….سمند لش و سنگین و پرمصرفه و قدیمیه.ظاهر لوگان برای اروپای شرقی هست ولی به نظره من قشنگه و تا الان 60000 تا راه رفتم باهاش ولی ایرادی نتونستم ازش بگیرم…اسپرتش هم بکنی خیلی عالی میشه من مشکیش رو دارم و اسپرت شده باقلوا ولی سمند را اصلا نمیشه اسپرتش کرد و به تازگی قابل توجه 207 رو کردم تو باقالی و اصلا حریف شتاب لوگان نیست.در یک کلام سالاره چه به قیمت و همه چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      207 دنده اوتوماتش به پرایدم نمیرسه مردی با تیپ 5 فرانسه کورس بزار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. arian

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بعد از تصادف لوگان میشه لگن. و راننده میشه جنازه. ولی سمند درست میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که از سال 87 دارم لوگان سوار میشوم هیچ عیبی از این ماشین ندیدم وقتی اسپرتش کنی که محشر میشه راستی میگن از پشت به ماشین نگاه کنی شبیه فورقونه اما خیلی باحاله ولی سمند خیلی بزرگه شبیه کامیون وقتی ادم سوار میشه فکر می کنه سوار 18چرخ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. JAVAD

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هردوتاشون لگن هستن سمند که عین قرباغه هست L90هم مثل زن حامله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mostafa

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خب منم با پارس توی سربالا تو همون دنده 2 هم مگان و هم لوگانو سوسک کردم.اما در کل لوگان خوبه.از همه بهتر 206 تیپ 6 هستش.اما بازم پارس سال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALIREZA

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من از سال 81 یک پارس دارم و سال 90 یک پارس سال هم خریدم. هردوشو دوست دارم ولی پارس قدیمیم …. جلو بندی بهتری داشت من تا سال 88 دست به جلو بندیش نزدم

      کلا من از پارس رازیم
      تعادل بهتری نصبت به سمند داره
      شتاب بهتری داره
      کلا بین اسباب بازیهای ایران خودرو و سایپا از هموش سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بابک حاجتی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر 90 ماشین خوبی هستش ولی برو تیز 16 سوپاپ ولی وقتی بحث امنیت سرنشینان و راننده فضای اتاق و صندوق عقب جهت مسافرت پیش میاد سمند خیلی سر تر هستش در ضمن اگه بحث اسپرت و بزک نمودن ماشین باشع سمند خیلی خوشگلتر از تندر 90 بزک میشه لاستیک 205 بزار زیر تندر میشه مثل لاستیک تراکتور دقیقا یک سوم لاستیک از گلگیر بیرونهو در مورد سمند تازه میشه فیت فیت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. داش امید

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حقیقت کلام اینه که سمند که کلا ستمه.لوگانم که از نظر من خیلی بیریخته،اسپرتش که میکنیم تازه یه خورده از ظاهر لگن بودنش کاسته می شه.نمیدونم چرا طراهای داخلی ما اینقدر ایرانیارو دسته کم گرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ال 90 حال آدمو بهم میزنه با اون طراحیه مزخرفش تازه دز سمند های جدید با موتور 16 سوپاپ EF7 نواقص قبلی بسیار بهبود یافته و با اطمینان میشه گفت که از ال90 بهتره!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALIREZA

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ef7 نمیدونم چرا ولی 90% ef7 ها با مشکل موتوری از دور خارج میشن !!! عجیبه ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مسعود

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    چی بگم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامین

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا چی بگیم؟ راست میگن که ایرانیا عقلشون به چشمشونه. منکله ما شینای زیر 30 میلیون رو داشتم. الانم 3 تا ماشین داریم تو خونه. یه شوناتا 2011 یه تندر 90 یه زانتیا. و همه ی ما شین های زیر 20 میلیون رو داشتم.هیچ کدوم به گرد ال 90 هم نمیرسن. به اون داداشی که گفت پارس سال. پارس سال امکان نداره ال 90 رو بگیره. من خودم 2 ماه پارس سال داشتم چیزه توفه ای نیس. راشتی کولرشو روشن کنی موتور میگه غلط کردم.در باره ظاهرش هم یک طرح غربی داره و در اروپا هم مورد استقبال قرار گرفته. در کل قابل مقایسه با خودروهای نام برده نیستو هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ قدرت. امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ال90 موتور 16 سوپاپش شرف داره به کل سمند.سمند اگه این موتور پژو رو نداشت هیچکس نگاه هم بهش نمیکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      هنوز EF7 به گوشت نخورده که 16 سوپاپ برات جالب است. برو CVVT را سرچ کن بعد نظر بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        سمند EF7 موتورش خیلی قوی تر از ال 90 هستش .cvvt تکنولوژی بروزی هست که شرکت های بزرگ مثل BMW ازش استفاده میکنن. حالا شما برین حال اون طراحی آشغال ال 90 رو ببرین!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. bahram

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام راستش من تندر داشتم خدایی 9 ماه سوار شدم خیلی رازی بودم ولی اصلا از ریختش خشم نمییومد ولی چون شتاب و کم مصرف بود دوست داشم حالا فروختم میخوام سمند بخرم میخواستم بپرسم از کسایی که سوار سمند میشن نظرشون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      بخر فقط EF7

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ali125

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    والاما می خواستیم سمند بخریم حالا گیر کردیم شما به خدا کمک ال 90یا سمند کدوم بهتره کمک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akram

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      هر چی میگیری سمند نگیر، به خاطر حفظ سلامتی و پول بنزین و تعممیرگاه نرفتن و همینطور یه ماشین خارجی بگیر که ماشین باشه سمند با پلتفرم 405 دهه 80 بدون تست تصادف ، و….

      ماشینهای ایرانی تو این رنج ال 90، 206 (فقط 1600) بدون صندوق ترجیحا (صندوق دار هم همون دستکاری شده ایران فرقون هست)ولی اگه خانواده هستید صندوق دار بگیرید و حتما رو صندلی عقب و جلوی 206 بشین ببین اذیت میشی یا نه یکم قدت بلند باشه هم سرت به سقف میخوره و هم کمر درد می گیری،
      ,
      و مگان 1600 کارکرده، درباره لیفان 620 هم میتونی تحقیق کنی نمیدونم چطور هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. احمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .خداییش یک چرخl90 به تمام قیافه سمند میرزه .سمند یعنی فرغون ایرانیان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      L 90= گاری موتور دار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. فرید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط 206. از همه نظر 206 سره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید deadman

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال90 خیلی ماشین بیخودیه فکر کنم طراحی ماشینو ازروی فرغون زدند ولی سمند طراحی عالی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. یه متضرر

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    من تازگی خریدم مدل 91
    البته سمندef7بنزینی رو عرض میکنم
    کاری به موتورش ندارم ولی سمند رو اگه موتور بنز 2012 رو هم روش بزارن با این وضعیت مونتاژ افتضاحشون بازم همون سمنده
    کیفیت قطعاتش واقعا افتضاهه
    فقط کافیه از در 4تا نمایندگی ایرانخودرو رد بشید
    از هر 10تا ماشینی که واسه تعمیر میارن 11تاش سمنده
    و دیگر هیچ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. amir

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من کاملا با شما موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ali125

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ولی ال 90 قطعاتش به راحتی در دسترس نیست وسمند هم خوش تیپ تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر 2تاش آشغاله
    این داخلی ها اینقدر بی عرضه هستن که بلد نیستن یه ماشین جدید و زیبا طراحی و بسازن
    فقط مونتاژ اونهم ماشین های از رده خارج 2نیا
    هند هم خودرو ساخت و ایران هنوز 405 مونتاژ میکنه
    واردات را هم که جوری کردند که تقریبا 2.5برابر ماشین باید پول بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. بهزاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا وخانم من سمندوسورنوتندروپارس و زانتیا داشتم.الانم سمند موتور ملی دارم .کارم تو جادسو موتور ملی محشره .من عشق سرعت واسپورتم.فقط سمند موتور ملی.پارس که از همه اشغالتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      ای ول دادا . کجا بودی که این رنو سوار های ماشین ندیده داداشتو کشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. محمدرضا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از حق وانصاف نگذریم سمندهای جدید قابل مقاسیه باماشینهای ساخت داخل نمیباشند چه برسد به مقایسه باL90من هردو خودرو را داشتم انصافآ L90بغیر از موتور و گیربکس به کاردستی دبستانیها شباهت زیادی داردسمندمولتی پلکس فول با موتورجدید قابل قبول میباشدچون سیستم ترمز فول کاملا عوض شده و هندینگ بسیار بالایی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آقا محمد رضا قربونت داداش حرف دل مارو زدی. اصلا سمند های جدید رقیبی تو ایران ندارن. بعضی ها شروع کردن به ساختن فیلم های ساختگی علیه سمند!!!!!!!!!!!!!! با این کارا فقط خودشونو قول میزنن!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه متضرر

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (56 ديدگاه)

        آقایون محترم قبول کنید سمند رو فوقا العاده بی کیفیت دارن میسازن که هر جاشو که نگاه میکنی واقعا نا امید کننده ست
        بنظرم سمند از دور قابل تحمله کافیه فقط یه بار باهاش رانندگی کنی یا از نزدیک بری تو نخش اون وقت این متن رو میتونی درک کنی
        تازه یه ماه که صفرشو گرفتم
        آقایونی که دو دل تشریف دارین در انتخاب غیر سمند و البته l90 شک نکنید
        منم سه ماه پیش که میخواستم ماشین بگیرم خیر سرم با نظرات دوستان تو محیط مجازی کم کم به این نتیجه رسیدم هیچ ماشینی رو دست سمند ef7 بنزینی زیر 20 تومن وجود نداره…..حالا که تحویل گرفتم فهمیدم هیچ ماشینی به بی کیفیتی سمند زیر 20 تومن وجود نداره البته اگه پراید رو یه قلم سبز دورش بگیریم
        حالا هم با 200 تا کارکرد این قد دلمو زده میخوام بفروشم هر کی طالبشه در خدمتیم
        اینو عرض کنم که ماشین هیچ ایراد فنی نداره ولی من باهاش حال نمیکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رامتین

      ۱۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      آقا محمد رضا سلام
      با توجه به تعریفهایی که از سمند میگید پس چرا تو لیست ارزیابی سازمان کیفیت و استاندارد پس از ال 90 ، 206 ، ام وی ام 530 و پارس هستش؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. arian

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    قربون آقا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه متضرر

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      در سمند من مولتی پلکس هم هست
      و منظورم از 200تا کارکرد 200کیلومتره نه 200000…………..؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. کیانوش

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یه راهنمایی برادرانه هیچ کدوم ارزش خریدن ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ashkan

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان عزیزم باید بگویم براستی ال90 بهتره..
    راستش من تجربه رانندگی تمام خودروهای زیر 30ملیون را داشتم. سال 78 که پرشیا 2000 داشتیم دیگه ماشین ساخت داخل مثل اون ندیدم.محشر بود..سال 84 یه 405 گرفتم که هنوزم دارمش.تقویتش کردم و تاحالام مشکلی باش نداشتم.از لحاظ سرعت و شتاب هیچی جلودارش نیست..هم 206 هم پارس سال هم سمند ال ایکس هم 207 داشتم..باید بگم اگر از لحاظ موتوری و کیفیت ساخت و ایمنی بخواین انتخاب کنید فقط ال90..توی شتابم هیچ ماشینی تو این رنج حریفش نیست..
    207 اصلا ارزش سوار شدن نداره.سمند ال ایکس فقط مایه ضایع شدن توی کل انداختنه و نه ترمز داره و نه کیفیت ساخت وبعد چندماه باید انداختش او سطل آشغال..206 هم که ساخته شده واسه تصادف..پارس هم برای 70 سال به بالا خوبه که نه شتاب بخوای نه سرعت.یه موضوع دیگه هم که بخوام بگم اینه که اگه خواستید ماشینایی مثل پارسو 405 و زانتیا و اینا بخرید سعی کنید مدل 87به قبل تمیز بخرید.چون ماشینای جدید ماهی یبار باید کل موتورشو عوض کنی.
    کلا بخوام بگم توی این یکسال که ال90 ای2 خریدم هیچ مشکلی نداشته و نسبت به قیمتش محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اشکان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    سمند در کل ماشین دهاتی پسندی هستش!فقط دهاتی ها عاشقش هستن!میگی نه برو نظر سنجی بکن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمدرضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مثل رزمی کارای ایرانی که میگن فقط رشته ماخوبه وبقیه رشته ها همشون مزخرفن تمام دوستان هم از ماشینی که سوارمیشن طرفداری کردن.نه جونم واقعیت اینه که همه رشته هاخوبن ولی توی ایران استادخوب نداریم پس همه رشته هامزخرفن.ماشینای ساخت داخلم همینطوره همشون خریه پالنگ هستن فرقی نمیکنه من یه گالانت94روبه همه ماشینای ایرانی ترجیح میدم پس بیخود خون خودتونوبخاطرسمندو206وپارسوال90وکوفت وزهرمارکثیف نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا