جیپ

فراخوان جیپ رانگلر و گلادیاتور مجهز به گیربکس دستی

حفظ گیربکس‌های دستی برای جیپ معنای متفاوتی دارد زیرا این کمپانی محبوب در حال فراخوان ۴۲۸۸۷ دستگاه رانگلر و گلادیاتور مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی می‌باشد.

بنا به گزارش فراخوان ایمنی منتشر شده برخی مدل‌های رانگلر ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ و گلادیاتور مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دارای گیربکس دستی شاید شاهد داغ شدن بیش از حد صفحه کلاچ باشند که این کار می‌تواند باعث از کار افتادن قوای محرکه شود.

جیپ می‌گوید این داغ شدن نتیجه اصطکاک بوده و این امر می‌تواند منجر به شکستن سریع صفحه کلاچ شود. اگر این اتفاق رخ دهد، بقایای صفحه کلاچ می‌تواند وارد گیربکس شده و باعث مشکلاتی شود. اگر این بقایای صفحه کلاچ با متریال آتش‌زا در تماس باشد احتمال آتش‌سوزی وجود خواهد داشت.

البته این موضوع فقط روی کاغذ مطرح نیست زیرا فیات-کرایسلر در ماه اکتبر شروع به بررسی‌های خود کرد چراکه یک دستگاه گلادیاتور در تأسیسات تولدو آتش گرفت. این شرکت بعداً شاهد آتش‌سوزی دو دستگاه خودروی دیگر بود که دلیل آتش‌سوزی آن‌ها به گیربکس مربوط می‌شد. فیات-کرایسلر همچنین با نگاهی به گذشته فهمید حدود ۷ سابقه کمک به مشتریان در راه مانده، ۶ ادعای گارانتی و یک گزارش احتمالی مرتبط با این مشکل وجود داشته است.

جیپ به منظور حل مشکل اقدام به فراخوان خودروهای تحت تأثیر کرده تا روی آن نرم‌افزاری نصب کند که می‌تواند گشتاور پیشرانه را در زمان افزایش دمای کلاچ و احتمال آسیب به صفحه کلاچ کاهش دهد. اگرچه جیپ گفته در این فراخوان قطعه‌ای معیوب وجود ندارد اما هزینه‌های مربوطه را به مشتریانی که قبلاً اقدام به رفع مشکل کرده‌اند پرداخت خواهد کرد.

جیپ گفته به زودی کار آگاه‌سازی مشتریان را انجام خواهد داد و درعین‌حال اعلام کرده شاید مشتریان بوی کلاچ سوخته را حس کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بخاطر یه مشت اگر و شاید …..
    نگاه کافرا چی جوری وجدان کاری دارن ما چجور هیی کسی اون بالا هست ؟؟؟

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. جناب ایکس

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      به قول یکی از بزرگان (که یادم نیست) اونجا مسلمون نیست ولی اسلام هست اینجا مسلمون هست ولی اسلامی نیست.

      موافقم 15
      مخالفم 0
      1. جناب ایکس

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        منظور از اسلام هست اینه که نه حق هم رو میخورن نه دزدی میکنن نه چیز بیکیفت میدن دست مردم نه بی مسئولیتی میکنن وجدان کاری دارن سعس میکنن روز به روز محصول بهتری تولید کنن.
        مشل شرکتای ایرانی اینه که تا یکم پولدار میشن و محبوبیت کسب میکنن توش تغلب میکنن و میخوان با تغلب سود کوتاه مدت کسب کنن و نمیفهمن که با این کار سود بلند مدتشون میپره و شرکتشون روز به روز نابود تر میشه. مثل اسنپ که گندش در اومد (احتمالا فیلمش دیدین که یارو یه چیز 6 میلیونی به اسنپ داده ازش دزدیدن، ماشینشم پورشه هست بی ام و هست نمیدونم)

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. جناب ایکس

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          غلط املایی زیاد دارم چون اگه ویرایش کنم کامنتم 3 یا 4 ساعت طول میکشه تا تایید شه.
          ولی انشا الله خدا ریشه سایپا و ایرانخودرو رو با خاک زیر پاشون بکنه. الهی آمین

          موافقم 13
          مخالفم 0
  2. Paydar

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    کافرا چجوری بین جیپ و گلادیاتوری ک پول تعویض قطعه رو بهت میده و فورد و برانکویی ک بخاطر کرونا ک تحویل ماشیناش تاخیر خورده پول ب حساب مشتریاش واریز میکنه میتونن یکیو انتخاب کنن؟؟!!
    الحق ک حقشونه اینجوری با افکاری ‌پر از دودلیو شک و تردید و گیجی زندگی‌ کنن!!!

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Me

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      واقعا
      یا ایها الذین امنو
      بدانید و آگاه باشید که خوشبختی و آرامش از آن شما مؤمنون و مؤمنات است که حتی برای …..تان هم کس دیگری قبلا تصمیم گرفته است و شما را از شک و تردید به دور نگه داشته است

      موافقم 0
      مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا