کیا

اوضاع روبه‌راه کیا در بازار خودروی آمریکا

کیا به عنوان خودروسازی از قاره آسیا اوضاع روبه‌راهی در بازار خودروی آمریکا داشته و رکورد فروش جدیدی در ماه ژانویه ۲۰۲۰ بر جای گذاشته است. این در حالی است که کل صنعت خودرو با افت فروش دست‌وپنجه نرم می‌کند.

یکی از محبوب‌ترین خودروهای کیا در آمریکا کراس اوور کامپکت اسپورتیج بوده که افزایش فروش ۱۱ درصدی نسبت به ژانویه ۲۰۱۹ را ثبت کرده است.

دیگر خودروی خبرساز کیا در ژانویه امسال کراس اوور ساب کامپکت و جدید سلتوس بوده است. این خودرو برای اولین بار در ماه ژانویه عرضه شده و ۹۴ دستگاه از آن به فروش رفته است.

بیش از نیمی از سبد محصولات کیا فروش پایدار بیشتری در ماه پیش داشته‌اند هرچند برخی استثناهای مهم وجود دارند. برای مثال فروش کیا استینگر با کاهش ۱۱ درصدی به ۷۴۳ دستگاه در ماه ژانویه رسیده و هاچبک سول و مینی ون سدونا نیز افت فروش ۲۲ و ۲۵ درصدی را تجربه کرده‌اند. اوضاع مخصوصاً برای سول خوب نیست چرا که این خودرو به تازگی نسل عوض کرده است.

اگرچه فروش خودروهای جدید در آمریکا با افت در سال ۲۰۱۹ همراه بوده اما کیا خلاف این روند حرکت کرده است. احتمالاً با نونوار شدن سبد محصولات کیا، رشد فروش کره‌ای‌ها بیشتر هم خواهد شد.

معاون بخش فروش کیا در آمریکا اظهار می‌دارد:

پس از عملکرد خوب در سال پیش، کیا استارتی سریع در سال جاری داشته و بهترین ماه ژانویه خود را پشت سر گذاشته است. با عرضه شاسی‌بلند جدید سلتوس، ما مطمئن هستیم که مشتریان زیادی متوجه محصولات کلاس جهانی کیا خواهند شد.

آمار فروش ماه ژانویه کیا میزان تحولات رخ داده در این شرکت را از سال ۱۹۹۴ (زمان حضور در آمریکا) تاکنون نشان می‌دهد. کیا و هیوندای با استخدام مدیران سطح بالای کمپانی‌های اروپایی همچون لوک دانکر ولکه (مدیر طراحی اسبق بنتلی و لامبورگینی) و آلبرت بیرمن (مدیر اسبق ب ام و M) روش هوشمندانه‌ای در پیشرفت را اتخاذ کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Abbas.Lambo

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    وقتی خوب زحمت بکشی نتیجش میشه همین،حلالت کیا،عاشق اون استینگر لامصبم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (349 ديدگاه)

    همه اینها نتیجه شب بیداری و خون دل خوردن یه بنده خدایی تو این سایت کهست که با انتقادات و نصایحش این‌کمپانیو از خطر ورشکستگی نجات داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    مهدی بیچاره چه کراشی رو من داره ، پراید داشتم یه روزی اما ای کاش میدادمش به تو کمتر حسرت پراید من را به سینه خود بمالی .

    بلاخره وقتی کشور درش بسته باشه معلومه جوانانش عقده به دل میشوند دنبال حرفهای خاله زنکی که فقط شخصیت خودشان را نشان به همه بدهند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ادم با همچین وسیله هایی راهی سفر بشه حال میده. تیتر هم باید اضافه بشه اوضاع روبه‌راه مردم با استفاده از کیا… ایشالله قسمت بشه سفر و خوشگذرونی و تفریح :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا