لامبورگینی

اولویت جدید لامبورگینی اعلام شد: هندلینگ بجای شتاب و سرعت!

در سال‌های اخیر لامبورگینی پرفورمنس را جزو اولویت‌های اصلی خود اعلام کرده بود اما هم‌اکنون ایتالیایی‌ها می‌گویند شرایط تغییر کرده و هندلینگ محصولات تولیدی اولویت اول را به خود اختصاص داده است.

رئیس لامبورگینی آسیا اقیانوسیه در خلال تست اوراکان STO توسط اصحاب رسانه گفته که با رسیدن خودروهای الکتریکی شده دیگر شتاب گیری به اندازه قبل اهمیت ندارد.

فرانچسکو اسکاردائونی گفته است:

اگر به ۱۰ سال پیش بازگردید احتمالاً وقتی ما پارامترهایی برای مقایسه خودروها را سؤال کنیم شما به حداکثر سرعت، شتاب و سپس به هندلینگ اشاره خواهیم کرد. سپس بحث حداکثر سرعت به اولویت دوم تبدیل شده و شتاب گیری رتبه اول را می‌گیرد. هم‌اکنون و با وجود قوای محرکه الکتریکی شده شتاب گیری دیگر اهمیت قبلی را ندارد زیرا چنین پیشرانه‌هایی شتاب گیری های شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کنند.

در سال‌های اخیر لامبورگینی تمرکز خود را روی پرفورمنس کف پیست گذاشته و این کار را با محصولاتی همچون آونتادور SVJ و اوراکان STO انجام داده است. این خودروها شتاب گیری و سقف سرعت مشابهی با مدل‌های رده پایین‌تر دارند اما در پیست سریع‌تر عمل می‌کنند.

مدیر لامبورگینی می‌افزاید:

چیزی که در حال حاضر واقعاً باعث ایجاد تفاوت می‌شود سواری خودرو و هندلینگ آن است زیرا زمانی که شما شتاب خوبی داشته اما خودرو به سختی فرمان بگیرد و هندلینگ سنگینی داشته باشد نخواهید توانست لذت سواری با سرعت بالا را تجربه کنید. قطعاً در حال حاضر هندلینگ یکی از اولویت‌های اول یک خودروساز به خصوص شرکتی همچون لامبورگینی است؛ و برای لامبورگینی هندلینگ اهمیت بسیار بالایی داشته و اولویت شماره ۱ ماست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. محمدرسول صمدی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (153 ديدگاه)

    عالی و کاملا درسته
    البته سرعت لامبورگینی و شتابشم قطعا مثل همیشه راضی کننده است حالا یکم بالا و پایین فرقی نداره

    موافقم 43
    مخالفم 9
    1. امیررضا

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      آره این حرف درسته، لامبورگینی ها رو خیلی وقته برای شتاب و قدرت و سرعت بالا می‌شناختیم ولی الان وقتی میبینن با اوراکان پرفورمانته و اونتادور اس‌وی‌جی قدرتشون رو بخوبی میتونن تو پیست نشون بدن پس این راه رو انتخاب میکنن. سیستم ALA محشره لامبورگینی کارش رو تو آیرودینامیک و هندلینگ خوب بلده.

      موافقم 20
      مخالفم 2
    2. MahyarMAR

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (215 ديدگاه)

      درسته از همون 10 سال پیش گالاردو با هوراکان پرفورمانته حداکثر سرعت فرقی نکرد ولی وقتی اوراکان رو اوردن داخل گرند ترکوند

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. MahyarM.A.R

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        ببخشید منظورم گرند تور بود نوشتم گرند

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Hadi

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          استراتژی کاملاً درستی رو در پیش گرفتن ??
          ایولا…

          موافقم 7
          مخالفم 1
    3. ?A.H MOTORS?

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (494 ديدگاه)

      اولویت عالی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. محمد رستمی نژاد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    در حال حاظر دیگه اکثر سوپر اسپرت ها شتاب های بسیار نزدیکی به هم دارند
    همه دور و بر 2 ثانیه تا 3 ثانیه می‌چرخند
    و به حداکثر سرعت هم در مکان های خیلی کمی می‌توان رسید
    مثلا در نوربرینگ به هیچ وجه نمی‌توان به حداکثر سرعت هوراکان رسید چون مقدار فضا اجازه این کار را نمی‌دهد
    پس در این مورد تقریبا شرکت ها در پیست در سرعت عملکرد یکسانی را به نمایش می‌گذارند
    چون پیچ ها مانع سریع رفتن می‌شوند آن هم به مقدار زیاد اگر به خواهید واقعا سریع بروید

    سپس اینجا است که هندلینگ مهم می‌شود که چه کسی هندلینگ بهتری دارد
    همین است که من از اول موافق این بودم که لامبورگینی برای مدل جدید STO افزایش خیلی جزئی قدرت را داشته است
    چون همونطور که در پست تیون مک لارن 760 توسط هنسی گفتم
    تاثیرمنفی روی هندلینگ و کنترل ماشین می‌گذارد
    وگرنه مقدار تفاوت شتاب در مک لارن 760 LT و مثلا فراری F8 و هوراکان پرفورمانته چه قدر است
    2. یا 3. ثانیه نهایتا

    همونطور که قبلا گفتم به تسلا دوستان
    همه چیز شتاب نیست ‌‌‌که این قدر پُز شتاب s plad رو میدین
    وگرنه که خودرو های مخصوص درگ که تمام ماشین ها
    رو جا میزارن
    چون واقعا به راحتی 400 متر رو توی ۵ ثانیه میرن
    یا خود دِرَگ اِستِر ها که فقط مستقیم حرکت میکنن ولی شتاب وحشتناکی دارن
    پس شتاب تنها مهم نیست
    هندلینگ هم مهم است
    فرمان پذیری هم مهم است
    دقیق بودن فرمان
    مقدار چسبندگی هم خیلی مهم است
    البته در خودرو های آمریکایی فقط قدرت مهم است البته منظورم ماسل کار ها است که بحث آنها جدا از این مطلب هست

    موافقم 18
    مخالفم 9
  3. SF90 STRADALE

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3901 ديدگاه)

    باورش برام سخته این چرخش ناگهانی
    سوپر اسپرت ها و هایپر کارها برای چی ساخته میشن ؟؟
    ۱. شتاب ۲. سرعت ۳. هندلینگ ۴. طراحی زیبا و تو چشم بودن ۵. خاص بودن و ارزش بالا در آینده و ….
    اتفاقاً هندلینگ خوب یک ماشین اهمیت زیادی داره ولی اینکه بحث شتاب و سرعت رو به رقبا واگذار کنی زیاد جالب نیست
    این گاو خشمگین باید در همه زمینه ها با رقبای گردن کلفتش بجنگه و میدون رو خالی نکنه ??

    موافقم 18
    مخالفم 9
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (733 ديدگاه)

      نه عزیزم
      این آقا گفته ‌که موتور های ما به اندازه کافی جذاب هستند
      شتاب عالی هم دارند
      و سرعت عالی هم دارند
      موتور های لامبورگینی که خدا هستن
      پس باید کار روی هندلینگ و فرمان انجام بشه
      وگرنه اگه شتاب لامبورگینی به شه ۲ ثانیه
      که قابل کنترل نیست و خیلی سخت میشه یا باید برای کنترلش از سیستم های فوق پیشرفته استفاده بشه
      یا سیستم های فورمول ۱ که اجازه چنین کار هایی ندارند
      متوجه شدی؟

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. SF90 STRADALE

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3901 ديدگاه)

        آقای رستمی نژاد عزیز
        هیچکس نمیتونه توانایی های لامبورگینی رو انکار کنه
        انجین های تاپ و صدای اگزوز محشر و شخصیت خاصی که لامبورگینی داره
        ولی باید قبول کرد که این حرفشون یه جور عقب نشینی در بحث شتاب و سرعت بود
        در صورتیکه رقبای لامبورگینی هنوز کاملاً الکتریکی نشدن و مدیران لامبورگینی باید خودشون رو با رقبای اصلی (پورشه ، فراری و مکلارن) مقایسه کنن و بحث الکتریکی ها رو پیش نکشن
        ● در آخر هم میخوام بگم در پیست نوربرگ رینگ ، یک مسیر مستقیم طولانی در آخر پیست وجود داره که اکثر ماشین ها میتونن به حداکثر سرعتشون برسن البته اگه توانایی این کار رو داشته باشن
        مثل پورشه 919 رکوردشکن که به تاپ اسپید خودش رسید یعنی ۳۷۰km

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (733 ديدگاه)

          عزیزم
          من میگم‌ حتی افزایش قدرت و شتاب کمتر هم اگه باشه
          اون وقت کنترل ماشین سخت میشه و باید از سیستم های پیشرفته استفاده کنن که قیمت ماشین اینطوری خیلی بالا میره
          یا استفاده از سیستم های فرمول وان که مجاز نیست در جاده
          کنترل کردن یک هیولا سخت تر هست
          یا اون یوز پلنگ که خیلی سریع میره
          شرکت لامبورگینی که STO به دید‌ که خودروی کاملا پیست محور نگاه کرده و بر اساس نیاز های پیست ساخته شده
          به نظرم لامبورگینی هوراکان STO میتونه رکورد Black series رو بزنه
          چون ماشین هم دیفرانسیل عقب هست
          اگه افزایش قدرت زیاد رو تجربه کند
          با مشکل هرزگردی چرخ های عقب مواجه میشه
          که برای کنترل کردنش بالا توضیح دادم
          وگرنه برای لامبورگینی کاری نداشت که شتاب صفر تا صد STO رو به ۲ ثانیه برسونه
          همون سیستم چهار چرخ متحرک رو هم نصب می‌کرد
          بعد دیگه در 400 متر حریف نداشت
          ولی اولویت برای لامبورگینی پیست بوده برای STO

          موافقم 3
          مخالفم 7
        2. Hamid

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          محمد رستمی نژاد عزیز
          استفاده از سیستم های پیشرفته قیمت رو میبره بالا؟! بنظرت 500 هزار تای فعلی قیمت پایینی محسوب میشه؟! (برای SVJ)
          500 هزار تا داره میگیره باید بهترین پرفورمنس رو ارائه کنه … گیربکس آونتادور هم خیلی قدیمیه باید عوض شه به طور کل ؛ اگه همه فن حریف و غول کش بود (مثل اوایل که خودش اصلا غول بود و کسی نمیتونست بکشتش!) اون موقع به قیمت بالایی میارزه …
          درباره STO هم نظری ندارم کلا خودرو های پیست محور واسه پیست درگ و تاپ اسپید و … نیستن ؛ هر چند اگه بتونن در اونجا هم عرض اندام کنن دیگه خیلی خوب میشه

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. سهند

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (662 ديدگاه)

        پس به نظر شما لامبورگینی هوراکان Evo بهتر است یا فراری f8 ؟

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (733 ديدگاه)

          این سوالی که شما کردین
          بحثش خیلی طولانی هست و جاش اینجا نیست
          عزیز من

          چطوری جون دل!!!!!
          برقراری عزیز!!!!!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 5
        2. محمد رستمی نژاد

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (733 ديدگاه)

          آقا HAMID
          منظور من لامبورگینی STO بود که اگه از سیستم های پیشرفته در کنترل ماشین در آن استفاده بشه
          قیمتش بالا تر خواهد رفت
          اگه الان ۳۰۰ هزار دلار است
          میشه ۴۰۰ هزار دلار پایه
          اونتادور عشق است
          موتور آن هم خدا است دیگه
          طراحی هم هیچ وقت خسته کننده نیست
          تا آخرالزمان تازگی داره
          اتفاقا من گیربکس اونتادور رو خیلی دوست دارم
          چون هنگام تعویض دنده آنچنان ضربه ایی میزنه
          ستون فقرات آدم جابه‌جا میشه (ای جان)

          موافقم 8
          مخالفم 4
  4. Reza

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    چه خبر از جانشین اونتادور ؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Hamid

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      سلام میرسونه

      موافقم 10
      مخالفم 1
  5. SRT

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    مگه قبلا غیر این بود؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Mf1

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      اگه قبلا غیر این بود
      قبلا اینطور نبود وگرنه تو هر پیستی رکوردار بود لامبو با کاهش وزن راحت میتونه هندلینگ و شتاب وسرعت جبران کنه هر چند تو این سالها از لحاظ وزنی خودروهاش سنگین بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. 00BEHZAD00

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. AMIN~GT12

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    لامبورگینی استاد ساخت سوپر اسپرتِ
    خوبه که در کنار شتاب و top speed ، لامبورگینی روی هندلینگ و پیست هم تمرکز کرده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. سورنا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    لامبورگینی باشه تو اصن بگو شتاب و هندلینگ نداره فقد کافیه بزاریش تو پارکینگ هر روز نیگاش کنی جون بگیری : )

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. دانیال

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (596 ديدگاه)

      ها وولا
      آونتادور که معرفی شد اول منصوری تیونینگش کرد هیچ کس نمیدونه من چقدر به عکسهای اون آونتادور نیگا میکردم . ‌. ‌.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  9. Tommy

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ثبت یه lap record به مراتب با ارزش تر از ثبت زمان quarter mile یا half mile هست چراکه خیلی از تیونر ها هم شتاب اولیه و ثانویه خارق‌العاده ای ارائه میدن که به وفور تو یوتویوب کلیپ های dragy VBOX پیدا میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. Tommy

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    هندلینگ می‌تونه عیار مهندسی یه خودرو ساز رو نشون بده

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. Benz309 1974

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اولویت اول به معنای سرعت کم و شتاب کم نیست بلکه به معنای اینه که میخوایم قوی تر شیم سرعت و شتاب لامبو همین قدر میمونه و پیشرفتم میکنه ولی هندلینگ اون بالاتر هم میره دیگه نور علی نور میشه .

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. ارشیا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اوه اوه لامبورگینی عملا گفت من دیگه کاری با درگ ندارم.
    ای پیست ها اماده باشین برای در نورده شدن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. Simon none

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    از بعد از گالاردو لامبورگینی تغریبا به این سمت رفت که کنترل خودرو بهتر کنه و حرفشون هم درسته ولی امیدوارم از این مبحث هیولا بودنش کناره‌گیری نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خداوکیلی عکس سوم رو نگاه کنید
    3 تا عشق بی نظیر کنار همن و با هم ترکیب شدن و یه ترکیبی پر روی عشقی و دوست داشتنی و مخصوصا لامصبی زدن

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا