بی ام وکادیلاکلکسوس

نبرد لکسوس IS500 با کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ و بی‌ام‌و M3، آدرنالین خالص!

لکسوس IS500 با موتور V8 تنفس طبیعی در برابر رقبای قدرتمندی مانند کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ و ب‌ام‌و M3 کامپتیشن قرار گرفته و نشان می‌دهد هنوز هم می‌توان با فرمول سنتی، هیجان خلق کرد.

آیا فناوری بیش‌ازحد پیشرفت کرده و روح خودروهای اسپرت را از بین برده است؟ لکسوس با IS500 F Sport پاسخی قاطع به این سؤال می‌دهد. گاهی نیازی به پیچیدگی نیست؛ یک موتور V8 کلاسیک تمام چیزی است که برای شاد کردن رانندگان لازم است. خودروهایی مانند ب‌ام‌و E90 M3 با موتور V8 تنفس طبیعی یا کادیلاک CTS-V با V8 سوپرشارژ هنوز در قلب طرفداران جا دارند. حالا لکسوس IS500 با همان فرمول سنتی، در این کلاس توجهات را جلب کرده است. ما فرصتی یافتیم تا IS500 را در کنار بهترین سدان‌های اسپرت امروزی، یعنی کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ و ب‌ام‌و M3 کامپتیشن، آزمایش کنیم. نسخه مورد آزمایش ما با رنگ زرد درخشان و با آپشن‌هایی مانند رینگ‌های فورج‌کاری شده BBS، قیمتی نزدیک به ۶۹ هزار دلار داشت. قیمت پایه IS500 از ۶۰,۵۹۵ دلار شروع می‌شود که آن را به ارزان‌ترین گزینه در این مقایسه تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید:

لکسوس IS500

اگر رنگ زرد متالیک نبود، شاید IS500 را با یک IS350 معمولی اشتباه می‌گرفتید اما این سدان چیزی کاملاً متفاوت است. با نام طولانی «F Sport Performance»، در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما جزئیات، داستان دیگری را روایت می‌کنند. برآمدگی ظریف روی کاپوت، نشانه هیولای خفته زیر آن است. رینگ‌ها و ترمزهای بزرگ‌تر، خروجی‌های چهارگانه اگزوز با غرش دیوانه‌وار و نشان کوچک IS500، هویت این خودرو را فاش می‌کنند. لکسوس عمداً از نام IS F استفاده نکرده تا این مدل را از محصولات تمام‌عیار F متمایز کند. طراحی IS500 شاید جدید نباشد اما همچنان چشم‌نواز است. در رنگ زرد، خطوط کوپه مانند بدنه برجسته‌تر می‌شوند. خطوطی که از درهای عقب بالا می‌روند و با ستون C هم‌راستا می‌شوند، طول خودرو را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. دم بلند عقب، ظاهری عضلانی و درعین‌حال ظریف خلق کرده است.

پرفورمنس و رانندگی

شاید این عملاً یک IS F باشد. چیزی که آن خودروها را خاص می‌کرد، موتور V8 خوش‌صدا زیر کاپوت بود. اینجا هم تفاوتی ندارد. این موتور همان قدرت مدل‌های F را تولید می‌کند، همان صداها را دارد و به همان اندازه دور می‌گیرد. این موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۲ اسب بخار، یک جواهر واقعی است و شایسته تمام تحسین‌هایی است که طی سال‌ها دریافت کرده است. بدون توربو، بدون سوپرشارژر، بدون هیچ‌چیز که مزاحم شود. فقط قدرت خالص تنفس طبیعی. این سریع‌ترین خودروی کلاس خود نیست ولی مگر می‌شود سدانی با ۴۷۲ اسب بخار قدرت کند باشد؟ این دقیقاً همان قدرتی است که کادیلاک توربوشارژ تولید می‌کند و تقریباً برابر با نسخه پایه ب‌ام‌و M3 است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۴.۴ ثانیه و توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۳.۸ متر نشان می‌دهد که این سدان ژاپنی از پس هر چالشی برمی‌آید.

فکر می‌کردم موتورهای کوچک‌تر و مدرن با قدرت بیشتر و صدای قابل‌قبول، جای V8 را گرفته‌اند اما اشتباه می‌کردم. وقتی دور موتور این V8 را بالا می‌برید، حسی به شما دست می‌دهد که هیچ فناوری یا موتور کوچک‌تری نمی‌تواند شبیه‌سازی کند. روزی که این موتور از خط تولید کنار برود، حسابی دل‌تنگش خواهیم شد. در پیچ‌ها، دلیل لکسوس برای عدم استفاده از نام F روشن می‌شود. IS500 چسبندگی خوبی دارد و در جاده‌های پرپیچ‌وخم سرگرم‌کننده است ولی در پیست، رقبا به‌راحتی از آن جلو می‌زنند. سیستم تعلیق تطبیقی خودرو کمی نرم است و حرکات بدنه مثل بادی‌رول یا شیرجه بیشتر از رقبا یا مدل‌های F احساس می‌شود. این خودرو برای خیابان ساخته شده، نه پیست و همین آن را خاص می‌کند.

کابین و راحتی

کابین IS500 سن و سال بالای خود را نشان می‌دهد هرچند که سادگی کابین حس خوبی دارد. صندلی‌های اسپرت و درعین‌حال راحت، فرمان خوش‌دست و فضای عقب که برای استفاده کوتاه‌مدت مناسب است، حس دل‌چسبی دارند. کابین جمع‌وجور است، ولی اصلاً تنگ نیست. متریال داخلی نه خیلی لوکس است و نه ارزان؛ برای قیمت و عملکرد این خودرو، کاملاً به‌جا و مناسب به نظر می‌رسند. شاید کابین با یک بازطراحی می‌توانست به‌پای طراحی زیبای بدنه برسد، ولی این سادگی مینیمال کاملاً مناسب است. این یک خودروی اسپرت با قیمتی پایین‌تر از رقبا است و نیازی به کابین میباخ مانند ندارد.

فناوری قدیمی کابین IS500 به طرز شگفت‌انگیزی عالی است. خبری از منوهای پیچیده یا اپلیکیشن‌های بی‌فایده نیست. حتی کنترل‌های لمسی تهویه هم خوب کار می‌کنند و صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی حالا لمسی است و دیگر لازم نیست با آن ماوس‌پد اعصاب‌خردکن کار کنید. سیستم صوتی مارک لوینسون این خودرو، بدون شک یکی از بهترین‌های صنعت خودرو محسوب می‌شود تا جایی که بین گوش دادن به آهنگ‌های موردعلاقه‌ام با صدای بلند و خاموش کردن کامل سیستم برای شنیدن غرش موتور ۵ لیتری V8 کاملاً مردد بودم. بااین‌وجود، هرکدام را انتخاب کنید، IS500 شما را ناامید نمی‌کند.

لکسوس IS500 در برابر رقبا

لکسوس IS500 با سبک کلاسیک و امتحان‌پس‌داده‌اش، خود را در برابر دوتا از بهترین سدان‌های اسپرت دنیا می‌بیند. ب‌ام‌و M3 کامپتیشن و کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ. M3 نیازی به تعریف ندارد؛ سال‌هاست که معیار این کلاس است و با قدرت و چابکی، رقبا را تار و مار می‌کند. کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ که روی پلت‌فرم شگفت‌انگیز «آلفا» جنرال موتورز ساخته شده، نه‌تنها با M3 رقابت می‌کند، بلکه گاهی آن را مغلوب می‌کند.

مقایسه با کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

کادیلاک و لکسوس برای رانندگی روزمره خیلی به هم نزدیک هستند. CT4-V بلک‌وینگ یکی از کامل‌ترین خودروهایی است که تا حالا رانده‌ام. این خودرو پویا، راحت و با شاسی هوشمند، قدرت و جذابیت را با قیمتی نزدیک به لکسوس ارائه می‌دهد. IS500 کروزر راحت‌تری است ولی از نظر چابکی نمی‌تواند با بلک‌وینگ رقابت کند. بااین‌حال، وقتی حرف از جذابیت موتور می‌شود، V8 لکسوس حس عضلانی و کلاسیکی دارد که کادیلاک فقط می‌تواند حسرتش را بخورد. در مقابل، شاسی بلک‌وینگ آن‌قدر بازیگوش و پویا است که هر بار رانندگی می‌کنید، حس قهرمانی به شما می‌دهد. شخصیت پویای بلک‌وینگ و گشتاور بیشتر ناشی از دو توربوشارژر، به جبران کمبود سیلندرها کمک می‌کند. همچنین گیربکس دستی شش سرعته ترمک آن، لذت خالص است؛ تعویض‌ها بشدت دقیق و لذت‌بخش هستند و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک لکسوس را کاملاً نابود می‌کنند. سیستم‌های پیشرفته کادیلاک مثل مدیریت کشش، لانچ کنترل و دوربین داشبورد با داده‌های تله‌متری، نشان می‌دهند که لکسوس در فناوری عقب مانده است ولی سیستم صوتی مارک لوینسون لکسوس، کادیلاک را به خاک می‌نشاند.

مقایسه با ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

تمام M3 تمام تمرکز روی پرفورمنس است، اما لکسوس به‌راحتی روی جاده برای لذت روزانه هم توجه کرده است. M3 در هر شرایطی رانندگی سریع‌تر است، ولی پرفورمنس فقط سرعت نیست. وسواس ب‌ام‌و به لپ تایم پیست و نیروی جی در پیچ‌ها، باعث شده کمی خشک و بی‌روح باشد. البته M3 عالی و چشمگیر است، ولی وقتی‌که از پیست خارج می‌شوید، حس و حالش کمی گم می‌شود. IS500 اما می‌خواهد در تمام مسیر برای راننده لذت فراهم کند. این دو تجربه کاملاً متفاوت هستند. این تفاوت یعنی باید انتخاب کنید چه چیزی برایتان مهم‌تر است. M3 چابک‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر است، ولی IS500 شخصیت و ظرافتی دارد که چندین برابر جذاب‌تر است. M3 شما را قهرمان نشان می‌دهد، ولی IS500 وقتی حسابی رانندگی می‌کنید، کمی چالش می‌طلبد. M3 در حد نهایی توانایی‌هایش که خیلی بالاتر از توانایی اکثر راننده‌ها است، عالی خواهد بود ولی IS500 حتی با ۶۰ تا ۷۰ درصد کاملاً راننده را خوشحال خواهد کرد. هرچند ب‌ام‌و شاید گیربکس هفت سرعته دوکلاچه روان خود را حذف کرده و گیربکس دستی را فقط در نسخه غیرکامپتیشن ارائه می‌کند ولی گیربکس هشت سرعته ZF که در M3 بهترین تنظیم را دارد، خیلی بهتر از گیربکس هشت سرعته لکسوس است.

نتیجه‌گیری

شخصیت این سه خودرو آن‌قدر باهم متفاوت است که انتخاب بین‌شان واقعاً به این بستگی دارد که کدام با شخصیت شما جور درمی‌آید. آن‌ها تجربه‌های کاملاً متفاوتی ارائه می‌دهند ولی درنهایت به هدف مشابهی می‌رسند. من خودم کادیلاک را انتخاب کردم و خریدم ولی اگر کسی IS500 یا M3 را بخرد، اصلاً سرزنشش نمی‌کنم. درواقع، چیزهای زیادی در IS500 و M3 هست که آرزو می‌کنم بلک‌وینگ من داشت ولی پشت فرمان هرکدام از این سه خودرو که باشید همیشه حس قهرمان بودن خواهید داشت و این درنهایت تمام چیزی است که در یک خودروی اسپرت اهمیت دارد.

مشخصات فنی

لکسوس IS500 کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ ب‌ام‌و M3 کامپتیشن
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I3 توئین توربو
قدرت ۴۷۲ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۶۰,۵۹۵ دلار ۶۳,۶۹۰ دلار ۸۱,۳۷۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای
منبع
TopSpeed

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. علی Shelby

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (732 ديدگاه)

    واقعا هر سه جذابن

    موافقم 29
    مخالفم 4
  2. آرین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (537 ديدگاه)

    صد میلیارد درصد لکسوس و اون کادیلاک
    چقدر خوبن
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    جذابن
    به اندازه کافی سریع
    به اندازه کافی مدرن
    به اندازه کافی راحت
    درست ترین جای ممکن
    نه نرم نرمن
    نه خشک خشک
    معلومه برای چی بوجود اومدن
    هر ماشین بازی اینو میخواد (تعادل) که این دو تا دارن
    مرد.شور 5000 اسب بخارو ببرن

    موافقم 15
    مخالفم 20
  3. محمد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (346 ديدگاه)

    جایی که بدون توجه به برند باید از تجربه ناب و منحصربفرد هر خودرویی لذت برد……..

    موافقم 26
    مخالفم 8
  4. Yaghoob

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (576 ديدگاه)

    انجین لکسوس یه چیز دیگست
    جالب اینجاست که با حجم بیشتر مصرف کمتری هم داره

    موافقم 28
    مخالفم 12
  5. مهدی دهقانی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کاش ار اس ۴ هم بود و اون موقع من بین اما و آراسته دودل بودم

    موافقم 7
    مخالفم 8
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    لکسوس

    موافقم 28
    مخالفم 12
  7. احمدرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (786 ديدگاه)

    انتخاب سختیه بین گیربکس دستی کادیلاک و موتور V8 طبیعی لکسوس

    موافقم 24
    مخالفم 7
  8. Taha Ayoobi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6081 ديدگاه)

    به به
    کادیلاک بی نظیر، مخصوصا با اون گیربکس دستیش.

    موافقم 24
    مخالفم 19
  9. Taha Ayoobi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6081 ديدگاه)

    عاشق این لکسوس ام، برای اولین بار که داشتم مشخصاتشو میخوندم با خودم گفتم حتما توربو شارژی چیزیه، ولی وقتی دیدم نوشته 5 لیتری تنفس طبیعی فکم افتاد.

    طراحیش فوق‌العاده اس.

    موافقم 32
    مخالفم 15
  10. ARMAN سابق

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (493 ديدگاه)

    چشم بسته انتخابم IS عه به خاطر موتور هشت سیلندر اتمسفر

    موافقم 32
    مخالفم 12
  11. Siyavash

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    دیوانه is500 هستم..فقط رنگشو نگاه🤩موتور ۸سیلندرش که دیگه خدایه صدا هست..بلک وینگ هم عالی .m3 هم مثل همیشه ترکیب برن هست…

    موافقم 26
    مخالفم 8
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (531 ديدگاه)

    کدیلاک انتخاب من و اولین کار تعویض انجین با کامارو zr1

    موافقم 11
    مخالفم 23
    1. nikan

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (214 ديدگاه)

      Ct5 v بلک‌وینگ؟؟

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (531 ديدگاه)

        درست میگی من میگم اگر قرار به انتخاب بی ن این سه تا بود و اجباری اینکار رو میکردم یه نوع تاکیدم به فقط کدیلاک هست و انجین وی۸ چون اینجا لکسوس بهترین انجین رو داره

        موافقم 8
        مخالفم 3
  13. F22RAPTOR

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2684 ديدگاه)

    کدیلاک ct4 v بلک وینگ
    موتورش 3.6 لیتری هست
    آقای دهقان

    موافقم 12
    مخالفم 8
  14. X

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    در این سگمنت و در این دوران، v8 نعمت بحساب میاد.
    مگه چند روز از سال آدم میره پیست؟ مهم اینه تو جاده و خیابون حالشو ببری. اول لکسوس دوم کادیلاک.

    موافقم 26
    مخالفم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6081 ديدگاه)

      (کادیلاک و لکسوس برای رانندگی روزمره خیلی به هم نزدیک هستند.)

      کادیلاک هر دو رو داره.

      موافقم 13
      مخالفم 28
      1. X

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        کادیلاک به لطف شاسی فوق العاده ش واقعا خودروی خوبی بوده و اکثر خبرنگارا اینو گفتند. اما نوای ملکوتی v8 چیزیه که کادیلاک بی نصیبه
        لکسوس جوری تنظیم شده که اوج لذت رو تقدیم راننده کنه از صدای انجین تا تنظیمات تعلیق و حتی همون کابینی که توسط نمایشگرای غول پیکر آلوده نشده.

        موافقم 28
        مخالفم 6
      2. Nismo

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1845 ديدگاه)

        این سوال مثل انتخاب بین قیمه و قورمه است

        موافقم 4
        مخالفم 7
    2. NAVID@@98

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      راحتی خواستی باید سری ۷ مرسدس بنز s کلاس و کادیلاک اون کلاس های بزرگتر رو انتخاب کنیم که اونها هم معیار و سرآمد کلاس خودشونن
      این کلاس برای اسپرت بودنه چون راحتی تو کلاس دیگست که گفتم
      اسپرت بودنشون هم نه اینکه فقط بری پیست نه چون اتفاقا برای استفاده روزمره و روزانه دیلی درایور هم خوب هستن و هم اسپرت و خوب هستن و اوج لذت ر‌و تقدیم راننده میکنند به بهترین شکل و با بهترین مهندسی و طراحی پرفورمنس و عملکرد
      اول کادیلاک ب ام و اول
      این یعنی چی یعنی
      این اروپایی و آمریکایی واقعا علاوه بر اینکه هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا خدایی هرچیز اول و ۱ هستن برای این مورد هم به همین صورت هست
      و دیگران برای دوم شدن به بعد باید برن رقابت کنند
      حالا فکر کن با موتور V8 خودشون چی میشن
      ما کادیلاک ۱۰۰۱ اسبی هم داریم با موتور V8 و ب ام و V8 هم داریم که بهترین هستن

      موافقم 5
      مخالفم 9
  15. (Ali(chevynova

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7731 ديدگاه)

    بدون شک انتخاب من اونی هست که تاریخ تاسیسش ۱۹۰۲ هست
    همونی که الدورادو ۱۹۷۰ با موتور۷۲۰ نیوتن گشتاور ساخت
    شرکتی که اولین سقف آهنی رو در مدلk معرفی کرد بیش از ۱۰۰ سال پیش
    کمپانی که در کارنامش فلیتوود لیموزین ۱۹۷۳ رو داره
    انتخاب من استاندارد جهان ، کادیلاکه
    بابا مرحبا اصالت
    بابا مرحبا اختراعاتش
    بابا مرحبا آمریکایی بودنش

    موافقم 16
    مخالفم 46
  16. Taha Ayoobi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6081 ديدگاه)

    من زومیت نمیرم اصلا، امروز شانسی رفتم، خبر هایی رو دیدم که توقع داشتم اول تو پدال ببینم.
    نمی‌دونم چرا هنوز نیومده تو پدال.

    موافقم 17
    مخالفم 14
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3372 ديدگاه)

      کدوم مطلب زومیت دوست داشتین ما زودتر منتشر کنیم؟
      اخبار مهم و غیر مهم از نظر ما دسته بندی می شه
      ما در پدال، اول اخبار مهم پوشش می دیم و اخباری که اهمیت کمتری دارند دیرتر
      ———————–
      مثلا فراری برقی امسال رونمایی نمی شود / کم اهمیت
      ولوو XC70 به زودی رونمایی خواهد شد / کم اهمیت
      آغاز فروش تسلا مدل Y ارزان در امریکا / کم اهمیت
      هیوندای الکسیو رونمایی شد / خبر مهم (پدال باید زود منتشر کند)
      ———————
      پدال روزی 15 تا 20 خبر خودرویی داره
      زومیت نهایتا 4-5 مورد
      طبیعی هست که مطالبی با اهمیت پایین توسط زومیت، زودتر منتشر بشه
      ولی برای معرفی خودروی جدید که رسمی رونمایی شده باشه، پدال معمولا شماره یک کل ایران هست
      یک مورد دیگه اینکه در پدال، 2 – 3 نفر تمام وقت نویسندگی می کنند ولی زومیت معمولا 10 نویسنده فول تایم و 10 نویسنده نیمه وقت داره

      موافقم 44
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6081 ديدگاه)

        بسیار عالی
        ولی به نظرم خبر کادیلاک سلستیک چیز کم اهمیتی نیستا؟

        ولی خدایی نکرده حس بدی منتقل نشه فکر کنید ناراضی هستیم، من که شخصاً خیلی از سایت راضی هستم و واقعا تشکر میکنم از زحمات همه عوامل.

        موافقم 12
        مخالفم 22
      2. وحید

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اول که شما باید برید یک دوره نحوه گفتار مدیریتی کامل یاد بگیرید چه طرز برخورد با یک نفر هست
        کدوم مطلب دوست دارید زودتر براتون بزاریم؟؟!؟
        بعدشم مخالف کامل حرف شما هستم بارها شده خبرها های مهم زودتر تو زومیت اومده بعد الان تشخیص خبر مهم و غیر مهم از کجا شما متوجه میشی؟!؟ الان شما رفتی نگاه کردی کدوم خبر خودتون زودتر گذاشتید مثل هیوندای الکسیو بعد اومدید میگید این مهم تره؟!؟ الان این خودرو بر چه اساس و معیاری مهم تره؟
        ببخشید مجموعه شما من ندیدم تست خودروی داشته باشه چه جوری میتونه اصلا اینقدر پر مدعا باشه !؟!؟بماند که چقدر ضعف هست چه از نظر ویدئو ها که هر درگی میاد میزارید و هیچ منطق و نظم و اصولی رعایت نکردن و صرفا چون میدونید این مطالب پر ببینده هست میزارید
        یکم به خودتون نگاه کنید ببینید چقدر سایت اشکال داره بعد طلب کاررانه نظر بدید بله من هم میگم و بارها هم تو خود زومیت گفته شده خبر ها دارید قاطی میکنید به جای جبهه گرفتن برید ایراد برطرف کنید

        موافقم 8
        مخالفم 40
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (3372 ديدگاه)

          کدوم مطلب زومیت دوست داشتین ما زودتر منتشر کنیم؟
          این طلبکارانه است؟
          شما فرق طلبکارانه و محترمانه متوجه نشدی
          اشکالی نداره
          همینجا ببینیم چندتا لایک و دیسلایک می‌خوری تا متوجه بشیم چند نفر با طرز فکر شما موافق هستند

          موافقم 33
          مخالفم 10
        2. Boss 429

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (41 ديدگاه)

          آقای اشتری این کاربر با نام وحید قبلا هم به بقیه اعضای پدال با این لحن زشت، بی احترامی کرده. ظاهرا ینفره که مشکلی با این سایت داره. من یادمه کامنتشو. جدی نگیریدش.

          موافقم 22
          مخالفم 3
      3. Cehx

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (413 ديدگاه)

        نکته ای که خیلی برام جالب بود این بود که در زومیت معمولا اول صبح تا ساعت ۱۰ هیچ مقاله ای منتشر نمیشه ولی پدال ۳ الی ۵ تا منتشر می کنه

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (3372 ديدگاه)

          آقای عقیلی از ۶ صبح و من از ۷ صبح معمولا پای سایت هستیم

          موافقم 26
          مخالفم 2
        2. رامین کریمی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (297 ديدگاه)

          خسته نباشید جناب اشتری عزیز همگی قدردان زحمات شما هستیم🙏🙏🙏🙏🙏

          موافقم 13
        3. Taha Ayoobi

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6081 ديدگاه)

          آقای اشتری بازم به نظرم تست کادیلاک سلستیک مهمتر از هیوندای بود و اگر مهم تر نبود برابر بود.
          ولی اون دو خبر دیگه واقعا کم اهمیت بودن نیازی به گذاشتنش نیست.
          زومیت دوتا خبر از سلستیک منتشر کرده، من اون دوتا رو درخواست دارم.

          موافقم 5
          مخالفم 2
        4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (3372 ديدگاه)

          علاوه‌بر معرفی اصلی زمان رونمایی
          پدال یک سال پیش بررسی سلستیک منتشر کرده
          https://www.pedal.ir/cadillac/2024-cadillac-celestiq-first-ride/
          یک مقاله جدید هم آقای دهقان نوشتن که فردا منتشر می‌کنیم

          موافقم 4
          مخالفم 1
  17. Hf

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (97 ديدگاه)

    واقعا حسرت اینو میخورم که چرا گرندتور نیست این سه تا رو تست کنه. خیلی قسمت معرکه ای میشد.
    انتخاب قطعا لکسوس

    موافقم 21
    مخالفم 12
  18. امیرحسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (391 ديدگاه)

    سلام به همه واردات آزاد شد از منطقه آزاد اروند با هر حجم موتور برید خبر بخونید.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  19. SepehrV10

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    چند وقت دیگه RS5 سدان معرفی میشه
    اون موقع باید اینا رو مقایسه کرد تا آدرنالینش حتی خالص تر بشه
    RS5 قطعا لکسوس و کادیلاک رو شکست میده ولی M3 رو مطمئن نیستم

    موافقم 12
    مخالفم 11
  20. SepehrV10

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ولی کادیلاک چقدر جذابه مخصوصا با اون گیربکس دستی

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. SepehrV10

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      چرا اینقد دیس میدید
      فقط ازش تعریف کردم😐

      موافقم 3
      مخالفم 1
  21. BMW is GOD

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (334 ديدگاه)

    تو این کلاس خودرویی بی‌ام‌و ام ۳ بی‌رقیبه
    همون کادیلاک که انقدر بهش می‌نازید با موتور ۳۸۰۰ سی سی به ۳۰۰۰ بی‌ام‌و نزدیک هم نمیشه تو سرعت

    اصلا بی ام و سری ۳ یعنی ماشین ماشین بازا

    تو سگمنت ایی هم بی ام و سری ۵ بی‌رقیبه درسته وزنش زیاده ولی مرسدس بنز amg gt 63 4 door s e performance رو که خیلی از m5 قوی‌تره اگه ویدیوهاش رو دیده باشید از اون مرسدس فقط تا ۲۰۰ تا عقب می‌مونه اونم نه زیاد و بعد ۲۵۰ تا کم کم بهش نزدیک می‌شه و ۳۰۰ به بعد خیلی راحت ازش رد میشه و شرط می‌بندم هیچ سدان پرفورمنسی تو جهان نمی‌تونه با این بی‌ام‌و m5 هیبریدی رقابت کنه اون تاپ اسپیدش هم قبلاً گفتم که رو ۳۰۵ تا محدودیت داره ولی اگه محدودیت نداشته باشه راحت تا ۳۵۰ یا ۳۶۰ تا میره که چنین سرعتی تو منطقه سوپر اسپورت‌ هاست و این واقعا محشره

    موافقم 17
    مخالفم 21
    1. (Ali(chevynova

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7731 ديدگاه)

      هنوز شکست بی ام و از کادیلاک رو یادت نرفته؟؟
      همین چند روز پیش پدال گذاشت ولی به ضررت هست یادت بیاد
      به هرحال واقعیت اون چیزی نیست که تو دوست داشته باشی

      موافقم 8
      مخالفم 19
      1. BMW is GOD

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (334 ديدگاه)

        عیبی نداره الکی خودتو با ماشین‌های آشغال آمریکایی سرگرم کن ما که چیزی نگفتیم این تویی که فشاری هستی تا جواب کسی رو ندی آروم نمی‌گیری
        در ضمن اون مقایسه هم توسط پدال انجام شده و تنها برتری اون کادیلاک وزن کمترش بود وگرنه اون کادیلاک اگه جرات داره یه درگ بندازه ببینیم کی به کیه
        دارم بهت میگم این بی‌ام‌و ام ۵ سریع‌ترین جهان یعنی مرسدس بنز ای ام جی جی تی ۴ در رو راحت تو دور بالا می‌زنه تو شتاب اولیه هم یه مقدار خیلی کمی ازش عقب می‌مونه کادیلاک که دیگه باید بره تو کوچه
        کادیلاک ته تهش زورشو بزنه با همون چینی‌ها مقایسه بشه البته تا چند وقت دیگه چینی‌ها هم کادیلاک رو نابودش می‌کنن تو همه چی
        کادیلاک بیچارت با موتورهای زیر ۶۰۰۰ سی سی نمی‌تونه حتی به سرعت ۲۵۰ تا برسه واسه همونه که واسه ماشین‌های پرفورمنسش موتورهای ۶۰۰۰ یا ۷۰۰۰ سی سی می‌ذاره که حداقل بتونه یه ذره راه بره که بازم از رقبا می‌خوره
        اون مقایسه هم مقایسه کلی بود و از نظر پدال انجام شده بود
        الان یه سری از دوستان میان میگن اون کادیلاک سرعتش ۳۲۲ تاست ولی اون به خاطر اینه که محدودیتی نداره و اگه این بی‌ام‌و ام ۵ هم محدودیتی نداشت راحت تا ۳۶۰ تا یا بیشتر می‌رفت البته اگه ویدیوهاشو دیده باشید اگه ندیده باشید هم که دیگه هیچی

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (269 ديدگاه)

          استاد تموم شد قصه‌هاتون؟
          بیا تا ببینیم کی سریع تره و کدوم بهتره کادیلاک CT5-V یا بی ام و M5 cs:
          https://www.pedal.ir/vision/fastest-sedans-in-the-world-ranked/
          https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

          معلومه خیلی فشاری شدی که کادیلاک چندساله بی‌ام‌و رو لوله کرده و جوابی هم برا دادن نداری و متوسل شدی به توهین کردن به برندی که از هفت نسل قبلت وجود داشته، می‌دونی قدمت کادیلاک به بیش از ۱۳۰ سال میرسه؟ می‌دونی بیش از نیمی از اختراعات و نوآوری هایی که بی‌ام‌و الان داره استفاده می‌کنه رو اولین بار کادیلاک اختراع کرد؟

          به بقیه شرکتهای خودروسازی مثل بی‌ام‌و میشه بی احترامی کرد ولی هیچ وقت به مرسدس بنز و کادیلاک توهین نکن، چون اگه این دوتا نبودن بی‌ام‌و داشت موتور سیکلت میساخت

          موافقم 3
          مخالفم 5
    2. Taha Ayoobi

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6081 ديدگاه)

      بی ام و نفهمیدم چی گفتی چون موقع خوندن کامنتت صدای جیغ لاستیک و برن اوت تو گوشم بود.

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. BMW is GOD

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (334 ديدگاه)

        وقتی هیچ جوابی برای گفتن نداری = طاها ایوبی
        منظورت برن اوت و جیغ لاستیک خودروهای آلمانی هست دیگه ؟؟؟؟؟
        چون خودروهای آمریکایی جونشون در میاد بخوان این کارو بکنن

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (269 ديدگاه)

          بیشتر شما هیچ جوابی برای دادن نداری که میری به کادیلاک توهین میکنی
          برای ماهم کاری نداره توهین کنیم ولی خب ما مث اروپایی فنا نیستیم

          بعدم مگه اتحادیه اروپا می‌زاره اروپایی ها از این کارا بکنن؟
          این کارا مال آمرکیایی هاست با موتورهای قدرتمندشون نه برای اروپایی هایی که قوی ترینشون یه موتور ۴ لیتری ۴ سیلندر دارن با هزار تا توروبویی که صدا قوطی نوشابه میده

          موافقم 4
          مخالفم 4
  22. Siyavash

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    لکسس..لکسس..لکسس..زرد زرد زرد…🤩🤩🤩
    V8. V8. V8

    موافقم 17
    مخالفم 9
  23. R@min

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2232 ديدگاه)

    موتور کایوت فورد و 2UR-GSE تویوتا مثل دو برادر می مونن که تو دو فرهنگ مختلف بزرگ شدن.

    بشدت این دو تا موتور دوست دارم و احترام زیادی براشون قائلم.

    موافقم 15
    مخالفم 10
  24. Cehx

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (413 ديدگاه)

    کلا معتقدم هر خودرو رو باید بررسی ویدیویی دید و نظرات راجب رفتار خودرو در پیچ ها و متریال داشبورد و عیب و ایرادات رو بگه
    اما با توجه به علایق شخصی بی ام و کلا حرفه (طراحیش پسند نیست)
    کادیلاک و لکسوس به هم خیلی نزدیک هستند طراحی هر دو عالیه اما انتخابم لکسوسه (طراحی و ابعاد جمع و جورش رو بیشتر دوست دارم) البته نظر من از ارزش کادیلاک و بی ام و کم نمی کنه
    (اگر همین مشخصات بی ام و روی f80 بود بی چون و چرا f80 انتخابم بود)

    موافقم 6
    مخالفم 7
  25. مهراب سليمي

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    موتور 5 لیتری و تنفس طبیعی کم مصرف تر از 3 لیتری توربو.
    مهندسی سر این موضوع فقط خودشو گول زد

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. Cehx

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (413 ديدگاه)

      موتور 1.6 لیتری به راحتی تو هاچبک جا میشه و نکته اش هم همینه

      موافقم 1
      مخالفم 6
    2. Nismo

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1845 ديدگاه)

      حجیم ترین موتور جمع با دوتا سیلندر بیشتر با اینحال پایین ترین مصرف سوخت
      بنازمت تویوتا
      مهندسی ژاپنی

      موافقم 8
      مخالفم 4
  26. مصطفی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    در این دوران موتور V8 واقعا نعمته

    الان همه ورداشتن موتور ۲ لیتری توربو ….. فلان و فلان و اینا گذاشتن رو ماشیناشون

    خیلی دیگه بخان حال بده v8 میزارن ولی ۳ لیتری ۳و نیم لیتری هست نهایتا
    تقریبا کل دنیا این مدلی شدن

    چینم که اصلا خودروساز محسوب نمیشه با اون موتور ۳ سیلندر ۱لیتری اش❌️🤣

    ولی خب بخاطر همین نکاته که کلاسیک ها رو ترجیح میدم چون اکثرا خودرو ها دارن بی روح و بی حس میشن

    موافقم 14
    مخالفم 5
  27. حسین دهمرد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2808 ديدگاه)

    بیمر سنگ محکه ولی لکسوس لنتی …

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6081 ديدگاه)

      سنگ محک (بود)

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. Nismo

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1845 ديدگاه)

        بود بود نبود نبود
        سلاطین کادیلاک و لکسوس اینجان بقیه به چشم نمیان

        موافقم 7
        مخالفم 8
      2. نویدی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (436 ديدگاه)

        چقد به اسم bmw واکنش نشون میدی🤣🤣🤣
        چرا انقد روی اسمش حساسی؟😂

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (269 ديدگاه)

          والا فعلا که شماها خیلی به کادیلاک حساس شدین از وقتی دیدین هم حداکثر سرعتش بیشتره هم بهتر از بی‌ام‌و بوده

          موافقم 2
          مخالفم 3
      3. حسین دهمرد

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2808 ديدگاه)

        طاهای عزیز میراث عظیم بیمر فراموش شدنی نیس هرچند چند سالیه به اجبار قوانین و ترند روز مثه قدیما نیس

        موافقم 2
        مخالفم 2
  28. Cadillac-V

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چون کادیلاک CT5-V Blackwing تونست M5 رو همین چند روز پیش رنده کنه بنابراین حتی CT4-V هم می‌تونه به راحتی M3 رو رنده کنه چون مهندسی کادیلاک آمریکا رو داره

    خود یارو هم میگه من کادیلاک رو انتخاب میکنم بنابراین غیر مستقیم گفته کادیلاک برندست ولی براینکه به آلمانی فنا بَر نخوره رتبه بندی نکرده!!
    کادیلاک امسال نشون داد مهندسی کادیلاک آمریکا یعنی این، یعنی با اختلاف از مهندسی بی ام و آلمانی جلوتر بودن

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. حمیدرضا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (458 ديدگاه)

      مهندس یکمم از نقش لکسوس توی این مقایسه برامون بگو.

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Cadillac-V

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (269 ديدگاه)

        لکسوس هروقت تونست با کادیلاک CT5-V Blackwing و بی ام و M5 رقابت کنه برات میگم

        همین الانش لکسوس LX600 با اختلاف هم از نظر لوکس بودن هم از نظر قدرت از کادیلاک اسکالیدV و بی ام و X7 عقبه

        خواهشاً مهندسی آمریکایی و آلمانی رو با ژاپنی مقایسه نکن

        موافقم 4
        مخالفم 11
        1. حمیدرضا

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (458 ديدگاه)

          مهندسی یعنی غرش v8 تنفس طبیعی با مصرف سوخت کمتر از ماشین مورد علاقه شما

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. حمیدرضا

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (458 ديدگاه)

          الان کدوم یک از ماشینایی که اسم بردی توی مقایسه بودن؟😂😂 جالبه به وقتش از دکل دشمن هم بالا میری😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (269 ديدگاه)

          تویوتا از همون اولشم هدفش تولید ماشین کارگری و خرکار برای مردم بود
          ماشینایی با آپشن های کمتر و یه موتور کم استهلاک که دیر خراب بشه و عملاً ما مهندسی درونش نمی‌بینیم

          مهندسی یعنی هندلینگ شورولت کوروت و پورشه ۹۱۱ GT3

          هدف از خرید خودروی اسپرت چیه؟ مصرف سوخت کمتر؟ خب برو تویوتا پریوس بخر، مصرف سوخت در زمینه سدان های اسپرت که میخوای لذت رانندگی رو ببری هیچ ارزشی نداره

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. نویدی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (436 ديدگاه)

        چون یارو گفته من کادیلاک رو انتخاب میکنم پس کادیلاک bmw رو رنده کرده!!!
        عجب تفسیری😂😂😂
        فقط من موندم چرا یارو یه فیلم نمیذاره،یه شتابگیری،یه درگ،یه تست هندلینگ،یه فیلم از کیفیت کابین و متریال.دلیلشو هممون میدونیم.😉

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. Cadillac-V

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (269 ديدگاه)

          میخوای بدونی؟ تقدیم به شما :
          https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/
          https://www.pedal.ir/vision/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1/

          دلیل فیلم نگرفتنش مشخصه، اونوقت دیگه بی‌ام‌و فنا بهونه ای برای ارائه کردن ندارن

          موافقم 1
          مخالفم 2
  29. یوسفی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کادیلاک ❤️❤️

    موافقم 6
    مخالفم 5
  30. Cadillac-V

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (269 ديدگاه)

    اگه می‌خواین ببینین که کی رقابت رو پیروز شد فقط کافیه رقابت های چند وقت پیش رو نتیجشو مشاهده کنید :
    https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

    https://www.pedal.ir/cadillac/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-bmw-m3-competition-cadillac-ct4-v-blackwing/

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. نویدی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (436 ديدگاه)

      حداقل اول جدول مشخصات فنیشونو میخوندی بعد لینکشو میذاشتی
      خودزنی میکنی؟

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. Cadillac-V

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (269 ديدگاه)

        بنظر میاد شما داری خودزنی میکنی و این حجم از تعصب ستودنیه
        بهتره موتور ۶/۲ لیتری سوپرشارژر رو با موتورهای ۴ لیتری توروبوی اروپاییا که صدا قوطی نوشابه میده مقایسه نکنی

        موافقم 1
        مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا