مطالعه کیفیت ابتدایی خودروها توسط جی.دی پاور

به تازگی جی دی پاور نتایج مطالعه کیفیت ابتدایی خود را منتشر کرده است. در این مطالعه می‌بینیم که کیفیت خودروهای جدید نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در سال‌های قبل 8 درصد رشد داشته است.


این مطالعه جامع تعداد مشکلات تجربه شده در هر 100 خودرو را در 90 روز اولیه مالکیت ارزیابی می‌کند. این مطالعه 8 بخش مختلف را در برمی‌گیرد و امتیاز پایین‌تر نشان دهنده کیفیت بالاتر است.


طبق نتایج منتشر شده، خودروساز کره‌ای کیا بالاترین سطح کیفیت ابتدایی در آمریکا را داشته و هر 100 خودروی آن تنها 72 مشکل داشته‌اند. دو برند جنسیس و پورشه سایه سنگین خود را روی کیا انداخته‌اند.


فیات هم که به خاطر کیفیت شناخته نمی‌شود بار دیگر در کف لیست جا خوش کرده است. جگوار از آخر دوم بوده و ولوو نیز فاصله چندانی با آن‌ها ندارد. از برخی موارد برجسته می‌توان به 5 مدل کیا اشاره کرد که در سگمنت های خود بالاترین رتبه را کسب کرده‌اند. این خودروها عبارت‌اند از کدنزا، فورته، نیرو، سورنتو و سول.


صدرنشینان دیگر سگمنت ها شامل ب ام و سری 2، شورولت سیلورادو و کرایسلر پاسیفیکا هستند. این مطالعه همچنین نشان داده که فورد موستانگ، پورشه 911 و تویوتا کمری مدل‌های تاپ در سگمنت خاص خود هستند.


از نظر مشکلات خودروها، جی دی پاور گفته که سیستم‌های اطلاعات سرگرمی هنوز هم دردسرساز هستند و سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های پیشگیری از برخورد نیز شکایت‌های بیشتری را برانگیخته‌اند.

یکی از مدیران جی دی پاور گفته است:

خودروسازان به بازخورد مصرف‌کننده پاسخ می‌دهند و خودروهایی با کیفیت بالا تولید می‌کنند.

او می‌گوید کیفیت خودروها علیرغم افزایش پیچیدگی خودروها و اضافه شدن تکنولوژی‌های جدید در هر سه سال افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

منبع: jdpower

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

40 دیدگاه

  1. mohammadreza
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    تو این لیست سالانه خیلی جای برندها عوض میشه چراشو نمیدونم

    پاسخ
    1. بنزما
      سوابق: (495 دیدگاه) ,

      خواهش میکنم دوستان جو گیر نشن و این مقایسه رو محل تسویه حساب شخصی نکنن
      چیزی که دراین مقایسه لحاظ شده اشکالاتیه که خودروها در 90 روز اول برمیدارن و کیفیت کلی و طولانی مدت خودرو که مخصوصا بعد از سه سال
      از خرید باید خریدار باهاش دست و پنجه نرم کنه یا یه جورایی 100 هزار کیلومتر به بالا
      برای همینم هست که این جدول تغییرات خیلی
      زیاد و نجومی داره یه بار تو چند ماه لکسوس و مرسدس اول و دوم میشن یه بار میان نیمه دوم جدول ولی چیزی که مهمه شما یه بنز ای کلاس
      200 هزارتا کار کرده رو تو شرایط یکسان با یه ازرا
      200 هزرتا رفته مقایسه کن اون موقع متوجه میشید کیفیت یعنی چی کدومشون تبدیل به
      لگن و کدوم هنوز سواری درجه یک میده
      ولی تلاش کیا و هیوندای هم جای تقدیر داره
      که کم کم دارن جا پای ژاپنی ها و المانی ها میزارن
      تو کیفیت ولی هنوز باز هم زمان احتیاج دارن

      پاسخ
    2. sina
      سوابق: (1343 دیدگاه) ,

      تنها نکته ای که تو همه لیست های کیفیت ثابت هست حضور فیات ته جدوله!
      خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان 🙂

      پاسخ
    1. aston martin
      سوابق: (1296 دیدگاه) ,

      آره کیا : )
      حالا این که هیچی
      میبینم که ژاپنیا بیشتر بوده مراجعشون 🙂
      البته نمیخوام تعصب به خرج بدم و بگم بدن
      ولی مشخصه که دیگه پرچم داره بی رغیب کیفیت هم نیستن و دیگه باید قبول کنید که اون … رو لولو برد ^_^

      پاسخ
      1. حداد عادل
        سوابق: (27 دیدگاه) ,

        آن … بشکست و آن لولو بریخت

        پاسخ
      2. #ali.m#
        سوابق: (1789 دیدگاه) ,

        دوست عزیز این فقط واسه 90روزه اول تحویل خودرو هست .نه چیز دیگه
        کیفیت و دوام یه خودرو با استفاده طولانی مدت مشخص میشه .

        درضمن مطمئن باش ژاپن پرچم دار بی رقیب کیفیته ?از الان تا اخر دنیا .

        پاسخ
  2. امیرحسین
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    این شاخص کارامدی نیست.به نظر من کیفیت واقعی در دوام و حفظ کیفیت اولیه هست که از این نظر ژاپنی ها خیلی برترن از کره ای ها. از این لحاظ کره ای ها فقط از چینی ها بهترن… البته دارن بهتر میشن

    پاسخ
  3. فرزاد لاکچری
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    ماشالا به کیا حالا اونایی که توی دوئل ها و غیره اسم ماشینای کره ای میاد پیف پیف میکنن تحویل بگیرن دم کیا گرم

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      تو بلند مدت متوجه می شی

      پاسخ
  4. ehsan
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    حالا میشه یه نتیجه جالب گرفت، چند وقتیست که تو ایران مد شده میگن خودروهای ژاپنی کیفیت فلان و بهمان دارند ولی همونطور که میبینیم این گفته اصلا درست نیست و عملکرد بد لکسوس کاملا مشهوده
    پس به سن خودروساز نیست به کیفیت محصولات اونهاست شرکت کیا که در سال 2000 ورشکست شد الان با سابقه پایینی که داره تو خودروسازی ولی داره محصولی با کیفیت تر تولید میکنه

    پاسخ
    1. hamid reza
      سوابق: (381 دیدگاه) ,

      شما چنتا از این نتایج جالب داری برادر؟ اگه بازم داری بهمون بگو
      پس با این حساب کیا از مرسدس 120 ساله هم با کیفیت تره چرا اینو نمیگی؟
      شما قبل این نتیجه گیریا داخل سه مدل هر سه برند کیا مرسدس لکسس بشین بعد نتیجه گیری کن
      سپاس

      پاسخ
      1. ehsan
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        منظورم از کیفیت، کیفیت یا جنس داشتبورد و ادوات نبود، منظور عمر قطعات و خرابی کمتر و رجوع کمتر به تعمیرگاه
        در ضمن خودروی آلمانی و ایتالیا و انگلیس رو نگفتم و حتی امریکایی،
        منظور ژاپن بود که این تفکر کیفیت بالا تو ایران نسبت به ژاپنی ها بود
        تاکسی های تویوتا و سرو صدا ی اتاق و کیفیت ادوات داخلی گوسای صحبت من هست
        نمیگم بده بلکه در حد خودش خوبه ولی نه با این مقیاسی که بعضی از ماتعریف میکنیم
        از کره ای ها هم تعریف نکردم بحث کلی بود والا مشخص هست جگوار چطور در آخر هست و کره در اول

        پاسخ
        1. hamid reza
          سوابق: (381 دیدگاه) ,

          اتفاقا زدی به هدف. اصطلاک کم و موندگاری ماشینای زاپنی تو بحث فنی نمود خیلی بیشتری داره و همین کشوری که شما میگی لکسس و تویوتاش 5 ساله پرچمدار کیفیت در جدول استفاده دراز مدت هستن
          تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها برادر

        2. T.H.M
          سوابق: (571 دیدگاه) ,

          نه توروخدا بیا بگو تویوتا بده. تعارف نکن. خجالت نکش.
          آره تاکسی های تویوتا و بی سرصدایی اتاق و کیفیت بالای داخلش گویای بهترین برند برای تاکسی شدنه. شما هم معلومه یا هیچی از ماشین و برندهاش نمیدونی یا از روی حرصت از کیفیت بالای تویوتا داری این حرف رو میزنی. یه سر برو کیش ببین همه تاکسی های اونجا تویوتا و هستن و 10 تاش رو سوار شو ببین بعد از چندصدهزار کیلومتر اتاقش کوچکترین صدایی نمیده مگر اینکه تصادفی باشه. هرکی رو گول بزنی من یکی رو دیگه نمیتونی گول بزنی… من که خودم همین عید بودم کیش و بالای ده دفعه تاکسی تویوتا سوار شدم. خودتو گول بزن داداش. زشته تو همچین سایتی که همه سطح اطلاعاتشون از مردم عادی درباره ی ماشین بالاتره، سطح اطلاعات و طرز تفکر حتی پایین تر از مردم عادی داشته باشی. برو ببین. برو تو دنیا ببین اکثر دنیا تاکسی هاشون تویوتا هستن. مغز خر خوردن تویوتا رو تاکسی کنن؟؟ بهشون بگیم بیان از سخنان شما استفاده کنن. چون خودشون که هیچی نمیفهمن.
          سایت داره به فنا میره دوستان. سایتی که تویوتا رو بی کیفیت بدونن به فنا رفته دوستان. هی هیچی نگفتید و ساکت موندید تا امثال ایشون اینجوری صحبت کنن. حالا بیا جمش کن.

      2. مرتضی
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        دوست عزیز مگر کیفیت به قدیمی تر بودن کارخانه سازنده هست؟؟؟؟ اگر اینجوریه که ویران خودرو و سایپا از تمام خودرو سازهای چینی و کره ای (به جز سانگ یانگ) قدیمی تر هستند، پس بگیم به به چه سمند با کیفیتی یا مثلا عجب پژو 405 خفنی!!!!!! یکم احساسات رو بزاریم کنار

        پاسخ
    2. ?Chalenger?
      سوابق: (183 دیدگاه) ,

      داداش جوگیر نشو!!! اینا فقط مال 90 روز هست یعنی 3 ماه . مهم اون کیفیتی هست که ماشین بعد از چند سال از خودش نشون میده نه 3 ماه!!!

      پاسخ
      1. امیرسابق
        سوابق: (163 دیدگاه) ,

        پس ببین تویوتا چیه که تو همون 3 ماه اول اونقدر خرابی داده.
        دم کیا گرم من از اول به ماشینم اعتماد داشتم. تا این تویوتا که پول برندش رو میگیره و زیاد با چینی ها فرقی نداره

        پاسخ
        1. T.H.M
          سوابق: (571 دیدگاه) ,

          این جور مطالب خوبه اتفاقا. کم کم بعضیا سطح اطلاعاتشونو لو میدن. :))). داداش تابلو شد هیچی بارت نیس از ماشین. تویوتا در حد چینی :))))) . فقط یه ایرانی مثل شما میتونه همچین نظری بده. البته انتظاری هم نمیره از شما. همین که لو دادی کیا سواری سطح اطلاعاتت از ماشین معلوم شد. اشکال نداره کم کم اطلاعاتت میره بالا.
          یه چیز دیگه. ببینید تو واقعیت کیفیت ژاپنی ها و تویوتا چه جوری حرصتون رو دراورده که این همه ماشین تو این جدول هستند فقط به تویوتا گیر دادین. همین نشون از کیفیت برتر تویوتا تو واقعیته. همین نشون میده این آمارها چه قدر کشکین و تو عمل و واقعیت نتایج یه چیز دیگس.
          دلتو خوش کن داداش به این آمارهای ضد و نقیض که جی دی پاور یه چیزی میگه اون یکی موسسه و سایت یه چیز دیگه. همین آمارهای ضد ونقیض نشون از سلیقه ای بودن و دخیل بودن خود شرکت ها تو تهیه آمارهاس. کیایی که با تحقیر شخصیت انسان مسابقه ی بوس کردن اپتیما راه میندازه و دست به هرکاری میزنه، نمیتونه تو این آمارها دخیل باشه؟
          ولی دیگه مردم دنیا گول این آمارها رو نمیخورن و تو دنیا واضحه کدوم برند اعتماد و کیفیت برتر رو داره. از افت فروش بی نظیر 16 درصدی کیا تو چهارمله اول 2017 که تو صدر افت فروش هاس واضحه مردم چه اعتمادی به این برند دارن.

        2. امیرسابق
          سوابق: (163 دیدگاه) ,

          عزیزم من جای شکرش باقی هست که کیا 200 ملیونی زیر پام هست. مثل بعضیا نیستم که ماشین ایرانی قسطی زیر پام باشه و از تویوتا که واس جیب خودش کار میکنه چنان طرفداری کنم که انگار مال بابام هست.
          این جدول رو جی دی پاور منتشر کرده و کیفیت بالای محصولات کیا کاملا مشهوده. ناراحت نشو ولی همون کمری زیاد فرقی با پرشیا نداره چه طراحیش چه کیفیتش. الان پرشیا 78 هم مثل ساعت کار میکنن

        3. #ali.m#
          سوابق: (1789 دیدگاه) ,

          بدون شک شما هدفت فقط همین بود ک بگی ماشین کره ای سوار میشی .
          خوشحالم ک از ماشینت راضی هستی .

        4. امیرسابق
          سوابق: (163 دیدگاه) ,

          ببخشید که از U اجازه نگرفتم ماشین چی بخرم. دفعه بعد حتما میگیرم.
          خوبه اینجا هر چی بچه هست جمع شدن دور هم از عکس هر ماشینی خوششون میاد طرفداری اونو میکنن

        5. #ali.m#
          سوابق: (1789 دیدگاه) ,

          دوست عزیز اول ازهمه به ارامش دعوتت میکنم .شما همون نیستی که میگفتی 30 ساله داره ماشین وارد میکنه؟
          ?
          خب حاصل 30سال تلاشت در. زمینه واردات ، صاحب شدن یه ماشین 200تومنی اونم کره ای بوده؟??شما ماشین کنترلی هم وارد میکردی تا الان المانی سوار میشدی.
          در ضمن توی ایران هم حداقل با اون هدفی که شما داری براش این حرفا رو میزنی (خودنمایی)ژاپنی ها و بالاتر از اون المانی ها چندین پله بالاتر هستن چون گرون ترن .
          منم ک گفتم خیلی خوشحالم ک از ماشینت راضی هستی .
          اما اطلاعات شما و نظر های پربارتون کاملا نشان دهنده ی اینه که کار تخصصی شما برای 30سال واردات ماشین های خارجی نبوده و نیست
          همینطور طرز صحبت کردنتون که بیشتر نشون دهنده ی جوان 14~15سالست که علاقه شدیدی ب خودرو داره و داییش ماشین کره ای داره و اونم در ارزوی اون ماشیناست .
          و توی رویا هاش 30ساله ک داره اون ماشینو وارد میکنه در هر صورت امیدوارم که اینده ی خوبی داشته باشید و درساتون رو خوب بخونید که این رویا ی شما به واقعیت بپیونده.

  5. حمیدرضا
    سوابق: (1711 دیدگاه) ,

    جایگاه فورد و شورلت خیلی خوب شده ولی کادیلاک هنوز داره بد کار میکنه جای تویوتا هم خیلی افت کرده ولی درنهایت همه خودروسازا دارن ایرادات کمتری پیدا میکنن نسبت به چند سال قبل و این فقط و فقط به دلیل رقابت هست

    پاسخ
  6. ایلیا
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    من ضمن اینکه هیوندا و کیا و بقیه ی بالانشین های لیست رو تحسین میکنم معتقدم این رده بندی ها اصلا اون تعریفی که ما از کیفیت داریم رو در بر نمیگیره…. این کیفیت سه ماهه هست که بیشتر به ایرادات مونتاژ وسیستم های صوتی و ناوبری بر میگرده که البته این مسایل هم خیلی مهمه
    ولی معنی واقعی کیفیت در دراز مدت مشخص میشه مثلا بعد از صد هزار کیلومتر ،،،اونجاست که دوام واقعی قطعات…کیفیت جلوبندی و سیستم تعلیق و موتور و گیربکس خودش رو نشون میده که بنظرم در این مورد هنوزم تویوتا حرف اول رو میزنه
    ولی تنها نتایجی که در تمام لیست ها مشترکه ایناست:
    /پورشه در تمام لیست ها در صدره چه کیفیت ابتدایی و چه دراز مدت ، چه در مقایسه با خودروهای لوکس و چه در مقایسه با خودروهای خانوادگی مثل تویوتا
    /فیات در همه ی لیست ها قعر نشینه و با هیچ بهانه ای نمیشه ازش دفاع کرد
    /کیا و هیوندا واقعا پیشرفت کردن و کسی که بخواد کیا هیوندا رو تحقیر کنه در عمل خودش رو تحقیر کرده

    پاسخ
  7. Saman
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    براوو به کیا رو دست برندهای پر مدعا بلند شده کیا این برند دوست داشتنی در امریکا که خودش سازنده بهترین خودرو هستش بسیار خوشنامه اینجاست که ارزش کیا خودشو به رخ میکشه 🙂

    پاسخ
  8. Ice
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    این رشد سریع کره ای ها اشک متعصبین در آورده بدنبال ایراد های بنی اسرائیل ی میگردند
    کره ای تنها نیست#
    با کره ای ها تا 1500#

    پاسخ
    1. ب ام و سلطان
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      با انگلیسی تا 1400 رو دیدم خدا خودش کمک کنه تا کره ای 1500 دیگه…

      پاسخ
  9. پویا
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    خب طبق منطق دوستان ضد کره ای ۳ ماه اول اصن مهم نیست و کیفیت بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر ملاکه.پس دیگه به ایران خودرو گیر ندین چرا همون اول صد تا گیر و گور داره.بابا منطقم خوب چیزیه. من نمیگم اونایی که تو لیست پایینن بی کیفیتن ولی شما هم حداقل تو این خبر به ماشین کره ای تیکه نندازین

    پاسخ
  10. فيصل
    سوابق: (352 دیدگاه) ,

    پارسال هم کیا اول بود ولی تو لیست بلند مدت دیگه ازین خبرا نیست. جهت اطلاع دوستانی که جو زده شدن اگه معیارتون این لیسته آئودی و جگوار رو ببینید انتهای لیست هستند یعنی از نظر شما کیا بالاتر از اینهاست؟
    اکثر این ماشینا تو ٩٠ روز هیچ مشکل فنی ندارن معمولا برای تنظیمات مربوط به مولتی مدیا و GPS و این قبیل موارد میرن نمایندگی.
    الان دیگه ال نود تو ایران هم تو ٩٠ روز نمیره تعمیرگاه

    پاسخ
  11. رامتین
    سوابق: (1353 دیدگاه) ,

    ماشین فقط هوندا. انشالله اگه بشه برنامه خریدشو دارم اگه آکورد جدید با قیمت مناسب و گیربکس 10 سرعته بیاد. گفته شده نسخه های لوکسش گیربکس 10سرعته دارن و مابقی cvt. این گیربکس جدید هوندا بینظیره.
    مثلا آئودی همیشه دو نسخه از محصولاتش ارائه میکنه: سری A و S. مثلا A5 و S5. مطالعه بفرمایید سری S خیلی برتر از A هست: موتور قویتر، گیربکس متفاوت، سیستم تعلیق متفاوت و … در سریA گیربکس دوکلاجه هست اما در S گیربکس 8 و 9 سرعته تیپ ترونیکه. مدیر BMW هم اعلام کرد گیربکس 2کلاجه دیگه منسوخ شده.
    بعضیها هوندا با سیستم تعلیق مستقل را با آشغالی مثل تالیسمان ترکیه ای که تعلیق وابسته داره (مثل خودروهای 50تومنی) و موتور 1600 که مثه … بوستشو بردن بالا و بشدت مستهلک میشه، مقایسه میکنن یا با کمری پیرمردی. ارزش 50 تومن بیشتر را نداره؟!

    پاسخ
    1. T.H.M
      سوابق: (571 دیدگاه) ,

      کمری پیرمردی :)))). هههه. داداش با این منطقت پس به نظرت بنز هم پیرمردیه درمقابل بی ام و؟؟؟ محض اطلاعت هر ماشینی یه فلسفه ای داره. اکثر ماشینای بنز به نرمی و آرومی معروفن و اصلا فلسفه تولیدشون همینه. درمقابل ماشینای بی ام و به هندلینگ بالاتر و تیزتر بودن معروفن و در حد بنز نرم و آروم نیستن. هیچ کدوم رو نمیشه گفت بدن. هرکدوم برای یه قشر و یا سلیقه هستن. هیچ ربطی به پیرمردی و جوونی هم نداره. من خیلی جوونا نزدیکم میشناسم که ماشین نرم و بی صدا رو ترجیح میدن یعنی بنز. چند وقت پیشم یه مطلب پدال گذاشت که بنز جوون پسندترین برنده.
      همین مطلب درمورد کمری و آکورد وجود داره. هرکدوم برای یه سلیقه هستن. ربطی به پیرمردی و جوونی نداره. هرجفتشون عالین و تو سگمنت خودشون بهترینن. منم آکورد رو یه ذره بیشتر از کمری دوست دارم. ولی اینکه بیاید بگید کمری پیرمردی اشتباهه. سلیقه شما به آکورد میخوره و قابل احترامه.
      ضمنا ایشالا که آکورد بیاد ایران ولی به نظرم احتمالش قوی نیس با این نمایندگی بی عرضش. اگه اومد که چه خوب. ایشالا شما میخری بهترین میدسایز دنیا رو. ولی اگه نیومد و کمری اومد مطمئن باش با خریدش پشیمون نمیشی. مخصوصا کمری جدید که تویوتا گفته هندلینگش خیلی بهتر شده. بهترین میدسایزهای دنیا آکورد و کمری و مزدا 6 هستن. هر سه عالی هستن. ایشالا یکیشونو میخری یه شیرینی هم میدی :))))

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1353 دیدگاه) ,

        والا بیشتر مقایسم با تالیسمان و کره ایها بود. کمری اصلا خودروی بدی نیست و همواره در بالای این سگمنت بوده و البته زیر آکورد. یعنی تفاوت چندانی با هم ندارن. اما کمری از این نظر میگم پیرمردیه که به شتاب توجه ای نداره در حالیکه هوندا هم به شتاب و هم زیبایی توجه کرده. کمری نسل جدید باز هم موتور غیر توربو داره که یه ضعفه. ضمنا بچه های همین سایت در مورد ظاهرش زیاد نظر مثبت نداشتن. ولی خب نمایندگی گلرنگ هم مشکلات خاص خودشو داره.
        در نهایت اون قدیم بود که میگفتن بنز نرمه و بی ام و تیزه. بنظرم sکلاس کوپه بنز از هر چی بی ام و بالاتره. توازن از همه چیز داره. مهم اینه میانگین کل معیارها بالا باشه که بنظرم بنز فوق العادس. و هوندا به عنوان خودریی غیرلوکس بهتر از تویوتاس.

        پاسخ
    2. sina
      سوابق: (1343 دیدگاه) ,

      رامیتن جان
      اگه موفق شدی بخری حتما تجاربت رو اینجا بهمون بگو لطفا چون منم قصد خرید دارم اگه قیمت ها منطقی باشن.
      تشکر

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1353 دیدگاه) ,

        باشه حتما سینا جان.

        پاسخ
    3. نوید جهرمی
      سوابق: (2220 دیدگاه) ,

      بهتره مقایسه این کلاس در اروپا رو مطالعه کنی. این جور نظر صفر و صدی درست نیست.

      پاسخ
  12. سعید(تهران)
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    اکثرا سو برداشت وجود داره از کیفیت اولیه، ملاک اینجا رجوع با تعمیرگاه طی ۹۰ روز اول هست و مسلما برندهایی که از پیچیدگی فنی، مهندسی و الکترونیک بیشتری در محصولاتشون استفاده میکنن شانس وجود باگ یا اشکال براشون بیشتر هست، و این دلیل نمیشه که طی مدت طولانی تر استفاده همین نتایج برقرار باشه ولی خب این از ارزشهای برند کیا که واقعا رشد همه جانبه طی دهه اخیر داشته کم نمیکنه، کیا مشخصا آینده روشنی داره و روی یه مبحث مهم که اکثر شرقیها توش مشکل دارن یعنی هویت سازی داره خیلی کار میکنه…

    پاسخ
  13. احمد دینارزهی
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    جالبه که توی سایت پدال ی حرفایی زده میشه آدم تعجب میکنه از سطح اطلاعات !!!!

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    برند های اروپایی امکانات و سیستم هایی داره که اصلا تو ایران بهش نیازی نیست و هزینه نگهداری بالایی دارن ولی ماشینای کره ای و ژاپنی هم کیفیت خوبی دارن که لازمه بازار ایرانه هم قیمت ارزونی دارن . به نظر من یه ماشین کره ای یا ژاپنی بهتر از یه ماشین آلمانیه . موضوع دیگه اینکه ایران‌خودرو و سایپا با خودروسازان فرانسوی قرار داد دارن ولی هیچ سالی تو آمار جی دی پاور خبری از یک برند فرانسوی نیست ?

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.