هفته نامه

سه خودرو با کمترین اقبال عمومی در موتورشو دوبی 2017

نمایشگاه‌های خودرو، مکان‌هایی عالی جهت کشف برخی از جذاب‌ترین خودروهای این سیاره خاکی هستند؛ خودروهایی که صرف دیدنشان ضربان قلب آدمی را سخت به تپش می‌اندازد؛ اما در آن سوی قضیه، ما با خودروهایی در این نقاط مواجهیم که گرچه در جای خود بد نیستند، اما واقعاً نمی‌توانند اندک شعله‌ای را در قلبمان شعله‌ور سازند و خلاصه کلام، در ارائه هر قسم از جذابیت و هیجانی شکست خورده و مردود به‌حساب می‌آیند. به خاطر داشته باشید، در این متن سه خودرو این‌چنینی را به شما معرفی می‌کنیم، خودروهایی که به نحو کاملی نتوانستند توجه و اقبال تماشاگران حاضر در موتورشو دبی سال ۲۰۱۷ را به سمت خود معطوف کنند.

کرایسلر پاسیفیکا مدل ۲۰۱۸

کرایسلر پاسیفیکا 2018
ما اکنون به این نکته آگاهیم که مینی ون‌ها در مجموع قادر به پیروزی در هیچ مسابقه مرتبط با زیبایی نیستند و حتی نمی‌توانند اندک شعله‌ای را در قلوبمان بیفروزند. با این حال باید گفت که خودروسازان هم ناامید نشده و از ارائه جزییات عالی و هیجان‌انگیز در آنها دست بر نداشته‌اند. یکی از این مینی ون‌های کاملاً جدید عرضه شده در نمایشگاه خودروی دوبی، کرایسلر پاسیفیکا مدل ۲۰۱۸ است.

کرایسلر پاسیفیکا 2018
نسخه جدید کرایسلر پاسیفیکا، به‌راستی به استایل زیبایی در نمای بیرونی خود مجهز است و در عین حال، از یک پیشرانه توانمند و قوی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری سود می‌برد که توان خروجی آن معادل ۲۸۷ اسب بخار است. نیروی خروجی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۹ سرعته خودکار به محور جلوی آن منتقل می‌شود.


با چنین پیشرانه و گیربکسی، کرایسلر پاسیفیکا در مدت زمان ۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و ماکزیمم سرعت نهایی آن نیز برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است، ارقامی که برای یک خودروی ترابری خانوادگی بد هم نیستند. داخل کابین پاسیفیکا از چیدمان مناسبی بهره برده و مملو از تجهیزات رفاهی جذاب و کیت‌های متعدد ایمنی است. ضمن اینکه، کیفیت ساخت اعمال شده در این کابین هم بسیار خوب است.

هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۸

هیوندای سانتافه 2018
هرچند که کرایسلر پاسیفیکا مدل ۲۰۱۸ یک خودروی کاملاً جدید است اما همین گفته را نمی‌توان درباره هیئت ظاهری هیوندای سانتافه ابراز نمود. در واقع، این اس‌یووی خانوادگی دستخوش هیچ نوع تحول رادیکالی در فاکتورهای اصلی خود نشده و همچنان به ارائه یک اتاق هفت سرنشینه کاربردی اما ناامیدکننده ادامه می‌دهد. چنانچه مایل نیستید که در میان خیل فراوان خودروهای بلندقامتی که این روزها در دسترس است، انگشت‌نما و به قولی توی چشم باشید، هیوندای سانتافه می‌تواند گزینه‌ای کامل برایتان باشد.

هیوندای سانتافه 2018
هیوندای سانتافه عرضه شده در نمایشگاه خودروی دبی از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری نیرو می‌گیرد که از توانی معادل ۲۸۶ اسب بخار سود برده و به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار کوپل شده است؛ گیربکسی که نیروی خروجی پیشرانه را به تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌کند. ماکزیمم سرعت نسخه ۶ سیلندر سانتافه معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن نیز برابر با ۸.۵ ثانیه است.

هیوندای سانتافه 2018

هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۸ قادر به جابه‌جایی هفت سرنشین بوده و ردیفی از تجهیزات ایمنی هم در آن تعبیه شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به سامانه ترمز ABS با EBD، سامانه کمک پایداری، ایربگ های چندگانه و مواردی بیشتر از این دست اشاره نمود. گرچه کلیت کابین سانتافه از کیفیت ساخت خوبی بهره برده و بر روی فضای داخلی نسبتاً کاربردی آن نیز می‌توان به‌عنوان جایی برای گذراندن وقت حساب باز نمود، ولی در کل، تغییرات زیادی در آن مشاهده نشده و حال قطعاً کهنه و دمده نیز حس می‌شود (بهای فروش سانتافه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری در بازار امارات معادل ۱۳۹,۹۰۰ درهم یا حدود ۱۵۹ میلیون تومان است).

نیسان میکرا مدل ۲۰۱۸

نیسان میکرا 2018
معدودی از خودروی به نمایش درآمده در موتورشو دوبی، همچون نیسان میکرا ۲۰۱۸ با چنین بازخورد و اقبال ضعیفی از ناحیه بازکنندگان مواجه بودند. وقوع این رویداد نیز در جای خود کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا این اولین نمایش میکرا در موتورشو دوبی پس از قطع عرضه آن از طرف نیسان، از سال ۲۰۱۶ به این سو است.

نیسان میکرا 2018
مدل (جدید؟) نیسان میکرا عرضه شده در این نمایشگاه برخی از تغییرات اعمال شده بر روی بدنه خود را در معرض دید بینندگان گذاشت. مدل جدید از خطوط تیزتری در قیاس با مدل حباب گونه نسل پیشین خود بهره برده و سپرهای جلو و عقب آن نیز به فرم اسپرت تری بازطراحی شده است و رینگ‌های آلومینیمی چرخ‌ها نیز اینک از فرم تجمل‌تری برخوردارند. دستگیره بیرونی درب‌ها و نیز قاب آینه‌های جانبی نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند.

نیسان میکرا 2018
وجود ظاهری که شانه به شانه مدل قبلی خود می‌زند را می‌توان مهم‌ترین دلیل عدم اشتیاق بازدیدکنندگان از این خودرو دانست. گرچه کابین نیسان میکرا از فضای نسبتاً جاداری برای هاچ‌بکی به این سایز برخوردار است و همچنین، شمار مناسبی از تجهیزات ایمنی و رفاهی هم در آن تعبیه شده‌اند، اما با این همه میکرا نتوانست به مرکز توجه تماشاگران این نمایشگاه بدل شود و دلیل این امر نیز کاملاً قابل درک است.

در خاتمه متن یادآور می‌شویم که سه خودروی برابوس ۹۰۰ One of Ten، فراری پورتوفینو و جیپ گرند چروکی ترک هاوک بیشترین تعداد بازدیدکننده را در موتورشو دوبی ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده بودند.

منبع: YALLAMOTOR.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(Chevy Nova

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    خوب طبىعى هستش
    کرایسلر پاسىفىکا یه ماشىن mpv هستش و هىچ جذابىتى نداره در کنار ساىر کلاسها
    اما خبر خوب برام اخر خط بود که جىپ ترک هاوک جزو پربىننده ترىن محصولات بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      دوستان لىنکلن یه محصول بسىار زیبا معرفى کرده
      ((lincoln nautilus 2019))
      پدال بى زحمت مطلبش رو بذار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (90 ديدگاه)

        حالا که صحبتش شد، یه هفته پیش مطلبی رو دیدم در رابطه با کورتی که 1/250/000 کیلومتر مسیر رو طی کرده بدون تعویض موتور
        پدال لطفا منتشرش کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M.us

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      فقط ترک هاوک لامسب خیلی خشن طراحی شده ینی ذات آمریکایی ها اینطور همه چی باید خشن باشه باید یه کابوی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mahdi

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      خب علی جان معلومه دیگه
      عربا همیشه دنبال ماشینای پر قدرت هستن تا یه ون
      مطمئن بودم میرن سراغ سریعترین suv

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    انتخابای جالبی بود که برای من در ایران جذابه در امارات اصلا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. فرامرز

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    اینکه نسل قبلی نیسان میکرا هست. کرایسلر هم که دو سال پیش معرفی شد و سانتافه هم که خیلی وقته تو بازاره. با این همه خودروی خوب و جدید معلومه این سه مدل خیلی جذاب به نظر نیان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. آریا

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    مایکرا چرا نسل قبله؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    پدال چطور دلت میاد در مورد زیباترین کراس اور جهان یعنی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ همچین پستی بزاری .هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ تا ۱۰ سال اینده همچنان زیباترین کراس اور جهان هست و هیچ وقت دمده نمیشه.پرفروشترین کراس اور جهان در ۳ سال متوالی هیوندای سانتافه اسپرت هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. amir

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      رفیق من نمی‌فهمم فازت چیه؟ چه دشمنی ای با کره ایا داری که فکر میکنی با گفتن این *** میتونی باعث مسخره کردن ماشینای کره ای بشی؟ الان ینی فکر میکنی خیلی فان و بامزه ای؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. vahid 956

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      تازه از دست احمد باقری خلاص شده بودیما خداوند زرحمت گشود دره دیگری.
      من شک ندارم این نت یه روزی لباسشو میاره ازش احمد باقری میاد بیرون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    آخه تو دبی کی به سانتافی و… نگاه میکنه…؟!! خخ

    با اون قیمت پایین ماشین تو امارات….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      منظورم کیفیت رانندگی سانتافه نیست منظورم طراحی داخلی و بیرونی زیبای این ماشین هست.ارزوی هر ایرانی اینه که هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی و هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهمان

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (19 ديدگاه)

        جوک قشنگی بود
        طراحی داخلی زیبا
        آرزوی هر ایرانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. بیژن

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    توو ایران هم نمایشگاهایی برگزار میشه که آدم رو به کشفیات جدید و جالبی میرسونه…!
    خخخخخخخخ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هیوندا در این 4 سالی که سانتافه رو تولید میکنه حداقل باید داشبورد فرمون مثل جنسیس جی 70 میکردیه تغییری باید میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سانتافه سواری خوبی نداره و کیفیتش هم نسبت به محصولات ژاپنی و اروپائی بالا نیست…
    اما متور ۳.۳ شتاب خوبی داره…
    بنده در منطقه ازاد هستم و بعضی از این ماشین ها رو تست کردم…سواری عالی می خوای ماشین های ژاپنی و البته ابتدا المانی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا