هفته نامه

معرفی سبک‌ترین و سنگین‌ترین خودروهای الکتریکی

امروز نگاهی خواهیم داشت به وزن خودروهای الکتریکی! این دسته از خودروها معمولاً به خاطر مجموعه باتری‌های خود سنگین‌تر از نمونه‌های معادل درون‌سوز هستند.

داده‌های متنوع گرداوری شده توسط Bjørn Nyland نتایج جالبی دربر داشته است. او وزن خودروها را از منابع مختلف به دست آورده و سپس آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است. البته هنوز خودروهای الکتریکی سنگین‌وزن‌تری همانند هامر الکتریکی در راهند و خودروهایی هم هستند که هنوز به بازار معرفی نشده‌اند یا تازه معرفی شده‌اند و در این آمار حضور ندارند. تا جایی که ما می‌دانیم در تمامی موارد وزن خودرو شامل وزن راننده هم می‌باشد. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم نمونه‌ای از این موضوع را درباره هیوندای آیونیک ۵ ببینیم.

سنگین‌وزن‌ترین خودروی این لیست حدود ۷۰ خودرویی مرسدس بنز EQV است که به عنوان یک ون مسافری و لوکس حدود ۳ تن وزن دارد. شاسی‌بلند آئودی E-Tron نیز با وزن ۲۷۲۰ کیلوگرمی در رتبه بعدی قرار گرفته و دیگر شاسی‌بلند لوکس بازار یعنی مرسدس بنز EQC نیز با وزن ۲۶۲۰ کیلوگرمی خود جزو سنگین‌وزن‌های بازار است.

در کل بیش از یک‌سوم خودروهای الکتریکی حاضر در این لیست وزنی بالاتر از ۲ تن دارد و بنابراین وزن متوسط این خودروها حدود ۱۹۴۰ کیلوگرم برآورد شده است. تنها ۷ خودروی الکتریکی با وزن زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم در لیست وجود داشته درحالی‌که بیش از نیمی از خودروها هم وزن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم دارند.

این یک مشکل بزرگ برای خودروهای الکتریکی است زیرا خودرو هر چقدر سنگین باشد راندمان کمتری دارد و این امر مستقیماً روی شعاع حرکتی‌اش تأثیر می‌گذارد. موضوع تنها این نیست زیرا خودروهای سنگین‌تر قیمت بالاتری هم دارند چراکه باید از ترمزها، سیستم تعلیق، رینگ و لاستیک و… بزرگ‌تر و بهتر استفاده کنند که این موارد همواره هزینه‌بر هستند. در کل خودروهای سنگین میانه خوبی با محیط‌زیست ندارند.

با توجه به نتایج و داده‌ها می‌توان گفت فضای زیادی برای بهبود و کاهش وزن خودروها وجود دارد. یکی از این راه‌حل‌ها می‌تواند استفاده از باتری‌هایی با تراکم انرژی بالاتر باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
insideevs

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3437 ديدگاه)

    بنز تانک ساخته بجای ماشین 😂
    چه خبره ۳ تن !!!!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    صفحه پدال عوض شده یاد الکتریکی ها میوفته آدم .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. محمد امین

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ماشین های این لیست که وزن زیر ۱۵۰۰ دارن ، خیلی کوچیک هستن مثل bmw i3 و یه جورایی کف دست جا میشن ، در صورتی که هایپر کار های بنزینی و هیبرید وزنی زیر ۱۳۰۰ رو دارن ، البته نه همشون
    تفاوت را احساس کنید

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. AMG GT R

      ۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      بله دقیقا مثل لافراری
      البته وزن زیاد در بعضی خودروهای الکتریکی یعنی قدرت بیشتر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    دقت کنین تفاوت وزنو با بنزینیا ، بی ام و i3 نزدیک ۱۵۰۰ کیلو وزن داره و اندازه ی یه پراید هاچبکه تقریبا در صورتی که آزرای بنزینی کمتر از ۱۵۰۰ کیلو وزنشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. ARMAN

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    شاید تو سال های آینده بتونن این مشکل رو حل کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا