هفته نامه

خودروهای سریع با ظاهر معمولی! از پاسات و آئودی S6 تا بی ام و M5

در طول تاریخ، خودروهای زیادی ساخته شده‌اند که پیشرانه‌های قدرتمندی را زیر بدنه‌ای معمولی پنهان کرده‌اند. این‌ها خودروهای سریعی هستند که در ظاهر اصلاً نشان نمی‌دهند و باید آن‌ها را گرگ‌های در لباس میش جهان خودرو دانست.

همچنین بخوانید:

خودروهای سریع غیرمعمول که فراموش شدند

بهترین پیشرانه‌ های دنیا که روی خودروهای معمولی نصب شدن

مرسدس بنز ۳۰۰ SEL 6.3 سال ۱۹۶۸

یکی از اولین گرگ‌های در لباس میش جهان خودرو توسط مهندس مرسدس «اریش واکسنبرگر» ساخته شد. وی یک پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V8 متعلق به لیموزین ۶۰۰ را در سینهٔ یک ۳۰۰ SEL قرار داد. نتیجه خلق سدان لوکسی بود که می‌توانست ظرف ۷.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این‌ها اعداد چشمگیری برای خودرویی به این بزرگی بودند. بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲، تعداد قابل‌توجه ۶,۵۲۵ دستگاه از این خودرو ساخته شد.

تریومف دولومایت اسپرینت سال ۱۹۷۳

دولومایت اسپرینت سدان کامپکت لوکسی بود که برای رقابت با ب‌ام‌و طراحی شد. این اولین خودروی تولیدی جهان با چهار سوپاپ در هر سیلندر بود. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دولومایت اسپرینت ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما در ظاهر تفاوت چندانی با دولومایت ۱۳۰۰ با کمتر از نصف این قدرت نداشت.

ب‌ام‌و M5 سال ۱۹۸۵

M5 هرچند گرگی در لباس میش بود اما الگویی برای ساخت سدان‌های خانوادگی سریع ایجاد کرد. اولین نسل M5 برخلاف نسل‌های بعدی، در ظاهر تفاوت چندانی با سری ۵ معمولی نداشت. به ظاهر این ماشین نگاه کنید، هرگز متوجه خواهید شد که همان پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ۲۹۰ اسب بخاری سوپرکار موتور وسط M1 زیر کاپوت این سری ۵ نسل E28 قرار دارد؟

لانچیا تما ۸.۳۲ سال ۱۹۸۶

هرچند فراری هیچ‌گاه سدان تولید نکرده اما لانچیا این کار را انجام داد. این شرکت سدان تما را به پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V8 فراری مجهز کرد که ۲۱۵ اسب بخار قدرت داشت. نام این مدل هم از تعداد سیلندر و سوپاپ‌های این موتور گرفته شده بود. البته تما ۸.۳۲ خیلی سریع‌تر از تما توربو با موتور ۲ لیتری نبود و درحالی‌که ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید، نسخهٔ توربو با ۱۶۵ اسب بخار قدرت و نصف قیمت، این کار را در ۷.۲ ثانیه انجام می‌داد.

مرسدس بنز ۵۰۰E سال ۱۹۹۰

مرسدس برای اینکه ۵۰۰E را از همتایان ارزان‌تر و ضعیف‌ترش متمایز کند، سپر جلوی ویژه و گلگیرهای عریض‌تری برای آن در نظر گرفته بود ولی بااین‌حال، هنوز هم خیلی‌ها فکر می‌کردند این یک بنز معمولی است. افزایش عرضی فاصلهٔ چرخ‌های جلو برای جای دادن پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 که از SL گرفته شده بود ضروری بود اما چون ۵۰۰E از E کلاس معمولی عریض‌تر بود، در خطوط تولید مرسدس جای نمی‌گرفت و به همین دلیل مونتاژ آن به پورشه سپرده شد. ۵۰۰E هرچند همیشه زیر سایهٔ ب‌ام‌و M5 قرار داشت اما با ۳۲۶ اسب بخار قدرت و شتاب ۶.۱ ثانیه، یکی از جذاب‌ترین مرسدس‌های دوران مدرن محسوب می‌شود.

فولکس‌واگن پاسات W8 سال ۲۰۰۱

برای دهه‌ها، مدیران فولکس‌واگن معتقد بودند که پاسات باید یک سدان خانوادگی راحت باقی بماند و به همین دلیل، در سال ۱۹۷۷ طرح ساخت پاسات GTI را رد کردند. در سال ۲۰۰۱ اما نظر مقامات تغییر کرد یعنی زمانی که در دوران ریاست فردیناند پچ، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری W8 با ۲۷۰ اسب بخار قدرت زیر کاپوت پاسات قرار گرفت. به لطف این نیرو و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion، پاسات W8 ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید. بااین‌حال، فقط یک نشان کوچک روی جلوپنجره و چهار سر اگزوز در عقب این پاسات قدرتمند را از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌کرد.

فولکس‌واگن فیتون W12 سال ۲۰۰۴

فیتون هم مثل پاسات یک سدان راحت و البته لوکس بود اما در دورانی که فولکس‌واگن کارهای دیوانه‌وار زیاد انجام می‌داد، این ماشین را به پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنتلی مجهز کرد که به شکل تنفس طبیعی، ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت. برای این خودرو حتی پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توربودیزل با ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور هم ارائه می‌شد.

آئودی S6 سال ۲۰۰۶

مدل‌های RS آئودی خودروهای بسیار سریعی هستند که در ظاهر هم با نمای تهاجمی، کاملاً قدرت و سرعت بالای خود را نشان می‌دهند اما این موضوع در مورد مدل‌های S صدق نمی‌کند. تنها ویژگی‌های خاصی که در ظاهر این مدل‌ها دیده می‌شود، چهار سر اگزوز و یک نشان بسیار کوچک روی جلوپنجره است. به همین دلیل، هیچ‌کس هرگز فکر نمی‌کند که زیر کاپوت S6 یک پیشرانهٔ V10 با ۴۴۰ اسب بخار قدرت قرار دارد.

ولوو S80 V8 سال ۲۰۰۶

کمتر خودروی لوکسی را می‌توان پیدا کرد که به‌اندازهٔ ولوو S80 ساده و بی‌آلایش به نظر برسد. اکثر نمونه‌های این خودرو از پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی استفاده می‌کردند اما ولوو برای سدان پرچم‌دار خود یک پیشرانهٔ V8 بسیار نرم ۳۱۵ اسب بخاری که توسط یاماها توسعه پیدا کرده بود را هم ارائه می‌کرد؛ اما نسخهٔ هشت سیلندر در ظاهر به‌جز یک نشان کوچک V8 روی جلوپنجره، هیچ تفاوتی با نسخه‌های ضعیف‌تر نداشت.

شلبی GLH-S سال ۱۹۸۶

در مورد دوج اومنی هیچ چیز هیجان‌انگیزی وجود نداشت. این هاچ‌بک کوچکی بود که ریشه در بخش اروپایی کرایسلر داشت اما شلبی توانست آن را به یکی از بهترین هاچ‌بک‌های داغ تاریخ آمریکا تبدیل کند. خروجی موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اومنی با تقویت شلبی به ۱۷۵ اسب بخار رسید که شتاب صفرتاصد ۷ ثانیه را فراهم می‌کرد درحالی‌که تغییرات تعلیق هم هندلینگ را بسیار بهبود بخشید. GLH-S توانست فولکس‌واگن گلف GTI را مغلوب کند و شلبی تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخت. این ماشین اما در ظاهر هنوز هم یک اومنی بود و به ذهن کمتر کسی می‌رسد که شتابی در حد یک فیات ۵۰۰ آبارث مدرن داشته باشد.

جی‌ام‌سی سایکلون سال ۱۹۹۱

جی‌ام‌سی با تجهیز پیکاپ S-15 خود به یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۲۷۶ اسب بخار قدرت، یک وانت اسپرت خیابانی بسیار سریع ساخت. سایکلون ظرف تنها ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید که به‌راحتی از کوروت سریع‌تر بود درحالی‌که با قیمت پایهٔ تنها ۲۵,۹۵۰ دلار معادل ۴۹ هزار دلار امروز عرضه می‌شد. به همین دلیل، جی‌ام‌سی ۳ هزار دستگاهی که برنامه‌ریزی کرده بود را خیلی زود فروخت و سایکلون آن‌قدر محبوب شد که در سال ۱۹۹۲ پیشرانهٔ آن در سینهٔ شاسی‌بلندی بنام تایفون قرار گرفت.

شورلت ایمپالا SS سال ۱۹۹۴

شورلت در طول سال‌ها از نام SS برای سریع‌ترین محصولات خود استفاده می‌کرد و در سال ۱۹۹۴ پس از چند دهه دوباره ایمپالا را از این نام بهره‌مند کرد. این خودرو که با رنگ مشکی ظاهر بسیار مخوفی داشت، به یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۲۵۶ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. ایمپالا SS ظرف ۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید که هرچند شاید عدد چشمگیری به نظر نرسد اما باید توجه داشت که ایمپالا از شاسی مستقل پیکاپ مانند استفاده می‌کرد و بیش از ۱.۸ تن وزن داشت. از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه از این ماشین ساخته شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۸ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    انتخاب من مرسدس بنز 500E بی ام و M5 آئودی S6 جی ام سی سایکلون و شورلت ایمپالا SS
    ولوو S80 هم عالیه.

    موافقم 60
    مخالفم 5
    1. TRD

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سایکلون از همه خطرناک تره .
      شتاب ۴.۳ ثانیه !
      قاتل فراری و کوروت زمان خودش بود

      موافقم 35
      مخالفم 2
  2. Puriya

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (465 ديدگاه)

    پادشاه سدان های سریع BMW M5🏅🏅🏅

    موافقم 79
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2103 ديدگاه)

      دوج و کادیلاک: تموم شد خیلی تاثیر گذار بود؟

      موافقم 7
      مخالفم 71
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1077 ديدگاه)

        اره تموم شد میدونم راجب تاثیر گذاریش نیازی به نظر نبود

        موافقم 40
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۱۵ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2103 ديدگاه)

          قدرت و سرعتی که دوج و کادیلاک دارن رو بی ام و نداره

          موافقم 6
          مخالفم 53
        2. Puriya

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (465 ديدگاه)

          در جواب اقای سوشیانت
          بله قدرت ماشینای امریکایی بیشتره ولی با وجود قدرت بیشتر حتی تا ۲۰۰ اسب بیشتر هم نتونستن با M5 رقابت کنن. پس بنظرم اون قدرتو بزارن دم کوزه آبشو بخورن که بیشتر برای صاف کردن تایر ماشین به کار میره. من نمیگم امریکایی ها بدن نه ولی m5 یه چیز دیگست لطفا وقتی میگم M5 پادشاهِ کسی اظهار نظر نفرماید.

          موافقم 35
          مخالفم 11
        3. سوشیانت

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2103 ديدگاه)

          آره باز هم توهم آلمانی فن های عزیز شروع شد بی ام و که سال هاست داره رو سرعت ۳۰۵ درجه میزنه چجوری از کادیلاک و دوج بهتره؟!
          در ضمن لطفا وقتی من هم میگم دوج و کادیلاک پادشاه هستن کسی اظهار نظر نفرماید

          موافقم 6
          مخالفم 21
        4. Puriya

          ۱۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (465 ديدگاه)

          بی ام و تو سرعت ۳۰۵ درجه میزنه؟؟؟!!! 🤣🤣🤣واقعا جالبه چون تو واقعیت و تست های سرعتی که ازش دیدم زیر ۳۲۰ تا نمیره اگه بی ام و میگه ۳۰۵ مطمئن باش منظورش ۳۳۵ هست و اونو برا احتیاط مینویسه نه مثل ماشینای دوج و کادیلاک که بهمون سرعت اعلامی شون و شتاب اعلامی شون هم نمیرسن
          بی ام و رو بردن رو داینو دیدن نه تنها قدرت و گشتاورش بیش از حد اعلامی بود بلکه وزنش هم زیاد گفته بودن!!! ببین تا چه حد اینا حساسن رو ماشیناشون

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. وی

        ۱۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (343 ديدگاه)

        رفتارای اینجوریتو بذار کنار

        موافقم 9
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۱۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2103 ديدگاه)

          شما فعلا برو یه لیوان آب بخور چون حرص خوردن برات خوب نیست

          موافقم 3
          مخالفم 17
      3. محمدهادی

        ۱۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2158 ديدگاه)

        آره لایک و دیسلایکات قشنگ تاثیر حرفتو ملوم کرد😄😄😅

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۱۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2103 ديدگاه)

          لایک و دیسلایک، اعداد و ارقام و واقعیت و… نمیشن😉

          موافقم 0
          مخالفم 10
  3. cyrus-az

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    بنز E500 شاهکار مرسدس، هنوز بعد از این همه سال واقعا زیباست. با پرفورمنس فوق العاده ب ام و کار ندارم و شکی نیست ولی زیبایی مرسدس و ابهتش یه حال دیگه ای داره.

    موافقم 49
    مخالفم 6
    1. محمدهادی

      ۱۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      منم میگم لای اینا فقط اون M5 دهه هشتاد قرمز رنگ با E500 بنز

      موافقم 9
      مخالفم 3
  4. علی جردن

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    فولکس‌واگن فیتون W12 مثل بی ام و M5 ده سیلندر یکی از خودروهای با ارزش آلمانی بود هرکی الان نمونه صفر کیلومترشو تو پارکینگ داره خوش بحالش گنجینه اس

    موافقم 30
    مخالفم 1
  5. ARMAN سابق

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    واقعا 500E خیلی شاهکار بود
    یه بنز V8 با قابلیت های پورشه دیگه از این بهتر؟

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. Viper

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      از اون سدان قشنگ تر وجود نداره……

      موافقم 13
      مخالفم 5
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    M5 و 500e فوق العادن اون تریومف ظاهرش منو یاد پیکان جوانان میندازه

    موافقم 36
    مخالفم 2
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (10294 ديدگاه)

    چی بگویم ازین غم دردناک که چه بودند چه شدند این چهارچرخه‌هایِ دوست‌داشتنی !!!!

    اومدم از بنز SEL تعریف کنم ، چشمم به جمال E500 افتاد ، اومدم بَه‌بَه چَه‌چَهِ E500 رو بکنم دیدم بَه‌بَه ببین جمس سایکلون چه نفسی چه نفسی تاااااااا اون آخری ایمپالا SS❤😢

    روحشونو میبینید ، کورم که باشیم ، داخلش بشینیم ، راه که برن باز روحشو با همون چشم کور هم میشه دید !

    خودروهای جدید همه گجِت شدن ، دیگه نمیشه گفت خودرو !

    خودروها و موتورسیکلت‌های جدید به بهانه‌ی بهره‌وری و کارکرد بهتر ، فقط جیب مالکان را دارند خالی میکنند و کالایی یکبارمصرفی بیش نیستند !

    شما به اون بنز E500 نگاه بکن تروبخدا ، از همون اولش تا امروز هر‌ روز هم سوارش بشی به سرویس آب روغن مصرفی‌هاش برسی با همون بنزین کم‌اکتان‌ هم مثل ساعت کار میکنه و زندگی را شیرین‌تر میکنه !

    این ماشین تا گارانتی دارند خوبن ، گارانتی تمام بشه به درد اوراق کردن میخورند نه استفاده !

    البته که قطعه‌فروشان و تعمیرکاران با خودروهای جدید عشق میکنند و اصلاً هدف تولید خودروهای جدید هم همینَست !

    موافقم 16
    مخالفم 32
    1. فرید

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین هایی مثل مرسدس بنز های دهه ۹۰ و شورلت های دهه ۹۰ به قبل واقعا بادوام ترین ماشین ها بودند یعنی اینجور ساخته میشدند و رودست نداشتند همه چیز تمام در هر پارامتری و مادام العمر واست مثل ساعت کار میکنند و آخ نمیگند.

      ولی ماشین های امروزه حتی از خودروسازان اقتصادی یکبار مصرف شدند و تا گارانتی دارند خوبن ، گارانتی تمام بشه به درد اوراق کردن میخورند نه استفاده. و متأسفانه دیگه نزدیک اون ماشین ها هم نمیشند.

      موافقم 23
      مخالفم 4
  8. kawaki

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    طراحی هارو ببین خدایی
    عشق نمیکنید ؟

    موافقم 20
    مخالفم 3
  9. *ALI*

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    بنظرم در بین این ماشین ها اوناهایی که بیشتر جلب توجه میکنن ب ام و M5 و مرسدس ۵۰۰E که ظاهر شون هم خفنه و بهشون میخوره سریع باشن این مرسدس ۵۰۰E طرفدار زیاد داره آئودی S6 هم بین اینا خودنمایی میکنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  10. alirezamt211

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    یکم ماشینای این لیست خطرناکن
    ار اس سیکس
    ولکس واگن w12💀
    همشون ترسناکن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. نویدی

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    (((۵۰۰E هرچند همیشه زیر سایهٔ ب‌ام‌و M5 قرار داشت اما با ۳۲۶ اسب بخار قدرت و شتاب ۶.۱ ثانیه، یکی از جذاب‌ترین مرسدس‌های دوران مدرن محسوب می‌شود.)))
    💞Bmw 💞
    به رتبه دوم فکر هم نمیکنه.

    موافقم 18
    مخالفم 4
  12. SLR _ 722

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (231 ديدگاه)

    وقتی کلمه w124 500 e رو توی گوگل می زنیم عبارت word’s perfect sedan بعدش میاد ، چطور همیشه زیر سایه m5 بوده ؟
    بنظرم این جمله یکم جانبدارانه بود

    موافقم 19
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      چون اون بنز یکی بود اما چند نسل M5 دهه هاست که سنگ محک این کلاسن و همه از جمله E500 رو زیر سایه خودشون دارن

      موافقم 17
      مخالفم 4
  13. Saeed

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    فرم بدنه تریومف دولومایت اسپرینت چقدر شبیه پیکان خودمونه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    E500 عجب هیولایی بود

    موافقم 7
    مخالفم 2
  15. Royal Driver

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    مرسدس ۵۰۰ای اصلا نیاز به تعریف نداره یک شاهکار تمام عیاره!!! همیشه این ماشینو دوست دارم واقعا میبینمش عشق میکنم. وقتی مرسدس دست تو دست پورشه داد واقعا قصه خیلی برای این مدل پرفورمنس جذاب متفاوت شد. درواقع ای کلاس رفت باشگاه بدن‌سازی (پورشه) اومد بیرون نتیجش چنین شاهکاری از آب دراومد.❤️

    موافقم 14
    مخالفم 1
  16. Matim

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    اون ولوو شبیه رانا نیست؟ نه ناموسا نیست؟
    یعنی من تو کتم نمیره طراح رانا از رو ولوو اسکی نرفته باشه

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      خیر عزیزم، رانا توسط شرکت ایتالیایی ایتال دیزاین طراحی شد و چند میلیون دلار هم دستمزد گرفت که به نظر من نوش جونش از ۲۰۶ صندوق‌دار یک چیز متفاوت درآورد
      ایتال دیزاین نمیاد از یک ماشین معروف ولوو اسکی بره

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. Takumi

        ۱۷ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دبیر سایت پدال
        نظرتون رو اصلاح کنید،تیبا توسط ایتال دیزاین طراحی شد.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1083 ديدگاه)

      آره منم دیدم یه لحظه رانا اومد تو ذهنم

      موافقم 6
      مخالفم 0
  17. ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3556 ديدگاه)

    ریگان کوپا با آرم آیودی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. سید علیرضا

    ۱۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    مرسدس بنز هشت سیلندر w124 نسخه ی برابوسش عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  19. JDM سابق

    ۱۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    عکس مقاله ۴ سال حبس داره
    ولی خطرناک ترینشون سایکلون هست

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. ابوالفضل

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (199 ديدگاه)

    500E عجب چیزی بوده با اون ظاهرش
    ولی مخوف تر از همه سایکلون که همه رو انگشت به دهان میذاره
    همین الان هم عدد و ارقامش خوبه به عنوان یه پیکاپ

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا اسمی ازش نبود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. Amiri

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شلبی‌و‌۵۰۰‌E.خیلی‌خفنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. محسن

    ۱۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    تو المان سال ۷۳ میلادی ماشین ۴ سوپاپ به ازای هر سیلندر میساختند تو ایران ماشینای *** سایپا و موتور XUP ایران خودرو هنوز ۸ سوپاپه الحق که یه مشت *** صنعت خودرو رو دست گرفتن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. Abas

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    انصافا ما نسل جوون تر، ترجیح میدیم نسبت وزن به توان ماشینامون عددی بین ۴تا ۷ باشه. بدین منظور که هر اسب بخار ۴کیلوگرم تا نهایتا ۷ کیلوگرم رو جابه جا کنه. نسبتی که برای عموم خودرو های شهری دور و بر ۱۰هست. مثل ۲۰۶ تیپ۵ یا النود و ۴۰۵ و… یا مثلا برای پراید ۱۳ هست.
    ولی خب موتور ای که توانش به وزن و هندلینگ بچربه. میتونه خطرناک باشه و در عین حال لذت بخش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا