مرسدس بنز

تصاویر جاسوسی بدون پوشش از مرسدس G کلاس 4×4 2 جدید

در نسل قبلی G کلاس، مرسدس بنز نسخهٔ ویژه‌ای از آن‌را با نام G500 4×4۲ ارائه کرد که با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل اکسل‌های پورتال، توانایی‌های آفرود خارق‌العاده‌ای داشت. حال مشخص شده داستان این هیولای آفرود به پایان نرسیده است زیرا تصاویر جاسوسی جدیدی که به‌تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند مرسدس بنز در حال کار روی ساخت جانشینی برای G500 4×4۲ است. با توجه به این تصاویر، مرسدس بنز قصد ساخت یک ۴×۴۲ جدید را بر اساس نسل کنونی G کلاس دارد.

عکاسان جاسوس توانسته‌اند از فاصله‌ای نزدیک از نمونهٔ آزمایشی G کلاس ۴×۴۲ عکس بگیرند تا بتوانیم به‌طور واضح همهٔ ویژگی‌های آن‌را ببینیم. اصلی‌ترین ویژگی این ماشین مثل نسل قبلی، اکسل‌های پورتال و چرخ‌های بسیار بزرگ است که فاصلهٔ زیادی را از سطح زمین ایجاد کرده‌اند. غیرازاین ویژگی، سایر تفاوت‌های ۴×۴۲ نسبت به نسخه‌های معمولی G کلاس مدل ۲۰۲۰ شامل بچه گلگیرها و پله رکاب‌های عریض‌تر به همراه سپرهای جلو و عقب جدید با یک قطعهٔ فولادی اضافی در عقب می‌شود.

عکاسان جاسوس اما موفق به گرفتن تصاویر از داخل خودرو نشده‌اند و بنابراین فعلاً نمی‌دانیم داخل این نسخهٔ ۴×۴۲ چه تفاوت‌هایی با نسخه‌های معمولی خواهد داشت. بااین‌حال در تصاویر بیرونی خودرو می‌توان لوازم جانبی جالبی مثل باربند بزرگ روی سقف با دو نوار LED یکپارچه در جلو، نردبان عقب برای دسترسی به باربند و زاپاس‌بند منحصربه‌فردی روی درب صندوق بار را مشاهده کرد.

هنوز مشخص نیست که این مدل جدید مثل نسل قبلی همچنان G500 4×4۲ نام خواهد داشت یا به G63 4×4۲ AMG تغییر نام خواهد داد. همچنین فعلاً اطلاعات رسمی از پیشرانهٔ این ۴×۴۲ جدید هم در دست نیست. البته همهٔ ما میدانیم که این خودرو قطعاً به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس مجهز خواهد بود که امروزه در اکثر محصولات AMG دیده می‌شود اما سؤال بزرگ میزان قدرت این موتور است.

برای یادآوری، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی G500 4×4۲ قبلی ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این دقیقاً همان خروجی‌ای است که موتور G500 استاندارد کنونی دارد اما احتمالاً برای نسخهٔ ۴×۴۲ موتور مدل بالا ردهٔ G63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مناسب‌تر خواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Dna

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (291 ديدگاه)

    دوستان لطفا بگید اون توان دو برای چیه؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ارمنی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اسم گذاری با هدف نشون دادن مشخصاته.
      توان یه عمل ریاضی هست شبیه به ضربدر. اما کارش ضرب کردن تمام پایه ها با خودشونه.
      مثلا ۴ ضربدر ۴ تو ریاضی میشه شانزده. اما تو دنیای خودرو به اتومبیلهایی که هرچار چرخ نیرو میگیره رو میگن. میگن این ماشین چهار در چهاره.
      اما بنز توان ۲ رو گذاشه که نشون بده این ماشین فرای چهار در چهار نیرو میگیره. یعنی به توان ۲ بیشتر.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. F22RAPTOR

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        او عده نشون دهنده اینه که ماشین چهار چرخ فرمانپذیر هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      شاید حقه تبلیغاتیه بخاطر اینکه تاکید کنه محور پورتال داره و از سیستم های چهارچرخ متحرک معمولی یه سر و گردن بالاتره خواسته خاص باشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. Hiwa

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      منظور داشتن دو کمک فنر اضافی هستش در هر چرخ که مجموع میشه 16 کمک فنر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Hiwa

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ببخشید داشتن 2 کمک فنر در هر چرخ در مجموع 8 کمک فنر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Joker

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    نمیدونم نسل قبلی این مدل رو تا به حال از نزدیک دیدید با نه؟ اونایی که دیدن میدونن حتی از تانک هم بزرگتره این ماشین،جی کلاس تنها ماشینیه که وقتی از نزدیک ببینید خیلی خیلی بیشتر از اونی که تو عکسا نشون میده گنده تره! جوری که وقتی g 63 رو کنار به خودرو فول سایز مثه lx 570 ببینید lx 570 با اون هیبت مثه یه کراس اوور میمونه در کنارش!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      با این ماشین از درخت لوبیا سحر آمیز هم میشه رفت بالا

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. بهنام

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (986 ديدگاه)

      اره ارتفاع و عرض بیشتری داره و فقط از طول حدود 25 سانتیمتر کوچیک تر از لکسوسه که همین باعث میشه خیلی گند تر بقیه خودرو ها به نظر بیاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. حسین دهمرد

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      بیخیال دیگه زیاده روی میکنی. اگه نسخه ی معمولی رو میگی که ابعادش تو نت هست. اختلاف جزیی داره با لکسوس. اما مثه این یکی که نسخه ی مخصوصه اینم ارتفاعشو یه بیست سی سانتی بردن بالاتر . بخاطر محور پورتال و لاستیک های بزرگتر قائدتا عرضش هم بیشتر شده ولی ابهش کلیش چندان تغییر نکرده اونم با این تیپ استخونیش. لاستیک بزرگتر زیر لکسوسم بندازی همینه اون چون ظاهرش پف کرده هست گنده ترم به چشم میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohammad FM480

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    G500 خیلی گیرا تر بنظر میاد این انگار کوچیک تره! ، احتمالا چون هنوز کامل نشده اینطوریه وقتی نمونه رسمی‌ معرفی شد مشخص میشه.
    کیا ادعای آفردشون میشه پیش g500؟! ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      دوست عزیز قبلا هم گفتم جی 500 چهار در چهار فقط جنبه تبلیغی داره برای فروش وگرنه در مقایسه با جی کلاس های دیگه اصلا گزینه مناسبی برای آفرود نیست. به دو دلیل: اول اینکه استفاده از محور پرتال کلا قدرت آفرود سنگین و انتقال کامل گشتاور رو از خودرو میگیره و دوم اینکه این افزایش ارتفاع با استفاده از محور پرتال کلا درخودرو ایجاد عدم تعادل میکنه و امکان آفرود سنگین و صخره نوردی و شیب نوردی تند رو از خودرو میگیره برای متوجه شدن بهتر منظورم میتونید کلیپی از فورد رپتور و جی 500 چهار در چهار رو تو یوتیوب نگاه کنید تا به وضوح عدم تعادل رو در جی 500 چهار در چهار ببینید. در مورد محور پرتال این حرف من نیست. حرف منتقدین و مهندسین هست حتی اگه اشتباه نکنم همین پدال هم مطلبی در مورد کاهش انتقال گشتاور در محورهای پرتال نوشته بود. یه نمونه ساده برای درک بهتر: اگه محور پورتال مزیت داشت مطمئنا در صنایع نظامی و مسابقات آفرود توسط تیم های خودروساز و یا حداقل تیم های خصوصی استفاده میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran.Jy

        ۲۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (232 ديدگاه)

        دوست عزیز شما داری اشتباه میکنی.
        یه جای دیگه هم همین حرف رو زدی. اگه محور پورتال زیاد استفاده نمیشه به خاطر افزایش قیمت محصول هست که تو بیشتر آفرودی ها مهمه.

        اتفاقا بر خلاف فرمایش شما اکثر ماشین های نظامی ارتش آمریکا، تجهیرات راهسازی سنگین و کشاورزی از این نوع اکسل اتفاده میکنن.
        مرسدس یونیماگ هم در بعضی مدل ها این اکسل رو داره.

        دوستان آفرود بازی که دستشون تو جیبشون میره هم به شکل افترمارکتی ماشینشون رو ارتقاع میدن اما دلیل نمیشه مثل بنز اینقدر ارتفاعش تغییر کنه‌‌. بنز از سایز رینگ و لاستیک و اکسل بزرگ استفاده کرد

        اون مقاله پدال هم لینکش رو میذارم. دوباره مطالعه بفرمایید.

        https://www.pedal.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۲۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (99 ديدگاه)

          نه دوست عزیز مقاله ای که بنده گفتم این نیست. در ضمن محور پرتالی که بنده اشاره کردم در مورد محور پرتال جی 500 مدل قبلی بود نه نمونه هایی که در هامر و فورد رپتور و همین جی 500 جدید استفاده شده. اگه دقت کنید میتونید به وضوح تفاوت رو ببینید و دقیقا بنز هم به خاطر معایبی که اون نوع محور پرتال داشت اونو کنار گذاشته و از نوعی که در هامر و بعضی دیگه از آفرودرها هست استفاده کرده. لطفا تصاویر مدل قبل و مدل جدید رو بررسی کنید تا ببینید که چه تغییری کرده. در مدل قبلی تقریبا انتقال قدرت به صورت عمودی با اتصالاتی به چرخ وصل میشه اما در این مدل جدید انتقال قدرت درست مثل هامر و فورد رپتور و تعدادی دیگه از آفرودهاست و با زاویه بین 30 تا 60 درجه به چرخ وصل میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammad FM480

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        ببین دوست عزیز من هم پاسخ شما رو دادم ،همونطور که گفتم بالا رفتن گرانیگاه خودرو درسته و در هرصورت از افزایش ارتفاع برای افرود یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیره. ولی شما اشتباه میکنید من با دلیل بهتون گفتم که چرا اکسل پورتال بهتر هست و اگه متوجه نشدید بگید تا خوب براتون بازش کنم. حالا هم که مثال میخواید بهتون با نمونه میگم اکسل پورتال تو انواع ماشین آلات راهسازی و کشاورزی استفاده میشه و اتفاقا تو بعضی کامیون های نظامی و همینطور یونیماگ هم استفاده شده حالا اینکه میگید کم دیده میشه چون تقریبا یک سیستم ویژه محسوب میشه و قرار نیست که تو خیابون دیده بشه همیشه! و بحث هزینه رو هم باید در نظر بگیرید که بالاتر میره شما ممکنه خیلی از افرودر ها رو ببینی که قفل کن ندارن، پس قفل کن بی استفاده ست؟ و اینکه خودروهای نظامی که تو تیراژ بالا تولید میشن حتی تو ایالات متحده هم سعی بر اینه که هزینه تولید پایین تر باشه و ممکنه بسیاری امکانات سفارشی رو نداشته باشه پس همیشه نظامی بودن یک خودرو صرف فول بودن اون نیست. حالا اگه من جایی از حرف هاتون رو متوجه نشدم بگید.
        اون فیلم رپتور و G500 هم پیدا نکردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۲۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          از رو عکس دیدی این یکمی بیشتر برق میزنه فهمیدی تکنولوژیش کلا متفاوته؟
          اول گفتی‌ کلا بدرد نمیخوره بعد گفتی‌ اگه آمریکایی باشه خوبه آلمانیش بده
          بعد بهت الهام شد که مرسدس از رو فورد کپی میکنه
          امیدوارم تو تمام پست‌های مرسدس حاضر باشی‌ چنین جوک‌هایی‌ بنویسی‌ و ما رو شاد کنی‌
          امیدوارم همیشه دلت شاد باشه،موفق باشی‌

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ساسان

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      والبته اگه به تصویر محور جلو در عکس اول توجه کنید و با مدل قبلی جی500 مقایسه کنید کاملا میفهمید که حرف بنده کاملا صحیح بوده و بنز هم به همین خاطر حداقل در محور جلو از اکسل پرتال استفاده نکرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ارشیاsvj

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چه قد ارتفاش زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا ماشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    همه چیز برای بهترین آفرود جهان بودن رو داره…
    البته اگه باز با قیمت ۶ رقمی نزنه تو ذوق مشتری و همه رو بفرسته سمت رانگلر و برانکو و دیفندر???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad FM480

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      ولیکن کسی که قصد خرید گ واگن اونم این نسخه ویژه رو داشته باشه اصلا به برانکو و رنگلر فکر نمیکنه که بره سمت شون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. zeg

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    اصلا قشنگ نیست! حیف پول که بابت این بره!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Hadi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    برید کنار G500 وارد میشود ??…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کاش مدل واگن این نسل رو هم بسازن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Omid622

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    منتظر غول مرحله آخر G class لندوالت فوق لوکس و فوق افرود این هفته جنگ افرودرها بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا