مرسدس بنز

تیزر نهایی نسل جدید مرسدس بنز E کلاس 2024 منتشر شد

درست چند هفته قبل از معرفی نسل جدید بی ام و سری ۵ سدان G60، مرسدس بنز آخرین تیزر از E کلاس W214 را منتشر کرد. طراحی این خودرو تفاوت زیادی با نسل پیشین نخواهد داشت و شاید برخی طرفداران از این موضوع ناامید شوند.

ما قبلاً تصاویر کابین مدرن اما آشنای این خودرو را دیده بودیم ولی هم‌اکنون تا حدی می‌توانیم با برخی جزئیات طراحی ظاهری E کلاس ۲۰۲۴ نیز آشنا شویم. البته مطابق آن چیزی که انتظار داریم مرسدس بنز در طراحی سدان جدید خود روندی تکاملی را پیش گرفته است و بنابراین احتمال دارد برخی افراد نسل جدید این خودرو را با نمونه‌ای فیس لیفت اشتباه بگیرند!

مرسدس بنز کاملاً از روش “همان خط کش با طول متفاوت” استفاده می‌کند و E کلاس نیز از این قضیه مستثنا نیست. البته این به معنی قدیمی بودن طراحی نسل جدید خودروی موردبحث نخواهد بود اما قطعاً برخی افراد و طرفداران منتظر جذابیت‌های بیشتری هستند هرچند شاید با شواهد موجود کمی ناامید شوند. خودرویی که تیزر آن منتشر شده از رینگ‌های آلیاژی مشکی با برند AMG و ورودی‌های هوای جلو با ستاره‌های سه پر زیاد سود می‌برد.

چند روز پیش نیز ویدئویی جاسوسی از این خودرو منتشر شده بود و در آن چندین پروتوتایپ با حداقل پوشش‌های استتاری دیده می‌شدند. این خودروها پروفایل جانبی روان‌تری داشتند و دستگیره‌های درب جدید مشابه S کلاس در آن‌ها خودنمایی می‌کرد. احتمالاً نسل جدید مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ کمی بزرگ‌تر از نسل پیشین W213 خواهد بود و فاصله بین محوری آن افزایش خواهد یافت تا فضای پای بیشتری در عقب کابین ایجاد شود. یک‌بار دیگر بازار چین پذیرای نسخه طویل‌تر از E کلاس خواهد بود تا فاصله با S کلاس را پر کند.

بخش اعظم تغییرات خودروی موردبحث در کابین رخ داده‌اند یعنی جایی که اکثر دکمه‌های جای خود را به نمایشگر لمسی بزرگ می‌دهند. این نمایشگر بزرگ سوپر اسکرین نام دارد و کاملاً از کابین EQE الهام گرفته است به‌ گونه‌ای که سه نمایشگر در داشبورد دیده می‌شوند. یکی از ویژگی‌های جدید تائید شده در خودروی موردبحث دوربین سلفی خواهد بود که می‌تواند برای کنفرانس‌های ویدئویی نیز بکار رود. معرفی رسمی مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ تا چند ساعت دیگر انجام خواهد شد و قرار است اولین نمونه‌ها نیز از اواخر سال جاری میلادی راهی بازار شوند. قبلاً شاهد تست مدل‌های AMG در نسخه‌های سدان و استیشن نیز بوده‌ایم هرچند احتمال عرضه آن‌ها قبل از سال ۲۰۲۴ ضعیف است. همچنین خبری از مدل‌های کوپه و کانورتیبل E کلاس نخواهد بود زیرا جای آن‌ها و مدل‌های کوپه و کانورتیبل C کلاس را مدل CLE گرفته است. نسخه‌های AMG CLE نیز در آینده معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    فتح تپه ای جدید

    موافقم 41
    مخالفم 73
  2. فرید

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (507 ديدگاه)

    لایک

    موافقم 61
    مخالفم 7
  3. علیرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    بنز همیشه بنز بوده و بنز باقی میمونه

    کلا حتی اگر یک انجین با ساختار و نقشه یکسان رو بدن بنز و یه شرکت مطرح خودروسازی بسازه صدای انجین بنز متفاوت میشه که دلیلش مهندسی متالوژی و کیفیت ریخته گری بهتر و ضریب خطای وزنی و حجمی کم قطعات کنار هم هستش

    ایناس که بنز رو با بقیه متفاوت میکنه

    موافقم 94
    مخالفم 15
  4. سیروس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من شخصا ترجیح میدم روی داشبرد و کنسول وسط دگمه های فیزیکی باشه. حس و حال بهتری داره تا اینکه همه چیز رو با تاچ اسکرین کنترل کنم. ولی طراحی داخلی جذابی داره واقعا.

    موافقم 91
    مخالفم 12
  5. امین

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (438 ديدگاه)

    این هم احتمالا موتور v8 روش سوار نمیشه متاسفانه

    موافقم 33
    مخالفم 6
  6. Si

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    ببینید الان نمد طراحی های جدید بزن چی شده ولی eqs به جرات میشه گفت جزو زشت ترین ماشین های جهانه و حتی i7 که این همه انتقاد میکنن بهش از eqs خیلی خوشگل تره ولی امیدوارم پادشاه آسمان زمین و دریا طراحی هاش خوب بشه و الکتریکی زشت نسازه

    موافقم 29
    مخالفم 26
    1. ❤BMW❤

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      پادشاه نه آسمان نه دریا
      روی زمین هم میتونه نوکر باشه

      موافقم 14
      مخالفم 29
  7. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    هر جا موفقیتی حاصل میشه، حتما غیر از تخصص چند نکته اساسی وجود داره، مهمترین نکته تعهد اخلاقی و کاری افراد به محل کار خودشون هست، شرکت هایی که روز به روز دچار افول میشن ، کارکنان فقط برای رفع تکلیف کار میکنند، حتی به اندازه دستمزد دریافتی کار نمیکنند، جائیکه برای استخدام شدن باید دنبال رانت و واسطه بود، آیا پیشرفت میکنه؟ تو ایران عزیز در هر شغلی ما داریم دزدی میکنیم، از ادارات گرفته تا کارخانه ها، اگه کسی در حال رشد باشه، میکشیم پایین تا سقوط کنه، اصلا فکر نمیکنیم، اگه اون سقوط کنه ما نابود میشیم. ما حسود و بخیل و ریاکار و دزد و رشوه گیر هستیم. دین ما ریاکاریه، اعتقاد به امامان دوز و کلکه، پایبند به هیچ چیز نیستیم، خدا از دست ما خسته شده.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. بهنام

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    بنده بعنوان دوستدار طراحی مرسدس به طرح های نسل های جدید انتقاد شدید دارم . قبلاً هم در سایت پدال گفتم از رمان معرفی ای کلاس w212 انتقاد ها از طراحی مرسدس شروع شد حتی مجله ماشین هم مقاله ای تحت همین عنوان چاپ کرد . دوستانی که مجله ماشین رو تو دهه ی هفتاد و هشتاد میخوندن خاطرشون هست با معرفی مدل های جدید مرسدس شور و شوق عجیبی بین دوستداران ماشین و حتی نویسنده های خودرویی ایجاد میشد . در کل دنیای عجیبی شده و هر سال مشخصه های جدید ی بعنوان ترند روز طراحی معرفی میشه که متأسفانه به برندهای اصیل هم سرایت کرده . امیدوارم این مدل جدید ای کلاس زیبا باشه گرچه زیاد مطمئن نیستم.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  9. مهزیار

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (442 ديدگاه)

    آقای واگنر با یه خداحافظی گرم خوشحالمون کن

    موافقم 22
    مخالفم 1
  10. Ehsan

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (539 ديدگاه)

    طراحی داخلی خیلی بده
    کاشکی متوجه بشن وجود دکمه خیلی بهتر از این تمام تاچ هست.بنز داره بد میره جلو تو این زمینه متاسفانه.امیدوارم تجدید نظر کنه.بهترین کابین هارو میساخت

    موافقم 12
    مخالفم 13
    1. RTX

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنز خریدار و مشتریای پر و پا قرص خودشو داره و راجع به اعتبار و دانش بنز از خودروسازی هم هیچ نیازی به گفتن نیست .
      این ماییم که تو ۲۰ سال پیش گیر کردیم وگرنه هوشمندسازی خودروها همه گیر شده و کمتر خودرویی بدون نمایشگر هوشمند و بزرگ ، تولید میشه .

      موافقم 20
      مخالفم 5
  11. GMA

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    بهتر از طراحی های جدید بنز بنظر میرسه…امیدوارم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  12. پیام

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    از طراحیش معلومه که خیلی خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Vr6

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      آقای محمد شما با چه 🐘شکنی به یوتیوب وصل میشید ؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. Alan.r

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    طراحی و کابینش که خوبه
    اگه با موتور هشت سیلندر خورجینی ارائه بشه نور علی نور میشود

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. بنده خدا

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جوانیمون با لایک کردن ماشین های مورد علاقه در اینترنت رفت

    تفففففففف

    موافقم 16
    مخالفم 1
  15. کامبیز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ابتدا خودروهای ایتالیایی بعد بنز و بی ام دبلیو و …
    فراری و لامبو که بیاد وسط، بنز و بی ام دبلیو حرفی واسه گفتن نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا