ایستگاه خبر

پرفروش‌ترین خودروهای ایران (آپدیت 1400)

رپورتاژ: بازار خودروهای ایران شرایط ویژه‌ای دارد و مسیری کاملاً متفاوت از بازارهای جهانی را طی می‌کند. پرفروش‌ترین خودروهای ایران لیستی از خودروهای تولید داخل و معدودی از خودروهای خارجی که عمدتاً مونتاژ داخل هستند را تشکیل می‌دهند. این خودروها با اینکه از لحاظ امکانات، طراحی و کیفیت ساخت در سطح خودروهای جهانی نیستند اما به دلیل شرایط ویژه بازار ایران، از محبوبیت و فروش بالایی در داخل کشور برخوردار هستند. ما در این مقاله لیستی از محبوب‌ترین ماشین‌های ایرانی را تهیه کرده‌ایم و به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

پژو پارس، همچنان محبوب و پرفروش

ایران خودرو قسمت اعظمی از بازار داخلی ایران را در اختیار دارد. بزرگ‌ترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه موفقیت خود را مدیون دسته‌ای از محصولات پرطرفدار مانند خودروهای خانواده پژو است. در بین گزینه‌های مختلف، پژو پارس به دلیل طراحی دلنشین، فضای کافی برای خانواده‌های ایرانی و کیفیت ساخت مناسب از جمله پرفروش‌ترین خودروهای ایران به حساب می‌آید. با اینکه سال‌ها از ورودی این خودروی دوست داشتنی به بازار ایران می‌گذرد، هنوز هم پژو پارس در مقایسه با خودروهای هم قیمت دست برتر را در بازار ایران دارد. بازار دست دوم پرطرفدار این خودرو نیز نشان دهنده این محبوبیت است.

سمند ال ایکس، خودروی ملی و محبوب ایران خودرو

سمند اولین خودرو ملی ایران بود که به دلیل طراحی بومی و مناسب خانواده‌های ایرانی خیلی زود به صدر جدول فروش در ایران رسید. با اینکه سمند در حال حاضر از لحاظ امکانات، طراحی و حتی کیفیت ساخت فاصله زیادی با خودروهای روز دارد اما همچنان جزو گزینه‌های اصلی خانواده‌های ایرانی است و طرفداران زیادی در بازار دارد. هرچند افزایش قیمت شدید این خودرو و ورود چینی‌های جذاب به بازار کمی روی فروش سمند تأثیر منفی گذاشته است اما اگر به دنبال یک خودروی ایرانی جا دار، با امکانات پایه، طول عمر مناسب قطعات و بازار دست دوم قدرتمند هستید سمند می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

قیمت بالای ۲۰۰ میلیون برای سمند شاید در نگاه اول باعث عقب نشینی بسیاری از خریداران شود. خوشبختانه شرکت‌های زیادی هستند که امکان خرید قسطی سمند را فراهم کرده‌اند تا طرفداران این خودرو بتوانند با استفاده از شرایط ویژه صاحب خودروی ملی شوند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت سمند ال ایکس اقساطی به سایت سپند خودرو مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری در مورد خرید قسطی سمند به دست آورید.

خانواده برلیانس، محبوب‌ترین چینی‌های بازار ایران

در لیست پرفروش‌ترین خودروهای ایران، در کنار خودروهای محبوب ایرانی همچون سمند، پژو پارس و پژو ۲۰۶، چینی‌های محبوبی نیز دیده می‌شوند. خانواده برلیانس بدون شک پرفروش‌ترین خانواده خودروهای چینی در بازار ایران است که در زمان ورود به دلیل قیمت مناسب و طراحی به روز توجه‌های زیادی را به خود جلب کردند. با اینکه در چند سال گذشته تغییرات و به روز رسانی‌های زیادی در این خانواده رخ نداده است اما هنوز هم برلیانس h230 و h330 به عنوان پرطرفدارترین خودروهای خانوادگی چینی و برلیانس h320 و h220 به عنوان خودروهای چینی جوان پسند در لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار دیده می‌شوند. در این میان برلیانس h320 با طراحی هاچبک و امکانات جذاب از محبوبیت بیشتری در بازار برخوردار است. خوش بختانه امکان خرید اقساطی این خودروی جذاب نیز در سپند خودرو فراهم شده است. برای اطلاع از قیمت برلیانس h320 اقساطی و شرایط خرید آن کافی است تا به سایت سپند خودرو مراجعه کنید.

سایپا کوییک، جوان پسند و پرفروش

خودروسازی سایپا نیز مانند ایران خودرو خودروهای پرفروش زیاد در لیست محصولات خود دارد. یکی از جدیدترین محصولات سایپا، کوییک است که خصوصاً در نسخه کوییک آر با سقف رنگی و امکانات اسپرت خاص توانسته به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های قشر جوان ایرانی تبدیل شود. هزینه نگهداری پایین، ظاهر اسپرت، قیمت مناسب نسبت به رقبا و طراحی جدید باعث شده تا محبوبیت کوییک افزایش پیدا کند. اگر به دنبال یک خودرو جوان پسند هستید کوییک می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد.

پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، فرانسوی‌های پرطرفدار

پژو ۲۰۶ یک خودرو اسطوره‌ای در بازار ایران است. از همان روز اول ورود به ایران در ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز که حدود ۲۰ سال از ورود پژو ۲۰۶ به بازار ایران می‌گذرد، این خودرو همواره جزو پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو بوده است. مدتی است که پژو ۲۰۷ نیز به عنوان نسخه جدیدتر ۲۰۶ وارد بازار ایران شده است و همچون برادر بزرگ‌تر خود فروش بسیار خوبی در بازار تجربه می‌کند. ۲۰۷ با دو گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی در بازار ایران حضور دارد و به لطف طراحی جدید، امکانات بیشتر و کیفیت ساخت بهتر از ۲۰۶ توانسته دل لیست پرفروش‌ترین خودروهای ایران قرار بگیرد.

پراید، پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران

اگر بخواهیم پرفروش‌ترین خودروی ایران را انتخاب کنیم، پراید با اختلاف در صدر جدول قرار می‌گیرد. این خودرو ارزان قیمت‌ترین خودروی بازار ایران است و به همین دلیل سال‌ها است که در رتبه اول پرفروش‌ترین خودروهای ایران قرار دارد. از اواخر دهه ۷۰ تا به امروز تغییر خاصی در پراید رخ نداده است و امکانات خاصی به آن اضافه نشده است. با این حال، قیمت پراید رشد سرسام آوری در سال‌های گذشته داشته و حالا برچسب قیمتی بیش‌تر از ۱۰۰ میلیون روی این خودرو دیده می‌شود.

در بین مردم پراید به عنوان خودروی کم استهلاک، کم هزینه، پرکار و مناسب برای رفت و آمد های شهری شناخته می‌شود و علاوه بر بازار داغ پرایدهای صفر کیلومتر، بازار فروش پراید دست دوم نیز بسیار پرطرفدار است. بسیاری از افرادی که قصد خرید اولین خودروی خود را دارند نیز به سراغ پراید می‌روند. خرید قسطی پراید نیز جزو گزینه‌های پرطرفدار این روزهای بازار ایران است.

تندر ۹۰، محصول تکرار نشدنی رنو در ایران

زمانی که پیکان، خودروی افسانه‌ای ایرانیان، بار خود را بست و برای همیشه با بازار ایران خداحافظی کرد، ایران خودرو تندر ۹۰ را به عنوان جایگزین آن معرفی کرد. تندر ۹۰ اما از همان ابتدای ورود به بازار در سال ۱۳۸۳ قیمت بسیار بیشتری نسبت به پیکان داشت. هرچند این قیمت نسبتاً بالا و ظاهر نچندان زیبا نتوانست مانعی برای فروش بالای تندر ۹۰ در بازار ایران باشد. کیفیت ساخت بسیار خوب که حتی موفق به دریافت ۳ ستاره ایمنی از ENCAP شد از جمله اصلی‌ترین دلایل محبوبیت تندر ۹۰ در بازار ایران است. مدل‌های مختلفی از این خودرو در طی ۱۷ سال گذشته وارد بازار شدند. جدیدترین نسخه تندر ۹۰، رنو تندر ۹۰ پلاس اتومات نام دارد که با گیربکس اتومات و امکانات بیشتری نسبت به تندر ۹۰ معمولی وارد بازار شده است.

دنا و دنا پلاس، محبوب‌ترین خودروهای ایرانی

دنا به عنوان جایگزین سمند وارد بازار ایران شد و به دلیل طراحی متفاوت و تهاجمی به عنوان یکی از خوش چهره ترین خودروهای تولید داخل توانست محبوبیت زیادی پیدا کند. دنا پلاس نسخه ارتقا یافت از دنا است که در سال ۱۳۹۵ به لیست محصولات ایران خودرو اضافه شد. موتور ۱۱۳ اسب بخاری، دو جعبه دنده اتوماتیک و دستی به همراه امکانات فراوان دنا پلاس را به بهترین خودروی ایرانی تبدیل کرد. محبوبیت و تقاضای زیاد در بازار باعث شد تا دنا پلاس به گران قیمت‌ترین خودروی ایرانی بازار نیز تبدیل شود. با این حال شما می‌توانید با خرید دنا اقساطی با پرداخت بخشی از قیمت روز دنا و پرداخت ماهانه باقی مانده در اقساط چند ماهه صاحب این خودروی زیبای ایرانی شوید.

سایر خودروهای ایرانی پرفروش در بازار

علاوه بر خودروهایی که تا به اینجا به آن‌ها اشاره کردیم، رنو ساندرو، تیبا و پژو ۴۰۵ نیز محبوبیت بسیار زیادی در بازار ایران دارند. رنو ساندرو با گیربکس اتومات و طراحی اسپرت در نسخه ساندرو استپ وی از جمله فرانسوی‌های پرطرفدار در بین جوانان و خانواده‌های کم جمعیت است. خانواده تیبا با نسخه‌های هاچبک و صندوق دار در کنار خودرو اسطوره‌ای ۴۰۵ نیز از جمله خودروهای تولید داخل هستند که همواره در بین پرفروش‌های بازار حضور داشته‌اند.

پرفروش‌ترین خودروهای خارجی بازار ایران

بازار خودروهای خارجی بدون در نظر گرفتن چینی‌های پرطرفدار مانند محصولات جک، جیلی، ام وی‌ام، بسترن، لیفان و هایما دربست در اختیار کمپانی‌های کره‌ای هیوندا و کیا است. البته رنو نیز به عنوان نماینده اروپایی‌ها در حال رقابت با خودروسازان کره‌ای است. سانتافه سال‌ها است که پرفروش‌ترین شاسی بلند خارجی بازار است و در بین خودروهای سدان نیز سراتو بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد. اپتیما و سوناتا نیز سرلیست پرفروش‌ترین خودروهای سدان متوسط و نیمه لوکس بازار هستند. البته رنو تلیسمان نیز به عنوان نماینده شایسته فرانسوی‌ها در این دسته از بازار فروش خوبی را تجربه کرده است. توسان، کولیوس، کپچر، اکسنت و النترا نیز جزو دیگر خودروهای خارجی محبوب بازار هستند. ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باعث شده اکثر این خودروها قیمت میلیاردی پیدا کنند و تنها در نمونه‌های دست دوم در دسترس باشند.

خرید اقساطی پرفروش‌ترین خودروهای ایران از سپند خودرو

در این مقاله با محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای ایران آشنا شدیم. هرچند این خودروها از فروش بسیار بالایی در بازار برخوردار هستند اما افزایش شدید قیمت‌ها باعث شده بسیاری از افراد توانایی خرید نقدی آن‌ها را نداشته باشند. در چنین شرایطی، شرکت‌هایی مانند سپند خودرو امکان خرید اقساطی را برای شما فراهم کرده‌اند. سپند خودرو یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده شرایط فروش اقساطی خودرو در تهران است که با سال‌ها سابقه فعالیت در این زمینه یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای خرید اقساطی ماشین به حساب می‌آید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سپند خودرو  به آدرس اینترنتی sepandkhodro.com اطلاعات بیشتری در مورد شرایط و قیمت خرید اقساطی خودروهای پرطرفدار بازار به دست آورید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    از جدیدترین محصولات سایپا، کوییک است که خصوصاً در نسخه کوییک آر با سقف رنگی و امکانات “اسپرت” خاص توانسته به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های قشر “جوان” ایرانی تبدیل شود.

    هوندا سیویک TYPE – R تو سایتش اینطوری از محصولش تعریف نکرده !!

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. سهند

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      از بین ماشین های ایرانی مثل سمند، پژو پارس، ال ۹۰ ، ۲۰۷، کدام بهتر است و کیفیت بالاتری دارد؟ ( البته دنا را نمیگم چون به نظرم دنا از این ها بهتره)

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. R@m!n

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        خیلی خلاصه بگم ال 90 از همه با کیفیت تره مخصوصا موتور مدلای قبل 96 و مدلای بعد 96 هم همچنان از بقیه با کیفیت ترن (صرفا انتخاب بین بد و بدتره)
        رده بعدی هم 207 که مدلای جدید زباله به تمام معناست.
        پارس و سمند هم که هیچی ولی پژو پارس سلطانه (بچه های کرج خوب می دونن ??)
        دنا هم ظاهر نسبتا بهتری داره چه داخل و چه خارج و شنیده بودم که موتور و گیربکسش توسط یه شرکت آلمانی طراحی شده البته با قطعیت نمی گم و خودمم تجربه ای نداشتم باهاش صرفا از روی شنیده ها می گم.

        موافقم 5
        مخالفم 9
      2. ?A.H MOTORS?

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (494 ديدگاه)

        206

        موافقم 9
        مخالفم 4
    2. Aryan kia

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (574 ديدگاه)

      وای خدا دارم از خنده میمیرم سیویکو خیلی خوب اومدی

      موافقم 7
      مخالفم 2
    3. Moein

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (83 ديدگاه)

      ببخشید اینجا مینویسم یک سوال داشتم
      میخوام یک ماشین صفر بخرم تا حدود 500 تومن
      میشه راهنماییم کنین؟
      نظر خودم ماشین کم استحلاکه و زیاد امکانات داخل ماشین مهم نیست برام و فعلا تندرپلاس اتومات رو در نظر دارم

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. Aryan kia

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        تندر پلاس خیلی گزینه خوبیه به ساندرو هم فکر کنید ولی از نظر فنی یکی هستن

        موافقم 5
        مخالفم 6
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (10233 ديدگاه)

        کاربر Moein

        بدون توضیح به شما پاسخ میدهم چون در کامنت‌های گذشته برای این دو گزینه بارها توضیح دادم :
        ۱ – ماکسیما تمیز بگردید پیدا کنید .
        ۲ – رنو ساندرو یا استپ‌وی که تازه خیلی کمتر از ۵۰۰ تومن هست .

        موافقم 7
        مخالفم 5
  2. Hamid

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    همشون آشغالن و آشغال تر از همشون دنا هست!

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. 2646

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (344 ديدگاه)

      حمید عزیز
      با احترام به نظر شما، من Peugeot 206 تیپ 5 رو در این لیست دوست دارم. اگرچه قطعا کیفیت محصولات این روزهای ایران خودرو و سایپا حتی با محصولات 10 سال قبل شان هم مقایسه نیست اما این ماشین حداقل از نظر طراحی پلت فرم و ارگونومی کابین از مهندسی درستی برخوردار است.
      مدتی است که خودم Peugeot 206 تیپ 5 خریدم (البته مدل 1397). بالطبع با توجه به سلیقه و قطعات افترمارکت موجود سعی کردم تا حد زیادی کاستومایز و تقویت اش کنم و الان واقعا از سواری یک خودروی هاچ بک ولرم (قاعدتا با قدرت حدود 125 اسب بخار در کلاس Hot Hatch قرار نمی گیرد) لذت می برم. به نظر من Peugeot 206 تیپ 5 حداقل های لازم برای لذت رانندگی یک جوان رو دارا می باشد.

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. Hamid

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        بله … اما اگه با این قیمت در بازار جهانی مقایسه کنیم … میبینیم اونقدر ها هم مالی نیست …
        من با توجه به قیمت عرض کردم …
        پراید 6000 دلاری و 206 تیپ 5 13000 دلاری واقعا نمیارزه … با این قیمت در بازار آزاد انتخاب های بهتری هم هستن …
        آره اگه پراید 1500 دلار بود خیلی هم خوب بود و میارزید!!!

        موافقم 10
        مخالفم 1
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (10233 ديدگاه)

        جداً که محصولات ایرانی من را یاد محصولات پُراستهلاک و با خرابی زیاد bmw و بخصوص X4 میندازه که خشکی سواریش دست‌کمی از نیسان زامیاد نداره و ارور‌های مکررش که دیگه زندگی واسه صاحبش نمیگذارد ، کیفیت چرمش هم که انگاری از اصغر آقا سرکوچه جنس خریدن چپوندن تو ماشین از بس که جنس چرمش سریع چروک و خشک میشه و مدام نیاز به تعویض داره !

        خداوکیلی بروید تست‌های رانندگیش را نگاه کنید تو یوتیوب ، رو آسفالت صاف صاف هم مثل راننده خاورها تو ماشین میلرزه و بالا پائین میره !

        فکر کنم یه سفر ۴۰۰ کیلومتری با سمند شرف داره به X4 که سواریش انگاری گوشکوب سرویس میکنه بدن راننده و سرنشین را !

        موافقم 2
        مخالفم 11
        1. 2646

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          همه می دونند، خودت از همه بهتر که من به واسطه سطح اطلاعات و شخصیت شما، هیچ تمایلی به بحث و صحبت باهات ندارم اما الان که به واسطه حمایت از دوستت (جناب آقای دکتر Revo) در بحث با من در پست (۷۰ هزار دلار، قیمت گران‌ترین نسخهٔ جیپ گرند چروکی L)، تصمیم گرفتی خودت را به هر آب و آتشی بزنی و چند چند تا کامنت های من رو زیر یک پست ریپلای می کنی، صرفا این کامنتت رو جواب میدم تا خوشحالت کرده باشم!

          من اهل قسم جلاله نیستم، ولی والله از اینکه تو طرفدار و صاحب یکی از محصولات کمپانی BMW نیستی، خوشحالم. Mercedes Benz (به ویژه E-class W211 و C-class W203) در ایران جایگاه و کلاس اجتماعی اش را به واسطه مناقصه خودروهای نیروی انتظامی از دست داد. وقتی هر لومپنی پشت این ماشین ها نشست، خیلی از صاحبان این خودروها به فکر فروش ماشین شان افتادند. به شدت امیدوارم شما تا زمان ورود ماشین های جدید BMW به کشور، هم چنان روی عقیده تان باشید و خودروهای BMW 528 F10 و BMW X4 F26 نخری. غیر از اینکه بسیار دوست شون دارم، واقعا برای تقویت و تیون شون زحمت کشیدم و زمان گذاشتم.
          خوش باشی.

          موافقم 11
          مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (10233 ديدگاه)

    پرفروش‌ترین نه !!!
    به اجبارترین مینوشتید ، به حقیقت و زیبایی نزدیک‌تر بود !
    کیه که دوست داشته باشه این تابوت‌های متحرک را بخره که بشه پرفروش‌ترین !!!

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. R@m!n

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      آگهیه نوید جان سخت نگیر

      موافقم 7
      مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4987 ديدگاه)

    بازار خودرو و صنعت خودروسازی تو ایران شبیه یه کودک نو پاست که نیازمند حمایت والدینش‌ هستش و بدون حمایت والدینش نمیتونه رو پاش وایسه و بدون کمک اونا هیچ کاری نمیتونه انجام بده، حتی غذا خوردن!!!! و متاسفانه الآن چهار دهه هستش که در همین حالت مونده و تغییری نکرده

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10233 ديدگاه)

      زیزیگولو جان
      این کودک نوپا ، سال‌هاست که مُرده و ما داریم بر سر گوری شیوَن میزنیم که دیگر چیزی در آن نمانده حتی استخوان پودر شده‌اش !

      شایع‌ترین مثالش همین که با کره‌ی جنوبی شروع کردیم و ما کجا آن‌ها کجا ، اما در یک چیز با هم تفاهم داریم و آن مَنقَل کبابی هست که با آتش گرفتن‌ها میشه به راه انداخت در کره‌ای‌ها و ایرانی‌ها !
      البته خدا برای کسی نخواهد ، بدترین نوع مرگ ، سوختن در آتش و محبوس شدن در خودرو است !

      موافقم 4
      مخالفم 3
  5. محمد امین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    ولی ۲۰۷ رو بیشتر میپسندن، چونکه کیفیتش خوبه و امکاناتش هم بد نیست،فیسش جوان پسند تر از دنا هست

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. R@m!n

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      یه پیشنهاد و توصیه به همه دوستان اگر قصد خرید 207 دارین حتما مدلای قبل 96 رو خریداری کنین حتی کارکرد بالا !!!

      مدلای قبل 96 قطعاتش بسیار با کیفیت تره و کمتر ایرانیزه شده هست و اکثرا قطعات اصلی خارجی هست چون زمان قبل شروع تحریم ها تولید شده و مدلای 96 به بعد اکثرا قطعات چینی و مونتاژی ایرانی دارن و فاجعه تمام عیارن.

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. 2646

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        رامین جان
        با اجازه شما، با توجه به تحقیقاتی که در زمان خرید انجام دادم، بازه های زمانی حساس خانواده پژو 206/207 را کمی دقیق تر بنویسم:

        ** خودروهای ماقبل سال 1390: اگرچه سال به سال کیفیت محصولات افت داشت اما با توجه به ارتباطات ایران خودرو و پژو فرانسه، هنوز خانواده 206 و 207 تحت نظارت نسبی شرکت مادر و با خرید لایسنس تولید می شد. اکثر قطعات فنی و بعضی از قطعات ظاهری فرانسوی و آلمانی بودند.

        ** خودروهای تولید شده مابین 1390 تا 1395: با توجه به علاقه پژو برای ورود به بازار آمریکای شمالی و مسائل پیرامون در سال 1390، ارتباط شرکت پژو و ایران خودرو قطع شد. شروع پروسه ایرانیزه شدن خانواده 206 و 207 از این همین سال با اسم پروژه فاز صفر استارت خورد. خودروهای سال های ابتدایی این دوره به شدت افتضاح هستند. البته اگرچه به مرور با آزمایش و خطا کیفیت این خانواده تا سال 1395 بهتر شد اما هیچ وقت محصولات ایرانیزه از نظر کیفیت و طراحی قطعات موتوری قابل مقایسه با خودروهای فرانسوی نیستند.

        ** خودروهای تولید شده مابین 1396 تا 1398: در سال 1396 با تصویب برجام، شرکت پژو مجددا همکاری اش را با ایران خودرو برای تولید خودروهای Peugeot 2008 و Peugeot 301 آغاز کرد. محصولات در این دوره، چه از نظر کیفیت و چه از نظر سطح فنی ارتقای قابل توجهی نسبت به مدل های 1390 تا 1395 دارند اما همچنان نسبت به نمونه های فرانسوی ماقبل سال 1390 پایین تر هستند.
        البته باید توجه داشت خودروی ماقبل سال 1390 در سال 1398 عملا فرسوده محسوب شده و حتی اگر قطعات فرانسوی و آلمانی اش تعویض نشده باشند، عمر خودشان را کرده اند و باید تعویض شوند.

        ** خودروهای تولید شده بعد از 1398: مجددا داستان تحریم و قهر دو کمپانی پژو و ایران خودرو! البته این دفعه با توجه به تحریم های شدید صنعت خودرو، نه تنها کیفیت به شدت افت کرد، بلکه آپشن ها هم آب رفتند! رینگ های اسپرت تبدیل به رینگ فولادی و قالپاق شدند. دیسک های ترمز دیسکی عقب، درام شد. سیستم تهویه اتوماتیک، دستی شد. عن قریب است که صندلی ها رو هم حذف کنند که خانواده ایرانی به سبک قدیم سفره های روی زمین، دور هم در ماشین با متکا و بالشت راحت بنشینند.

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. Hamid

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          به به عالی بود مثل همیشه! خیلی استفاده کردم مرسی

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. 2646

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ارادتمندم حمید جان
          خوشحالم مورد توجه تون قرار گرفت.
          ?

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. R@m!n

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          البته که توضیحات تقریبا درسته راجب 207 و الخصوص 206. ولی برجام 94 امضا شد و تو فاصله کوتاهی فرانسه برگشت و واردات قطعات اگر اشتباه نکنم 4 ماه بعد با حجم عظیمی شروع شد. یعنی مدلای 94 تا اوایل 96 کاملا از قطعات پژو استفاده شد و از نیمه 96 و با شروع زمزمه های تحریم دوباره وارد کم شد و اواخر 96 کلا قطع شد و پروژه برادر چین و عزم ملیه ما می توانیم شروع شد که ثمره این اشعارو تو نمونه های شاهکار 97 به بعد، ملت شریف تماشا کردن. اون داستانای جهش عجیب قیمت خودرو هم از همون زمان آغاز شد میخواستن قطعات باقیمونده از واردات با قیمت بسیار بالاتی به مرد بفروشن و خب فروختن. اولین مدل 207 ایرانی که در اصل همون 206+ هست سال 95 عرضه شد و قطعات اکثرا فرانسوی داشت ولی یه خبرایی اومده بود که تو بعضی شهرها قطعات کیفیت پایین میزاشتن برای سود بیشتر و منظور منم مدلای 95 و 96 هست که خودم هم دارم و با اختلاف از نمونه های 97 به بعد بهتره.
          پروژه 2008 و 301 و حتی مدل نیم فول و تیپ جی تی پژو 208 هم قرار دادش بسته شده بود و قرار بود از بهمن 96 با رنج قیمتی 60 تا 80 وارد شه، هم چنین قرارداده بومی سازی پژو 508 هم بسته شد و اگر یادتون باشه کل بیلبوردای تهران عکس 508 بود و کلی تلبیغ راجبش که متاسفانه بخاطر کارشکنی پژو و شورع تحریم ها لغو شد.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10233 ديدگاه)

          عن‌قریب همسایه‌ی ما یه ۲۰۶ تیپ ۵ خرید مدل ۹۸ و کاستومایونِززز کرده ، شاید باورتون نشه اما صبح به صبح نون سنگگ میخره با لواشک میاره دم خونه تحویل میده !
          تازه این بنده خدا دلش میسوزه میگه گناه داره خسته میشه و اگر نه حتی توانایی آشپزی و جارو‌کِشی خانه هم داره ? !

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. 2646

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          رامین جان
          حقیقتا به واسطه عدم علاقه به خودروهای فرانسوی، در مورد وضعیت خودروهای Peugeot 2008، Peugeot 508 و Peugeot 301 در ایران هیچ اطلاعاتی ندارم. مطالبی که عرض کردم، صرفا نتیجه تحقیقاتم در مورد خودروی Peugeot 206 بود که برای رفت و آمد به دانشگاه، قصد خریدش را داشتم.
          100% ممکن است بخشی یا همه مطلب من اشتباه باشه، چون عملا هیچ منبع موثقی برای تحقیق در این زمینه وجود ندارد و این مطالب را صرفا از طریق مشورت با دوستان قدیمی ام در شرکت ایران خودرو جمع آوری کردم. اگر شما به صحت اطلاعات تون اطمینان دارید، حتما از مطلب من مستندتر است.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        6. R@m!n

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من تمام گفته های شما رو تایید می کنم صرفا خواستم بخش 207 و داستان این فرانسوی های گرامی و ایران خودرو فلان فلان شدرو تکمیل کنم و تو کامنت قبلی هم عرض کردم توضیحاتتون مثله همیشه درست و منطقی هست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. 2646

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          رامین عزیزم
          درس پس میدم خدمت شما و دوستان. حقیقتا من کلمه 207 را در ابتدای کامنت تون ندیدم. کاملا حق با شماست، اصلا تناقضی بین عرایض من و فرمایشات شما وجود نداشت.
          ارادت.

          موافقم 3
          مخالفم 0
  6. BenzSLR

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    فرغونا رو:)

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. محمد حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فقط اونجا که نوشته: “سایپا کوییک، جوان پسند و پرفروش”!!!

    من خودم تو فکر ساخت یه دوچرخه برقی ام حداقل از فرقون چهار در بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. Ali

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    شما بدترین سدان دنیا رو با قیمت پنجاه تومان بیاری تو این بازار با اختلاف پر فروش ترین میشه!
    واقعا فلاکت بود این لیست !

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. سورنا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Farzad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    سپند خودرو اشتباه میکنی نکن این کارو ، مردم صفر نخرید خودتون پشیمون میشید ، طرف دیدم رفته ماشین صفر خریده حالا پشیمونه چون ماشین ۲۴ ساعته تو نمایندگی خوابیده .

    بچه ها اینو دیده بودید ?
    https://www.aparat.com/v/oZdih/%D8%AA%D9%85%D8%B3%D8%AE%D8%B1_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7_%D9%85%D8%AC%D8%B1%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خدایا چه گیری کردیم ?⁦?‍♂️⁩
    کوییکم شد جوان پسند!؟توروخدا پدال رو هم نکنید اسب بخار که فقط تبلیغ ایرانی هارو می‌کنه…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  12. mm.y@rlou

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    من میخوام بدونم اگر پای برندی مثل فولکس واگن یا تویوتا اگر پاشون به ایران با قیمتی اقتصادی باز بشه بازم این اسباب بازی های گرون رو کسی میخره من که از صد فرسخی اینا هم نمیگذرم اگر اینطور شه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  13. Sajjad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    من هنوز خریدارای کوییک رو درک نمیکنم و باورم نمیشد اصلا کسی انقد پول بده جاش!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. Amirreza

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    پس فردا ایران خودرو مقاله میده بیرون مقایسه مربع مرگ : آئودی a8 ، مرسدس بنز اس کلاس ، بی ام و سری ۷ و سلطان دنا پلاس توربو اتوماتیک ، و فکر کنم توی تمام پارامترها دنا رو برنده اعلام میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. ae86

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (635 ديدگاه)

    بیشتر پیشرانه های ساخت ایران جان من تحمل فشارهای توربو رو دارن آنوقت بعضی از کاربران که توانایی حضم این حجم پیشرفت را ندارند خودروسازان ایرانی را جایگزین خارجی می کنند مثل آب خوردن

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. هانی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مملکتی که به فنا رفت خودتو اذیت نکن.. معنی پیشرفت رو در آمار مرگ ومیر وایمنی خودرو در آمار قطعات دزدی وکیفیت پایین در آمار عدم مشتری مداری در آمار اییییین همه نارضایتی در آمار این همه متاسفانه دروغ ودر آمار بدبختی مردم بوضوح میشه دید… بله پیشرفت کردیم… مسلمون دروغ و بی عدالتی پیشرفت ما بظاهر مسلمون بوده.

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا