پژو

تصاویر جاسوسی از نسخه عجیب پژو

آیا پژو ۱۰۸ به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده شیرهای فرانسوی، دچار بیماری کراس‌اوور نمایی شده است. ظاهراً این اپیدمی حتی به جان خودروهای جمع‌وجور شهری هم افتاده است. بنابراین با افزودن فاصله کف از زمین به میزان چند سانتی‌متر بیشتر، افزودن قطعات پلاستیکی به سپرها و گلگیرهای متورم، یک خودروی مینی کراس‌اوور دیگر متولد خواهد شد.تصاویر جاسوسی از بدنه عجیب یک ۲۰۸ با ابعادی غیر معقول حکایت دارند.


از نکات عجیب این خودرو، اگزوزهای دوگانه آن هستند بعلاوه فاصله عرضی چرخ‌ها نیز از هم افزایش یافته است. بنابراین امکان دارد در زیر این پوسته، یک پلتفرم جدید پنهان شده باشد. سؤال این است که آیا این خودرو روی پلتفرم EMP1 که توسط پژو و دانگ فنگ توسعه یافته، می‌شود؟ در این صورت آن طور که پژو گفته شاهد کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی خواهیم بود.

طبق اعلام پژو و دانگ فنگ، اولین محصول روی پلتفرم EMP1 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود. اما بعدها تا ۲۰ مدل ازجمله مدل‌های هاچ‌بک، کراس‌اوور و سدان روی همین پلتفرم توسعه یافته سوار خواهند شد. این پلتفرم قابل‌انعطاف با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی و با سهم ۶۰ درصدی پژو و ۴۰ درصدی چینی‌ها توسعه می‌یابد. (قابل توجه کسانی که برای طراحی پلتفرم ملی به دنبال یک میلیارد دلار بودجه هستند)

خوب به ماجرای کراس‌اوور مینی پژو برگردیم. این خودرو شاید به‌عنوان برادر کوچکتر ۲۰۰۸ با نام ۱۰۰۸ معرفی شود. پژو قبلاً هم از یک مینی کراس کانسپت با نام HR1 در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرده بود که البته تنها دو درب داشت. شاید این خودرو در نهایت یک مینی کراس‌اوور با نشان اوپل از آب درآید. شاید هم این خودروی استتاری، نسل آینده پژو ۲۰۸ باشد که لباس کهنه‌ای را برای ردگم کردن پوشیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به احتمال فراوان دارن یه خودروی دیگه رو تست می‌کن اما بنا به دلایلی مثل رد گم کردن، کاهش هزینه و یا آماده نبودن بدنه اصلی، بدنه ۱۰۷ روش نصب کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      ” این پلتفرم قابل‌انعطاف با سرمایه‌گذاری 200 میلیون یورویی و با سهم 60 درصدی پژو و 40 درصدی چینی‌ها توسعه می‌یابد. (قابل توجه کسانی که برای طراحی پلتفرم ملی به دنبال یک میلیارد دلار بودجه هستند)”

      این قسمت فوق العاده بود
      من نمیدونم چرا همه تولیدات ما باید گرون در بیاد و با کیفیت کمتر
      یه سمند تولید میکنیم قیمت هیوندا اکسنت و تویوتا یاریس در میاد البته نه با کیفیت و بروز بودن آنها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1204 ديدگاه)

        یه جک تلخ هست
        میگن خارجیه از ایرانیه میپرسه شما چطور اختلاس میکنید
        ایرانیه میگه اون پروژه رو میبینی؟
        میگه اونجا ک بیابونه چیزی نیست
        ایرانیه میگه آ قربون دهنت . همون ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته
        قصه پلت فرم و موتور و گیربکس ملی هم همینه
        میگن توسعه EF7 بالای ۴۰۰ میلیون یورو هزینه داشته
        ولی هزینه یسال فرمولا وان فراری ۳۰۰ میلیون یوروئه
        همه چیز واضح و مبرهنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. peyman

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      این خودرو تو چه کلاسی هست کلا???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. CH

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اه اه اه

    چقد بدم میاد از این حرکت
    هروقت تو خیابون یه ساندرو استپ وی میبینم عق میزنم??

    این چه کاریه عاخه
    دوسانت ماشینو میارن بالا دوتیکه پلاستیکم میزنن زیرش
    تبریک ماشین شخمی شما اماده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید(تهران)

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دیگه این داستان کراس اوور بازی مسخره شده، از این میترسم ده سال دیگه نسل هرچی سدان و هاچبک و کوپه اسپرت زیبا ور بیوفته همش بشه کراس اوور، این عقده بالا نشینی متاسفانه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (338 ديدگاه)

      سدان همیشه بوده و هست و خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hemichan

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    به حدی عجیب بود که با 206 اشتباه گرفته میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    پف بالای چرغهای عقب جز زشت ترین ماشین های حال حاضره این نوع کراس اور کوچک شهری گند زده به کل تقسیم بندی و کلاس بندی ماشین ها
    با دیدنش حالم بهم خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اخه سه سیلندر ۱.۲ لیتر دیگه اگزوز دو گانه میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم اف ۵

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    عکس شماره ۹ مثل بادکنکیه که فشارش دادی خدایی پژو گندشو دراورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali a

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    کراس اور نماییه شخمی ! از این کلاس من درآوردی متنفرم مثل این و ساندرو استپ وی… با چند سانتی متر ارتفاع بیشتر و پلاستیک بیشتر ..سود بیشتر روی ماشین میکنن چون اصلا هزینه ای برای کارخونه نداره..هرکی هم میره میخره واقعا سواد خودرویی نداره!. جرمی کلارکسون هم حرف باحالی زده بود که کسایی که میرن این ماشین ها رو میگیرن که پول ماشین شاسی بلند یا suv رو ندارن !! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. وهاب

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دلیل اینکه خودروسازهای فرانسوی نمیتونن در کشور های بزرگی مانند آمریکا و آلمان زاپن رقابت کنن دقیقا همینه که مدیران این شرکت ها فاسد هستند و از نظر مالی فقط تو کشوره هایی میتونن پیشرفت کنن که فساد مالی شدید دارن. نیجریه ، مراکش و کشور های اروپای شرقی . ایران هم که زباله دان فرانسوی هاس متاسفانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا