پورشه

پیشرانه 2 لیتری، خط قرمز پورشه!

پورشه اعلام کرد پیشرانه ۲ لیتری بکار رفته در مدل‌های ۷۱۸ باکستر و کیمن کم‌حجم‌ترین پیشرانه‌ی این کمپانی خواهد بود زیرا اشتوتگارتی‌ها برنامه‌ای برای کم کردن بیشتر حجم پیشرانه‌های خود ندارند. این سخنان مهم هفته جاری توسط میشائیل استینر، عضو هیئت‌مدیره شرکت و مسئول تحقیق و توسعه پورشه به زبان آورده شده‌اند.


قطعاً موضوع مورد بحث خبر خوبی برای طرفداران دوآتشه پورشه است زیرا برخی از آن‌ها تصمیم برند در استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر برای مدل‌های پایه ۷۱۸ را مورد انتقاد قرار داده بودند. استینر می‌گوید از نظر فنی می‌توان از پیشرانه کم‌حجم‌تر از ۲ لیتر نیز استفاده کرد. او می‌گوید می‌توان پیشرانه‌ای به حجم ۱ لیتر را نیز ساخت اما قرار دادن آن در خودرویی تولیدی ایده خوبی نخواهد بود.


استفاده از یک پیشرانه کم‌حجم‌تر ضرورتاً ترکیب شدن با سیستم هیبریدی یا الکتریکی را خواهد طلبید که گشتاور بهتری را در دورهای پایین ایجاد می‌کند. در غیر این صورت استفاده از پیشرانه‌ای کم‌حجم در یک خودرو توجیه ندارد.


اضافه کردن یک سیستم هیبریدی مناسب به پیشرانه‌ای کم‌حجم می‌تواند قدرت و گشتاور بهینه‌ای را به ارمغان آورده و البته از سوی دیگر به پیچیدگی و وزن خودرو بیفزاید که این امر نیز مزیت‌های یاد شده را تا حدی خنثی خواهد کرد.


با این وجود، قوای محرکه هیبریدی نظر پورشه و خریداران را به خود جلب کرده زیرا حدود دو سوم فروش جدیدترین نسل پانامرا در اروپا را نسخه الکتریکی شده تشکیل می‌دهد. پورشه ایده تولید ۹۱۱ هیبریدی را برای نسل آینده سبک‌سنگین می‌کند اما نسخه کاملاً الکتریکی آن حداقل در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تولید نخواهد شد زیرا باتری‌های کنونی هنوز سنگین هستند.


تکنولوژی هیبریدی در چند سال اخیر تکامل قابل‌توجهی داشته به گونه‌ای که خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۱۹ هیبرید LMP1 قدرت چشمگیر ۹۰۰ اسبی را از پیشرانه ۲ لیتری توربوی V4 و واحدی الکتریکی به دست می‌آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    چقدر کوچیک این بیشتر به کار پژو میاد تا پورشه
    متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Long Live PetrolHeads

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    نه تورو خدا ، میخوای یه دونه هاچ بک اقتصادی با موتور 800 سی سی بده بیرون
    همون 2 لیتری کیمن حال مارو گرفت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    این اوجه تکنولوژیه900اسب بخار ازیه موتور 2لیتری .پورشه نهایت مهندسی خودرو هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا