پورشه

معرفی پورشه ماکان S مدل 2019 با پیشرانه قوی‌تر

در پی رونمایی از پورشه ماکان فیس لیفت، این خودروساز آلمانی هم‌اکنون نسخه‌ی قوی‌تر ماکان S را نیز معرفی کرده است. این خودرو دارای پیشرانه‌ی جدید ۶ سیلندر توربو می‌باشد.


پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری همان قلب آهنین بکار رفته در کاین و پانامرا می‌باشد و از توربوی توئین اسکرول برای پاسخ آنی سود می‌برد.


قدرت پیشرانه برابر با ۳۴۹ اسب بخار و گشتاور نیز ۴۸۰ نیوتون متر می‌باشد که این به معنی بهبود ۱۴ واحدی قدرت ماکان S در مقایسه با نسخه قبل از فیس لیفت می‌باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این شاسی‌بلند فیس لیفت برابر با ۵.۱ ثانیه (مجهز به پکیج سفارشی اسپورت کرونو) بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


پورشه همچنین به منظور سواری بهتر پرفروش‌ترین شاسی‌بلند خود دست به بازنگری در شاسی زده است. فنرهای سیستم تعلیق جلو هم‌اکنون بجای فولاد از آلومینیوم ساخته شده‌اند تا فرمانی دقیق‌تر و سواری راحت‌تری حاصل شود. میله‌های ضد غلطش هم برای ایجاد هندلینگی بهتر بازنگری شده‌اند و سیستم تعلیق بادی سفارشی هم از پیستون‌های رولینگ بهینه شده و دامپرهای جدید بهره‌مند شده است.


این خودروساز آلمانی همچنین ادعا می‌کند ترمزها احساس بهتری دارند که آن‌هم به لطف پدال سبک‌تر ایجاد شده است. دیسک‌های ترمز جلو نیز بزرگ‌تر شده و قطر آن‌ها به ۳۶۰ میلی‌متر رسیده است. مشتریان همچنین می‌توانند ترمزهای سفارشی کربنی پورشه را نیز انتخاب کنند.


بزرگ‌ترین تغییر طراحی ماکان فیس لیفت در بخش عقب رخ داده جایی که شاهد یک نوار نورانی LED به پهنای خودرو هستیم. چراغ‌های جلو نیز به‌صورت استاندارد از نوع LED می‌باشند. در کابین نیز از صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی، ناوبری آنلاین با ترافیک تمام‌وقت، کنترل صوتی هوشمند، وای فای هات اسپات و ارتباط گوشی هوشمند به چشم می‌خورند.


پورشه همچنین برخی آپشن ها نظیر فرمان اسپورت GT با حالت درایو یکپارچه، دستیار حرکت در ترافیک، شیشه جلوی گرم شونده و یونیزه کننده‌ی هوا را نیز در نظر گرفته است.

قیمت پورشه ماکان ۲۰۱۹ در بریتانیا از ۴۶۳۴۴ پوند برای مدل مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۴۵ اسبی آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت ماکان S برابر با ۴۸۷۵۰ پوند می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3900 ديدگاه)

    تو دلربای منی پورشه جان ….
    مگه میشه از ماشین های پورشه ایراد گرفت ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. M

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ماکان : لایک
    کاین : دیس لایک
    ببینیم کدوم شاسی بلند پورشه محبوب تره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. رامتین

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3053 ديدگاه)

      آخه وقتی کاین با اون ابهت عجیبش هست کی سراغ ماکان میره؟
      کاین یه چیز دیگست…

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. مزدا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      وقتی شیر (کاین)هست کی سراغ بچه شیر(ماکان) میره!!!
      تقریبا قیمتش باقیمت پوند الان ۶۰۰ میلیون میشه!!
      درحالی که ۲۰۱۷ داره یک میلیارد خورده ای??

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. مهدی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فوق العاده است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فقط تنها ضعف ماکان نسبت به کاین ازدید من مدل دسته دنده ماکان هستش.ایکاش در نسل جدید ماکان دسته دنده نسل قبل کاین براش انتخاب میشد.چون نسل جدیدکاین دسته دنده جدیدی مثل مال پانامرارو داره پس میشد نوع دسته دنده جذاب نسل قبل کاین برای ماکان استفاده میشد که اسپرت ترولوکس تر حس میشد نسبت به این نوع چرم دار

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. جواد

    ۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط پورش ۹۱۱ ساخت ۲۰۱۱۹و ۲۰۲۰
    کی ماکان سوار میشه!??

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا