مسابقات

شکست رکوردها در رالی داکار ۲۰۲۳ توسط سباستین لوب

رالی داکار ۲۰۲۳ در عربستان سعودی برگزاری می‌شود. روز گذشته، سباستین لوب توانست ششمین پیروزی پیاپی را کسب کند و رکورددار شود.

این رقابت از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شده است و تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ ادامه دارد. امسال چهارمین باری است که عربستان سعودی میزبان این سری از رقابت ها است. مسابقات از شهر ینبع در کرانه دریای سرخ آغاز و در شرق این کشور یعنی بندر دمام به پایان می‌رسد. مسیر این سری رقابت ها حدود ۵ هزار کیلومتر است که ۱۴۲ موتور، ۶۷ ماشین، ۴۸ چهارچرخه و ۵۴ کامیون با یک دیگر به رقابت می پردازند.

این دوره از مسابقات نیز به مانند ۱۳ دوره اخیر به علت ناامنی در صحرای آفریقا، به دور از مسیر سنتی خود برگزار شد، با این تفاوت که در ۱۰ دوره تا سال ۲۰۱۹ منطقه آمریکای جنوبی میزبان مسابقات بود، اما از ۳ دوره قبل عربستان به عنوان میزبان انتخاب شد. رالی داکار از ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۷ به طور معمول در مسیر شهر‌های پاریس در فرانسه تا داکار در سنگال انجام می‌شد، اما پس از ایجاد ناامنی در صحرای شمال آفریقا این رقابت‌ها یک سال تعطیل و سپس مدتی در آمریکای جنوبی برگزار شد.

سباستین لوب

سباستین لوب راننده مشهور فرانسوی و دارنده ۹ عنوان قهرمانی جهان در این دوره رالی داکار نیز حاضر شد. لوب در دو دوره قبلی هم در عربستان نیز حضور داشت، اما قبلا در زمان برگزاری این رقابت در آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۷ نایب قهرمان شده بود. کارلوس ساینز نیز دارنده ۳ عنوان قهرمانی رالی داکار و نیز در این دوره حضور دارد.

از زمانی که در استیج هشتم مسابقه کارلوس ساینز پنالتی دریافت کرد، سباستین لوب دست نیافتنی شده است. اگرچه مرحله ی سیزدهم مسیر کوتاهی دارد، اما لوب با اختلاف ۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه از ناصر العطیه مسابقه را به پایان رساند. این راننده ی فرانسوی موفقیت را در نیمه ی دوم استیج و بر روی تپه ها به دست آورد. در نتیجه ی این پیروزی سباستین لوب با کسب شش پیروزی پیاپی، رکورد آری واتانن ستاره سابق پژو را شکست.

سباستین لوب داکار 2023

باید اشاره کنیم که لوب کسب این رکوردها رو مدیون رانندگی محافظه کارانه‌ی العطیه راننده‌ی قطری است. العطیه در استیج ۱۳ توانست یک دقیقه جلوتر از ماتیاس اکستروم تنها بازمانده‌‌ی تیم آئودی در رده‌ی دوم قرار بگیرد.

در رده بندی نهایی العطیه با اختلاف زمان دست نیافتنی ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه در جایگاه اول قرار دارد. با پیروزی در این رقابت ها وی به پنجمین قهرمانی خوب و دومین قهرمانی پیاپی خود در رقابت های داکار دست خواهد یافت.

رده بندی رالی داکار بعد از پایان استیج ۱۳

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. معین

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این عطیه ها دنیارو دارن میگیرن
    مهدی بن عطیه، ناصرالعطیه، ناصرالخلیفی
    خدا رحم کنه

    موافقم 36
    مخالفم 3
  2. Siyavash

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    ناصر العطیه عجب اعجوبه ای هست….

    موافقم 31
    مخالفم 1
  3. Mohamad

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    منظورش از رانندگی محافظه کارانه چیه ؟! یعنی مثلا چطوری رانندگی میکرده

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Hami

      ۲۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (169 ديدگاه)

      آهسته و پیوسته

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. (Saeed (peugeot

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم این ناصر بن عطیه قهرمان تیراندازی هم هست ….

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۲۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      تو تیراندازی مدال المپیک هم داره

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. sina

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    کل مسیر دنده سه بوده :)

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. یوسف

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    رالی داکار دیگه سوسول بازی شده…. همش شده سرعت

    موافقم 4
    مخالفم 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا