سایپا

شاهین اتوماتیک CVT به‌زودی پیش‌فروش می‌شود؛ معرفی مشخصات فنی و امکانات

شاهین با عنوان خودروی ملی سایپا تولید می‌شود. این محصول به زودی با گیربکس CVT و موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ عرضه خواهد شد.

برنامه تولید شاهین اتوماتیک، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به اطلاع عموم مردم رسید و بررسی جامع این خودرو در پدال انجام شد. اولین‌بار، تیرماه ۱۳۹۷ خودروی ملی سایپا به نام رهام در نمایشگاه شیراز روی صحنه قرار گرفت. این مدل قرار بود مجهز به پیشرانه برلیانس تولید شود اما در نهایت، موتور ارتقایافته از نمونه‌ی موجود در ساینا و کوییک ارائه داد که البته کیفیت فنی نزدیک به استاندارد جهانی یا حتی چینی نداشت.

حال با گذشت ۵ سال از رونمایی خودروی ملی سایپا و تغییر نام به شاهین، هنوز مدل دنده اتوماتیک تولید نشده است. بسیاری از خودروسازان دنیا، پلت‌فرم محصولات را در مدتی کوتاه تغییر داده و نسل جدید یا مدل کاملا متفاوت به بازار عرضه می‌کنند اما برای نصب گیربکس CVT توسط سایپا، هنوز ابهام وجود دارد. جالب‌تر اینکه ساینا و کوییک اتوماتیک از سال‌ها پیش در ایران مونتاژ می‌شوند.

شاهین اتوماتیک جدید

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا درباره مشخصات شاهین اتوماتیک به خبرنگاران گفت:

 بر اساس بررسی‌های انجام شده، عملکرد موتور به نحوی است که ویژگی‌های مورد نیاز خودرو شاهین را برآورده می‌کند و هیچ نارضایتی در این زمینه وجود ندارد. با توجه به اینکه بر اساس آمار حدود ۴۰ درصد مشتریان علاقه‌مند به خودروهای اتوماتیک هستند، طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است. به دلیل رضایت مناسب مشتریان از خودروهای اتوماتیک ساینا و کوییک در گذشته، تولید خودرو شاهین اتوماتیک مورد توجه قرار گرفته است و به خوشبختی، مراحل عمده کار در این زمینه انجام شده است. خودروهای اتوماتیک به دلیل امکانات، آسایش داخلی و آپشن‌های مختلف، تنوع مناسبی دارند و با توجه به تحریم‌ها، تنوع آپشن خودروهای لوکس محدود شده است، اما در خودرو شاهین، تمایز ظاهری وجود دارد.

در شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT آپشن‌هایی مانند دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو با کروم کاری طراحی شده‌اند. همچنین، داشبورد داخلی این خودرو با دو رنگ طراحی شده است و از گیربکس CVT استفاده شده است. شرکت تولید کننده این گیربکس، شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا شناخته شده است و در بازارهای جهانی فعالیت می کند. تست های صحت‌گذاری این محصول انجام شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال، تمامی تست ها و فرآیند شماره گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمانبندی، عرضه این محصول از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شود.

شاهین دنده دستی و اتوماتیک CVT مجهز به موتور ۱/۵ لیتری، ۸ سوپاپ توربوشارژ با قدرت ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر است. امکانات شاهین اتوماتیک شامل سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، کروز کنترل با محدودکننده نهایت سرعت، آنتن کوسه‌ای، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ، تزئینات کرومی در بدنه، کف‌پوش سه بعدی، دستگیره‌های داخلی با روکش استیل خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱۲ رای

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2329 ديدگاه)

    فرمودن: ” بر اساس بررسی‌های انجام شده، عملکرد موتور به نحوی است که ویژگی‌های مورد نیاز خودرو شاهین را برآورده می‌کند و هیچ نارضایتی در این زمینه وجود ندارد.”
    موتور 1/5 لیتر توربو سایپا فقط 109 اسب بخار قدرت تولید می‌کنه و اصلا قابل مقایسه با مشابه چینی (150 تا 170 اسب بخار) نیست
    حتی اندازه موتور 1/6 لیتر تنفس طبیعی برلیانس و آریو که 10-15 سال پیش تولید شده هم توانایی نداره
    جهت اطلاع دوستانی که به خودروسازی ایران و مهندسان نخبه‌اش امیدوارن

    موافقم 207
    مخالفم 28
    1. R/T

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا موتور برلیانس سری اچ ۳۳۰ را میذاشتن بهتر میبود
      البته بازم هزارتا کمبود داره

      موافقم 60
      مخالفم 9
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2329 ديدگاه)

        من خودم اولین بار که برلیانس مونتاژ سایپا دیدم، اصلا خوشم نیومد
        اما الان می بینم افرادی که دارن، بعد از 200-300 هزار کیلومتر رانندگی اصلا مشکل موتور و گیربکس نداشتن

        موافقم 95
        مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        اولش میخواستن برلیانسیش کنند ولی ترامپ گفت نمیشه !
        تحریم‌ها آتش به جانِ همه زد و همه سوختیم چه پولدار چه بی‌پول !

        هدف زجر دادن ایرانی‌هاست !
        مهم نیست انسانیت و حقوق بشر که کشکی بیش نیست !!!!! مهم اینه ژنِ ایرانی نباید آسایش داشته باشد و همیشه باید برایش تصمیم گرفت و در هیچ گزینه‌ای حق انتخاب ندارد !
        خرید خودرو از روی علاقه نیست !
        خریدش از روی بدبختیست !

        که البته به شخصه مجبور هم باشم نمیخرمش و کارکرده‌ی بازسازی شده‌ی هم‌قیمت این رو ترجیح میدهم !

        موافقم 40
        مخالفم 62
        1. SS

          ۵ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (738 ديدگاه)

          امثال همین شعرسرایی ها مملکت رو به اینجا رسونده
          جای تاسفه

          موافقم 43
          مخالفم 12
        2. محمدرضا

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          با همین توهمات که دشمن این کارو کرده قیمت شاهین رو به ۷۰۰میلیون رسوندید.که هیچ ربطی به تحریم ها نداره.

          موافقم 39
          مخالفم 15
        3. حمیدرضا جهانگیری

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          به موتور توربو شارژ شاهین با گشتاور خوب وکافی گیر میدید
          به ایمنی خوبش که باعث شده۳ ستاره از یورو کمپ اروپا بگیره هم گیر بدید
          به پلتفرم خوبش گیر بدید
          به ظاهر زیبا وجدیدش هم گیر بدید خب

          موافقم 53
          مخالفم 18
        4. اریامنش

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (227 ديدگاه)

          کمتر شر بگو برادر

          موافقم 18
          مخالفم 36
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          واقعاً شاهین شده ۷۰۰ میلیوووووون 😳!

          نمیدونم ، خبر از بازار ندارم ، ولی بشه ۷۰۰ میلیون دیگه باید زمین را کند و مُرد !

          موافقم 17
          مخالفم 12
        6. RENAULT MEGANN

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          قیمت شاهین ۵۵۰تومن در بازار و۳۵۰تومن در کارخانس
          ۷۰۰تومن قیمت برلیانس صفر در بازاره

          موافقم 7
          مخالفم 21
      3. محمدرضا

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (30 ديدگاه)

        اون اول قرار بود با موتور ۱۶۵۰ برلیانس و گریبکس شیش دنده اتومات ساخت همین پاورتک که الان روی برلیانس هست،تولید بشه،،اگر چنین میشد تا الان هیچ داخلی بهتر از این نبود

        موافقم 37
        مخالفم 4
    2. محمدرضا

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      فکر کنم کم بازده ترین موتور توربو در حال تولید در جهان باشه.
      تنها موتور ۴سیلندر ۸سوپاپ توربو در جهان.
      اگر نباشه کم باز ده ترین موتور جهان که بعد از سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید شده.
      موتور شاهین فاجعه بار ترین اتفاق خودرویی ایران وجهان.

      موافقم 77
      مخالفم 20
    3. mahdi-es17

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (565 ديدگاه)

      جالب ترین بخش این ماشین اینه اونایی که شاهین دارن انگار بنز سوارن و بهترین ماشین جهان هستش چند وقت پیش یه ویدیو دیدم که یکی با شاهین از کنار ماکسیما سبقت گرفته بود میگفت ماکسیما زدیم یکی هم کامت گزاشته بود این است قدرت توربو شارژ🤲😑آخه توربو شارژ یا موتور 8 سوپاپ؟ جالبش اینه طرف اصلا زیر بار نمیرفت میگفت سطح بالای از تکنولوژی در این موتوربه کار رفته 😂

      موافقم 65
      مخالفم 18
      1. سعید

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز شما اصلا میدونی سوپاپ چیه ؟ الان خودرویی مثل مرسدس بنز AMG و فورد موستانگ و لکسوس lc500 هم جدیدا دارن با ۸ سوپاپ عرضه میشن .
        ثانیا نخند توان خرید ایرانی در همین حده و همین ماشین امروز شده ۷۰۰ میلیون .

        موافقم 27
        مخالفم 0
        1. ممد

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          جک نگو عمو سعید. اون V-8 که تو مشخصات لکسوس LC500 نوشته یعنی موتور هشت سیلندر با آرایش V شکل نه هشت سوپاپ. آخه ماشین هشت سیلندری میشه هشت سوپاپ باشه؟

          موافقم 17
          مخالفم 2
    4. یاسین ال طه

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کشش موتور شاهین باتوجه به گشتاور ۱۷۸ نیوتن متری بسیار خوبه.تا وقتی سوار نشدی نظر نده

      موافقم 48
      مخالفم 32
      1. mahdi-es17

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (565 ديدگاه)

        8سوپاپ 1.5 لیتری بودنش چی.؟

        موافقم 19
        مخالفم 8
        1. RENAULT MEGANN

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          شما برو تاراتو سوار شو که با انگشت بدنش میره تو
          هرچی باشه از موتورxu7بهتر وکم خرج تره
          وقراره بزودی موتور EC5روش سوار کنن

          موافقم 30
          مخالفم 12
        2. Ali am

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اولا کمبود سوپاپ رو پرخوران جبران میکنه که البته ۱۰۰ درصد نیست و در دور های بالا کم میاره ، دوما خودروهای فرمول1 هم جدیدا با همین حجم ها وارد مسابقات میشن یه جستجو کنین. که باعث کم شدن مصرف سوخت میشه. بعد هم در بازار خودروی ایران که دستت اصلا باز نیست بهترین گزینه است.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. TESLA

        ۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        بیام با ۲۰۶ تیپ ۲ شاهین ( در اصل کفتر ) رو قورت بدم ؟!! 🤣🤣🤣🤣

        موافقم 14
        مخالفم 15
    5. RENAULT MEGANN

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      خب بله تفاوتش زیاده وضعیف تره
      اما قدرتش اندازه ای هست که کارو راه بندازه
      هرچی باشه از کوییک قوی تره
      گشتاور خوبی هم داره

      موافقم 17
      مخالفم 19
  2. ممد ژانگولر

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    فوق العادست این ماشین . رقیب جعانی هم که نداره . فقط مشکل اون دسته دنده ۴۰ سانتیشه که خدایی نکرده اگر تو نشستن یکم تنظیمت درست نباشه کار دستت میده .

    موافقم 78
    مخالفم 14
    1. حسام

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اذیتی یا عادی شد برات

      موافقم 32
      مخالفم 9
  3. ehsan fa

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    سوال اینجاست که چرا اینهمه مشتری داره

    موافقم 53
    مخالفم 9
    1. Avan

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (311 ديدگاه)

      وقتی بین طناب دار و گیوتین حق انتخاب داری هر دو پرطرفدار به نظر می رسد

      موافقم 52
      مخالفم 8
    2. TYSON

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پاسخ اینجاست که چون بازارمون انحصاریه .

      موافقم 33
      مخالفم 3
    3. mahdi-es17

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (565 ديدگاه)

      چون اکثریت خریداران ماشین اطلاعاتی در موردش ندارن فقط میگن توربو داره همین

      موافقم 33
      مخالفم 8
    4. TESLA

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      داداش مشکل اینجاست که مردم بیچاره ایران انتخاب دیگه ای ندارن ، شما تا ۳ سال پیش میتونستی با ۷۰۰ ، ۸۰۰ میلیون تومان یه لکسوس nx صفر کیلومتر بخری ( یا یه ب ام و x3 کم کارکرد ) ولی الان اوضاع طوری شده که با این بودجه ، شاهین اتومات هم بهت نمیدن ، وقتی میگیم اقتصاد دستوری دقیقا منظورمون همین هست

      موافقم 16
      مخالفم 3
    5. سهیل

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      چون در عمل با قیمت فعلی بازارش هم از لحاظ سواری و اپشن هم از لحاظ موتوری و شتاب خیلی بهتر از پژو پارس tu5, پژو 207 هست . هرکسی که می گه بهتر نیست هر دوش رو سوار نشده. بنده خودم هر دوی انین ماشین رو قبل از شاهین داشتم. شاید در سری اولش صدای موتور رو بهانه کرده بودم ولی باید بگم صدای موتور شاهین 1/3 صدای tu5 هم نیست و شتاب و کشش عالیش در جاده ها به خاطر گیربکس خوبش هست. البته می دونم که ماشین خیلی خفنی نیست ولی در مقایسه با هم بازاری هاش گفتم.
      و کیفیت اتاق و مونتاژش هم فعلا تا اینجا خیلی بهتر از ایران خودرهایی هست بنده محدود 2 سال هست این ماشین رو دارم اولش چندتا مشکل داشت سایپا حلش کرد تا الان انصافا هیچ مشکلی نداشته و عالی و بوده.

      موافقم 20
      مخالفم 2
    6. Ali am

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یه جوری میگی انگار تو بازار خودروی کشور کادیلاک و بنتلی و خودروساز های آلمانی نمایندگی دارند و قیمت شون یکیه با شاهین. پس‍‍ررررر داریم تو ایران زندگی می کنیممممم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. ARIAN

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (286 ديدگاه)

    چقد رقت انگیز و حال بهم زن. حیف از عمر و جوانی ما که تباه شد. موتور توربو هشت سوپاپ!!! بازده اندازه چرخ گوشت. اینو نشون هر کشوری بدی پناهندگی بهت میدن.

    موافقم 35
    مخالفم 14
  5. امین

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    شاهین خودش ماشین خوبیه.هم قشنگه ،هم تو بازار داغون ایران با محصولاتی که همشون پلتفرم پراید و ۴۰۵ هستند، نسبتا به روز تره.ولی موتور بینهایت آشغالی داره.کسایی رو دیدم که خریدن و خون گریه میکردن از موتور توربوی به کیفیت که مرتب خراب میشه تا نقص سیستم برقی و عیب‌های عجیب و غریب فنی.اگر این ماشین موتور خوبی داشت ، بهترین محصول ایرانی میشد.

    موافقم 48
    مخالفم 14
    1. RENAULT MEGANN

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      پسر عموی بنده خریده راضیه
      نسخه های اولیش بد بودن بعدش خوب شد

      موافقم 23
      مخالفم 21
  6. حسین

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    داخل خودرو شاهین که بشینی بعلت موتور تیبا صدای زیادی به داخل کابین میاد که احساس می‌کنی موتور داخل کابینه و در بروز زمان موتور جوابگوی بدنه سنگین شاهین نمیشه

    موافقم 27
    مخالفم 15
  7. حسین

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    داخل خودرو شاهین که بشینی بعلت موتور تیبا صدای زیادی به داخل کابین میاد که احساس می‌کنی موتور داخل کابینه و در بروز زمان موتور جوابگوی بدنه سنگین شاهین نمیشه

    موافقم 10
    مخالفم 12
  8. خسرو

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم به عنوان یکی از مدیران عملیاتی یکی از این شرکت های خودرو سازی ۲۰ سال کار کردم
    اینو اولش گفتم که یقین کنید به حرفام
    آقا جان کل شرکت های خودرو ساز در ایران ۲ تا مشکل بنیادی دارند
    اول اطاعت بی چون و چرا از مقامات سیاسی کشور .
    دوم وجود شبکه فساد و دزدی سازمان یافته از اولین مرحله اینپوت فرایند تولید خودرو که قطعه ساز بی کیفت باشه بگیر برو تا انتها پروسه که سازمان فروش هست همه دزد هستند شک نکنید .

    موافقم 55
    مخالفم 4
    1. کیان .م

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش مرحله اینپوت رو که گفتی بیشتر یقین پیدا کردم به حرفات

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. محمد

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    یاد آریا و شاهین های قدیم بخیر که تو ایران تولید میشد ، ماشاالله ید طولایی در به گند کشیدن اسامی دارن

    موافقم 27
    مخالفم 0
  10. BMWghini

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    آدم موتورشو میبینه چهار ستون بدنش میلرزه عجب موتوری داره…

    موافقم 17
    مخالفم 3
  11. رضا

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقای سردبیر محترم پدال …آریو ۱۱۲ اسب بخار و ۱۵۰ گشتاورداره حالا شاهین ۱۰۹ اسب و ۳ اسب کمتره و بالای ۱۷۰ گشتاور داره چرااینقدر ما همش باید سر مال خودمون بزنیم و مهندسان خودمون رو تخریب کنیم.چرا ؟؟؟ این چند تا نظر رو که خوندم اکثر ملت فقط مسخره و تخریب کردن رو یاد گرفتن و لاغیر و سر تا پا خود کم بینی و لودگی متاسفم

    موافقم 26
    مخالفم 32
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      صنعت خودروسازی ما بعد چند دهه مفت خوری و حمایت و رانت، دقیقا با همین فاجعه زیرکاپوت شاهین آخر و عاقبتش مشخص شده
      با تغییر مدیرعامل و استخدام افرادی که داخل این کشور درس خونده باشن، چیزی بهتر از این در نمیاد، فقط سال ها میاد و میره و کشور ما از همه جای جهان عقب می مونه
      به همین راحتی ۵ سال از رونمایی شاهین گذشت و هیچ تغییری نکرد
      آلودگی هوا، کشتار و نقص عضو در تصادفات، اتلاف سوخت، ثمره حمایت از خودروسازی ماست

      موافقم 45
      مخالفم 7
      1. رضا

        ۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        پس مشکل از نظر شما استخدام و کار کردن بچه های تحصیل کرده داخل کشورمون هست که دارن با هزار بدبختی چرخ صنعت مملکت رو به پیش میبرن 😦

        موافقم 10
        مخالفم 31
        1. Ali am

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اشکال نداره حق با شماست ، ولی ما نمیگیم تولید نکنند میگیم تولید کنند در صورتی که خودروهای وارداتی هم در بازار با قیمت یکسان باشند ببینیم یک خودروی ایرانی فروش میره یا نه….

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. RENAULT MEGANN

        ۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        خواهشا نقص عضو وکشتار در تصادفات رو حذف کنید چرا که شاهین سه ستاره ایمنی داره ودر تصادفات اسیب کمی میبینه

        واینکه ما دانشمندان وتحصیل کرده های خوبی داریم که اتفاقا بعضیاشون که مهاجرت کردن درامد بسیار بالا وزندگی خوبی دارن
        واین نشون دهنده این موضوع هست که ما دانشگاه های خوبی داریم

        موافقم 14
        مخالفم 21
  12. مسعود

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و تبریک عید نوروز مبارک فقط کسانی که شاهین را ندارند و سوار نشدن نظر منفی میدن من با شاهین با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در اتوبان رانندگی کردم و به راحتی موتورش قابلیت نصب گیربکس اتوماتیک رو داره و توی شتاب. و سرعت ، برلیانس به گرد و خاکش. نمیرسه به امید نصب گیربکس اتوماتیک بر روی خودروی شاهین. و موفقیت شرکت سایپا

    موافقم 20
    مخالفم 35
  13. مسعود

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من. اگه. موتور توربو شاهین روی. تیبا باشه ۳۰۰کیلومتر در ساعت را پر میکنه. سوار خودرو شاهین بشید بعد صحبت. من رو تصدیق خواهید کرد

    موافقم 15
    مخالفم 20
  14. رضا

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقای سردبیر شما مشکلتون با بچه هایی که در داخل کشورمون درس خوندن و بسیار هم خلاق و قابل احترام هستند و با این همه کمبود ها و تحریم دارن زحمت میکشن و چرخ صنعت رو میچرخونن دقیقا چیه که میفرمایید استخدام افرادی که داخل کشور درس خواندن چیزی بهتر از این در نمیاد؟؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 26
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2329 ديدگاه)

      چون می دونم در دانشگاه چه خبره 😀
      شاید برای صنعت نفت و پزشکی و خیلی چیزهای دیگه شرایط علمی دانشگاه‌های ما نزدیک به استاندارد جهانی باشه اما برای خودرو، حتی ۱۰ تا ۲۰ درصد دانش موردنیاز هم در دانشگاه های ایران نیست
      وقت و عمر ملت با شعار بومی‌سازی‌ صنعت خودرو تلف شد، هر چقدر از سال ۱۳۸۰ تا الان کیفیت قطعه‌سازی و فناوری خودروسازی توسط جوانان نخبه ایرانی و مدیران فهیم بالا رفته، با همین سرعت ۲۰ سال آینده هم قابل مشاهده است 😄
      یا باید ایرانی‌ها تشریف ببرن خارج تحصیل کنن و برگردن که قطعا مسخره است و با سیستم مدیریتی ایران کاری نمی تونن انجام بدن، یا باید خودروسازهای ما در اختیار برندهای خارجی قرار بگیرن و طبق استاندارد جهانی با مهندسی روز، مدیریت بشن
      آزمون و خطا و شعار نتیجه اش مشخصه داریم می بینیم

      موافقم 30
      مخالفم 8
      1. پویان

        ۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (750 ديدگاه)

        سلام سال نو تبریک جناب اشتری.
        کیفیت پزشکی دانشگاه های ایران شبیه جهانه؟!!!!! سرانه پزشک در ایران فاجعه است.

        موافقم 9
        مخالفم 6
  15. علی جردن

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    ایران خودرو کی رانا پلاس پانورامای اتوماتیک رو می ده بیرون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. shetab-car

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    یه جایی خوندم که قراره با موتور ec5 عرضه بشه نسخه اتوماتیکش اگه واقعا چنین چیزی درست باشه به نظرم پول حروم کردن هست این ماشین رو با گیربکس سی وی تی و موتور فعلی عرضه کنید نه بازار خرید و فروشی خواهد داشت و نه سوددهی خوبی برای شرکت نمونه اش شاهین سایپا قیمت کارخونه اش با بازارش چقدر اختلاف داره ؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. علیرضا

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزانی که دیدگاهتون رو به شکل به شدت منفی درباره این خودرو دادید ، این رو باید بدونید که هیچ خودروی ایرانی بی‌نقص نیست و این رو هم باید در نظر گرفت به هر حال ، رقیبای این ماشین ، رقبایی مثل پژو و سمند و دنا هستند ، نه بهتر ، من پژو ۴۰۵ tu5 و xu7 داشتم ، از هر دو هم خیلی راضی بودم ولی این ماشین رو هم که خریدم ،واقعا چیز کمی نسبت به اونها نداره ، یک بار هم از این دیدگاه نگاه کنید که طرف مقابل صاحب این خودرو هست از جمله خودم در صورتی که ماشین های که از نظرتون بهترن هم داشتم و این جملات باعث دلسرد شدن و پشیمان شدن خریداران این ماشین میشه ، یه مزیت ماشین رو لااقل بگید ، مثل اینکه مثل پژو پارس ، حلبی نیست ، آپشن داره ، پلتفرم جدید داره ، این ها رو هم ببینید ، موتور پارس با ۱۴۰ گشتاور خوبه ، اما سایپا با این همه تحریم تونسته ۱۷۸ تا گشتاور درست کنه که میگید بده … این ها رو میگم که چون صاحب هر دو خودرو بودم و تجربشون رو دارم

    موافقم 14
    مخالفم 0
  18. عرفان عباسی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    فقط یه سوال! رینگ 16 اینچ انداختن براش یا همون 15 هست هنوز!؟ من اینو لیزینگ کردم می‌خوام بدونم یه وقت بهم نندازن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا