ایستگاه خبر

از میان مدل‌های مختلف برلیانس کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

رپورتاژ: برلیانس دیگر این روزها یک نام ناآشنا در بازار خودرو ایران نیست، بلکه هر فردی که به سراغ خرید خودروهای میان رده رفته باشد حتماً نام این برند را شنیده است. برلیانس از سال ۹۳ با مدل هاچ بکh320 خود وارد ایران شد. از آن زمان تاکنون تمام مدل‌های این برند در ایران توسط کمپانی سایپا مونتاژ شده و وارد بازار می‌شود. برلیانس در رده‌های هاچ بک و سدان دو نماینده و در رده کراس آور یک نماینده در ایران دارد. که هرکدام از آن‌ها نیز توسط قشر خاصی از خریداران مورد استقبال قرارگرفته است.


اما با نگاهی به وضعیت خریدوفروش خودرو برلیانس در بازار ایران متوجه فروش بیشتر برخی از مدل‌ها نسبت به سایرین خواهیم شد. دلیل این فروش بیشتر نیز فاکتورهایی مانند قیمت بهتر نسبت به سایرین و امکانات بهتر است. در ادامه قصد داریم با یک بررسی بین مدل‌های این خودرو، مدل‌هایی که ارزش خرید بالاتری دارند را به شما معرفی کنیم.

برلیانسh220


سری۲۰۰ برلیانس پس از سری۳۰۰ وارد بازار شد. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد معتقد هستند که تولید این سری از خودروهای برلیانس به‌روزتر و بهتر از سایر مدل‌های آن است. اما چیزی که از جدول‌های فروش و آگهی‌های خریدوفروش برلیانس پیداست، نشانگر واقعیتی دیگر است.

برلیانس h220 یک هاچ بک شهری با امکاناتی در سطح میانه است. با توجه به اینکه قیمت برلیانسh220 به ۹۳ میلیون تومان رسیده است، اگر بخواهیم صادق باشیم، یک خودرو هاچ بک شهری با این کیفیت ساخت پایین و امکانات کم با این قیمت ارزش خرید بالایی ندارد. علاوه بر اینکه از سوی رانندگان این خودروها ایرادات مونتاژی و فنی بسیاری نیز مانند ضعف عملکرد کولر و گیربکس در سربالایی‌ها گزارش‌شده است.

برلیانسh230


برلیانسh230 نسخه سدان برلیانسh220 است که از بسیاری جهات شباهت‌هایی با این مدل نیز دارد. مشخصات فنی این خودرو کاملاً شبیه به مدل هاچ بک است و امکانات داخل کابین آن نیز تفاوتی با مدل قبلی ندارد. اما در عوض با افزایش فاصله محوری، فضای داخل کابین برای سرنشینان عقب بیشتر شده و صندلی‌های جلو نیز کمی عریض‌تر شده‌اند. علاوه بر این فضای صندوق‌عقب نیز در این خودرو با توجه به سدان بودنش جادارتر و بیشتر شده است. با توجه به این نکات و قیمت برلیانسh230 که همان ۹۳ میلیون تومان است، به نظر می‌رسد ارزش خرید برلیانسh230 از مدل هاچ بک آن بیشتر است.

برلیانسh320

با گفتن این مطلب که در سال اخیر برلیانس h320 به پرفروش‌ترین خودرو برند برلیانس در ایران تبدیل‌شده است، حرفی برای گفتن نمی‌ماند. در همان نگاه اول به‌ظاهر این خودرو متوجه طراحی اسپرت‎تر و جوان‌تر این خودرو نسبت به سایر مدل‌های برلیانس خواهید شد. این هاچ بک شهری به دلیل شباهتی که به خودروهای شهری اروپایی مانند فولکس‌واگن و فورد داشت، توانست خریداران بسیاری را به سمت خود جذب کند. میزان خریدوفروش برلیانسh320 در ایران به‌تنهایی به ۵۰ هزار دستگاه رسیده است. این رقم نشان‌دهنده محبوبیت و ارزش خرید بالای این خودرو است.

با توجه به اینکه بیشترین آگهی‌های برلیانس مربوط به خریدوفروش برلیانسh320 است، می‌توان گفت بازار دست‌دوم این خودرو نیز رونق دارد و با توجه به اینکه قیمت برلیانسh320 به ۱۵۲ میلیون تومان رسیده است، بازهم بسیاری از مشتریان، خرید برلیانسh320 را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

برلیانسh330

این مدل نیز درواقع نسخه سدان مدل h320 است که مانند برادر کوچک‌تر خود محبوبیت زیادی میان خریداران دارد. از مزیت‌های سری۳۰۰ که باعث شده صاحبان این خودروها تا حد زیادی از خرید خود راضی باشند، عملکرد خوب گیربکس و داشتن زنجیر تایم به‌جای تسمه است. این دو ویژگی رانندگی با برلیانسh330 را راحت‌تر و کم‌خرج‌تر کرده است. هرچند ازنظر مشخصات فنی و امکانات تفاوتی در مدل سدان و هاچ بک سری۳۰۰ برلیانس دیده نمی‌شود، اما قیمت برلیانسh330 در بازار به حدود  ۱۶۲ میلیون تومان رسیده است. بااین‌وجود شاید بتوان گفت تنها دلیل این افزایش قیمت صندوق‌عقب بزرگ‌تر و کابین جادارتر آن است. درهرصورت آن‌طور که از ویژگی‌های این خودرو پیداست، ارزش خرید برلیانسh330 نیز پس از مدل هاچ بک آن در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

برلیانس کراس

برلیانس کراس تنها نماینده برلیانس در کلاس کراس‎اورهاست. هرچند با توجه به امکانات و مشخصات فنی مشابه با برلیانسh320 نمی‌توان به‌طورقطع این خودرو را در رده کراس اورها قرار داد. زیرا تنها تفاوتی که این خودرو با مدل هاچ بک سری۳۰۰ دارد، ۲سانتی متر ارتفاع بیشتر شاسی آن است. با توجه به اینکه قیمت برلیانس کراس در بازار کنونی ایران حدود ۱۷۲ میلیون تومان است، به نظر خرید این خودرو به‌عنوان یک کراس‎اور درصورتی‌که کاملاً مشابه با یک خودرو هاچ بک است انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای نیست.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ((( از میان مدلهای مختلف برلیانس ، کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد ؟؟؟ )))
    ????????
    همشون خوبن گلم ، همشون
    منو این همه خوشبختی محاله محال
    چه گیری کردیم
    خداروشکر تحریم شدیم ، و الا ادامه دار بود این داستان
    تو افغانستان هر کسی توان خرید نداره ، اونی هم که داره محکوم به خرید جنس خوبشه ، تیوتا لکسوس فورد و…
    ما هم محکوم به خرید هستیم ???????????????????????????????? و…….
    ببینید چقدر حق انتخاب جَکو جانوران چینی را داریم .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    الله و اکبر از این همه تنوع کلاس و موتور …!!!

    موافقم 2
    مخالفم 1

Comments are closed.

دکمه بازگشت به بالا