تویوتا

معرفی فیس‌لیفت تویوتا تاکوما با چهرهٔ تازه و تجهیزات بیشتر

تویوتا در آستانهٔ نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۹ نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ تاکوما را معرفی کرده است. سازندهٔ ژاپنی اما در به‌روزرسانی ظاهری این پیکاپ میان سایز رویکردی محافظه‌کارانه را در پیش گرفته و تغییراتی جزئی را در آن ایجاد کرده است تا جایی که غیر از جلوپنجره و رینگ‌های جدید، دیگر قسمت‌ها مثل چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های عقب دودی به نظر می‌رسد اساساً با نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت یکسان باشند. البته این صرفاً یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای است نه نسل کاملاً جدید و به همین دلیل نباید انتظار تغییراتی کلی را داشته باشیم. علاوه بر این، تاکوما چهارده سال است عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ میان سایز بازار آمریکا را در اختیار دارد و بنابراین تویوتا نمی‌خواهد در فرمول موفق آن تغییری ایجاد کند.

تاکوما با بیش از سی ترکیب مختلف در شش تیپ شامل SR، SR5، TRD Sport، TRD Off Road، TRD Pro و Limited به بازار عرضه خواهد شد که از تیپ SR5 به بعد همگی به‌صورت استاندارد به تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی راننده، صفحه‌نمایش هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سیستم صوتی مجهز هستند. علاوه بر این، یک لامپ LED در قسمت بار نیز به‌عنوان آپشن برای تمامی تیپ‌ها قابل سفارش است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید تاکوما نیز به کارپلی، اندروید اتو و آمازون الکسا مجهز شده است. البته این سیستم در تیپ پایه از طریق یک نمایشگر هفت اینچی ارائه می‌شود. تیپ SR5 نیز از روکش پارچه‌ای بروز شدهٔ صندلی‌ها برخوردار شده و چراغ‌های جلوی LED هم برای آن قابل سفارش است.

در تیپ TRD Sport سیستم هوشمند ورود سرنشین‌ها، تریم کرومی چراغ‌های عقب و مه شکن‌های LED جدیدی به تجهیزات خودرو اضافه می‌شود درحالی‌که تیپ TRD Off Road نیز از سیستم Multi-Terrain Monitor و چراغ‌های جلوی LED برخوردار است؛ و نهایتاً در تیپ لیمیتد هم به‌صورت استاندارد چراغ‌های جلو و دی‌لایت‌های LED، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و سیستم دید پانورمیک ارائه می‌شود. از سوی دیگر، تیپ TRD Pro نیز به‌روزرسانی‌های مختلفی را برای مدل ۲۰۲۰ تجربه کرده است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تجهیز به لاستیک‌های آفرود گودیر تقویت‌شده با کولار و همین‌طور تنظیم بروز شدهٔ کمک‌های ۲.۵ اینچی فاکس و فنرهای جلو و عقب اشاره کرد. این مدل حدود دو کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده و در داخل نیز تمامی به‌روزرسانی‌های تیپ‌های ارزان‌تر را تجربه کرده است.

تاکوما ۲۰۲۰ همچنان با همان دو پیشرانهٔ قبلی شامل ۲.۷ لیتری چهار سیلندر با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۳.۵ لیتری V6 با ۲۷۸ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود. انتقال نیروی هردوی این موتورها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما برای موتور شش سیلندر یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل سفارش خواهد بود. تمامی تیپ‌های تاکوما به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Safety Sense P تویوتا هم مجهز شده‌اند که شامل سیستم‌هایی چون سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و کروز کنترل راداری پویای سرعت‌بالا می‌شود. تویوتا تاکوما ۲۰۲۰ برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو رسماً به نمایش عمومی درخواهد آمد اما فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ آن اعلام نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10233 ديدگاه)

    ای وایِ من
    چقدر این پیکاپ پُر طرفدار و دوست داشتنیه .
    روز به روز هم داره رکورد فروش خودش را میشکونه .
    من عاشقشم
    ای کاش روزی برسه تو ایران سوارش بشیم .
    خیلی خوش ساخت و زیبا ساخته شده ، به نظر من شاید شاید بتونه جای سری۷۰ افسانه ای را بگیره ، البته شاید ، چرا که سری ۷۰ به مانند ۹۱۱ و بنز G کلاس شده نمادی از استقامت در کلاس خودش ، اما در آینده ، تاکوما بهتر از اینی که میبینید هم میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    تاکوما : لایک
    هایلوکس: دیس لایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. me84

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خوشبختانه تویوتا بالاخره از اندروید اتو در محصولاتش استفاده کرد. البته دلایل خوبی برای عدم استفاده داشت. دلایل امنیتی و حریم شخصی کاربران. اما حالا که داره استفاده میکنه به این معنیه که با خیال راحت میشه ازش استفاده کرد چون این شرکت به اشکال مختلف ثابت کرده مشتری براش حکم پادشاه رو داره و کاری نمیکنه که ناراضی بشه.
    در مورد طراحیش هم واقعا برای الان خیلی طراحی خوبیه و اصلا نیازی به تغییر نداشت.
    تویوتا واقعا کارش درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    تویوتا تاکوما یکی از زیباترین و اصیل ترین پیکاپ های ژاپنی است که تاکنون تولید شده است.کیفیت عالی متریال مصرفی،خصوصیات آفرودی مناسب و دوام خوب از این خودرو یک اسطوره در دنیای پیکاپ ها ساخته است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Afg

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    تی ار دی گلی شو خیلی دوست دارم ابهت میریطه ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا