تویوتافولکس واگن

درگ فولکس‌واگن گلف GTI و تویوتا GR86 با پدران خود!

چهار دهه پیشرفت و توسعه در صنعت خودروسازی معانی زیادی دارد و ویدئویی که در انتهای مطلب می‌بینید راهی عالی برای نشان دادن این موضوع است.

در این ویدئو از تراتل هاوس، دو خودروی اسپرت مدرن به مصاف پیشینیان خود در مسابقهٔ درگ می‌روند. خودروهای پرفورمنس امروزی در مقایسه با اجداد قدیمی خود چقدر سریع‌تر شده‌اند؟ بیایید ببینیم اما ابتدا بهتر است با شرکت‌کنندگان آشنا شویم. تویوتا GR86 و فولکس‌واگن گلف GTI نماینده‌های خودروهای اسپرت امروزی خواهند بود. البته این دو خودرو باهم بسیار متفاوت هستند زیرا تویوتا یک کوپهٔ دودر با پیشرانهٔ تخت تنفس طبیعی و گلف یک هاچ‌بک داغ چهاردر با موتور خطی توربو است. هاچ‌بک آلمانی با ۲۵۰ اسب بخار قدرت از کوپهٔ ۲۲۸ اسب بخاری ژاپنی قوی‌تر است ولی با وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم و قیمت ۳۱,۶۲۵ دلار، سنگین‌تر و گران‌تر از رقیبی است که ۱۲۸۵ کیلوگرم وزن و ۲۹,۴۹۵ دلار قیمت دارد.

در سمت دیگر این درگ جالب نیز تویوتا AE86 و نسل اول گلف GTI حضور دارند. تویوتا که متعلق به اواسط دههٔ ۸۰ است تنها ۹۹۸ کیلوگرم وزن دارد اما متأسفانه خروجی پیشرانهٔ نمونهٔ حاضر در ویدئو مشخص نیست. بااین‌حال، میدانیم که نسل اول گلف GTI در بازار آمریکای شمالی که با نام ربیت عرضه می‌شد، ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشت. این خودرو همچنین با تنها ۸۶۲ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود.

خب با توجه به این اعداد و ارقام، کدام خودرو سریع‌تر خواهد بود؟ بدیهی است که دو مدل مدرن برتری بزرگی داشته باشند و این اصلاً عجیب نخواهد بود. در درگ، GR86 با اختلافی جزئی گلف GTI را مغلوب می‌کند اما نبرد برای مقام سوم جالب‌تر به نظر می‌رسد. در این رقابت حتی دیفرانسیل AE86 هم قربانی شد اما تیم تراتل هاوس یک خودروی جایگزین برای ادامهٔ مسابقه داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    انتخاب من AE86 هست حتی اگه به پاش نرسه ولی تو زمان خودش یکی از بهترین ها بوده و لذت خاصی برای من داره این ماشین با اون چراغ های مخفی هم ک دل فقط میبره لعنتی جذاب

    موافقم 29
    مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4943 ديدگاه)

    عاشق گیربکس دستی GR86 هستم

    موافقم 22
    مخالفم 0
  3. JDM سابق

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    برای بار هزارم لطفاً این سیستم مزخرف تأییدیه کامنتا رو بردارید
    سیستم تأییدیه پدال از ده سال پیش مشکل داشت الانم ماشاالله نوبر شده. ما به همون سیستم دارای عیب و ایراد قبلی هم راضی ایم

    موافقم 19
    مخالفم 2
  4. *ALI*

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    اینکه معلوم بود مدل های جدید این ماشین ها برنده میشن ولی تنها چیزی که لذت این درگ رو بیشتر می‌کرد صدای زیبای ماشین ها بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. PESLA

    ۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    از بین تمامی اینا فقط یک برند وارد ایران شد
    فولکس گلف که البته GTI نیست که بعد ها نسل 2 هم وارد شد و الان تو بازار بیشتر نسل 7، GTI مدل های 2018 تا 2020 به چشم میخوره
    انتخابم فولکس.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. .

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این مقایسه که اون ها با پدراشون مسابقه میدن اشتب فکر میکنم باشه.
    البرهان طرز فکر منه.
    ماشین ها مثل دخی ها می مونن.
    و این دخی های کلاسیک مثل ننه بزرگ می‌مونن.
    البته هرچی جدید تر جوون تر هستند.
    و فقط میشه گفتAE86یک زیبارو هستش البتهSupraرو هم فراموش نکنیم که اون هم به نوبه خودش هم خشن هم قشنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا