تکنولوژیهای به کار رفته در خودروهای الکتریکی، روزبهروز در حال پیشرفت میباشند بهگونهای که فاصله این خودروها با وسایل آلاینده فسیلی در حال کاهش است. اولویتهای مهم در ارتقای این نوع از خودروها، افزایش میزان انرژی ذخیره شده و نگهداری طولانیتر شارژ همراه با مسافت طی شده بالاتر است. اما نکته مهم دیگر، کوتاه نمودن زمان شارژ باتریها میباشد.
محققان در حال کار روی تسریع فرایند شارژ باتریها هستند. این کار باید همراه با ایمنی کامل صورت بگیرد. در حال حاضر امکان شارژ ۸۰ درصدی در ۱۵ دقیقه میسر شده است. در حالی که با یک شارژر معمولی برای شارژ باتریهای یک خودرو به زمانی بین ۶ تا ۸ ساعت نیاز است.
یکی از راه حلهای این موضوع استفاده از یک باتری غولپیکر به اندازه یک کانتینر با تکنولوژی لیتیوم یون درون ایستگاههای شارژ است که به طور مداوم در حال دریافت مداوم و بافر انرژی از شبکه برق است و سپس میتواند با اتصال به باتری خودرو با سرعت بسیار بالاتری آنها را شارژ نماید. بدین ترتیب از اضافه بار و نوسان برق شبکه نیز پرهیز میشود. یک ایستگاه که روزانه بتواند ۲۰۰ خودروی الکتریکی را شارژ کند نیاز به ظرفیت ذخیرهسازی بافر از ۲.۲ مگاوات ساعت به بالا خواهد داشت که برای این منظور مجموعه ذخیرهسازی آن بهاندازه چهار کانتینر بزرگ خواهد بود.
با این وجود با تمهیدات مختلف، امید میرود سرعت شارژ خودروهای الکتریکی بهاندازه یک خودروی درونسوز یعنی زمانی حدود ۲ دقیقه کاهش یابد.
مهدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴زیاده 15 دقیقه
AliASg
۱۲ بهمن ۱۳۹۴رینگ پورشه اولی رو عشقست
BMW ///M
۱۲ بهمن ۱۳۹۴۱_ باتری ها برای ساخت به نفت احتیاج دارن پس باید اول وابستگی باتری به نفت رو کلا حذف کنیم.
۲_ باتری های لیتیوم یون خیلی خوب و به صرفه است ولی خطرناک هم هست، وقتی سوراخ میشه با هوا ترکیب میشه و آتیش میگیره.
محمد
۱۲ بهمن ۱۳۹۴فعلا مشکل اصلی باتری های لیتیومی هزینه بالای تولید و بعد از اون خطرات نگه داری بدلیل قابلیت انفجار و اتش سوزی و خطرات زیست محیطیشه.
رضا
۱۲ بهمن ۱۳۹۴از خودروهای الکتریکی در آینده خیلی بیشتر خواهیم شنید همین که پورشه الکتریک که با 15 دقیقه شارژ تا 450 کیلومتر مسافت رو طی میکنه نشون میده میشه خیلی بیشتر از اینها به صنعت پاک خودروهای الکتریکی دل بست.
king 918
۱۲ بهمن ۱۳۹۴یعنی واقعا میژن ایی چطور خواهد بود در روز رو نمایی ……………….
احمد باقری
۱۲ بهمن ۱۳۹۴این صنعت، خیلی خیلی به سرعت داره پیشرفت می کنه. واقعا آفرین.
moein
۱۲ بهمن ۱۳۹۴منم 15 دقیقه طول می کشه بنزین بزنم
آترون
۱۳ بهمن ۱۳۹۴این مقاله رو خوندم داغ دلم تازه شد ما تو سال 2000 به تکنولوژی خودروهای اکتریکی توسط مهندس جمشید آرین رسیده بودیم که همین ایرانخودرو بی همه چیز مافیایی تا همین لحظه نگداشته این تکنولوژی مورد استفاده صنعتی وانبوه قرار بگیره …
Erfan Sd
۲۲ بهمن ۱۳۹۴خداکنه این ماشینای بنزینی هم زودترازخیابوناجمع شه به جاش هیبردی استفاده کنن.مردیم ازبس که دودپیکان48خوردیم