چشم اندازهفته نامه

ارزان اما قدرتمند! خودروهای 300 اسب بخاری با قیمت زیر 10 هزار دلار

از ماسل کارهای دست‌دوم تا سدان‌های لوکس سطح بالا، در این لیست همه‌چیز وجود دارد

در دنیای خودرو گفته می‌شود که سرعت هزینه دارد. این روزها ۴۰۰ اسب بخار تقریباً نقطهٔ شروع برای کسانی است که در خودروهای صفرکیلومتر به دنبال سرعت بالا هستند اما برای خرید یک موستانگ GT پایه هم‌اکنون باید نزدیک به ۴۰ هزار دلار هزینه کرد. البته ۳۰۰ اسب بخار هم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد اما در بین خودروهای نو، نمونه‌هایی با این قدرت نیز حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارند. این در حالی است که اگر به لیست خودروهای کارکردهٔ متعلق به چند سال پیش نگاهی داشته باشیم، می‌توان نمونه‌های ۳۰۰ اسب بخاری جذاب و تمیزی را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار پیدا کرد که در ادامه از میان آن‌ها بهترین‌ها را معرفی کرده‌ایم. میانگین سن خودروهای دست‌دوم در ایالات‌متحده حدود یازده سال است و تمامی خودروهای موجود در این لیست هم تقریباً همین‌قدر سن دارند. البته دراین‌بین میزان کارکرد هم اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل متوسط کارکرد همهٔ این خودروها رقم معقول ۱۶۰ هزار کیلومتر است. پس به ادامهٔ این مطلب نگاه کنید تا متوجه شوید چگونه می‌توان با کمتر از ۱۰ هزار دلار، طعم پرفورمنس را چشید.

 

دوج چارجر R/T مدل ۲۰۰۹

قیمت ۸,۱۷۵ دلار
پیشرانه ۵.۷ لیتری V8
قدرت ۳۶۸ اسب بخار

هنگامی‌که در اواسط دههٔ ۲۰۰۰ دوج چارجر بازگشت پیروزمندانه‌ای داشت، به دلیل اینکه به یک سدان تبدیل شده بود با انتقاداتی مواجه شد. اما به‌محض اینکه منتقدان پشت فرمان چارجر نشستن، همهٔ انتقادات محو شد زیرا این سدان آمریکایی با پیشرانه‌های V8 همی قدرتمند، همچنان روح و شخصیت چارجرهای دههٔ ۶۰ و ۷۰ را حفظ کرده بود. هم‌اکنون قیمت نمونه‌های اولیهٔ چارجر مثل همین مدل ۲۰۰۹ از نزدیک ۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود که این هم گواهی بر محبوبیت چارجر است.

 

هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۰

قیمت ۷,۸۷۵ دلار
پیشرانه ۳.۷ لیتری V6
قدرت ۳۰۶ اسب بخار

این روزها جنسیس به یک برند مستقل تبدیل شده است اما بیش از یک دهه قبل زمانی که جنسیس کوپه با پیشرانهٔ V6 به بازار آمد، اقدام غافلگیرکننده‌ای از سوی هیوندای محسوب می‌شد. امروزه اما طراحی این خودرو همچنان تندوتیز به نظر می‌رسد و چه کسی یک کوپهٔ دیفرانسیل عقب ۳۰۰ اسب بخاری با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار را دوست ندارد؟

 

کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۰۵

قیمت ۹,۶۲۵ دلار
پیشرانه ۵.۷ لیتری V8
قدرت ۴۰۰ اسب بخار

ما در بین خودروهای دست‌دوم به دنبال ۳۰۰ اسب بخار قدرت هستیم اما این کادیلاک CTS-V نسل اول ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. البته این سدان اسپرت قدیمی‌ترین خودرو در این لیست است اما می‌توان با قدرت زیاد آن که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی مدیریت می‌شود، چه در مسیرهای مستقیم و چه در پیچ‌ها لذت رانندگی بالایی را تجربه کرد.

 

فورد موستانگ GT مدل ۲۰۰۸

قیمت ۹,۳۰۰ دلار
پیشرانه ۴.۶ لیتری V8
قدرت ۳۰۰ اسب بخار

نسل پنجم موستانگ در سال ۲۰۰۵ با ظاهری متحول ‌شده و بهبودهای فراوان نسبت به قبل معرفی شد. در نسخهٔ GT، موتور ۴.۶ لیتری V8 که از نسل قبلی آمده بود با تغییراتی حالا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. البته نسخهٔ پایهٔ نسل کنونی موستانگ هم‌اکنون بیش از این قدرت دارد اما در زمان معرفی نسل پنجم، ۳۰۰ اسب بخار قدرت زیادی محسوب می‌شد. حال با کمتر از ۱۰ هزار دلار می‌توان یک ماسل کار عملکرد بالا خریداری کرد که هم برای استفاده‌های روزانه مناسب است و هم می‌تواند لاستیک‌های عقب را دود کند.

 

مرسدس بنز CLS500 مدل ۲۰۰۸

قیمت ۹,۵۰۰ دلار
پیشرانه ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۳۸۸ اسب بخار

همهٔ خودروهای این لیست پرفورمنس قابل‌توجهی دارند اما هیچ‌کدام از آن‌ها مثل مرسدس بنز CLS پرزرق‌وبرق، توجهات را به خود جلب نمی‌کنند. این خودرو آغازگر روند کوپه‌های چهاردر است و در سال ۲۰۰۸ زمانی که نو بود نزدیک به ۷۰ هزار دلار قیمت داشت اما حالا می‌توان یک دستگاه از آن‌را با قیمتی زیر ۱۰ دلار خریداری کرد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که CLS500 خودروی نسبتاً قابل‌اعتمادی است و بنابراین گزینهٔ بسیار وسوسه‌کننده‌ای به نظر می‌رسد.

 

پونتیاک گرند پری GXP مدل ۲۰۰۸

قیمت ۵,۸۷۵ دلار
پیشرانه ۵.۳ لیتری V8
قدرت ۳۰۳ اسب بخار

در این پونتیاک تمام ۳۰۳ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ V8 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که ایده‌آل به نظر نمی‌رسد اما گرند پری GXP به لاستیک‌های جلوی پهن‌تری نسبت به عقب مجهز شده بود تا بهتر بتواند فشار موتور بزرگ V8 را مدیریت کند درحالی‌که برای عقب نیز امکان چرخش راحت‌تر در پیچ‌ها را فراهم می‌کرد. حالا می‌توان با ارزان‌ترین راه ممکن سدانی را خریداری کرد که یک پیشرانهٔ هشت سیلندر سری LS را در زیر کاپوت خود دارد.

 

جگوار XF سوپرشارژ مدل ۲۰۰۹

قیمت ۸,۶۷۵ دلار
پیشرانه ۴.۲ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار

شاید پیدا کردن یک جگوار با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار غیرممکن به نظر برسد اما این حقیقت دارد و هم‌اکنون با چیزی در حدود ۹ هزار دلار می‌توان یک نمونهٔ آن‌را پیدا کرد. البته خرید یک جگوار عملکرد بالای ۱۰ ساله با ریسک همراه است و باید به دنبال نمونه‌های بود که از آن به‌خوبی نگهداری شده باشد. XF سوپرشارژ زمانی که نو بود ۶۰ هزار دلار قیمت داشت و با ۴۲۰ اسب بخار قدرت، دومین خودروی قدرتمند این لیست محسوب می‌شود.

 

ولوو S60 R مدل ۲۰۰۷

قیمت ۵,۸۵۰ دلار
پیشرانه ۲.۵ لیتری I5
قدرت ۳۰۰ اسب بخار

در لیستی که خودروهایی با موتورهای V8 حضور دارند، ولوو S60 R با استایل جعبه‌ای سوئدی و پیشرانۀ پنج سیلندر توربوشارژ چندان به چشم نمی‌آید. اما باید توجه داشت که این ارزان‌ترین خودروی این لیست و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای رسیدن به ۳۰۰ اسب بخار است. البته اگر در بازار S60 با کارکردی زیر ۱۶۰ هزار کیلومتر پیدا شود قیمت آن جهش پیدا می‌کند.

 

ب‌ام‌و ۵۵۰i مدل ۲۰۰۸

قیمت ۸,۵۰۰ دلار
پیشرانه ۴.۸ لیتری V8
قدرت ۳۶۷ اسب بخار

هرچند کسانی که خواهان یک ب‌ام‌و با نشان M با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار هستند باید سراغ نمونه‌های قدیمی‌تر بروند که در لیست ما جای نمی‌گیرند اما هم‌اکنون می‌توان یک سری ۵ نسل E60 هشت سیلندر با کارکردی در حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر را با قیمتی کمتر از ۹ هزار دلار در بازار پیدا کرد. البته هزینه‌های نگهداری این سدان اسپرت آلمانی می‌تواند یک کابوس باشد اما اگر یک نمونهٔ تمیز از آن پیدا شود، می‌تواند سدان اسپرت و لوکس مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد که خیلی‌ها خواهان آن هستند.

 

نیسان ۳۵۰Z مدل ۲۰۰۸

قیمت ۸,۲۵۰ دلار
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6
قدرت ۳۰۶ اسب بخار

نیسان ۳۵۰Z هنوز هم در جاده‌ها خودروی خوبی به نظر می‌رسد و هندلینگ فوق‌العاده‌ای دارد. البته تنها یک سال بعدازاین، مدل جدید ۳۷۰Z به بازار آمد و همچنان با همان ظاهر یک دهه پیش در حال تولید است. مدل‌های اولیهٔ ۳۷۰Z هنوز قیمتی بالاتر از ۱۰ هزار دلار دارند اما با فقط یک سال عقب‌تر رفتن، می‌توان با پرداخت کمتر از ۱۰ هزار دلار از یک نیسان Z با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 و گیربکس شش سرعتهٔ دستی لذت برد.

 

آئودی S4 مدل ۲۰۰۷

قیمت ۹,۹۰۰ دلار
پیشرانه ۴.۲ لیتری V8
قدرت ۳۴۰ اسب بخار

آئودی S4 نسل B7 از یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 استفاده می‌کند و خودروی لذت‌بخشی برای رانندگی است.  اما مانند دیگر خودروهای اسپرت و لوکس این لیست، ممکن است نگرانی‌هایی در مورد هزینه‌های نگهداری آن وجود داشته باشد. اما برای اینکه بتوان با خیال راحت یکی از این خودروها را خریداری کرد، باید مطمئن شد که تمامی سرویس‌های آن به‌موقع و درست انجام شده است.

 

کرایسلر ۳۰۰ SRT8 مدل ۲۰۰۶

قیمت ۹,۶۷۵ دلار
پیشرانه ۶.۱ لیتری V8
قدرت ۴۲۵ اسب بخار

قوی‌ترین خودروی این لیست را در انتهای آن قرار داده‌ایم. پیشرانهٔ ۶.۱ لیتری V8 همی این کرایسلر ۳۰۰ SRT8 نه‌تنها بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد بلکه قدرت آن حتی از ۴۰۰ اسب بخار هم بیشتر است. هرچند این سدان آمریکایی جزء قدیمی‌ترین خودروهای این لیست محسوب می‌شود اما سال ۲۰۰۶ دومین سالی بود که کرایسلر ۳۰۰ در بازار حضور داشت. طبق جستجوها، قیمت متوسط برای یک ۳۰۰ SRT8 با کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتر کمتر از ۱۰ هزار دلار است.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آدم قیمتارو میبینه می خواد فرار کنه.آخه موستانگ 9300 دلاری.یا خدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      اگه میزاشتن خودروی دست دوم از اروپا و کشور های حوزه ی خلیج فارس وارد بشه ، الان هممون یه ماشین پدر مادر دار داشتیم
      منتها چون منافع یک درصد از جمعیت کشور به خطر میفته ، ۹۹ درصد بقیه باید به پای اونا بسوزن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. هادی نجفی

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (168 ديدگاه)

      پدال چرا سایت این شکلی شده؟ قالب قبلی خیلی خیلی بهتر بود، خواهشا قالب قبل رو بزارین
      این خیلی قالب بدی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرین

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (90 ديدگاه)

    حضرت CLS منو خیلی وسوسه کرد….
    وقتی برای اولین بار در ایران توش نشستم بوی چرم و چوب داشت دیوونم میکرد…
    اون سیستم هارمن کاردن شو که نگم براتون چه کیفیتی داشت….
    اون صدای موتور دیوونه کنندش…
    خلاصه خیلی دلم میگیره وقتی میبینم اندازه سه سال نوری باهاش فاصله دارم….
    هیچی تو دنیا اندازه یه CLS الهه زیبایی لبخند رو لبام نمیاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      همین مدلی که نوشته تو متن زیر ۱۰ هزار دلار ، در ایران چنده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    اگر متوسط قیمت ها را ۹۰۰۰ دلار در نظر بگیریم و در دلار ۱۳ هزار تومانی ضرب کنیم میشه ۱۱۷ میلیون…!!!
    .
    تو این خراب شده با ۱۱۷ میلیون چه ماشینی را با چند اسب بخار قدرت و چه کیفیتی تحویلت میدن…؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. HDM global

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      میتونی یه پژو پارس بخری باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MeHrDaD1993

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی ناخودآگاه این خودروها رو تو ذهنت با مدل های امروزی مقایسه میکنی ، یه جورایی قیافشون ناملموس به نظر میرسه. ولی یکی هست که هنوزم با گذشت یازده سال دلبری میکنه، آخه چقدر جذابی cls500

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مانی

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      این مدل سی‌ ال اس رو همه از نزدیک دیدن و میدونن چقدر جذابه
      جالبه تو عکس خیلی‌ ساده به نظر میاد
      کلا مدل‌های مرسدس تو عکس‌ها خیلی‌ از واقعیت ساده‌تر دیده میشن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. علیرضا

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    روانی شدم…چقدر حق انتخاب
    Cls ۲۰۰۸ زیر ده هزار دلاااااار . پدال از این خبرا نزار لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. meysam

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    انتخاب من کرایسلر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (771 ديدگاه)

    مرسدس تو این لیست خفن ترین بعد هم بی ام دبلیو البته من آمریکایی دوست نیستم فقط ننگ بر این … مردم فریب

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. SS

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (740 ديدگاه)

    مرسدس خیلی وسوسه کننده هست
    ولی هزینه نگهداریش بعد از ده سال سر به فلک میزنه. در واقع فقط اگر بودجه 30 هزار دلاری داشتم شاید به خرید مرسدس CLS ده هزار دلاری فکر میکردم.
    قیمت CLS در مقایسه با ایران هم خیلی جالب هست مثلا جنسیس تقریبا 2 برابر این قیمت هست اما مرسدس حداقل 4 برابر که غیر منطقی بودن قیمت المانی ها در ایران رو بیشتر نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميدرضا

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر کرایسلر خوشگله بنز هم وسوسه کنندست و جالبه که قشنگ ترین اتاق سری 5 هم قیمتش زیر ده هزارتاست
    اگر تعمیرات اساسی نخوان قیمتشون خیلی به صرفه هست البته برای کسی که نتونه قسط ماشین صفر کیلومتر رو بده و پی ایرادات ماشین کارکرده رو هم به تنش بماله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهنگ

      ۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (40 ديدگاه)

      کرایسلر از نزدیک فوووووق العاده هست
      موقع امتحان گواهینامم یدونش اومده بود تو همون خیابونه و شیطنت میکرد
      تعداد زیادی یا حواسشون به جذابیت این ماشین و صدای موتورش پرت شد
      یسری هم قربانی ویراژ دادناش ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Amir evolution

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    مملکته گل و بلبل…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مودریچ خسته

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بنز هزینه نگهداریش بیشتره یا جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علي

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تو باما cls500 مدل ٢٠٠٨ رو گذاشته ۶۵٠ میلیون تومان
    چطوری زده٩۵٠٠ دلار اگه ٣ برابرم کنیم میشه ٣٧٠ میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Archi KHAN

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010
    قیمت 7,875 دلار
    حدودا درآمد 2 ماه حقوق یه کارگر
    ————————————————
    در ایران :
    هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010
    قیمت 400 میلیون
    حدودا چند حقوق یه کارگر ؟؟!!!

    تازه اگه کاری داشته باشه اون کارگر
    و اگه بعد از چند ماه کار حقوقش را بدن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاکی

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دولتی که به بهانه حمایت از خودروسازی که اونهم مال خودشه 110 در صد امور گمرکی و مالیات و … از وارد کننده بابت هر خودرو میگیره و با اینکار قیمت تمام شده خودرو رو بالا میبره و پیامد اون قیمتهای بالای خودرو داخلی خودش رو توجیه میکنه داره به ملت خودش خیانت میکنه بالا نگه داشتن قیمت دلار و ارزش پول ملی و … هم که بحثش جداست اگر این اقدامات خرابکارانه نبود الان قیمت خودرو لوکس تو ایران حقوق چند ماه یک کارگر میشد ولی الان مثل رویا میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Farzad

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ۳۰۰ اسب بخار ،،،، ۵۰۰۰ دلار ؛؛؛ هی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا