چشم اندازهفته نامه

بهترین آفرودر سال 2019 به انتخاب Carbuzz

درحالی‌که بازار پر از کراس اوورها و شاسی‌بلندی یونی بادی است، سال ۲۰۱۹ از نظر خودروهای آفرود سال خوبی بوده است. امسال خودروهای آفرود به حدی عرض‌اندام کرده‌اند که Carbuzz در انتخاب بهترین آفرودر سال جاری میلادی به مشکل برخورده است. برخی از خودروهایی که با فاصله ای کم نتوانستند به فینال راه یابند عبارت‌اند از شورولت سیلورادو تریل باس، جی ام سی سیرا هوی دیوتی AT4، مرسدس بنز G550 و تویوتا لندکروزر.

تنها سه خودرو می‌توانستند در این مرحله حضور یابند و بر پایه امتیازاتی که خودروها در قوای محرکه، سیستم تعلیق و ویژگی‌های آفرود به دست آوردند این سه خودرو انتخاب شدند. خودروهایی که خواهید دید از نظر توانایی، دوام و تکنولوژی مربوط به آفرود در حد بسیار بالایی قرار دارند.

 

  • فینالیست: فورد F-150 رپتور ۲۰۱۹

هیچ لیستی از خودروهای آفرود بدون حضور فورد F-150 رپتور کامل نخواهد بود. دومین نسل این خودرو از سال ۲۰۱۷ تاکنون در بازار حضور داشته و هنوز هم از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی اکوبوست با قدرت ۴۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود؛ اما مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو بهبودهایی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق مسابقه‌ای فاکس، دامپرهای تطبیقی جدید، صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو و کنترل تریل اشاره کرد که این مورد آخری به عنوان کروز کنترل آفرود عمل می‌کند.

اگر نیازمند یک خودرو برای عبور هرچه سریع‌تر از بیابان باشید باید رپتور را انتخاب کنید. خودروهای معدودی می‌توانند با توانایی‌های باورنکردنی رپتور مقابله کنند اما ابعاد بزرگ آن شاید در برخی فضاهای تنگ دردسرساز باشد. قیمت این پیکاپ از ۵۲,۸۵۵ دلار آغاز می‌شود.

 

  • فینالیست: جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰

پس از سال‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعات فراوان، سرانجام جیپ گلادیاتور به عنوان اولین پیکاپ جیپ از سال ۱۹۹۲ تاکنون تولید شد. اگرچه گلادیاتور ظاهر مشابهی با رانگلر دارد اما از پلتفرم خاص خودش استفاده می‌کند. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار ۲۸۵ اسبی یا نسخه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو دیزل ۲۶۰ اسب بخاری است.

تمامی گلادیاتورها از نظر آفرود توانا هستند اما مدل روبیکان دارای قفل‌های اکسل جلو و عقب و تنظیمات آفرود است. زاویه شکست این خودرو به اندازه رانگلر زیاد نیست که دلیل آن نیز فاصله بین محوری بیشتر این پیکاپ است. با قیمت ۳۳,۵۴۵ دلاری گلادیاتور سریعاً می‌تواند به یک پیکاپ محبوب و  با ارزش تبدیل شود؛ کدام پیکاپ در بازار با سقف و درب‌های جداشدنی عرضه می‌شود؟

 

  • برنده: تویوتا فور رانر TRD Pro 2020

اگر خواهان خودرویی برای زنده ماندن در آخرالزمان هستید بهتر است یک تویوتا را انتخاب کنید. تویوتا فور رانر برای مدل سال ۲۰۲۰ بهبودهای قابل‌توجهی داشته و هم‌اکنون به‌صورت استاندارد از بسته ایمنی این برند سود می‌برد. این بسته ایمنی شامل سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی است. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز برای اولین بار نصب شده‌اند.

این خودرو همچنان از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری ۲۷۰ اسبی و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. تویوتا ۴ رانر TRD Pro دارای شوک‌های مسابقه‌ای فاکس و سیستم تعلیق با تنظیمات خاص، فلاپ جلوی آلومینیومی، رینگ‌های منحصربه‌فرد و لاستیک‌های نیتو و کیت بدنه گیراتری می‌باشد. همچنین رنگ سبز جدیدی وجود دارد که هماهنگی بسیار خوبی با ماهیت خشن این خودرو نشان می‌دهد.

قیمت این خودرو از ۳۶,۱۲۰ دلار آغاز می‌شود اما برای خرید مدل TRD Pro باید ۴۹,۸۶۵ دلار پرداخت کنید. تمامی خودروهای حاضر در این لیست ارزش باقی مانده بسیار خوبی دارند اما افت قیمت تویوتا بسیار کمتر است. بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر جایگزین ۴ رانر فعلی هستند اما همین خودرو نیز در بازاری که پر از کراس اوورهای تقلبی است هم خوب می‌فروشد. آفرین تویوتا!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    همشون عالین ولی متوجه نشدم تو یوتا با این موتور ضعیف چطوری برنده شد

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ford

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      من خودم تویوتا سوار هستم ولی ارزوم همیشه فورد بوده واقعا و واقعیت اینه که فورد سرتره برندی از فورد بالاتر قویتر نیست و مشخصات فورد هم عمر بالا قدرت زیاد استقامت تکنولوژی برتر صد سال جلوتر از بقیه خودروساز ها و مهم ترین ویژگیش افرود هست و هیچ برندی تمام این خصوصیات نمیتونه داشته باشه مثل فورد بدون خراب شدن بعد 120 سال مثل ساعت کار کنه و در جایگاه دوم تویوتا هست فقط میشه جایگاه دوم تویوتا رو نام برد که اونم استقامت قدرت طول عمر خوبی داره که مثل لندکروز بعد 60 سال مثل روز اول کار میکنه ولی خوب برندی به فورد نمیرسه و چون تو چیزایی که گفتم اپل هست تو قدرت بهتری موتور گیربگس دیفرانسیل هم اول هست که تو دنیا بهترین خودروی افرود هست و افرود اصلی فورد برف گل هست که راحت تر از اسفالت میره برف گلو و حتی تا سقف بره زیر اما بقیه همون اول گیر میکنن و مدل 1980 این خودرو ونان تکنولوژی قدرتی داره و تمام مشخصات گفته شده با 2019 شورولت دوج تویوتا رقابت کنه مهم ترین ویژگی فورد استقامت طول عمر وقدرت شگفت انگیز در افرود هست

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. ایمان

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر و دوست داشتنی تر
    ولی نمیدونم چرا قلب و احساسم پیش فورد F_۱۵۰ رپتور جا مونده
    پادشاه پیکاپ ها با بیشترین حالت های آفرود ??

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Amir evolution

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    بی شک f_150
    سلطان این کلاس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. پرسپولیس

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    مسخره بود انتخابشون . جایی که جیپ گلادیاتور حضور داشته باشه ولی تویوتا برنده بشه . تویوتا عالیه به خصوص از لحاظ استهلاک پایین ولی جیپ خدای ساخت آفرودر توانمند و همه فن حریفه .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. meysam

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    چند خط آخر جوری تویوتا رو توصیف میکنه ناخودآگاه لبخند به لب آدم میشینه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    مقایسه آفرودی ندیدم که فور رانر در آن بر رانگلر پیروز بشه…!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. hamidreza

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والله معلوم نیست که چطور انتخاب می کنن ! جای دیفندر جدید یا مرسدس جی کلاس یا بنز یونیماگ یا تویوتا لندکروز و نیسان سافاری و خیلی از افرودر هایه دیگه که خیلی سرتر از اینا هستن تو این لیست خالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Mohamad

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    تو دنیایی که همه ادعای خدایی و پادشاهی و سلطنت میکنن، تو تویوتا باش.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. doubt

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    الان دلیل برتری فوررانر به اون دوتای دیگه چی بود؟ کاش توضیح این مقایسرو کامل میذاشتید یا اگه کلیپی ازش هست بذارید که ما ببینیم چه برتری داره. من که رپتور رو ترجیح میدم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اگر پشت فرمان لندکروزر یا پرادو ۶سیلندر در ایران نشسته باشید ، بخصوص در زمان آفرود و در شیب زیاد ، متوجه آفرودری بودن محصولات تویوتا میشوید که بسیار نرم و با گشتاور بالا همه را رد میکنه ، تا حالا سوار فورانر نشدم ، ولی مثلاً یک تویوتای نابه مثل باقی تویوتاها ، ارزش تویوتا را ما تویوتا سوارها در ایران با وضع خراب بنزین و جاده ای با استهلاک کم و لذت خوش فرمانی متوجه میشویم و نه اون بنده خدایی که در آمریکا یا امارات بیشترین حق انتخاب را داره .

    دوستان ، اگر به انتخاب بهترین آفرودر باشه ، پس لندروردیفندر بهترین ، اما مِلاک انتخاب مجلات به خیلی از مسائل ، بخصوص رقم پرداختی یا استهلاک و اعتماد ، سهولت در تعمیرات و …..بستگی دارد .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. Carbonado Aventador

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    پشمای خود تویوتا ریخت از این انتخاب!!
    اگه خودش اینجا بود میگفت‌من غلط بکنم جایی که گلادیاتور ،رپتور ،رم ۱۵۰۰ پاور واگن و بقیه بزرگترا هستن ، بهترین شم!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. Farzad

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    تو اینا رخ فقط رپتور

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. امیر.عارف

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اونوریا این ماشینها رو برای لذت آخر هفته در خارج از جاده با قیمت مناسب می خرند . ما تو ایران با دیدن عکسها حسرت و …… راستی چرا ما نمیتونیم ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Mopar or No Car

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اینا همش تبلیغاته. فورد نیازی به هزینه کردن برای چنین انتخابهایی نداره …
    اخیرا کره ایها خیلی توسط این مجلات حتی در برابر آلمانیها انتخاب میشن. چند سال دیگه هم نوبت برنده شدن چینیها در برابر بزرگان توسط این مجلات خواهیم بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. حسین دهمرد

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    من دلیل اینکه درهای جیپ قابل جدا هستن رو نمیفهمم.ویژگی جذابیه ولی دلیل استفاده ش رو نمیدونم.مثلا میخوای بری جنگل درها و سقف رو میزاری خونه؟ کولر نمیزنی؟پشه نمیاد تو؟ گلی نمیشی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا