چشم انداز

ارزان‌ترین پیکاپ‌های بازار در سال 2022 کدامند؟

قبلاً پیکاپ‌ها خودروهای کاربردی و ارزانی بودند اما امروزه پیکاپ‌های لوکس و گرانی به بازار آمده‌اند که قیمت آن‌ها حتی به صد هزار دلار هم می‌رسد. این پیکاپ‌ها از تودوزی چرمی، پیشرانه‌های بزرگ، تکنولوژی‌های فراوان و تجهیزاتی برخوردار هستند که آن‌ها را با خودروهای لوکس آلمانی قابل‌مقایسه می‌کند. بااین‌حال، هنوز هم در بازار پیکاپ‌های ارزان‌قیمتی وجود دارند که برای کاربری‌های واقعی یک وانت مورداستفاده قرار می‌گیرند. حال در ادامه ارزان‌ترین این پیکاپ‌ها را معرفی کرده‌ایم. اکثر این پیکاپ‌ها بسیار ساده بوده، تجهیزات زیادی ندارند و از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بی‌بهره هستند ولی برای کسانی که با کمترین هزینه خواهان جابجایی بار هستند گزینه‌های مناسبی به‌حساب می‌آیند.

۱۰-رم ۱۵۰۰ کلاسیک

قیمت پایه: ۳۱,۳۱۰ دلار

نسل کاملاً جدید رم ۱۵۰۰ بیش از سه سال است که به بازار عرضه می‌شود ولی رم همچنان نسل قبلی این پیکاپ را با نام کلاسیک و به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر تولید می‌کند. همچنین ۱۵۰۰ جدید فقط در نسخه‌های دو کابین کواد کب و کرو کب به بازار عرضه می‌شود و کسانی که یک ۱۵۰۰ تک کابین می‌خواهند باید سراغ مدل کلاسیک بروند. البته رم ۱۵۰۰ کلاسیک در نسخهٔ دو کابین هم ارائه می‌شود اما نسبت به نسخهٔ دو کابین ۱۵۰۰ جدید قیمت ارزان‌تری دارد. جالب اینکه هرچند رم ۱۵۰۰ کلاسیک قدیمی‌ترین پیکاپ این لیست است اما ارزان‌ترین وانت فول سایز بازار محسوب نمی‌شود.

۹-فورد F150

قیمت پایه: ۳۰,۹۸۰ دلار

فورد F150 که پرفروش‌ترین پیکاپ بازار آمریکا محسوب می‌شود، سال گذشته با نسل کاملاً جدیدی به بازار آمد که از ظاهر جدید، پیشرانهٔ هیبریدی و مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد. قیمت این پیکاپ در تیپ پایهٔ XL تک کابین با اتاق بار ۲۰۰ سانتی‌متری از رقم مقرون‌به‌صرفهٔ ۳۰,۹۸۰ دلار آغاز می‌شود. این تیپ به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت به همراه نمایشگر لمسی ۸ اینچی و تهویه مطبوع مجهز است که برای یک پیکاپ ارزان‌قیمت مناسب هستند اما پنجره‌های آن را باید به‌صورت دستی بالا و پایین کرد!

۸-شورلت سیلورادو ۱۵۰۰

قیمت پایه: ۳۰,۰۹۵ دلار

شورلت سیلورادو در پایه‌ای‌ترین نسخهٔ خود یعنی تیپ WT قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد اما تقریباً از هیچ تجهیزات قابل‌توجهی برخوردار نیست. تنظیم دستی آینه‌های جانبی، صندلی‌ها و قفل درها، سیستم صوتی با فقط دو بلندگو، بدنهٔ تک کابین و انتقال قدرت محرک عقب از ویژگی‌های این پیکاپ هستند. زیر کاپوت هم یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V6 با ۲۸۵ اسب بخار قدرت قرار دارد. تنها ویژگی‌های مدرن سیلورادو WT پایه یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی و دوربین دید عقب هستند.

۷-نیسان فرونتیر

قیمت پایه: ۲۹,۲۹۰ دلار

سرانجام پس از سال‌ها انتظار، نسل جدید نیسان فرونتیر به بازار آمده است. این پیکاپ جدید ژاپنی به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ V6 و گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این یعنی برخلاف بسیاری از دیگر پیکاپ‌های میان سایز بازار، فرونتیر فقط یک موتور V6 قدرتمند دارد و در اینجا از موتورهای پایهٔ چهار سیلندر آزاردهنده خبری نیست. فرونتیر همچنین از بدنهٔ کاملاً جدیدی هم برخوردار شده هرچند که همچنان روی همان شاسی نسل قبلی ساخته شده است. البته ازآنجایی‌که فرونتیر قدیمی شاسی بسیار مستحکمی داشت که با پیکاپ بزرگ‌تر تایتان مشترک بود، استفاده از همان شاسی در نسل جدید خیلی هم بد نیست.

۶-جی‌ام‌سی کانیون

قیمت پایه: ۲۷,۹۸۵ دلار

جی‌ام‌سی کانیون و شورلت کلرادو اشتراکات فراوانی دارند ولی مواردی را هم می‌توان پیدا کرد که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. به‌عنوان‌مثال، هرکدام از این پیکاپ‌های میان سایز ظاهر منحصربه‌فردی داشته و استایل کانیون جعبه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. یکی دیگر از پارامترهای متمایزکننده قیمت است زیرا کانیون ۱,۳۵۵ دلار قیمت پایهٔ بالاتری از کلرادو دارد که اختلاف قابل‌توجهی است. البته این اختلاف قیمت مزیت‌هایی مثل صندلی‌های پارچه‌ای استاندارد و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی را برای پیکاپ جی‌ام‌سی به همراه دارد. کلرادو و کانیون پایه هردو با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۲۰۰ اسب بخاری و بدنهٔ یک‌ونیم کابین ارائه می‌شوند.

۵-شورلت کلرادو

قیمت پایه: ۲۶,۶۳۰ دلار

تا همین دو سال پیش کلرادو ارزان‌ترین پیکاپ بازار آمریکا محسوب می‌شد اما برای مدل ۲۰۲۱ شورلت تیپ پایهٔ آن را حذف کرد. این یک نسخهٔ بدون آپشن با قیمت بسیار ارزان ۲۲,۳۹۵ دلار بود که البته از کف‌پوش، صندلی‌های عقب، کروز کنترل و بسیاری از سیستم‌های ایمنی بی‌بهره بود. البته تیپ بعدی بنام WT همچنان برای مدل ۲۰۲۲ ارائه می‌شود اما در این تیپ هم سال گذشته گیربکس دستی با اتوماتیک جایگزین شد و قیمت ارزان‌ترین نسخهٔ کلرادو را بازهم افزایش داد. بااین‌حال، در عوض هم‌اکنون ارزان‌ترین نسخهٔ کلرادو از صندلی برقی راننده، کف‌پوش و صندلی‌های عقب برخوردار است.

۴-فورد رنجر

قیمت پایه: ۲۶,۲۶۵ دلار

فورد رنجر همراه با نیسان فرونتیر تنها پیکاپ این لیست است که فقط با یک پیشرانه ارائه می‌شود. این یعنی تمام مدل‌های رنجر از تیپ پایهٔ XL گرفته تا بالاترین تیپ همگی از یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند که ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. ارزان‌ترین نسخهٔ این پیکاپ میان سایز تیپ XL محرک عقب است که تجهیزات چندانی ندارد اما فورد پکیج‌های سفارشی زیادی را برای آن ارائه می‌کند که از پکیج آفرودی FX2 شامل لاستیک‌های بزرگ، تعلیق آفرودی و قفل دیفرانسیل گرفته تا پکیج STX با رینگ‌های آلومینیومی، مه شکن و صندلی‌های پارچه‌ای مشکی را شامل می‌شود.

۳-تویوتا تاکوما

قیمت پایه: ۲۶,۰۵۵ دلار

اگر به وب‌سایت تویوتا نگاهی داشته باشید شاید از جایگاه تاکوما در این لیست تعجب کنید زیرا قیمت پایهٔ این پیکاپ میان سایز ژاپنی از نزدیک ۲۸ هزار دلار آغاز می‌شود اما با سفارش پکیج یوتیلیتی که صندلی‌های عقب، بلندگوها و شیشهٔ عقب کشویی را حذف کرده و سپرهای همرنگ بدنه را با نمونه‌های مشکی بدون رنگ جایگزین می‌کند، می‌توان قیمت تیپ پایهٔ SR تاکوما را ۱,۷۱۵ دلار کاهش داده و به ۲۶,۰۵۵ دلار رساند. با این کار، تاکوما به سومین پیکاپ ارزان‌قیمت این لیست و همین‌طور ارزان‌ترین پیکاپ میان سایز بازار تبدیل می‌شود.

۲-هیوندای سانتا کروز

قیمت پایه: ۲۵,۱۷۵ دلار

هیوندای با مدل کامپکت سانتا کروز برای اولین بار وارد بخش پیکاپ‌ها شده است. تیپ پایهٔ سانتا کروز که قیمت آن از ۲۵,۱۷۵ دلار آغاز می‌شود، یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. با سفارش پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربو که ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد اما این عدد به ۲۲۷۰ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. صرف‌نظر از نوع موتور اما تمام نسخه‌های سانتا کروز با یک اتاق بار کوچک ۱.۲ متری ارائه می‌شوند. البته محفظه‌های اشیاء مخفی این طول کوتاه اتاق بار را جبران می‌کنند.

۱-فورد ماوریک

قیمت پایه: ۲۱,۴۹۰ دلار

ماوریک با اختلاف ارزان‌ترین پیکاپ حال حاضر بازار آمریکا محسوب می‌شود زیرا قیمت آن از ۲۱,۴۹۰ دلار آغاز می‌شود که هزاران دلار از یک رنجر پایه ارزان‌تر است و از دومین پیکاپ ارزان این لیست هم نزدیک به ۴ هزار دلار قیمت کمتری دارد. مثل دیگر پیکاپ‌های این لیست، تیپ پایهٔ ماوریک بنام XL هم به‌صورت دوچرخ محرک ارائه می‌شود اما برخلاف دیگر پیکاپ‌های لیست (به‌جز سانتا کروز)، وانت فورد محرک جلو است. ارزان‌ترین نسخهٔ ماوریک با پیشرانهٔ هیبریدی ارائه می‌شود که آن را به تنها وانت هیبریدی این لیست تبدیل می‌کند اما پیشرانهٔ توربو و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. همچنین ماوریک به همراه سانتا کروز تنها پیکاپ این لیست محسوب می‌شود که در حالت استاندارد به‌صورت دو کابین ارائه می‌شود زیرا اصلاً نسخهٔ تک کابین ندارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    قیمت پایه گلادیاتور چقدره؟ فکر میکردم در لیست باشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. AMIR / ARMI

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      از ۳۶ هزار دلار شروع میشه

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. نیسان آبی

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یادشان رفت نیسان آبی رو با کمتر از ۱۰هزار دلار بیارن

        موافقم 11
        مخالفم 1
    2. Amard

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (777 ديدگاه)

      نیسان ناوارو هایلوکس ایسوزو d-max میتسوبیشی L200 و مزدا B50 اگه بخاییم ریز تر بشیم رنو اروچ فیات تورو و الی ماشاءالله پیکاپ چینی ارزان قیمت داریم چرا اسمی از اونا نبرده نویسنده مقاله

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        ماشینای موجود در بازار امریکا هدف نویسنده بوده.
        نیسان ناوارا تقریبا همون فرونتیر هست که تو امریکا با اسم فرونتیر عرضه میشه.
        ایسوزو و مزدا BT50 و میتسوبیشی ترایتون(L200) و فیات و رنو و پژو و چینی ها و یواز و… در امریکا عرضه نمیشن.

        موافقم 11
        مخالفم 0
        1. Amard

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (777 ديدگاه)

          تو متن و عنوان که نگفته آمریکا در ضمن نگاه باید جهانی باش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. کیان

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1436 ديدگاه)

      راستی دوستان امروز یه مطلبی و پدال گذاشته بود دور از چشم بوده انگار !!!
      هیوندای کیا با قاطعیت رتبه اول ماشینهای اتیش گرفته رو کسب کردن، خصوصا الانترای عزیز !!!
      https://www.pedal.ir/magazine/risk-of-car-fire/

      ارمان دایان شایان سپهر و هرچندتا فیکی ک هستین، امروز نبودم نفس کشیدین از این رسوایی !!!
      الانترا ماشین جایزه بگیر پولی رتبه اول خودروی اتیش گرفته
      تبریک برای رتبه های برتر

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. MOHAMMAD.n.r

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    واقعا چجوری بین اینا انتخواب میکنن؟؟
    من بخوام انتخواب کنم همرو غیر از ماوریک و سانتاکروز که شاسی مستقل ندارن مینویسم روی کاغذ و قرعه میندازم.
    دلیل ارزون بودن ماوریک و سانتاکروز نداشتن شاسی مستقل هست، وانت و پیکاپ باید شاسی داشته باشه. نداشته باشه بدرد کار سنگین نمیخوره و باید باهاش کارتن پفک جا به جا کنی😂

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10247 ديدگاه)

      واقعاً ؟!!!!
      این دو خودرو ، شاسی مستقل ندارند !!!!
      پس چه دلیلی باید باشه که بخرندش ؟!!!!

      کدوم از شماها وانت داشته ، داره و سوار شده ؟!
      وانت اگر شاسی جدا نداشته باشه پس چه کاربردی دارد ؟!

      باور کنید الان فهمیدم که این دو خودرو شاسی جدا ندارند و جا خوردم ؟!
      حالا فورد که سابقه‌ی درخشانی در وانت‌سازی دارد و هیچی !
      اما چرا هیوندای هیچگاه وارد این قضیه نمیشود چه در suv و چه در پیکاپ و وانت ، حقیقتاً برای من سوال هست که هیوندای وقتی تراک میسازه ، کشتی میسازه ، اما شاسی مستقل و کاربردی نمیسازه وقتی میتونه رقابت کنه !
      غیر از اینه که میترسه یا میدونه از اینکه بزرگان در این صنعت جای نفس کشیدن برای دیگران نمیگذارند !
      هیوندای و کیا بازارهای خوبی در برخی کشورها دارند اما چرا پیکاپ رقابتی نمیسازند ، نمیدانم ؟!

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        نمیسازه چون قیمتش میره بالا و نمیتونه رقابت کنه و مجبوره بکشه کنار ولی علمش رو داره.
        الانم اختلاف قیمت سانتاکروز با رنجر ۲۷۰ اسب بخاری و شاسی دار ۱۰۹۰ دلاره! اختلافش با تاکومای سگ جون ۸۸۰ دلاره!! حالا شاسی اضافه بشه میشه گرون ترین خودروی این لیست. کی میخره؟؟
        همین الان هم باید به عقل کسی که بخاطر هزار دلار قید رنجر و تاکوما رو میزنه و این رو میخره شک کرد.
        ماوریک هم ارزش خرید بالایی داره چون خیلی ارزونه ولی قیمت سانتاکروز بالاست و باید در حد ماوریک باشه، حتی کمتر از ماوریک.

        موافقم 25
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          پس چرا باید به سانتاکروز و ماوریک گفت وانت یا پیکاپ ؟!
          یعنی چون فقط از پشت جای بار دارند و پُفک بار میزنند ، باید بگوییم وانت یا پیکاپ !
          وانت در مرحله‌ی اول باید شاسی جدا مستحکم باشد و در مرحله‌ی دوم باید گشتاور زیاد در دنده‌ی سنگین داشته باشد و در مرحله‌ی سوم قسمت پشت مهم هست که میشود مکمل دو مرحله‌ی اول و دوم !
          وانت مزدا نیسان شورلت تویوتاها را در ایران ببینید چطور پس از دهه‌ها با اینکه ظاهر پکیده‌ای دارند اما مثل شیر به جامعه خدمت میکنند ، چون ما ظاهر آن را میبینیم اما در اصل قضیه مربوط به شاسی و موتور آن‌ها بر میگردد !

          موافقم 19
          مخالفم 5
      2. mohamadreza83

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        ««اما چرا هیوندای هیچگاه وارد این قضیه نمیشود چه در suv و چه در پیکاپ و وانت ، حقیقتاً برای من سوال هست که هیوندای وقتی تراک میسازه ، کشتی میسازه ، اما شاسی مستقل و کاربردی نمیسازه وقتی میتونه رقابت کنه !
        غیر از اینه که میترسه یا میدونه از اینکه بزرگان در این صنعت جای نفس کشیدن برای دیگران نمیگذارند !
        هیوندای و کیا بازارهای خوبی در برخی کشورها دارند اما چرا پیکاپ رقابتی نمیسازند ، نمیدانم ؟! »»

        نوید جان

        من اصلااا کاری به کل کل های مبتدیانه و کودکانه بین کره و ژاپن ندارم و اصلاا برام کوچک ترین ارزشی هم نداره که کدوم یکی بیشتر فروخته یا سود کرده ؛ خوشبختانه یا متأسفانه ن کوچک ترین سهامی از این شرکت ها در اختیار دارم ؛ ن مدیرعاملشون هستم ؛ ن کوچک ترین درصدی از سود فروششون رو به حسابم میریزن و ن در قبال تبلیغ اون ها پولی چیزی بهم میدن ….
        پس لطفا مارک « ژاپنی فن » و « کره ای فن » و … به من نچسبونید …
        پس همیشه سعی میکنم خیلی منطقی و به دور از هرگونه احساسات حقایق رو ببینم و استدلال خودم رو بگم تا بقیه هم نقد کنن :

        وضعیت امروز گروه کیا_هیوندای خیلی شبیه برندها و کمپانی های خودروسازی ژاپنی توی دهه های ۶۰و۷۰و تا حدودی ( روی کلمه « حدودی» خیلی تأکید دارم !) دهه ۸۰ میلادی هست . یعنی کیا _ هیوندای امروز عین ژاپنی های اون دوره صرفا دلخوش به این هستند که فقط بتونن سهم و درصد کوچیکی از بازار و مارکت فروش خودروهای اقتصادی و اکونومیک رو تصاحب و تحت سلطه خودشون در بیارن و لا غیر !
        چیزی که ژاپنی ها رو امروز توی برخی از سگمنت ها سلطان بی چون و چرا میکنه ؛ همون نوآوری ها و انجین های به یاد ماندی و فراموش نشدنی و ماشین های افسانه ای و تکرار نشدنی اونها هست که توی دهه ۹۰ میلادی انقلاب و تحولی عظیم و اعجاب آور توی دنیای خودروسازی به وجود آوردن و تونستن حسابی واسه شاخ های خودروسازی دردسر و مشکل درست کنن و حتی در اغلب مواقع بتونن بر اونها غلبه کرده و پیروز بشن تا اونجایی که دهه ۹۰ رو دهه ژاپنی ها میدونن ! هنوز هم که هنوزه رو دست خیلی از موتور ها و ماشین های اسپرتی که اون موقع ژاپنی ها ساختند ؛ نیومده و به احتمال زیاد با روندی که صنعت خودروسازی جهان در پیش رو گرفته نخواهد آمد ! همین موفقیت های پیاپی امروز کمپانی های ژاپنی مثل تویوتا ؛ هوندا ؛ نیسان و …. ؛ بخش زیادیش بخاطر اون ماشین های استثنایی و بی نظیری بود که اون موقع ساختند و الان هم نون همین اعتبار و عقبه باشکوهی که بدست آوردند و خاطره های خوشی که توی دفتر صنعت خودروسازی نوشتند رو دارن میخورند …

        چیزی که امروز میتونیم بگیم اینه که گروه کیا هیوندای برای بدست آوردن اعتبار توی فکر خریدار ؛ باید همون کاری که ژاپن توی دهه ۹۰ انجام داد رو بکنن .. یعنی محصولاتی رو ارائه بدهند که فقط خوب یا ایده آل یا معمولی یا قابل قبول نباشه ؛ چون محصول خوب از برند های دیگه که بسیار عقبه باشکوه تری دارن توی بازار هست و طبیعتا تصمیم گیری رو برای مصرف کننده خیلی راحت تر میکنه ؛ بعبارتی یعنی باید با ارائه یه محصول فوق العاده و استثنایی به جنگ بزرگان برن تا جای پای خودشون رو توی بازار محکم تر و ثابت تر بکنن و بتونن ضعف برند خودشون رو جبران کنند و دوباره یک خاطره سازی عظیم دیگه ای رو توی این صنعت و در ذهن مشتریان شاهد باشیم تا بعدش بتونن ثمره و میوه این خاطره سازی رو هم برداشت کنن و این دقیقا همون کاری بود که ژاپن توی دهه ۹۰ کرد …

        اما حالا بنا به هر دلیلی متأسفانه این گروه حدأقل د حال حاضر توانایی و قدرت ( یا شاید هم جرأت و جسارت ! چون کم نبوده اند کمپانی های خودروسازی که در طول تاریخ بخاطر جاه طلبی و زیاده خواهی و بلندپروازی ؛ آخر و عاقبت خوب و خوشی نداشتن ومتأسفانه دست به نابودی خودشون زدند ) انجام این کار رو نداره و صرفا به یه نون گوشه سفره راضی شده و داره زندگیشو میگذرونه !
        اینو میشه از وضعیت و نکات و مباحث فنی و پرفورمنس محصولات این گروه دید ؛ متأسفانه انجین های کیا و هیوندای و کلا نکات و مباحث فنیشون هییییچ حرفی برا گفتن در مقابل بزرگان ندارن و صرفا اکثر انجین هاشون یه موتور GDi ساده و خیلی تیپیکال و معمولی هس و خود این گروه هم با توجه به شواهد و قرائنی که میبینم اصلا تمایلی به بهبود و ارتقا عملکرد فنی و پرفورمنس محصولاتش نداره و این باعث میشه که نتونن توی تریم ها و کلاس های بالاتر از ماشین های اقتصادی ؛ دووم بیارن و هر پروژه ای که شروع میکنن تا یکم لول کاریشون رو ارتقا بدن ؛ تبدیل میشه به یک پروژه شکست خورده که نمونش هم زیادهس : مثل استینگر !
        ( البته از دلایل شکست استینگر خیلی موارد رو میشه نام برد که یکی دیگه اش همین سیاست های فروش و مارکتینگ غلط و مضحک همین گروه هس که برای محصول خودشون رقیب تراشی میکنن !)
        این گروه فقط یکم به نوآوری نیاز داره تا خودشو نجات بده ( دوستان لطفا بحث آپشن ها و امکانات رفاهی و طراحی داخلی و چوب و چرم و … رو با نواوری ها و تکنولوژی هایی که مربوط به انجین و شاسی و سیستم تعلیق و بطور کل نکات و مباحث فنی میشه که کمپانی کلی زمان برای تحقیق و طراحی و توسعه اش میکنه تا پرفورمنس محصول ارتقا پیدا کنه ؛ اشتباه نگیرید !)

        موافقم 21
        مخالفم 9
        1. Arman

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          mohamadreza83
          داداش فکر کنم تو کلا یه ١٠ سالی از اخبار خودرو دور بودی تازه به اینترنت دسترسی پیدا کردی! این یه لقمه نون گوشه سفره و سهم کوچیکی تو میگی منظورت بودن در جایگاه چهارمین گروه پرفروش جهان بودن هست دیگه درسته؟ اون پایینیا که احتمالا از نظر تو همون لقمه نون هم گیرشون نمیاد!!! چطور حساب کردی که این جایگاه رو لقمه کوچک میگی؟ امسال هم ١٢ درصد افزایش فروش داشتن! جنسیسشون هم ٢٠٠ درصد
          تمام اون برند هایی که رتبه فروششون پایین از هیوندای کیا هست قدمت بالاتر دارن تازه! اینو شکست حساب میکنی؟! یکم سرچ کن خودتو آپدیت کن چیزایی که گفتی مال قبل سال ٢٠٠٨ بود الان بیشتر جوک هستن

          موافقم 12
          مخالفم 16
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          کاربرmohamadreza83
          با شما کاملاً موافقم به جز یک نکته !آن‌جایی که میفرمایید ژاپنی‌ها نان اعتبار دهه ۹۰ را میخورند ، با شما مخالفم ، چرا ؟
          چون صنعت خودرو در بازار جهانی تبعیت میکند از اعتماد و کیفیت که میبینیم هنوز تویوتا محصولاتی را میسازه بسیار کم خرج با سواری راحت و کارآمد ، یعنی معنی واقعی یک خودرو مثل کمری راوفور کرولا هایلوکس لندکروزر و … که اصلاً کاری هم به لکسوس ندارم و بحثش به کنار !
          مطمئن باشید اگر تویوتا و کلاً ژاپنی‌ها وسواس در جز به جز طراحی و ساخت به خرج ندهند ، اون محصول ارزش خود و شرکت را پائین میکشد و به مرور در بازارها کمرنگ و به حاشیه میرود مثل میتسوبیشی و محصولاتی که دیگر به مانند گذشته ارزشمند نیستند و خریداران هم کمتر به آن فکر میکنند و خریداران رقیب‌ها را میپسندند !
          باور کنید بازار جهانی بسیار بی‌رحم هست که با کوچکترین اشتباه میتواند دودمان را به باد بدهد !
          الان سال‌هاست که تویوتا اول جدول کیفیت جهانی هست و این از فروش و کارایی بالای آن هست و حالا هم که شده پرفروش‌ترین در جهان ! پس این نشون میده ژاپنی‌ها برای اعتباری که ساختند ارزش قائل هستند و یا خودرویی را نمیسازند ( مثل بروزرسانی لندکروزر ) و اگر هم ساختند از بهترین‌های کلاسش را میسازند !
          روزگاری کادیلاک پرچمدار نوآوری بود اما حالا کجاست ؟!
          روزگاری شورلت پرچمدار خودروسازی در جهان بود اما حالا کجاست ؟!

          فکر میکنم تنها شرکتی که توانسته ثُبات خودش را حفظ کند ، فولکس واگن و شرکت‌های زیر مجموعه‌اَش بوده که از اول تا امروز جایگاه مشخصی دارد و همیشه اعتبار و پرستیژ جاافتاده‌ای دارد .

          تویوتاهای تاکسی و فرودگاه گویای کیفیت برتر این محصولات در سراسر جهان هستند با کارکردهای بالای یک میلیون کیلومتر اما بدون هیچ افت کیفیتی در متریال و سواری و از طرفی هم لکسوس‌ها گویای آپشنال بودن هستند که مجموعه‌ای کامل برای خرید که مطمئن باشید اگر تویوتا تقلبی در کیفیت خود کند ، خریدار برای همیشه زده میشود و دیگر این اعتبار بر نمیگردد و نگهداری اعتبار از به دست آوردنش سخت‌تر هست !!!

          موافقم 13
          مخالفم 7
        3. R@m!n

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          محمدرضا جان گروه کیا-هیوندای تو سگمنت خودروهای اقتصادی خودشونو جا انداختن و با شرایط فروش جذاب و تبلیغاته زیاد بین مردم دنیا پذیرفته شدن و تو خیلی از کشورهایی که برندهای شاخص نیستن هم ورود کردن و بازار خودشونو به دست گرفتن. دیگه وقتی فروششونم بالا رفته به خودشون زحمت نمیدن که محصول سطح بالا معرفی کنن و حالا این وسط برند جنسیس هم صرفا برای افزایش اعتباره برند حضور پیدا کرده اما خب هیچ حرفی در برابر رقبا ندارن و به همین هم راضین و یه سهم کوچیکی هم به دست آوردن.
          همونطور که خودت گفتی استینگر یه تلاش نصفه نیمه بود که بیشتر از هر کسی برای خود مدیران کیا-هیوندای مشخص کرد برای رقابت باید خیییلی بیشتر از چیزی که فکر می کنن خرج کنن و حتی در صورت ارائه یه محصول در حد، باز هم چند سالی ضرر تجربه می کنن تا جایگاهی به دست بیارن که اونم کلی اما و اگر پشتشه.

          بارزترین مثال هم بی ام و که الان تو صدر جدول هستن حاصل یه برنامه ریزی 20 ساله بوده نه یه تلاش 5 ساله مقطعی.

          موافقم 10
          مخالفم 5
      3. Arman

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        نوید قرار نیست یه برند توی تمام کلاس ها حضور داشته باشه،برندهای کمی هستن که توی همه برندها حضور پیدا کردن،نه اینکه نمیتونن،نمیخوان بنا یه سیاسات های خودشون همون برند های ژاپنی اکثرشون با اینکه
        دو برابر هیوندا قدمت دارن اما توی کلاس های کمتر نسبت هیوندا حضور دارن،طبق منطق تو میترسن یا اینکه میدونن بزرگان جا واس نفس کشیدن نمیزارن!!! سیاست های هر برند متفاوته،قرار هم نیست فقط با پیکاپ وسایل سنگین جابه جا کرد،توی همین ایران این پراید وانتا خیلی کاربردی هستن و اکثر بازاریا و کسایی که تامین کننده هستن ازشون استفاده میکنن

        موافقم 5
        مخالفم 12
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          کاربر Arman
          خیلی ببخشید!
          امکان داره نام اون خودروها از هیوندای در بازارها را نام ببرید که ژاپنی‌ها حظور ندارند و ما هم بدانیم و چشم باز کنیم ؟!

          حتی تفکرات شما در محدوده‌ی بسته‌ی ایران هست و نه بیشتر و حق میدهم به شما ، پس ببخشید !

          موافقم 14
          مخالفم 8
        2. mohamadreza83

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          Arman
          باشه پسر جون
          هر چی تو میگی درست ؛ حرص نخور …
          من ن اینترنت دارم ن از ماشین و اینجور چیزا سر در میارم و حتی تا حالا یه ماشین هم از نزدیک ندیدم …
          اصلا کیا _ هیوندای ماشین نمیسازن ؛ فضاپیما میسازن ؛ سفینه میسازن ؛ کمپانی های افسانه ای و ماوراءالطبیعی هستن …🙂😊

          موافقم 15
          مخالفم 2
      4. Arman

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        مثال که زیاد هست،یه نمونش کلاس ون هست،نیسان و مزدا برای کلاس ون ورود کردن؟ نه
        بنظرم کسی که تفکرش اینه که کتابی صحبت کردنش باعث میشه بقیه یادشون بره قبلا مثل چند ساله ها صحبت میکرد از تفکرات صحبت نکنه بهتره ای نوید!

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          کاربر Arman

          چرا حاشیه میروی مثل بچه‌ها!!!

          نمیخواهد چند اسم از خودروی کره‌ای نام ببری !!!

          لطف کن فقط ( یک ) محصول از کیا هیوندای نام ببر که در آن ، ژاپنی‌ها نتوانند رقابت کنند ( احتمالاً استینگر با آن همه هیاهوی رسانه‌ها و شکست بعدش و یا آن فروش خنده‌دار ۲۵۳ عددی کیا K9 که خود کره هم خجالت کشید یا اعجوبه‌های قشنگ و ورشکسته‌ی سانگ‌یانگ ) !!

          میگی ون !
          کدام ون ؟
          تویوتا و هوندا که شرق آسیا را با ون‌هایش گرفته !
          مزدا که هیچی !
          اما نیسان هم از بهترین ون‌سازان هست که در آمریکا و اروپا مشتری دارد !

          در ضمن آمار فروش ون‌ها را خودت پیدا کن تا رستاخیز شوی و بدانی هیوندای کیا در تمام جهان نخودی برای مشتری به حساب میاد و جا داره باز هم بدانی خودروهای هیوندای معروف هستند به خودروی خدمتکاران با حقوق کم که حتی خودش هم میداند و برای همین هیچگاه جرئت نمیکند به کلاس‌های تخصصی دیگر ورود کند مثل اسپرت و suv ( باقی کلاس‌ها پیشکش 😂👋🏻 ) !

          من نمیدانم ، مگر مجبوری قُپی بیای وقتی میدانی آخرش پوچ هست 😂 !

          موافقم 13
          مخالفم 8
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          سری ون های NV نیسان جز بهترین ون های دنیا هستن، حتی پلیس و سایر ارگان های دولتی و خصوصی آمریکا از این ون ها استفاده میکنن.
          مزدا هم ون نداره ولی مینی ون داره، که در کلاس مینی ون های تویوتا سی ینا و هوندا اودیسه و کرایسلر پاسیفیک هست.
          میتسوبیشی هم دلیکا رو داره
          هوندا و تویوتا و سوزوکی هم پرفروش ترین ون ها رو دارن
          بین ژاپنی ها فقط سوبارو ون نداره.

          موافقم 9
          مخالفم 0
      5. Arman

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        نوید اگه بحثی هم تو اطلاعات راجع به وضعیت خودرو و تفکرات خارجی ها داری بیا قبلش عکس از پاسپورتامون بزاریم ببینیم مال کی بیشتر مهر خورده و رفته دیده بقیه دنیا چجوریه بعد شروع کنیم به صحبت!

        موافقم 5
        مخالفم 15
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          اوه اوه اوه
          جالب شد !
          فکر میکردم الان کاربر Arman رقیب نام میبرد چون خودش سر صحبت را باز کرد !
          اما مثل اینکه به هر حاشیه‌ای میکشونه جز صحبت اصلی در مورد خودرو !
          حاجی ( پاسپورت ، ادبیاتی صحبت کردن ) حاشیه‌سازی شماست تا از اصل موضوع فرار کنید !

          ما همچنان منتظر شما و نام بردن یک رقیب برای ژاپنی‌ها هستیم ؟!

          موافقم 11
          مخالفم 6
      6. Muty

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1847 ديدگاه)

        چون 1درصد هم حتی به ذهن شون خطور هم نکرده …
        خدایش یه راهنمایی بهشون بکن
        تا یه ملت (کره جنوبی) بخاطر رونق اقتصادی و اقتداری که بین تولیدکنندگان در میارن دعاگوت باشن.
        هر چند که هیچگاه به پای بزرگانی چون ژاپن و توتویا و لندکرورر نخواهند رسید البته

        موافقم 6
        مخالفم 4
      7. Arman

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ای نوید چرا فرار میکنی؟ مگر نگفتی کلاسی را نام ببر که در آن هیوندا باشد و چند ژاپنی نباشند؟ کلاس ون را گفتم،ایا مزدا و نیسان در کلاس ون ورود کردند؟ خیر ای نوید
        این میشود درس عبرت که دفعات بعد بیشتر تامل کنی در کلام خود
        ای نوید چرا سوزوکی و میتسوبیشی با این همه قدمت کمتر از سایپا فروش دارند؟ آیا غیر از این هست که حکم شوخی را در صنعت خودرو دارند؟
        ای نوید ما کدام سخن تورا باور کنیم؟ اینکه میگویی تویوتا و نیسان و غیره مخصوص لاکچری ها هستند یا اینکه میگویی مخصوص تاکسی و خدمات هستند؟ چرا گل به خودی میزنی ای نوید؟ چه بلایی بر سر لندکروز در آمریکا آمد؟

        موافقم 3
        مخالفم 15
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          به جای اینکه قبول به اشتباه و ناآگاهی خودت کنی ، تازه پافشاری هم میکنی !

          برو کامنتی که گذاشتی را چندباره بخوان ( نوشتی ژاپنی و نه مزدا ) !

          بخدا زشته که کامنت خودت هم زیر سوال میبری در حالی که همه‌ی کاربران میخوانند و میفهمند 😂 !

          چه کاربری هستی از دنیای خودرو که هنوز نمیدانی نیسان ون تولید میکند و مشتری‌های فراوانی هم در آمریکا دارد !

          یا شاید هم مزدا فقط ژاپنی هست و هوندا تویوتا نیسان پاکستانی هستند و ما نمیدانستیم 😂 !

          حاجی ، حاشیه نرو ،…

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          بالاتر گفتم که نیسان و مزدا هم ون دارن.
          اسمشون هم گفتم، همه ژاپنی ها، تویوتا و هوندا و نیسان و سوزوکی و مزدا و میتسوبیشی و… ون دارن، فقط سوبارو نداره.

          موافقم 7
          مخالفم 0
      8. Arman

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ای نوید همچنان منتظرم ون مزدا رو نام ببری!

        موافقم 3
        مخالفم 13
      9. Arman

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ای نوید ظاهرا متوجه نیستی که لحنت از کتابی به عادی تغییر کرد؟ چرا؟ چه شده؟ چرا نتوانستی کتابی سخن بگویی ؟دو خط کتابی نوشت تو خط عادی الان ثابت کردی که فقط فیلم بازی میکنی خخخ
        خب الان به لطف تو متوجه شدیم که مزدا ژاپنی نیست! مال سمت مالزیه.میتسوبیشی هم ون داره یا اونم مال سمت مالزی و اینا حساب میشه؟
        حالا الکتریکی و اینارو هم نگفتم
        ولی کلا نوید کمی بیشتر در سخن تامل کن سپس بگرد دنبال ون مزدا

        موافقم 3
        مخالفم 13
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          مشخصه کی فیلم بازی میکنه !
          از خودرو فقط عکس روی مجلات را میشناسی و نه بیشتر !

          هنوز منظریم به جای حاشیه رفتن و ترول بازی ، یک محصول از کیا هیوندای نام ببری که در آن ژاپنی‌ها توان رقابت و فروش ندارند !

          ببینید کاربر Arman چندتا کامنت حاشیه‌ای گذاشت تا فقط از جوابی فرار کند که خودش طرح کرده بود 😂 !

          رستگار شدی خبر بده !

          موافقم 11
          مخالفم 4
      10. AMIN (M.A.S)

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        برای کاربرد درون شهری اقا نوید
        حساب کنید مثلا کسی کارگاه نجاری یا مکانیکی داره یا مثلا توی بخش حمل و نقل شرکت پست یاسایر سرویسای پستی و یا بخش تحویل فروشگاههای اینترنتی کار میکنه
        برای این ادم خب ظرفیت یدک کشی زیاد و گشتاور بالا در حد انجین های کامینز فقط هزینه بیشتر و مصرف بالاتره و اصلا به توانایی افرودی پیکاپ شاسی مستقل نیاز نیست
        صرفا داشتن فضای حمل بار بیشتر نسبت به یه کراس اوور برای به قول شما حمل پفک کافیه
        یعنی یه جورایی حداکثر حجم قابل حمل تو این ماشینا از حداکثر جرم قابل حمل مهمتره
        (اما فضای بار سانتاکروز خیلی کوچیکه نمیدونم واقعا کارایی داره یا نه)

        موافقم 2
        مخالفم 3
    2. R@m!n

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      اتفاقا کاربردشون همون کارتن پفک و وسایل سبک هست یا مشاغلی مثله نجاری یا نقاش ساختمونی یا که چند تا قوطی و جعبه ابزار پشتش بزاره.

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. mohamadreza83

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        درود رامین عزیز
        اون بالا نشد بهت ریپلای بزنم واسه همین اومدم اینجا
        دقیقا منم منظورم حرف تو بود که کیا هیوندای توی رده خودروهای اقتصادی و مردمی واقعا تونستن یه جای پایی واسه خودشون توی بازار پیدا بکنن ..‌
        خب دلیلش هم واضحه :
        اون موارد و پارامتر هایی که اغلب خریداران این سگمنت به دنبالش هستند و براشون جذاب هس ؛ کیا هیوندای واقعا خیلی خوب براشون فراهم میکنه ( مثل همون شرایط فروش بسیار جذاب و خوب که خودت کاملا بهش اشاره کردی و حقیقتا یکی از مهم ترین پارامتر ها برای انتخاب یک خودرو توی رده اقتصادی هس ) و خب همین مسئله میتونه دلیلی بر جذابیت کره ای ها توی رده خودروهای اقتصادی بشه ..
        از طرفی ضعف هایی هم که کره ای ها دارن ؛ مث عدم تلاش برا بهبود فنی و پرفورمنس و مواردی از این قبیل ؛ واقعا برای مصرف کننده ی یک خودروی اقتصادی آنچنان فاکتور مهمی نیس و اصلا تو این کلاس پرفرومنس و … مطرح نیست …
        اما خب با این رویه ای که در حال حاضر دارن ؛ نمیتونن توی رده پرفورمنس حرف چندانی برا گفتن داشته باشن و قطعا برای موفقیت در رده ماشین های پرفورمنس مجبور هستند یه تکون اساسی به خودشون بدهند …

        موافقم 11
        مخالفم 1
    3. 1123

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      خب گاها نیاز به انجام کار سنگین نیست و اگه پول بابتش ندی سود کردی

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        قطعا همینطوره
        ولی آخه هزار دلار که پول زیادی نیست، اگه نخوای کار سنگین کنی ماوریک برمیداری چون خیلی ارزونه ولی اختلاف قیمت سانتاکروز با رنجر و تاکوما واقعا کمه.

        موافقم 7
        مخالفم 0
  3. ارین صاحب جمعی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    اقا دیگه رو دست امریکا نداریم تو بخش تراک بقیه بچه بازین

    موافقم 8
    مخالفم 7
  4. مهردادکمال

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1838 ديدگاه)

    کلرادو حدود 600تمن میشه الان تو ایران با دو برابر این فیدیلیتی و دیگنتی میشه خرید!!!! دیگه خودتون حساب کنین تو چه جهنمی گیر افتادیم!!!!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. حسین دهمرد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    بدنه ی یک و نیم کابین چیز عجیبیه نه میشه رو قسمت پشت راننده حساب کنی نه میشه جزو فضای بار حسابش کنی. من باشم یه سیستم صوتی ایرانی پسند میزارم اون قسمت.

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      میتونی راحت صندلی رو تنظیم کنی، تک کابین ها صندلی از حد بیشتر عقب نمیره و فضا تنگه.
      برای مثال هایلوکس ها و نیسان گاوی و پیکان و میتسوبیشی l200 و مزدا ۲۶۰۰ و داتسون های تک کابین و شورلت s10 های تک کابین صندلی خوبی نداشتن و جای زیادی برای تنظیم نبود و راننده خسته میشد ولی داتسون ها و شورلت s10 های یک و نیم کابین خیلی خیلی راحت تر بودن.
      تقریبا ۳۰ سال پیش همچین انتخواب هایی برای وانت بود. الانم دمپایی وانت و اریسان و کارا چینی و نیسان ابی چینی!!!

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. shayan

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        چون ژاپنی فنی نمیدونی انتخاب درسته نه انتخواب 😂😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 17
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          درضمن بعضی کیبورد ها بعضی کلمات رو اشتباه پیش‌بینی میکنن به علت بروز رسانی نشدن و قدیمی بودن
          البته بعید میدونم عقل شما به این چیزا برسه، همش تو حاشیس.
          شماره خانم معلمت رو بفرست تا بهش بگم یه نمره ۲۰ برات رد کنه.

          موافقم 16
          مخالفم 3
      2. دايان

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        مزدا چقدر فروخت امسال؟ :)

        موافقم 2
        مخالفم 11
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10247 ديدگاه)

          تویوتا چقدر فروخت امسال؟ 🙂

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          غصه مزدا رو نخور، برو جایزه های کره رو بشمر یوقت کم نشن، بلاخره فروش که ندارن همین جایزه ها رو دارن. بابت این جایزه ها هم کلی پول خرج کردن.

          مزدا به عنوان پنجمین یا ششمین خودروساز ژاپنی بین یک تا دو میلیون فروخته!!! (بعد از تویوتا و هوندا و نیسان و سوزوکی و شاید سوبارو)

          سومین خودرو ساز کره جنوبی الان کجاست؟؟؟ سانگ یانگ که مفت هم کسی حاضر به خریدش نمیشه!!! قیمت کل سانگ یانگ ۲۶۷ میلیون دلار، قیمت کل سهام ایرانخودرو حدود ۱۷۰۰ میلیون دلار🤣🤣🤣
          ۲۶۷ میلیون هم کسی بابت برند کره ای نمیده، الان چندین ماهه که فروش نمیره، قیمت سهام پشمک حاج عبدالله بیشتر از سانگ یانگه🤣🤣

          موافقم 9
          مخالفم 1
      3. دايان

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        مزدا
        چقدر
        فروخت
        امسال ؟ :)

        موافقم 0
        مخالفم 7
      4. کیان

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1436 ديدگاه)

        راستی دوستان امروز یه مطلبی و پدال گذاشته بود دور از چشم بوده انگار !!!
        هیوندای کیا با قاطعیت رتبه اول ماشینهای اتیش گرفته رو کسب کردن، خصوصا الانترای عزیز !!!
        https://www.pedal.ir/magazine/risk-of-car-fire/

        ارمان دایان شایان سپهر و هرچندتا فیکی ک هستین، امروز نبودم نفس کشیدین از این رسوایی !!!
        الانترا ماشین جایزه بگیر پولی رتبه اول خودروی اتیش گرفته
        تبریک برای رتبه های برتر

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          داداش بیخیال، ولشون کن، دوباره جو سایت میریزه به هم.
          خودشون هم میدونن چی به چیه…
          منم اون مطلب رو دیدم که حماسه آفریدن ولی بیخیال.

          موافقم 6
          مخالفم 0
  6. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    ببینید من اگه واقعا بخوام توی این رده قیمت یعنی ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار پیکاپی بخرم اینطوری تصمیم میگیرم ، میگم پیکاپ های فول سایز هم تک کابینن ، هم خیلی امکانات خیلب کمی دارن ، هم موتوراشون ضعیفه نسبت به کاراییشون ، پیکاپ های کوچیک هم مثل ماوریک سانتاکروز در واقع اسباب بازی و تزیینی هستن و کاربردی نیستن واقعا ، پس میرم با قیمت حدودا ۲۶ هزار دلار یه پیکاپ مید سایز میخرم سیستم چهارچرخ متحرک و دوکابین میندازم روش و اگر وسعم یه دوتا آپشنم انتخاب میکنم و در نهایت صاحب یک پیکاپ کاری و قدرتمند و دارای فضای کافی و امکانات مناسب میشم که به نظرم خیلی خوبه و شخصا تویوتا تاکومارو هم انتخاب میکنم چون خیلی خیلی توی سگمنت وانت های خیلی اقتصادی استهلاک مهمه

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. امیرعباس

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (118 ديدگاه)

      یه پیکاپ مید سایز میخرم سیستم چهارچرخ متحرک و دوکابین میندازم روش و اگر وسعم یه دوتا آپشنم انتخاب میکنم و در نهایت صاحب یک پیکاپ کاری و قدرتمند و دارای فضای کافی و امکانات مناسب میشم که به نظرم خیلی خوبه و شخصا تویوتا تاکومارو هم انتخاب میکنم
      کار درستی میکنم!

      موافقم 1
      مخالفم 8
  7. بردیا

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    برقیا کجان ؟؟ بعد میان ادعا میکنن بدرد کسی که بار حمل میکنه میخوره وانت برقی !!!

    موافقم 0
    مخالفم 6
    1. 1123

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      یکم صبر داشته باش به تولید برسن بعد باهم صحبت میکنیم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. میثم

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    تاکوما و سیلورادو را انتخاب می‌کنم
    ماوریک هیبرید هم خیلی خوش‌قیمته ولی بعنوان یک تراک ناقصه.
    اتاق، پیکاپه، فنیش یه سواری سدان دف جلوئه
    نه اینه، نه اون
    تکلیفش نامشخصه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. mm-yarlou

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    F.150

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. sajad-sarmad

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    این همه تنوع محصول با این قیمت ها ماشین هایی که مصارف کاری و مشاغل داره و همه اقشار می تونن استفاده کنند .
    دو کابین تک کابین با موتور های قدرتند و تنوع بالا در موتور امکانات و انتخاب . متاسفانه که پیکاب در ایران خودرویی لوکس 600 تا 800 ملیونی است .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. مهدی نیک مرام

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید پیکاپ 151 رو فزاموش کردن🤣
    قیمت حدود 6000 د ُ ل ا ر ر ر ر

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا