چشم اندازهفته نامه

نگاهی به پرفروش‌ترین سدان‌های فول سایز لوکس جهان، S کلاس در صدر

سدان‌های فول سایز لوکس معمولاً از گران‌ترین خودروهای جهان هستند و به همین دلیل فروش خیلی بالایی ندارند؛ اما در همین بازار کم‌حجم، پرفروش‌ترین خودروها کدامند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در ادامه به آمار فروش تمام سدان‌های فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ نگاهی خواهیم داشت تا با پرفروش‌ترین‌ها و کم‌فروش‌ترین‌ها آشنا شویم.

۱۶-تویوتا سنچوری

فروش: ۷۰ دستگاه

تویوتا سنچوری که از آن به‌عنوان رولزرویس ژاپنی یاد می‌شود، سدان فوق لوکسی است که فقط در ژاپن عرضه می‌شود. این خودرو فروش بسیار محدودی دارد به‌گونه‌ای که سال گذشته تنها ۷۰ دستگاه از آن فروخته شده که کاهشی ۵۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته است.

۱۵-رولزرویس فانتوم

فروش: ۳۷۰ دستگاه

فانتوم لوکس‌ترین و گران‌ترین سدان تولیدی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. قیمت این سدان فوق لوکس از نزدیک ۴۶۰ هزار دلار آغاز شده و با سفارش آپشن‌ها به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند؛ اما با وجود این قیمت گزاف، فانتوم سال گذشته ۳۷۰ دستگاه فروخته است که نسبت به فروش سال ۲۰۲۰ تقریباً ثابت مانده است.

۱۴-مازراتی کواتروپورته

فروش: ۱,۶۰۰ دستگاه

شاید خیلی‌ها مازراتی کواتروپورته را فراموش کرده باشند اما این سدان لوکس ایتالیایی هنوز هم در بازار حضور دارد و سال گذشته در سراسر جهان ۱,۶۰۰ دستگاه فروخته است. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد که با توجه به سن بالای کواتروپورته قابل‌توجه است.

۱۳-رولزرویس گوست

فروش: ۱,۶۵۰ دستگاه

گوست به‌عنوان ارزان‌ترین سدان رولزرویس که پایین‌تر از فانتوم قرار می‌گیرد، سال گذشته به لطف عرضهٔ نسل جدید خود به بازار فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. این سدان مجلل بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۱,۶۵۰ دستگاه شده که نسبت به سال قبل افزایش فوق‌العادهٔ ۳۲۸ درصدی داشته و برای خودرویی با قیمت پایهٔ ۳۴۰ هزار دلار واقعاً رقم چشمگیری به‌حساب می‌آید.

۱۲-مرسدس بنز EQS

فروش: ۱,۷۰۰ دستگاه

EQS به‌عنوان سدان الکتریکی پرچم‌دار مرسدس بنز، اواسط سال گذشته معرفی شد و به‌تازگی راهی بازارهای بزرگی مثل ایالات‌متحده شده است اما این خودرو تنها در شش ماه دوم سال گذشته موفق به فروش ۱,۷۰۰ دستگاهی شده که از این تعداد، ۱,۰۲۷ دستگاه در اروپا و ۴۴۳ دستگاه در ایالات‌متحده فروخته شده‌اند.

۱۱-بنتلی فلاینگ اسپار

فروش: ۳,۶۰۰ دستگاه

رقیب اصلی گوست یعنی بنتلی فلاینگ اسپار بیش از دو برابر فروش بیشتری نسبت به رقیب هم‌وطن داشته است. فروش این سدان مجلل سال گذشته با افزایش قابل‌توجه ۷۶ درصدی به ۳,۶۰۰ دستگاه رسیده است. البته قیمت فلاینگ اسپار از حدود ۲۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود که نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار از گوست کمتر است.

۱۰-کیا K900

فروش: ۶,۵۰۰ دستگاه

کیا K900 که در زادگاهش با نام K9 عرضه می‌شود، در ایالات‌متحده هیچ‌گاه فروش خوبی نداشت و به همین دلیل کیا سال گذشته به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی پایان داد. بااین‌حال، کیا هنوز به‌طور کامل از سدان پرچم‌دار خود قطع امید نکرده و سال گذشته نسخهٔ فیس‌لیفت آن را برای بازار کره معرفی کرد. K9 در سال ۲۰۲۱ فروشی ۶,۵۰۰ دستگاهی را تجربه کرده که تقریباً تمام آن در کره جنوبی بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهشی ۲۳ درصدی داشته است.

۹-جنسیس G90

فروش: ۷,۲۰۰ دستگاه

سدان پرچم‌دار جنسیس سال گذشته فروشی ۷,۲۰۰ دستگاهی را تجربه کرده است که کاهشی ۳۹ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. البته بخش عمده‌ای از این تعداد یعنی ۵,۰۸۹ دستگاه فقط در بازار داخلی کره جنوبی فروخته شده و فروش G90 در ایالات‌متحده تنها ۱,۸۲۱ دستگاه بوده است. بااین‌حال، جنسیس هنوز به این خودرو ایمان دارد و به همین دلیل به‌تازگی نسل کاملاً جدید آن را روانهٔ بازار آمریکا کرده است.

۸-فولکس‌واگن فیدئون

فروش: ۹,۸۰۰ دستگاه

فیدئون سدان لوکسی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو جایگزین مدل پرچم‌دار فیتون در چین شد. فیدئون که به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته در چین فروش ۹,۸۰۰ دستگاهی داشته که افزایش جزئی ۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. قیمت سدان پرچم‌دار فولکس‌واگن در چین از ۳۴۳ هزار یوآن معادل ۵۱ هزار دلار آغاز می‌شود.

۷-مایباخ S کلاس

فروش: ۱۰,۵۰۰ دستگاه

مرسدس بنز با نسخهٔ مایباخ از S کلاس قصد رقابت با بنتلی و رولزرویس را دارد هرچند که با قیمت پایهٔ ۱۸۵ هزار دلاری ببه میزان قابل‌توجهی از آن‌ها ارزان‌تر است. درهرحال، سال گذشته فروش مایباخ S کلاس با کاهش جزئی ۷ درصدی به رقم قابل‌توجه ۱۰,۵۰۰ دستگاهی رسیده که حتی از مجموع فروش گوست و فلاینگ اسپار هم بیشتر است.

۶-لکسس LS

فروش: ۱۴,۰۰۰ دستگاه

فروش سدان پرچم‌دار لکسس نسبت به یکی دو دههٔ قبل بسیار کاهش پیدا کرده و سال گذشته در ایالات‌متحده تنها ۳,۷۳۹ دستگاه فروخته است اما بااین‌حال، LS در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان فروشی ۱۴ هزار دستگاهی داشته که افزایش قابل‌توجه ۲۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

۵-کادیلاک CT6

فروش: ۲۰,۰۰۰ دستگاه

هرچند کادیلاک سال گذشته به عرضهٔ سدان پرچم‌دار خود در ایالات‌متحده پایان داد اما CT6 همچنان در چین تولید و عرضه می‌شود. فروش این خودرو سال گذشته با کاهشی ۲۴ درصدی به ۲۰ هزار دستگاه رسیده که از این تعداد ۱۷,۷۱۵ دستگاه فقط در چین فروخته شده است. به دلیل موفقیت CT6 در چین، کادیلاک هم‌اکنون نسل جدید آن را برای عرضه در این کشور در دست توسعه دارد.

۴-آئودی A8

فروش: ۲۴,۰۰۰ دستگاه

آئودی A8 هیچ‌گاه نتوانست در فروش رقیب خطرناکی برای رقبای ژرمن خود باشد و در آمار فروش سال ۲۰۲۱ هم با اختلاف قابل‌توجهی در پس آن‌ها قرار دارد. این خودرو که به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است، سال گذشته را با فروش ۲۴ هزار دستگاهی به پایان رساند که سهم دو بازار بزرگ اروپا و آمریکا از این تعداد کمتر از ۵ هزار دستگاه بوده است.

۳-هونگچی H9

فروش: ۴۰,۳۰۰ دستگاه

شاید از دیدن یک سدان چینی در این لیست آن‌هم در رتبهٔ سوم جهان تعجب کنید اما سدان پرچم‌دار جدید هونگچی که از اواسط سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، در زادگاهش با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و سال گذشته به فروشی بیش از ۴۰ هزار دستگاه دست یافته که نشان از افزایش چشمگیر ۱۹۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد. همچنین H9 با قیمتی که از نزدیک ۵۸ هزار دلار آغاز شده و به ۱۲۷ هزار دلار ختم می‌شود هرگز خودروی ارزانی نیست.

۲-ب‌ام‌و سری ۷

فروش: ۴۶,۰۰۰ دستگاه

هرچند ب‌ام‌و سری ۷ در جایگاه دومین سدان فول سایز لوکس پرفروش جهان قرار گرفته اما اختلاف فروش چشمگیری با اصلی‌ترین رقیب خود دارد. فروش این سدان پرچم‌دار باواریایی در سال ۲۰۲۱ با افزایش جزئی ۲ درصدی به ۴۶ هزار دستگاه رسیده است. عرضهٔ نسل جدید سری ۷ به بازار علیرغم طراحی بحث‌برانگیز احتمالاً خواهد توانست بازهم فروش این خودرو را افزایش دهد.

۱-مرسدس بنز S کلاس

فروش: ۷۳,۰۰۰ دستگاه

و نهایتاً به پرفروش‌ترین سدان فول سایز لوکس جهان در سال ۲۰۲۱ رسیدیم. این عنوان با اقتدار به مرسدس بنز S کلاس اختصاص دارد که موفق شده سال گذشته به فروش چشمگیر ۷۳ هزار دستگاهی دست پیدا کند. جالب اینکه فروش نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس بیش از ۵۰ هزار دستگاه بوده و نسخهٔ فاصله محوری استاندارد تنها ۲۳ هزار دستگاه فروخته است. این پرچم‌دار آلمانی طی سال ۲۰۲۱ در آمریکا ۱۴,۲۸۰ دستگاه و در اروپا ۱۱,۰۶۹ دستگاه فروش داشته است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۷ دیدگاه‌ها

  1. کرگدن باواریا

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    حیف جای جگوار xj خالیه تو لیست

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۹
    1. Iman99

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      آلمان ( اروپا ) و امریکا صدر و برتری و سطح بالا بودن رو به هیچکس نمیدن در همه چیز
      سطح متوسط و پایین هم میزارن برای بقیه
      جگوار هم چیزی از ارزشش ها کم نمیشه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۷
      1. JAPAN samurai

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        تویوتا از لحاظ کیفیت و دوام و طول عمر حرف اولو میزنه تو جهان.

        موافقم ۵
        مخالفم ۲۴
        1. Iman99

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          آلمان ( اروپا ) و امریکا از سالها پیش از لحاظ کیفیت و دوام و طول عمر حرف اول رو در جهان میزنن

          و رکورد دار بادوام ترین خودرو های جهان هستن و دست خودشونه با بیشترین طول عمر و‌حرف اولو تو جهان زدن و کسی نتوانسته و نمیتونه به پاشون برسه

          و الان هم از این مرحله عبور کردن و در سطح بالاتری هستن و کلا سطح بالا هستن و کلا از همه نظر در همه چیز هم برتری رو دارن اروپا و امریکا همه چیز هم از خودشونه و بهترین هستن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه

          حالا اگه کسی نظر دیگه ای دارن ممکنه به دلیل تجربه و دانش کمی هست که داره و وقتی تجربه و دانشش به حد نصاب رسید به همین نتیجه میرسید ولی وقتی در یک سطح پایین تر به سر می‌برید فکر میکنین همون سطح متوسط یا پایین حد نهایی هست درصورتی که نه وقتی که به تجربه و دانش بیشتری رسیدید متوجه میشید که سطح بالا و دست برتر رو کی داره که همون بالاتر گفتم

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۵
        2. مصطفی فرحیان

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (7 ديدگاه)

          رکورد با دوام ترین که دست المان هاست ماشین های دهه شصت و هفتادشون دارن کار میکنند و نه تو موزه در حالی که تمام افتخار تیووتا به مدل ۹۲ هست که عمری نداره برای یه ماشین ساده اصلا تیووتا ساخته میشه که فراخوان داده شه!!

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
        3. Iman99

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          آره آقا مصطفی ولی من فقط سعی میکنم برتری ها رو برای متعصب ها بگم تا تعصب رو بزارن کنار تا بدونن بهتر از اون چیزایی که روشون تعصب دارن هم هست و اصل کار اونها بودن

          توهین و بی احترامی هم به برند مقابل نمیکنم تا ادب رعایت شه
          و مثلا نمیگم اون چیه اون باید بره گمشه یا هرچی
          اونها هم در جایگاه خودشون هستن مثلا تویوتا ولی در سطح متوسط یا پایین هست در برابر اونها و به پای اونها نمیرسن

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
  2. Prpr

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    پانامرا چرا نیست ؟

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۵
    1. Reza Waffen SS

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4192 ديدگاه)

      پانامرا مگه لوکسه ؟؟؟

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۳
      1. Hamilton1970

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        مگه نیست؟!

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۶
        1. audi e tron gt

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (757 ديدگاه)

          پانامرا اسپورته دیگه😐
          لوکس به ماشینی تو سطحه اس کلاس مرسدس میگن ،آئودی a8 ،بی ام و سری ۷،به ماشینایی مثله رولز رویس فانتوم هم سوپر لوکس میگن یا بنتلی مولسانه خدابیامرز
          پانامرا اسپورته
          ولی تعجب کردم مازراتی رو دیدم تو لیست

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۶
      2. Prpr

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (41 ديدگاه)

        حتی تو ویکی پدیا هم پانامرا لوکس ذکر شده

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
    2. ناشناس

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      پانامرا خودرو لوکس نیست خودرو اسپرت هست

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
      1. امین

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        کی گفت پانامرا اسپرت ..پانامرا تنها سدان بنزینی پورش هست و جز سدان های لوکس و فول سایز حساب میشه حتی پورشه تایکان خیلی فروش داشت عجیب اونم‌نیست ..پانامرا تازه خیلی از بنز و ائودی و بی ام و گرونتر حتی .عجیب تو لیست نیس ..شاید فروشی نداشت نزاشتنش ..چون پورشه کلا فروشش کمتر بقیه المانی هاس چون مث اونا ماشین اکونومی ارزون نداره و همه گرون ..فورشش توی سری های کوپه هست همیشه که سوپر اسپرت هستن سری جی تی یا کد ۹۰۰ ..یا کراس اورهاش ..مگه نه حداقل تایکان باید بود .چرا ای کیو تازه وارد بنز هست اما تایکان نبود که خیلیییی بیشتر فروخته

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. مانی

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2378 ديدگاه)

          پانامرا و تایکان فول سایز نیستن(تقریبا اندازه E کلاس بنز هستن)
          چون مرسدس مدل‌های ارزون تر از پورشه داره
          پس اس کلاسش بیشتر میفروشه؟ربطش رو یکم توضیح بدی ممنون میشم

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. Mr Naftalin az roghan abad

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (70 ديدگاه)

          پانامرا لوکسه موعمن ها. نسخه اکزکتیو که کشیدست توش مانیتور میز و دو صندلی داره و لوکس حساب میشه و یک سایت مرجع خودروی خارجی مقایسه بین اس کلاس سری۷ ای۸ و پانامرا گذاشت و پانامرا از لحاظ لوکسی از سری ۷ و ای۸ آعودی برتر بود ولی اس کلاس پیروز بررسی بود. حالا هی بگید اسپرت. سری. ۷ هم اسپرتشو داره اس کلاسم داره ای۸ هم داره….

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
  3. Dian

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (273 ديدگاه)

    فکر کنم به جای a8 عکس a6 رو گذاشتین

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4192 ديدگاه)

      اشتباه نکنید A8 توی عکس نسل جدیدش هستش

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۰
    2. net

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1991 ديدگاه)

      a8 جدید مثل زیر چراغ جلو دندانه دار زشت a6 هست و تعجبه چرا ائودی زیر چراغ جلو a8 دندانه دار زشت کرده .چراغ باریک مسطح a8 نسل قبلی خیلی زیبا بود

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
  4. علی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    این رقابت منطقی نیست چون بعضی ها فقط تو کشور خودشون فروش داشتن مثل کیا ۹۰۰۰ و اون چینی ه !!! باید آمار جهانی مدنظر باشه که البته بنز کلاس s باز هم اوله ، ولی قطعا این لیست تغییر می‌کنه ، تو اینا من لکسوس را انتخاب میکنم ، بخاطر هزینه و استهلاک کمتر

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۶
    1. محمد هادی

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      اینجا تمام تعداد تولیدی مدنظر بوده
      حالا در هرجایی که فروش رفته شده باشه

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. Iman99

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      مرسدس بنز خودش رکورد دار کم استهلاک ترین خودروی جهان دستشه و خودش در کنار چند مدل دیگه که اونها هم اروپایی و امریکایی هستن مقام های اول رکورد دار کم استهلاک ترین و بادوام ترین خودرو ها و انجین های جهان رو دارن و رو دستشون نیست
      الان هم در لوکس بودن و پیشرفته بودن و همه چیز کلا در صدر هستن
      پس اگه به استهلاک کمتر باشه خود بنز یا همون امریکایی از همه بهتر و کم استهلاک تر و کم هزینه تره ولی اونها از این مرحله عبور کردن و در سطح بالاتر و پیشرفته بودن و برتر بودن و … هستن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۵
  5. مهردادکمال

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    فقط s کلاس

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
  6. Mf1

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    من اون خودروئ بیشتر دوست دارم که بیشتر با هنر دست ساخته باشه چه درسال ۷۰ هزارتا بفروشه چه درسال ۷۰ تا برای من همون فرش دست بافت از همه لوکس تره و با ارزش تر
    نمیدونم چه تکنولوژی داره که اینقدر جذابه و هنوزم خیلی ها دوست دارن مثل او باشن اصالت یک شبه یا ده ساله بدست نمیاد

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  7. GTC

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    اون افرادی که میگفتن مرسدس s کلاس باید با لکسوس ls رقابت کنه الان کجان

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۵
    1. مانی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2378 ديدگاه)

      با وجودی که نسخه پایه مرسدس حدود ۳۵ هزار دلار(بالای ۴۵% قیمت لکسس)گرونتره

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  8. رامتین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2551 ديدگاه)

    طراحی s کلاس واقعا در نمای جلو عالی و هماهنگه. این فروش تضمین میکنه فعلا بنزینی ها تولید خواهند شد.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  9. حافظ

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    واقعا اس کلاس محشره رو دست ندارد

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  10. ماکان

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (626 ديدگاه)

    سلام . من از بین همه اینها بی ام و سری ۷ را بیشتر دوست دارم

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  11. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پژو پارس پرفروش ترین خودرو لوکس جهان🤣🤣🤣به قول ایران خودرو خودرویی لوکس هستش

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  12. امین

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کلا انتخاب ماشین برای همه مردم دنیا به سلیقه و علاقه به یه برند بستگی داره.درست اکثریت در جهان هی تو دهنشون اسم بنز چسبیده میگن ماشین فقط بنز.اما میگم انتخاب ماشین از پایین ترین مدل یه برند تا بهترینش فقط به علاقه فرد وکسی نمیره تو نمایشگاه نگا کنه گلچین کنه.کسی عاشق بنز نمیره هونگچی بخره صدسال دیگه.من شخصا هونگچی و رو دراین لیست قبول ندارم چون فقط تو چین فروش داشت.و هیچ وقت تو لول و کلاس المانی ها نخواهد بره حتی مازراتی و لکسس و کادیلاک..من شخصا که چشم بسته ائودی ای هشت را با تمام وجود عاشقشم .چون واقعا ارزندست .و در خیلی از سایت ها و مجله ها جز اولین یا دومین سدان های زیبا شناخت شده و یکی از بهترین هندلینگ های جهان به لطف سیستم کواترو داره حتی اگه رده اخرم بود بازم برای کسی عاشق چیزیه این جدول بندی معنی نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  13. آراد نصرالهی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خدایی بنز s کلاس و بی ام و سری ۷ از همه جذابتر و کار آمد تر و با سابقه تر هستند.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. مجتبی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    پولش باشه بنتلی ومایباخ واقعا منو جذب میکنن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. MASOUD 0099

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ای کاش این ها تو ایران هم بودن

    😢😢😢

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا