چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای 10 سیلندر تاریخ، از بی‌ام‌و M5 تا لکسوس LFA

هرچند این روزها پیشرانه‌های V8 با از دست دادن دو سیلندر خود در حال جایگزینی با نمونه‌های شش سیلندر هستند اما این‌گونه نیست که پیشرانه‌های V12 هم با V10 جایگزین شوند و مثل موتورهای دوازده سیلندر، پایان دوران پیشرانه‌های ۱۰ سیلندر هم نزدیک است؛ اما طرح موتور V10 اتفاقات شگفت‌انگیزی را به دنبال دارد. این موتورها معمولاً می‌توانند گشتاور بیشتری نسبت به نمونه‌های V12 تولید کنند و درعین‌حال وزن کمتری داشته باشند. علاوه بر این، یک موتور V10 حتی می‌تواند قدرت بیشتری از V8 توربوشارژ تولید کند. به همین دلیل، در طول تاریخ از این موتورها در خودروهای زیادی استفاده شده که در ادامه با بهترین‌های آن‌ها آشنا خواهیم شد.

آئودی R8

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر

هرچند آئودی R8 همیشه زیر سایهٔ پسرعموهای لامبورگینی خود بوده اما شایستگی‌های زیادی دارد. R8 یک کت‌وشلوار آلمانی است که بر تن یک قلب ایتالیایی شده است. این قلب، یک ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است که در قوی‌ترین نسخهٔ سوپرکار آئودی ۶۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و عاشق غریدن است. R8 زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد، به دنیا سوپرکاری را هدیه کرد که می‌شد به‌صورت روزمره از آن استفاده کرد. البته این خودرو در ابتدا با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 آئودی به بازار آمد و بعداً به پیشرانهٔ V10 مجهز شد.

لکسس LFA

پیشرانه ۴.۸ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۵۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر

هنوز هم عجیب است که چرا این‌قدر طول کشید تا لکسس بتواند تمام نمونه‌های سوپرکار جادویی LFA را بفروشد. این ماشین نتیجهٔ تفکری بود که اعتقاد داشت برند لوکس تویوتا باید خودرویی بسازد که نشان‌دهندهٔ توانایی‌های آن باشد. این یک سوپرکار موتور جلوی هی‌لو (Halo به معنای خودرویی است که برای نمایش توانایی‌های یک شرکت و ارتقاء تصویر برند آن ساخته می‌شود) با پیشرانهٔ V10 بود که با همکاری یاماها ساخته شده و ۵۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این موتور ظرف ۰.۶ ثانیه از حالت سلو به ردلاین ۹ هزار rpm می‌رسید. البته LFA خودرویی نبود که فقط به خاطر پیشرانه‌اش خواستنی باشد و از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل شاسی پلیمری تقویت‌شده با فیبر کربن هم برخوردار بود.

پورشه کاررا GT

پیشرانه ۵.۷ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۶۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۹۰ نیوتن متر

لیست بهترین خودروهای V10 تاریخ قطعاً بدون پورشه کاررا GT ناقص خواهد بود. این ماشین بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ با پیشرانه‌ای تولید شد که در ابتدا برای تیم فرمول یک فوت‌ورک در نظر گرفته شده بود و بعداً در پروتوتایپ مسابقه‌ای لمانز پورشه هم استفاده شد. کاررا GT یک سوپرکار جاده‌ای تولید محدود با مونوکوک فیبر کربنی خالص و گیربکس شش سرعتهٔ دستی بود که ۶۱۲ اسب بخار قدرت موتور V10 را به چرخ‌های عقب تحویل می‌داد. از کاررا GT به‌عنوان خودروی مسابقه‌ای برای جاده یاد می‌شود زیرا بر پایهٔ برنامه‌های مسابقه‌ای شکل گرفته بود.

ب‌ام‌و M5 نسل E60

پیشرانه ۵ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر

بسیاری از پیشرانه‌های V10 که در خودروهای جاده‌ای استفاده شدند از موتوراسپرت سرچشمه گرفته بودند و پیشرانهٔ V10 ب‌ام‌و که در سال ۲۰۰۴ در M5 ظاهر شد نیز از این قاعده مستثنی نبود. این خودرو اولین سدان تولیدی با پیشرانهٔ V10 محسوب می‌شد که این موتور از تیم فرمول یک ب‌ام‌و سائوبر آمده بود. هرچند این از قوی‌ترین موتورهای ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی دنیا نبود و به یاتاقان زدن شهرت داشت اما یکی از پاسخگوترین پیشرانه‌های تاریخ ب‌ام‌و محسوب می‌شود. به لطف این نیروگاه ۵ لیتری، M5 به سدان لوکسی تبدیل شد که می‌توانست در پیست هم آتش به پا کند.

لامبورگینی اوراکان

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر

برای چندین دهه، لامبورگینی برندی با یک موتور V12 بود اما زمانی که فولکس‌واگن آن را خرید، همه‌چیز تغییر کرد و حالا لامبورگینی برای افزایش فروش و سود به یک سوپراسپرت کوچک‌تر و ارزان‌تر نیاز داشت. بدین منظور، گالاردو با موتور V10 وارد صحنه شد. سپس اوراکان به‌عنوان جانشین آن به بازار آمد که همچنان با انواع و اقسام نسخه‌های مختلف در حال تولید است. یکی از این نسخه‌ها، اوراکان STO است که می‌توان آن را وحشی‌ترین سوپرکار V10 تاریخ لامبورگینی دانست. این خودرویی است که برای چند دور زدن در پیست و سپس رانندگی تا خانه طراحی شده و مثل جهنم آتشین است.

دوج وایپر

پیشرانه ۸.۴ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۱۳ نیوتن متر

خودروسازان آمریکایی از دیرباز به پیشرانه‌های V8 حجیم و قدرتمند شهرت داشته‌اند اما دراین‌بین، دوج وایپر یک استثناء بود. البته پیشرانهٔ V10 این خودرو هم از دل موتور V8 بیرون آمده بود. این پیشرانه درواقع یک V8 بلوک کوچک کرایسلر بود که دو سیلندر به آن اضافه شد. در آن زمان، لامبورگینی تحت تملک کرایسلر بود و برای خنک‌کنندگی موتور وایپر و تغییر سر سیلندر آن از فولادی به آلومینیومی از این شرکت ایتالیایی کمک گرفته شد. این پیشرانه در ابتدا ۸ لیتر حجم و ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشت اما این اعداد در آخرین نسل وایپر به ۸.۴ لیتر و ۶۵۰ اسب بخار رسیدند. هرچند وایپر همیشه خودروی جذابی بود اما به خاطر قدرت بالای پیشرانه‌اش شهرت پیدا کرد نه مهندسی یا پرفورمنس.

مک‌لارن سولوس

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۸۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر

این شاید آخرین خودروی V10 دنیا باشد. مک‌لارن سولوس یک هایپرکار مخصوص پیست خیره‌کننده است که در تعداد محدودی ساخته می‌شود. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی این ماشین توسط برند بریتانیایی جاد (Judd) ساخته شده که در زمینهٔ تولید موتورهای مسابقه‌ای تخصص دارد. این موتور ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و هایپرکار مک‌لارن را ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. پیشرانهٔ V10 سولوس تا عدد خیره‌کنندهٔ ۱۰ هزار rpm دور می‌گیرد و نیروی خود را به یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال تحویل می‌دهد.

آئودی RS6 نسل C6

پیشرانه ۵.۰ لیتری V10
تنفس توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر

بله در این لیست دو آئودی را قرار داده‌ایم و برای این کار دلیل داریم. وقتی ب‌ام‌و می‌تواند یک موتور V10 را در سینهٔ یک سدان قرار دهد چرا آئودی این کار را نکند؟ البته مهندسان آئودی برای اینکه سوپر سدان خود را از رقیب باواریایی متمایز کنند، پیشرانهٔ آن را به دو توربوشارژر مجهز کردند. با این کار، قدرت موتور ۵ لیتری V10 به ۵۸۰ اسب بخار رسید که حتی از قوی‌ترین نسخهٔ R8 آن زمان هم بیشتر بود. هرچند این موتور بر اساس پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی گالاردو ساخته شده بود اما علاوه بر تجهیز به دو توربوشارژر، حدود ۴۰۰ قطعهٔ آن نیز به‌طور خاص برای RS6 طراحی شده بودند.

فولکس‌واگن توآرگ R50

پیشرانه ۵.۰ لیتری V10
تنفس توربودیزل
قدرت ۳۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر

معمولاً انتظار داریم پیشرانه‌های V10 را در سینهٔ سوپرکارها یا نهایتاً سدان‌ها ببینیم که این موضوع فولکس‌واگن توآرگ R50 را به خودرویی کاملاً غیرمعمول تبدیل می‌کند زیرا این نه‌تنها یک شاسی‌بلند V10 است بلکه پیشرانهٔ آن از نوع دیزلی است! این پیشرانه دیزلی ۱۰ سیلندر از همان ابتدای معرفی نسل اول توآرگ در سال ۲۰۰۲ در لیست موتورهای آن دیده می‌شد اما نمونهٔ مدنظر ما، نسخهٔ R50 است که در سال ۲۰۰۷ با نسخهٔ قوی‌تری از پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توربودیزل معرفی شد. این پیشرانه ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشت که شاید رقم چشمگیری نباشد اما گشتاور فوق‌العادهٔ ۸۵۰ نیوتن متری تولید می‌کرد و توآرگ را ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فقط رخ مک‌لارن

    موافقم 24
    مخالفم 39
    1. علی

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      لامبو لامبو لامبو ، فقط لامبورگینی ، آیودی و فولکس خوب استفاده کردن از موتور ۱۰ سیلندرر لامبو برای اعتبار محصولاتشون . اون آلمان فنی که می‌گفت فقط آلمان و بقیه … الان دقیقا کجایی؟!!!

      موافقم 12
      مخالفم 48
      1. بی خیال اسم

        ۱۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        اینجام

        موافقم 21
        مخالفم 8
      2. Iman99

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)


        در مورد این موتور ها هم که همشون شاهکارن

        فقط در مورد اون حرف هم که از علی زده شد لازمه که جوابش داده شه …
        تو این لیست بیشترین نماینده ها رو آلمان داره
        ۴ تا که منحصر به فرد هستن ۲ تای دیگه هم بر اساس دوتای دیگه ساخته شدن که جمعا میشه ۶ تا نماینده همون دوتا هم بازم کلی تغییرات داشتن و یکی حساب نمیشن با اینکه بر اساس اونها ساخته شدن
        مثلا انجین های پورشه و ب ام و که از فرمول یک برگرفته شدن و بالاترین پاسخگویی رو دارن و تو پرفورمنس حرف اول رو میزنن همچنین پیشرانه مکلارن که مهندسی شرکت judd پشتش هست همین شرکت به طیف وسیعی از خودروسازان تو توسعه و طراحی و تکنولوژی موتور و پیشرانه هاشون کمک کرده به تویوتا و هوندا و نیسان کمک کرده الانم اینجا موتورش رو میبینیم
        تو تیونینگ هم که نماینده امریکا با انجین دوج وایپر حرف اول رو میزنه خود وایپر هم که اونقدر دستاورد و رکورد و توانایی داشته که تنها خودرویی هست که تعداد رکورد هاش خودش یک رکورد محصوب میشه از رکورد های پیست بگیر تا رکورد های دریفت و درگ و تیونینگ
        انجین های آئوی آر هشت و هوراکان هم یک چیزی بین این ها هستن
        یعنی هم پرفورمنس هستن و پاسخوگویی بالایی دارن و هم تینونیگ خوبی دارن و یه چیزی بین اون دوتا حساب میشن
        انجین مکلارن هم که فوق العادس
        این نماینده ها از اروپا و امریکا برتری خودشون را اثبات کردن حتی انجین دیزلی ۱۰ سیلندر هم دارن واقعا در همه چیز و هرچیزی بهترین و اول هستن آئودی آلمان از اروپا با انجین ۱۰ سیلندر دیزلی تو لمانز قهرمان شدن و دوام و کارایی رو به بالاترین حد رسوند یعنی کارایی بالا رو در عین دوام نشوند داد و برتر بوده
        رکورد سریعترین زمان بالارفتن دورموتور از سلو تا ردلاین ۹ هزار و ۱۰ هزار rpm هم بازم دست همین سازندگان اروپایی و امریکایی هست مثل کوئنیگزگ که موتورش ار اساس موتور فورد امریکا ساخته شده و موتور مرسدس ای ام جی وان آلمان از اروپا و دتوماتسو آلمانی با پیشرانه شرکت مهندسی آلمانی کاپریکورن و گوردون موری تی ۵۰ و استون مارتین والکری و..
        انجین پورشه هم که از فرمول یک به جاده ها اومده و پرفورمنس اون حرف اول رو میزنه
        انجین وایپر هم تو تیونینگ حرف اول رو میزنه
        انجین آئودی هم چیزی بین این دوتاست یعنی ترکیبی از هر دو
        یعنی اینها تمام زمینه های کاربردی رو پوشش میدن و حرفی برای گفتن باقی نمیزارن
        در کل همه این پیشرانه های ۱۰ سیلندر فوق العاده هستن و میشه گفت همشون دوست داشتنی هستن

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. همایون

          ۱۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (579 ديدگاه)

          حاجی سرم گیج رفت آخرش نفهمیدم منظورت چی بود میخواستی بگی آلمانی ها خوبن یا آمریکا یا انگلیس یا کلا همه دنیا خوبن!!!از همه تعریف کردی که

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Iman99

          ۱۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دوباره بخونید بیشتر فکر کنید متوجه میشید

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      همش عشقن

      موافقم 13
      مخالفم 3
    3. Amard

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (771 ديدگاه)

      آقای سردبیر کامنتم پاک کردی حالا یه سوتی دادی وو بعد اصلاح کردی ولی حالا سانسور چرا لیست جذابی مخصوصا r8 البته تیون لازم یه تویین توربو روش وصل بش واقعا هیولا میشه

      موافقم 4
      مخالفم 4
  2. ali(chevynova)

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    فقط حجم و گشتاور وایپر
    ولی ولی ولی هیییچی انجین ۸ سیلندر با کاربراتور نمیشه
    اهلش میدونه من چی میگم

    ((خودروسازان آمریکایی از دیرباز به پیشرانه‌های V8 حجیم و قدرتمند شهرت داشته‌اند))

    موافقم 35
    مخالفم 83
    1. محمدهادی

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      هیچی نمیشه از چه نظر؟
      پرفورمنس؟
      توان تولیدی
      ردلاین
      گشتاور
      راندمان و دوام
      تعادل موتور و نرمی کارکرد
      صدای تولیدی
      چی؟
      یا صرفا تجربه ی خاطراتی شیرین؟

      موافقم 66
      مخالفم 14
      1. ali(chevynova)

        ۱۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        از همه نظر
        انجین ۸ هم توان بالا میتونه تولید کنه
        هم گشتاور عالی داره
        هم توازن و لرزش کم داره
        هم صداش خوشگله

        موافقم 18
        مخالفم 66
      2. blackwing

        ۱۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (880 ديدگاه)

        محمد هادی ، فقط کافیه یه دونات با ماشین امریکایی زده باشی متوجه میشی یعنی چی 😂✌🏼
        وقتی با موتور ۴۵۴ کاربوراتور ۳۰ سال پیش ، بتونی بنز و بی‌ام‌و جدید رو توی بلوار دادمان شهرک غرب به زیر بکشی یعنی همه نکاتی که گفتی درسته

        موافقم 19
        مخالفم 49
        1. بی خیال اسم

          ۱۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آره تا خرخره تقویت ۳۰ پیش
          می تونه ماشین جدید بزنه

          موافقم 46
          مخالفم 8
        2. blackwing

          ۱۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (880 ديدگاه)

          نهایت ۲۰۰ تومن میریزی زیر کاپوت ماشینت ، روی ماشینای چند میلیاردی فنسی پنسی رو کم میکنی 😉

          موافقم 8
          مخالفم 39
        3. بی خیال اسم

          ۱۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          نهایت ۲۰۰ تومن

          می شه رو المانی ۳۰ سال پیش هم دویست تومن ریخت آمریکایی روز گرفت

          موافقم 24
          مخالفم 3
    2. پرشکوه

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      موتور و گیربکس های ۳۵۰ دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی
      وی ۸ های افسانه ای جنرال موتورز

      موافقم 25
      مخالفم 19
    3. علی

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      دلیل منطقی داره این همه دیس لایک به این پروفایل Ali Chevy Nova ؟؟؟؟

      موافقم 9
      مخالفم 44
      1. SLR _ 722

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز
        علی اقا از بچه های قدیمی سایت هستند و اطلاعات خیلی خوبی راجب به خودرو های امریکایی دارند
        من یادمه سال ها قبل کامنت های طولانی راجب به مشخصات موتور و سایر خصوصیات خودرو های کلاسیک امریکایی می نوشتند که برای شخص من خیلی جالب بود

        منتها چون روی خودرو سازی امریکا تعصب دارند بقیه دیسلایک میدن ( کلا همه افرادی که روی یک کشور یا برندی خیلی تعصب دارند معمولا بیشتر دیسلایک میگیرند)
        البته تحریک عمدی عده ای علیه ایشون هم بنظرم در تعصب سختشون بی تاثیر نیست

        موافقم 32
        مخالفم 3
    4. محمد

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      اونجایی که نوشته بود لامبورگینی کمکش کرده بود رو رد شد اونجایی که دلش میخواست رو کپی کرد تو کامنت

      موافقم 14
      مخالفم 4
  3. مهران

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    M5….👌

    موافقم 41
    مخالفم 8
  4. Si

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    با احترام به تمام ماشین ها ولی انتخابم M5 و lfa

    موافقم 47
    مخالفم 9
  5. Asa

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    وایپر بخاطر قدرت بالاش شهرت پیدا کرد نه مهندسی و پرفورمنس ؟!!!!
    طرف می‌خواسته جوک بگه ؟؟؟

    موافقم 20
    مخالفم 41
  6. blackwing

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (880 ديدگاه)

    Carrera GT , Huracan STO & Viper ACR 🤘🏼

    موافقم 12
    مخالفم 22
  7. gholii

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    به نام خدا.بهترین ده سیلندر تاریخ قوچ وایپر افسانه ای هست و بس.
    خدا نگهدار.

    موافقم 20
    مخالفم 65
  8. HS

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از نظر من بهترین ها
    لکسوس ال اف ای معرکه
    پورشه کاررا جی تی
    غیرقابل قیاسن

    موافقم 41
    مخالفم 8
  9. بهنام

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    تو رویاهام صاحب یک سوپراسپرت رویایی به نام لکسوس ال اف ای هستم . واقعا تصویرش تو این متن منو دیوانه میکنه .

    موافقم 34
    مخالفم 10
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اینقدر همشون خوبن که دهن وا میمونه از بزرگیشون !
    سری 5 چه رنگی داره !
    اگر میخواستم انتخابی داشته باشم ، تک انتخابم کاررا GT بود ❤.

    موافقم 31
    مخالفم 20
  11. محمدرضا

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    وایپر😔
    ۸.۴لیتر

    موافقم 23
    مخالفم 22
  12. Carbonado Aventador

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4471 ديدگاه)

    یجا خونده بودم موتورای v10 علاوه بر پرفومنس خوبی که دارن..

    به خاطر نوع ارایش سیلندرها خیلی نرم و بالانس کار میکنن!!
    .

    درکل یکی از بهترین و خوش صدا ترین موتور های تاریخ هستن😍

    موافقم 48
    مخالفم 1
    1. King 918

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به به دوست قدیمی چه عجب

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. Carbonado Aventador

        ۱۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (4471 ديدگاه)

        ارادتمندم داداش
        قلب من با مطالب ماشینی مورد علاقم میتپه..

        ولی این سیستم تائید کردن کامنت امانم رو بریده!

        موافقم 17
        مخالفم 3
  13. ممد ژانگولر

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    تو مدلهای بالا فقط لامبورگینی و آئودی R8 بقیه ی چهارلیتری و ی فندک زیپو تمام

    موافقم 10
    مخالفم 45
    1. MohammaD

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      و چه بی رحمانه از کاررا GT گذشتی ☹️

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. ممد ژانگولر

        ۱۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3541 ديدگاه)

        داش ممد من آدم مهربونی هستم و کاررا رو برای شما گذاشتم

        موافقم 3
        مخالفم 8
    2. محمدرضا

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      داش آخه دلت میاد وایپر🥺
      دردناک ترین توقف تولید

      موافقم 2
      مخالفم 3
  14. ARMAN سابق

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    همشون شاهکارن

    موافقم 16
    مخالفم 4
  15. مازیار

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2505 ديدگاه)

    (سولوس)

    هشدار طوفان از ایستگاه مک لارن!!

    موافقم 22
    مخالفم 11
  16. AMANTE

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    میخواید بدونید چرا نباید سوپرماشین های بنزینی منقرض بشن!؟
    کافیه به صدای موتور: لکسوس LFA، پورشه کررا GT و دوج وایپر SRT10 گوش کنید تا متوجه بشید.

    موافقم 34
    مخالفم 10
    1. phonix

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      lfa صداش یه شکل خاصی داره غرش نمیکنه زوزه میکشه که این حالت رو واقعا مدیون استاد بزرگ یاماها هستیم
      تو این جمع هم ائودی r6 منطقی ترین اتخابه از نظر من
      البته اگر قرار بود اسپرت تر کنم کارو lfa

      موافقم 15
      مخالفم 9
  17. ehsan

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (175 ديدگاه)

    کاررا جی تی لایک
    Carrera gt دیسلایک
    😁😁😁

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      دقیقا
      نمونه های صفر کیلومتر لکسس و وایپر قیمتشون چند برابر شده
      لکسس زمان عرضه حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت داشت الان یه تعداد محدود صفر که باقی مونده بالای یک میلیون دلار قیمت خوردن

      موافقم 13
      مخالفم 7
    2. علی

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      کررا جی تی واقعاً ماشین بی نظیری هست ولی از وقتی پل واکر توش جان داد علاقم به این ماشین نابود شد💔

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Scuderia Ferrari

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    حیف که این اسطوره ها باید جاشون رو بدن به الکتریکی ها

    موافقم 24
    مخالفم 3
  19. شاهین

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    هرچند وایپر همیشه خودروی جذابی بود اما به خاطر قدرت بالای پیشرانه‌اش شهرت پیدا کرد نه مهندسی یا پرفورمنس.
    پرفورمنس دیگه بهتر از لپ تایم ها و جایگاهای خوب توی مسابقات چی میتونه باشه؟
    پرفورمنس و افتخاراتی که وایپر داره هنوز هیچکدوم از امریکایی ها ندارن

    موافقم 14
    مخالفم 6
  20. محمدهادی

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    بسیار مطلب جذاب و خاطره انگیزی بود
    وجود نام هایی همچون پورشه،لامبورگینی،آئودی،بی ام و،دوج و فولکس واگن و تویوتا به ۱۰ سیلندر اعتبار جهانی بخشید
    هرچند یجورایی موتورهای آئودی و دوج هم ریشه مشترک ینی سلطان لامبو دارن
    و این نشون میده سلطان لامبو هم از قدیم در طراحی و ساخت موتور دست طولا و توانایی داشته
    نبودن نام های مرسدس و فراری در ۱۰سیلندر ها واقعا تاسف باره

    موافقم 13
    مخالفم 2
  21. Aryan judo

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (574 ديدگاه)

    سلام دوستان میدونم سوالم ربطی به مبحث نداره البته بین این ها من لکسوس ال اف ای رو میپسندم ولی یه سوالی که دارم اینه که کسی از شرایط اسقاط خودرو خبر داره؟ یعنی این که ماشینو بدیم اسقاط چیدر طول میکشه خودرو به قیت کارخونه بدن و اینکه انتخاب ماشین با خودمونه یا شانسیه؟

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. امیر دهقان

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (695 ديدگاه)

      برای محصولات ایران خودرو ابتدا باید در قرعه‌کشی ثبت نام کنید و میتونید از بین مدلایی که فروش میذاره هرکدوم رو خواستید انتخاب کنید، بعد اگه بنامتون دراومد، دو ماه فرصت اسقاط ماشین فرسوده رو دارید و باید گواهی اسقاط رو ببرید تا زمان پرداخت مبلغ خودرو بهتون اعلام بشه، از زمان پرداخت مبلغ، طبق اعلام خودشون ماشین رو سه ماهه تحویل میدن اما در طرح فروش اخیر، موعد تحویل یک ماهه هم گذاشته بودن

      موافقم 11
      مخالفم 1
  22. Peyman.JDM

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    LFA & E60

    موافقم 11
    مخالفم 6
  23. Hadi

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    شاهکار های دوران طلایی خودروسازی 👌🏼
    M5 و LFA معرکن…

    موافقم 21
    مخالفم 6
  24. mbslrmc

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    عجب مقاله ای
    حیفه دیگه از این ارایش خیلی استفاده ای نمیشه بنظرم توی این لیست بهترین وی 10 مال لکسوس ال اف ای بود با اون صدای دیوانه وار

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. کیانوش

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      کلا اون لکسس یکی از بهترین ها تاریخ بچد و به نظرنم دقیقن شونه به شونه کاررا جی تی تو بهشت ماشینا لم دادن و دارن عشق میکنن از جوب عسل بر میدارن و در و داف ها هم عشوه میان واسشون

      موافقم 5
      مخالفم 3
  25. Dian

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    جالبه ۵ تا ماشین های لیست مربوط به گروه فولکس واگن بوده

    موافقم 5
    مخالفم 6
  26. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    بین اینا فقط وایپر صاحب رکوردهای ابدی هست.بیشترین حجم.بیشترین گشتاور تنفس طبیعی.سریعترین دف عقب گیربکس دستی تنفس طبیعی نورنبرگ رینگ.

    موافقم 11
    مخالفم 24
    1. کیانوش

      ۱۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      ببین ده سیلند ها کلا تقریبا همه شون شخصیت خاص خودشون رو داشتن و جذاب بودن و هستن و به نظرم نمیشه بین اینا یکی رو به عنوان بهترین معرفی کرد البته ازبین سوپر کار ها منظورمه نه سدان ها و کراس اور پیزلی که البته اون ها هم جذابن

      موافقم 7
      مخالفم 1
  27. کیانوش

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقعا ده سلندر نا تنها کلاسی هستن که تقریبا میشه گفت همه شون جذابن حتی اون ولکس دیزلی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  28. Sobhan

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    لامبور 🙌🥰

    موافقم 5
    مخالفم 7
  29. 1123

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    از نظر من بهترینشون مکلارن سولوس جی تی و پورشه کاررا جی تی هستن
    برآمده از موتوراسپرت…
    هرچند بهترین خودروی V10 که میشناسم F2004 هست
    و اما “این پیشرانه در ابتدا ۸ لیتر حجم و ۴۰۰ اسب بخار داشت”
    واقعا برام عجیب بود این اعدادقدرت
    50 اسب بخار توان به ازای هرلیتر حجم موتور؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
  30. دیمن

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    عجب گشتاوری داره این وایپر، بقیه به گرد پاشم نمیرسن، 👌👌

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. حمیدرضا

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (159 ديدگاه)

      وایپر 96.7 نیوتن متر بر لیتر
      اوراکان 115.3 نیوتن متر بر لیتر

      زحمت کشیده با این حجم موتور

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا