فولکس واگن

معرفی فیس‌لیفت خانواده فولکس‌واگن اطلس با چهره تازه و حذف موتور VR6

نسخهٔ فیس‌لیفت فولکس‌واگن اطلس هفت‌نفره و اطلس کراس اسپرت پنج‌نفره با تغییرات ظاهری و کابین کاملاً جدید و لوکس‌تر فقط با پیشرانهٔ چهار سیلندر ارائه می‌شود.

فولکس‌واگن نسخهٔ فیس‌لیفت دو کراس‌اوور اطلس و اطلس کراس اسپرت را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرده است. این دومین فیس‌لیفت اطلس هفت‌نفره محسوب می‌شود که ابتدا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما برای نسخهٔ پنج‌نفرهٔ کراس اسپرت که سال ۲۰۲۰ راهی بازار ایالات‌متحده شد اولین فیس‌لیفت به‌حساب می‌آید.

اصلی‌ترین تغییرات ظاهری این دو کراس‌اوور در قسمت جلو صورت گرفته است و در اینجا شاهد چراغ‌های بزرگ‌تری هستیم که توسط یک نوار LED باریک در بالای جلوپنجره به هم متصل شده‌اند. این تغییرات به همراه جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و ورودی‌های هوا متصل‌به‌هم در سپر، اطلس‌های بازار آمریکا را از ترامونت و ترامونت X بازار چین متمایز کرده و کمی حال و هوای فورد اکسپدیشن به آن‌ها بخشیده است.

در پروفیل جانبی به‌جز ارائهٔ رینگ‌های جدید با اندازه‌هایی بین ۱۸ تا ۲۱ اینچی بسته به تیپ، تغییری صورت نگرفته اما در عقب چراغ‌ها کاملاً به هم متصل شده‌اند. در این چراغ‌ها یک نوار LED سراسری کار شده و مثل قبل یک زه کرومی زیر آن‌ها به چشم می‌خورد. اطلس کراس اسپرت با یک دیفیوزر خود را از برادر بزرگ‌تر متمایز کرده درحالی‌که هردو نسخه به اسپویلرهای بزرگ‌تری مجهز شده‌اند. نمونه‌هایی که در تصاویر می‌بینید از تیپ R-Line هستند که از رینگ‌های ۲۱ اینچی، نشان R چهار سر اگزوز کرومی تزئینی برخوردارند.

علاوه بر تغییرات بیرونی، فولکس‌واگن در داخل اطلس نیز برای مدل ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری زیادی کرده است و روی ارائهٔ متریال لوکس‌تر و تجهیزات استاندارد بیشتر تمرکز داشته است. داشبورد خودروها با انتقال دریچه‌های تهویه به زیر نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی که در کنار صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی قرار گرفته به همراه نوشتهٔ چراغ‌دار Atlas یا Atlas Cross Sport در سمت سرنشین و نورپردازی داخلی ۳۰ رنگ، کاملاً از نو طراحی شده است.

تمام تیپ‌های اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل ۲۰۲۴ به‌صورت استاندارد با تجهیزات پیشرفته‌ای مثل صفحه آمپر دیجیتالی، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، شارژر بی‌سیم گوشی، شش پورت USB-C و کنترل صوتی ارائه می‌شوند درحالی‌که سیستم‌های کمک‌راننده نیز با کروز کنترل تطبیقی سفارشی، قابلیت نیمه خودران را فراهم می‌کنند.

خانوادهٔ اطلس مدل ۲۰۲۴ اما فقط با یک پیشرانهٔ چهار سیلندر به بازار عرضه می‌شود زیرا فولکس‌واگن موتور شش سیلندر را حذف کرده است. البته حالا برای این کراس‌اوورها موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدیدی ارائه شده که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور ۳۵ اسب بخار از موتور چهار سیلندر قبلی قوی‌تر شده و تنها ۷ اسب بخار از پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری VR6 قدرت کمتری دارد. پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید همچنین گشتاور بیشتری هم دارد که در محدودهٔ دور موتور گسترده‌تری در دسترس است و به همین دلیل فولکس‌واگن انتظار بهبود پرفورمنس و کاهش مصرف سوخت را دارد.

انتقال نیرو هم صرفاً توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در حالت استاندارد، نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion هم برای همهٔ تیپ‌ها وجود خواهد داشت. فولکس‌واگن اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل ۲۰۲۴ در ابتدای سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza.M

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (271 ديدگاه)

    وقتی چراغ همه ماشینا دارن آب میرن این چراغای بزرگ عجیب و جالبه

    موافقم 52
    مخالفم 1
    1. F22RAPTOR

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      چقدر باطراحی بدنه ش و ابعاد کلی ماشین هم هماهنگه

      موافقم 38
      مخالفم 0
  2. TESLA

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    جالبه بدونید : فولکس واگن اطلس قیمت پایه : ۳۴ هزار دلاری داره و این یعنی در رنج قیمتی سانتافه و سورنتو ( در خارج از ایران ) قرار میگیره ، از اونجایی که رقیب سانتافه و سورنتو هست از اونا ارزش خرید بیشتری داره ، نه اینکه سانتافه بد باشه ها ولی اطلس هر چی باشه یه ماشین آلمانی هست و از نظر برندینگ و کلاس سواری از سانتافه بالاتره

    موافقم 53
    مخالفم 6
    1. سپهر

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      از همه ژاپنی های هم رنج قیمتشم بهتره

      موافقم 21
      مخالفم 11
    2. ADAK

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1844 ديدگاه)

      کاری به سانتافه ندارم!
      اما اطلس کلا ماشین موفقی نبوده از ابتدا تا الان (آینده رو نمیدونم)
      شاید به خاطر برای در دسترس نبودنش برای ما ایرانی های داخل ایرانه که یسری از ماشینها بیش از حد محبوب و دوست داشتنی هستن

      موافقم 5
      مخالفم 10
    3. محمدرضا

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      آقای تسلا برند هیچ چیزی رو تعیین نمیکنه
      باید بگم فروشش از تمام محصولات هیندا وکیا هم سطحش مثل سورنتو و پلیسید و سانتافه و تلوراید کمتر بوده که توی اون باز آزاد نشانه اینه که خودروی ضعیف تری بوده

      موافقم 3
      مخالفم 8
  3. TESLA

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    نظر سنجی suv های ۷ نفره مقرون به صرفه :
    فولکس واگن اطلس : لایک
    هیوندا سانتافه : دیسلایک

    موافقم 91
    مخالفم 5
    1. Reza Waffen SS

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      از بین این همه رقیب سانتافه رو لایق اطلس دونستین ؟؟؟

      موافقم 20
      مخالفم 3
  4. Aranmilan

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خوشم نیومد

    موافقم 3
    مخالفم 20
  5. R/T

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    بی ام و x5 x6 جدید رونمایی شدند

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. AMANTE

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1854 ديدگاه)

      سه روز پیش مطلب اش در سایت قرار گرفته بود.
      https://www.pedal.ir/bmw/bmw-x5-and-x6-specs-price/

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    نسل قبلی فلوکس واگن اطلس با مدلای sel و r-line و se و s premium تولید شده بود که همه این مدلا تیپای تک محوره و دو محوره داشتن …….. در اصل این ماشین واسه علاقه مندای به ماشینای آفرودی ساخته شده 

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. R/T

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    بی ام و x5 x6
    رونمایی شدند لطفا پوشش دهید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GMCS199584LSR

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      درود دوست گرامی.این مطلب منتشر شده.شما فقط باید روی سه‌خطی بالا/دست‌چپ بزنید و روی قسمت خودروهای آلمانی بزنید.براتوْن میاد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. Arshia m3csl

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده داخلش هم واقعا با کیفیت شده یادمه اطلس اوایل اومده بود محوش بودم عالیه این ماشین یه معنای واقعی👌🏽🧡 قیمتش هم خوبه به نصبت بزرگیش و کیفیت داخلش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. حبیب

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    یک سوال و یک درخواست تکراری:
    سوال اینکه در پایین هر متن بخش امتیاز دهی یا ستاره دهی فعال شده است، اما برای من مشخص نیست که به متن تهیه شده باید امتیاز داد یا به محصولی که معرفی شده است؟ یعنی به سایت امتیاز دهیم یا به محصول خارجی؟
    درخواست تکراری: خواهش می شود که عکسی از مدل قبلی ماشین ممنوعه هم قرار دهید تا ما از لحاظ بصری کاملا متوجه تغییرات به وجود آمده باشیم. مثلاً چه خوب است که در کنار توضیحات سایت در مورد تغییرات در جلوی ماشین، عکسی از ماشین مدل گذشته هم بگذارید تا درک بهتری از تغییرات داشته باشیم. از سایت تخصصی پدال این درخواست زیادی نیست.

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. فرید

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (134 ديدگاه)

      به مطلب امتیاز بدید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. R/T

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    چرا پیام هاس من ارسال نمیشه؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Amirreza.M

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      نمیدونم الان هم ارسال نشده😂😂

      ولی جدا از شوخی کامنتای من دیر ارسال می شن و برام می نویسه
      Your comment is awaiting moderation

      موافقم 3
      مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    به به! خدا قسمت کنه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. R@min

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1667 ديدگاه)

    ترکیبی از گرند چروک و اکسپدیشن هست. مطابق با سلیقه آمریکایی ساخته شده.

    بنظرم بهترین کپی از سبک طراحی آمریکایی کیا تلوراید بوده، تاندرا و سکویا هم از این سبک پیروی کردن.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. عارف

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (322 ديدگاه)

    نمیدونم شاید هم اشتباه کنم ، ولی موتور چهار سیلندر برای این وزن و اندازه ضعیف و در ادامه پر خرج میتونه باشه

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. Hamilton1970

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (528 ديدگاه)

      این سیستم برای مایی پرخرج هست که هنوز بنزین یورو چهار تو خیلی جاها نداریم وگرنه با یه سوخت مناسب (که تو کشور های خارجی هست) گشتاور بیشتری رو تو دور پایین تری ارائه می‌کنه. بنابراین اجباری به موتور شش سیلندر نداره. هرچند لذت بسیار بیشتری داره اما اجبار نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. Hamilton1970

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (528 ديدگاه)

    یه روزی همین روزا میرسه که ما از این زیباها محروم نباشیم…

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. سپهر

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    فولکس بهترین و با کلاسترین برند اقتصادی دنیاست

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. رامتین

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    حرف نداره. طراحی بغل و قوسها عالی هستند. خصوصا نسخه کراس اسپرت که قراره ورژن GT آن هم تولید بشه. موتور 2 لیتری 270 اسبی هم بنظرم خیلی جذابه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. homayoun

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (572 ديدگاه)

    به نظرم خیلی خوب تونستن نقصهای مدل قبل از فیس لیفت رو برطرف کنن در حالی که مدل قبلی هم در طراحی خارجی هم داخلی بیش از حد ساده و ارزون و بی کیفیت نشون میداد اما الان ظاهرش با تغییراتش واقعا قابل قبول شده مخصوصا تو تیپ Rline با این رینگهای بزرگ واقعا زیبا شده داخلشم با الهام از گلف جدید خیلی شیک و مدرن شده و احتمالا تاثیر زیادی تو فروشش بزاره چون حالا دیگه نسبت به رقبای شرقی ارزنده‌تر شده.اینجاست که نشون میده یه فیس لیفت مناسب و بزرگ میتونه به داد یه خودرو ناموفق در بازار برسه.انقدر فیس لیفتش کامله که میشد حتی به عنوان نسل جدید معرفیش کنن.حالا اگه ایران بود کلا یه نام جدید براش میزاشتن و با یه افزایش قیمت ماورایی در کنار مدل قبلی میفروختنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اطلس و سانتافه اصلا تو یک کلاس نیستند قیمتشونم کلی با نم فرق داره بهترست اطلس توامریکا قیمت خالصش بدون مالیاتو و سایر خرحها ۵۲۴۵۵ دلاره در حالیکه سانتافه بهترین مدلش همراه با موتور هیبرید ۴۵۵۹۹ هست که بخاطر موتور هیبریدشه بنزینی تنها بمراتب حتا ارزونتره. ولی اطلس اصلا هیبرید نداره که اگه هیبرید میشد فرق قیمتش حتا بالاترم میرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیر

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اطلس و سانتافه اصلا تو یک کلاس نیستند قیمتشونم کلی با هم فرق داره بهترین اطلس توامریکا قیمت خالصش بدون مالیاتو و سایر خرحها ۵۲۴۵۵ دلاره در حالیکه سانتافه بهترین مدلش همراه با موتور هیبرید ۴۵۵۹۹ هست که بخاطر موتور هیبریدشه بنزینی تنها بمراتب ارزونتره. ولی اطلس اصلا هیبرید نداره که اگه هیبرید میشد فرق قیمتش حتا بالاترم میرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا