ولوو

بررسی ولوو S90 T8 مدل 2018

اخیرا شرکت سوئدی ولوو به گروه همنوازانی که آهنگ « آینده در الکتریکی سازی است» را می‌نوازند، پیوسته است. قول مسئولان این شرکت مبنی بر بکارگیری انواع مختلف موتورهای الکتریکی در تولیدات این شرکت که از سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهند شد، گواهی بر این مدعاست. حضور چندین مدل پلاگین هیبریدی که پیش از این توسط ولوو روانه بازار شده است، حاکی از پیش بودن ولوو در این رقابت نسبت به بسیاری از حریفان است.

ولوو S90 T8
سدان S90 تازه‌ترین خودروی الکتریکی شده ولوو است که به نوعی پیشرانه پلاگین هیبرید موسوم «تی۸ تویین انجین» تجهیز شده است. این سامانه از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ و سوپرشارژ به اضافه دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. یک سیستم مشابه هم در نسخه‌های T8 کراس اوورهای XC60 و XC90 به کار گرفته شده است. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال گشتاور از پیشرانه به چرخهای جلو را برعهده دارد، همزمان یک باتری لیتیوم یونی ۱۰.۴-kWh برق مورد نیاز موتورهای الکتریکی را تامین می‌نماید.

بازی قدرت

از باب توانایی، S90 در سطح بالایی قرار دارد. با قدرت ۴۰۰ اسب بخار، این خودرو قادر است تا زمان ۴.۵ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت از حالت سکون، صرف نماید. این رکورد به میزان ۱.۱ ثانیه بهتر از S90 T6 و ۱.۸ ثانیه سریعتر از نسخه T5 است. همچنین در مقایسه با محصولات مشابه تولید شده توسط سایر برندها نظیر ب ام و ۵۳۰e با ۶.۱ ثانیه و کادیلاک CT6 با رکورد ۵.۱ ثانیه، T8 از نظر تست شتاب بهتر عمل نموده است.

ولوو S90 T8
مانند سایر محصولات پلاگین هیبرید، حالات مختلف رانندگی شما را قادر به ترکیب متفاوت منابع نیرو می‌سازد. در حالت خالص(pure) و به مدد نیروی الکتریسیته، این خودرو قادر به طی مسافت ۳۴ کیلومتر با سرعتی که حداکثر به ۱۲۵.۵ کیلومتربرساعت می‌رسد، است. در حالت هیبرید، این خودروست که تصمیم می‌گیرد از چه ترکیبی استفاده نماید. در حالت پاور نیز پیشرانه با تمام وجود بر سر آسفالت جاده فریاد می‌زند.

ولوو S90 T8
گزینه‌های دیگری نیز از طریق صفحه نمایشگر لمسی قابل دستیابی است که از جمله می‌توان به حالت شارژ برای تغذیه مجدد باتری به وسیله پیشرانه اشاره نمود. همچنین یک حالت نگهدارنده شارژ نیز وجود دارد که مانع از تخلیه شارژ باتری و ذخیره آن برای مواقع ضروری می‌شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۹.۷L/100km اعلام شده است؛ این در حالیست که با سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت، رقمی معادل متوسط ۸.۸ لیتر بر صد کیلومتر برای تست در بزرگراه به دست آمد. در حالت pure نیز به دلیل عدم اجبار پیشرانه به استفاده صرف از الکتریسیته، قادر به ارایه آمار دقیقی از توان مصرفی الکتریکی خودرو در این حالت نیستیم.

دنیای واقعی

ورای هرگونه آمار و ارقام، S90 در دنیای واقعی خوب عمل می‌کند و تجربه رانندگی بهتری نسبت به برادر خوش قامتش XC90 T8 ارایه می‌دهد. همکاری میان بخش الکتریکی و پیشرانه دیزلی بدون مشکل صورت می‌گیرد و ایزوله سازی کابین از پیشرانه، به خوبی انجام شده است، البته با این وجود، باز هم کمی صدای پیشرانه وارد اتاق می‌شود. عملکرد سیستم بازتولید انرژی ترمزها نیز قابل تقدیر است. همچنین اگر بخواهید از اهرم زیبای کریستالی تعویض دنده برای این کار استفاده کنید، کمی گیج خواهید شد. برای دنده معکوس باید دوبار به سمت جلو فشرده شود اما برای حرکت به جلو، دوبار به عقب. در برخی موارد خاص، کار به سه مرتبه نیز خواهد رسید.

ولوو S90 T8
برقی سازی تنها موهبتی نیست که در سال ۲۰۱۸ به ولوو S90 ارزانی داشته شده است. افزایش ۴.۵ اینچی فاصله میان دو محور، یکی از این تغییرات است که باعث شده تا این خودرو در بخش سدان های سایز متوسط لوکس، کمی بزرگتر جلوه نماید.به عنوان مثال در حدود ۱۶ سانتیمتر از ب ام و سری ۵ طویل‌تر شده است. این افزایش طول همچنین با افزایش کیفیت سواری همراه شده، تا حدی که دیگر خبری از تلاطم های موجود در اتاق مدل قبلی نیست.

ولوو S90 T8
آرامش و اصلاحات موجود در S90 جدید از قبیل عایق کاری بهتر اتاق و جذب مطلوب‌تر ضربات وارده از سوی مسیرهای ناهموار، موجب شده تا این خودرو بیش از پیش شایسته لقب لوکس باشد.البته عملکرد سیستم تعلیق به گونه‌ایست که نوعی حس مشغولیت دایمی را نیزبه سرنشینان القا می‌کند. با توجه به اضافه وزن ۳۰۱ کیلوگرمی حاصل از این افزایش طول، می‌توان گفت که S90 T8 یک سدان اسپرت نیست. با استفاده از لاستیک‌های پیرلی p zero، شتاب جانبی وارد بر این خودروی ۲۱۳۲ کیلوگرمی، معادل ۰.۹۱ جی است.

ولوو S90 T8
در مقایسه با سایر خودروهای هیبریدی مجهز به سامانه بازیابی انرژی ترمزها، قدرت بازدارندگی سیستم ترمز این خودرو مناسب بوده و قادر است تا S90 را از حرکت با سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، در فاصله ۵۰.۶ متری باز دارد.

آماده برای پذیرایی از پادشاه

یکی از مزایای افزایش طول در این نسخه از S90، افزایش فضای پای سرنشینان عقب است. همچنین با الحاق بسته تشریفاتی به ارزش ۳۴۵۰ دلار به این خودرو، می‌توان از مزایایی همچون: تهویه و سیستم گرمایشی برای صندلی‌های عقب به همراه استراحتگاه دست بزرگتر در میانه صندلی‌های ردیف عقب، بهره‌مند شد. تزیینات چوبی تشریفاتی، چرم نرم قهوه‌ای رنگ و داشبورد خوش تراش، موجب پرداخت مبلغ ۸۲,۱۴۰ دلار برای نمونه مورد بررسی می‌شود.


همچنین در صورت تمایل، خریداران قادرند تا از امکاناتی نظیر: هدآپ دیسپلی به ارزش ۹۰۰ دلار، سیستم صوتی Bowers & Wilkins به قیمت ۳۲۰۰ دلار، کمک‌فنرهای بادی برای عقب در ازای ۱۲۰۰ دلار و بسته رفاهی ۲۲۵۰ دلاری شامل دوربین ۳۶۰ درجه، درب صندوق عقب برقی و سیستم کمکی پارک، بهره‌مند گردند.

مهم نیست که این خودرو به چه سطحی از آپشنها تجهیز شده باشد، متریال باکیفیت و توجه ویژه به جزییات، آن را بسیار مطلوب جلوه می‌دهد. نسخه جدید S90 با آن قابلیت‌های دینامیکی رفاه بخش، قادر به افزایش سطح رضایت شما از زندگی است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. mohammad_FM 480

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    عاشقشم ?
    مخصوصا نمای عقبش طراحی داخلیش هم واقعا بهتر شده و رخ واقعا لوکس تری پیدا کرده
    ولوو واقعا عالیه …

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. vahid 956

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      اره ولی از نمای جلو منو یاد لینکلن میندازه!
      سالهای قبل اسم ولوو برابر بود با استیشن های بی روح و کسل کننده ای که مخصوص خانواده های پرجمعیت ساخته شدن ولی طی سالهای اخیر با پیشرفت چشمگیر در همه زمینه ها از جمله طراحی و مهندسی تونستن رقیبه جدی ای برای دیگر برند های برتر باشند مزدشونم دارن با رشد فروش سوددهی سالیانه میگیرن. من که طرفدارشونم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    واقعا ماشینهای قابل احترامی تولید میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اشتباهی منفی دادم..

      خخ

      واقعا قابل احترام………………………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایرانی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    امیدواریم قانون جدید واردات اجازه ورود به اینجور ماشینها را بده تا از نزدیک ببینیمشون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایرانی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    از داتیس خودرو چه خبر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. الهی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    امکانات. کیفیت .فرم و اندازش یه چیزی بین سری 7 و سری5 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ولی ظاهرا این تصویر نشون میده تو این مدل از تهویه عقب بهره نمیبره و طرحش با یه پلاستیک ساده خراب شده!!
    کلا طرح قسمت عقب یه خودروی لوکس با سیستم تهویه روی کنسول خیلی جذاب تر میشه. مثلا الان با این مدل ساده تر استفاده فقط از یه تیکه پلاستیک باعث شده این قسمت با بقیه اجزای لوکس ماشین از نظر کیفی یکسان به نظر نرسه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      دریچه های تهویه عقب رو ستون ب هستن. اون پلاستیک زیاد بی کیفیت نمیخوره ولی بهتر بود مثل محصولات جدید ب ام و حتی مخفی ترین پنل ها رو هم از پلاستیک با کیفیت انتخاب کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (95 ديدگاه)

        میدونم رو ستون هم تهویه داره … ولی رو کنسول هم بوده که توی مدلی که توی عکس نشون میده فاقد دریچه تهویه هست… با وجود تهویه اضافه روی کنسول زیباتر میشن ماشینای لوکس… که البته اینم جزو آپشنهای این مدل هست.. ظاهرا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی فمر کنم تو مصرف سوختش اشتباهی شده چون در مدل t6 مصرفش از این کمتره
    عکسای دیزاین اخر بینظیره منو یاد سری پنج و ای کلاس میندازه حتی یه پله بالاتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Kamran

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    S90 عشق اول اخر منه لامصب

    به تموم رقباش ترجیحش میدم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. ایمان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    حرفی برای گفتن باقی نمیگذاره
    لقب پادشاه واقعاً برازندشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. net

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اگر چراغ عقبشcشکل نبود قشنگتر میشد و رنگ طراحی داخلی اگر به جای قهوه ای مشکی بود خیلی زیباتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایلیا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    پنج خودرو فول سایز لوکس
    Sکلاس
    سری7
    A8
    Ls
    S90
    بنظر من فعل خودرو دیگه ای رو نمیشه به این لیست اضافه کرد.
    با احترام به ct6 وxj که از خودروهای مورد علاقه ی خودم هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      S90 رقیب سری ۵،لکسوس gs و e کلاس حساب میشه نه اینایی که شما گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. net

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ایودی a8 لوکسترین و زیباترین سدان جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Jast bentley continental

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    احتمالا توی نمایشگاه خودرو امسال تهران این ماشین بیاد
    اگه بیاد که فوقالعاده میشه
    میگن احتمالا داتیس خودرو xc90 و s90 و xc60 جدید رو می یاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. net

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    واقعا‌ جا داره از سایت پدال تشکر کنیم که عکسها را با بالاترین کیفیت در سایت قرار میده تا ما بتوانیم همه جزئیات ماشینها رو نگاه کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ehsan

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    هیولای سویدی، واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرامرز

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    صنعت چوب سوئد خیلی قوی هست و کیفیت و ظاهر تریم های چوبی ولوو از رقبا خیلی بهتره. من طرح چوب رو بیشتر از بقیه میپسندم ولی اگه چوب نبود طرح فلزی (مثل سری ۵) و آخر هم طرح فیبرکربن که حتی در بهترین حالت هم بعد یه مدت به دل آدم میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پویا

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیووووووووووووووووووووووووووانه کنندس

    حیف و صد حیف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سورن

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    S90حسی زیبا و فراتر از توصیف و اشتیاق بهم میده، بنده بهش لقب پادشاه جاده ها میدم❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا