تراورس جدید همچنان یکی از جادارترین شاسیبلندهای کلاس خود باقیمانده است اما با وجود برخورداری از پیشرانهٔ جدید و تیپهای بیشتر، هنوز هم جذابیت چندانی ندارد.
جنرال موتورز دههها است که با شورلت تاهو و سابربن و همینطور نسخهٔ جیامسی و کادیلاک آنها بر بخش شاسیبلندهای فول سایز سلطه داشته و این خودروها سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارند؛ بنابراین، منطقی است که جنرال موتورز سعی کند برخی از همین آموختههای خود را در جدیدترین نسل کراساوورهای سه ردیفهٔ میان سایز خود اعمال کند. شورلت تراورس اولین مدل از این سری است که با نسل سوم به بازار آمده و بیوک انکلیو و جیامسی آکادیا هم به دنبال آن خواهند آمد.
تراورس قبلاً بزرگتر از همتایان خود بود و نسل جدید آن بیشتر از قبل حال و هوایی پیکاپ مانند پیدا کرده است. این خودرو با دماغهٔ جدید و شانههای مربعی، حالا حتی بیشتر شبیه تاهو شده است. در تکمیل این ظاهر خشنتر، حالا برای اولین بار نسخهٔ آفرودی Z71 هم به خانوادهٔ تراورس اضافه شده است که بهصورت استاندارد با لاستیکهای آلترین، کمکفنرهای تطبیقی، سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه و افزایش ۳ سانتیمتری ارتفاع تعلیق ارائه میشود. البته این بدان معنا نیست که با Z71 میتوان از روی صخرهها عبور کرد اما با حالات رانندگی مخصوص آفرود، صفحات محافظ زیر بدنه و فاصلهٔ بیشتر از زمین، هنگام عبور از مسیرهای خاکی و گلآلود آرامش خاطر بیشتری را فراهم میکند.
علاوه بر این، نسخهٔ اسپرت RS هم با کمکفنرهای ارتقاءیافته، رینگهای ۲۲ اینچی و تریم مشکی هم ارائه میشود. سیستم کمکرانندهٔ سوپر کروز هم بهصورت استاندارد در نسخهٔ RS ارائه میشود که با قیمت پایهٔ ۵۵,۵۹۵ دلار، گرانترین نسخهٔ تراورس است. تیپهای پایینتر مثل LT و LS اما در محدودهٔ ۴۰ هزار دلار قرار دارند و قلب بازار شاسیبلندهای سه ردیفه را هدف قرار دادهاند. بااینحال، مأموریت تراورس جدید با وجود ظاهر جعبهای تغییر چندانی نکرده است. این هنوز هم یک اتوبوس خانوادگی است که هرچند طول ۵,۲۳۵ میلیمتری آن تنها ۱۲ سانتیمتر از تاهو کمتر است اما به لطف ساختار یکپارچه، کمی مانورپذیرتر بوده و بیشتر شبیه خودروی سواری رفتار میکند درعینحالی که مصرف سوخت کمتری نسبت به برادر V8 شاسی مستقل خود دارد.
پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید
تنها قسمتی که در تراورس جدید نسبت به نسل قبلی کوچکتر شده پیشرانه است. زیر کاپوت این کراساوور بجای موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید قرار گرفته است که از موتور ۲.۷ لیتری توربوشارژ پیکاپهای جنرال موتورز مشتق شده و با ارقام قابلتوجه ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ نیوتن متر گشتاور، از بسیاری رقبای خود در این کلاس قویتر است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این موتور در نسخهٔ محرک جلو نیز از ۱۱.۲ لیتر نسل قبلی به ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده است. مصرف نسخهٔ چهارچرخ محرک نیز حالا با نیم لیتر کاهش به ۱۱.۲ لیتر رسیده است.
بااینحال، موتور چهار سیلندر توربوشارژ تراورس آنطور که اعداد نشان میدهند قدرتمند احساس نمیشود و فکر میکنیم این تا حدودی به دلیل کندی پدال گاز و وزن نزدیک به ۲.۱ تنی خودرو است که حدود ۴۵ کیلوگرم بیشتر از قبل است و تراورس را در بین سنگینترین خودروهای این کلاس قرار میدهد. صدای موتور هنگام شتاب گیریهای سخت، خشن به نظر میرسد و حتی هنگام رانندگی آرامتر نیز صدای زیادی را وارد کابین میکند.
تراورس در پیچها با کنترل بدنهٔ خوب و پدال ترمز پاسخگو که به امضای جنرال موتورز در تمام کلاسها تبدیل شده، مناسب عمل میکند اما فرمان کند خودرو باعث میشود تراورس اندازهٔ بزرگ خود را نشان دهد و به نظر برسد شورلت عمداً کراساوور جدید خود را بهگونهای تنظیم کرده تا بیشتر شبیه تاهو باشد. ما با Z71 رانندگی کردیم که به دلیل لاستیکهای چاقتر واکنشهای کمی کسلکنندهتری دارد درحالیکه RS به لطف پکیج رینگ و لاستیک تهاجمیتر کمی تیزتر است ولی هیچکدام از این نسخهها رانندگی جذابی نداشتند.
کابین جادار
کابین تراورس جدید بیشتر روی جاداری و تطبیقپذیری تمرکز دارد تا تجمل. بزرگترین ارتقاء نسبت به نسل قبلی مجموعهٔ صفحهنمایشهای جدید شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی و نمایشگر لمسی مرکزی ۱۷.۷ اینچی است؛ اما متریال حتی در تیپهای بالایی RS و Z71 چندان خوب نیستند و طراحی داشبورد هم چشمگیر به نظر نمیرسد. بااینحال، برای جابجایی نفرات ویژگیهای مثبت زیادی در اینجا وجود دارد. کابین دلباز شورلت فضای خوبی را در ردیف دوم و سوم ارائه میکند. همچنین صندلیهای ردیف سوم موقعیت مناسبی برای نشستن دارند و مثل دیگر شاسیبلندهای سه ردیفه باعث قرار گرفتن زانوها در سینهٔ سرنشینان نمیشوند. اگر صندلیهای ردیف دوم به جلو کشیده شوند نیز فضای پای کافی برای بزرگسالان وجود خواهد داشت.
تراورس جدید مثل نسل قبلی فضای بار زیادی را حتی پشت ردیف سوم ارائه میکند و در صورت نیاز به فضای بار بیشتر، این صندلیها بهصورت صاف تا میشوند. بهطورکلی، با اینکه تراورس جدید ظاهری جعبهایتر، نسخهٔ آفرودی و تکنولوژیهای جدیدی را ارائه کرده اما جاداری داخلی همچنان اصلیترین ویژگی این کراساوور است. این نسخهٔ جدید خیلی باعث افزایش جذابیت تراورس نشده و پیشرانهٔ جدید نیز آنطور که اعداد و ارقام نشان میدهند قانعکننده نیست؛ بنابراین، نسل جدید تراورس، هنوز هم برای ما خودرویی متوسط در کلاس خود محسوب میشود اما برای کسانی که از هر سه ردیف صندلی استفاده میکنند یا به فضای بار زیادی نیاز دارند، کراساوور میان سایز شورلت همچنان انتخابی کاربردی خواهد بود.
مشخصات فنی
۲۰۲۴ Chevrolet Traverse | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۳۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ تا ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
طول | ۵,۲۳۵ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۲۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۷۷۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر |
وزن | ۲۱۲۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۶۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۸ نفر |
قیمت پایه | ۳۸,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۴۷,۷۹۵ دلار |
ممد ژانگولر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین وقتی قیمتش ارزون باشه شتاب و قدرتشم خوب باشه .جادار و پر از امکانات باشه . برندش شورلت باشه .خودبخود جذاب هم میشه.برعکس تیتر مقاله
Mercedes
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یه چیزی ذهنمو درگیر کرده
بنظرتون کدوم از رو کدوم زده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Chevrolet-Traverse-4.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/luna-gre-ev-8.jpg
یعنی شباهت تا این حد تو زندگیم ندیده بودم
البته چرا دیدم
ولی اینم خیلی خوبه 😂
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چراغ عقب کمری
اوس ممد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جالبه هیچکس اشاره نمیکنه به این عکس ها
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/luna-gre-ev-8.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Chevrolet-Traverse-4.jpg
حالا اکه چینی تازه معرفی میشد همه میگفتن کپی و …
ولی الان شورولت زده اصلا و ابدا کپی نیست
البته نمیگم از رو اون کپی کرده چون اون لونا یه ماشین خیلی سطح پایینه و اصلا طراحای شورلت احتمالا نمیدونن که وجود داره حتی
ولی خب کلی گفتم
Taha Ayoobi
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اون چینیه از روی لکسوس LC زده
datsun
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این طرح لکسوس چند سال قبل بیرون داده
https://motopedia.otomoto.pl/_next/image?url=https%3A%2F%2Fapimotopedia.wpengine.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F07%2FLexus-LC-500-6.jpg&w=1680&q=95
اوس ممد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳او اره یادم نبود اینو
خیلی شبیه به این طراحی کردن جفتشون
پس جفتشون از رو لکسس زدن
نامردا
راستی یه سوال
چرا چراغ عقب برند های اسیایی (کره ، چین ، ژاپن ) قاب مشکی و داخل قرمز داره ولی اروپایی ها قاب زرشکی و داخل نارنجی دارن؟ فرقشون چیه هرچی سرچ کردم نفهمیدم تکنولوژیشون چه فرقی داره
امریکایی ها هم ترکیبین بعضی وقتا قاب زرشکی میزنن بعضی وقتا مشکی
آرین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اون مدل چراغ یه سبک طراحیه و زیاد استفاده میشه
FKK
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تاریخ معرفی جفتشون یکیه. نمیشه گفت کی از کی کپی کرده 😂
(Ali(chevynova
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یه ماشین خوب از یه برند ۱۱۳ ساله
ماشالاه اصالت
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشاالله
دقیق ۱۰۰ سال ازت بزرگتره این برند
ماشاالله اصالت
Mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳عاشقتم 😂 تا الان دارم میخندم
این و کاربر تسلا و پیام عالین
Ali
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خوبه جدیدا پیشرفت کرده قبلا هزارتا ماشالا مینوشت.ماشالا اصالت ماشالا شوی ماشالا امریکن کارز ماشاله پشتوانه ماشاله قدرت ماشاله ماسل کارز.
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳داش ارزون چی چیه کل زندگیم بفروشم ۱۰ هزار دلار هم نمیشه
امیر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا چون چهار سیلندره ممکن ایران بیاد؟
Ali
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بیاد قیمتش دورور ۲۰ میلیارد میشه
Taha Ayoobi
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هرچی بیارن آمریکایی نمیارن.
با اینکه آمریکا بهترین واکسن کرونا رو داشت و واکسن مربوط به سلامت و بهداشت جامعه است و سیاسی نیست، حاضر نشدن بیارن حالا دیگه عمرن ماشیناشو وارد کنن.
مزدا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از نظر پدال این جذاب نیست!
اکستریم درجه دو جذاب!
Mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳فنی این قطعا بهترع
ولی خدایی طراحی اسکتریم جلوش حداقل از این زیباتره
این خیلی زشته جلوش خیلی زشته
شورلت تو طراحی جدیدا ری … استارت کرده
JaMsHiD
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یه سوال دارم
چرا ماشینای برقی آفرودر حتما باید کراس اوور باشن؟
مگه شاسی مستقل چه مشکلی داره یا چه محدودیتی در این زمینه داره
froG-driVer
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا اینقدر چینی شدهههههههه😫😫😫😣😣😩😩😩
Mr wrong
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳الان این کجاش جذاب نیست؟
اشکان
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ما با پول این آشغال میتونیم خودرو لوکس تیگو ۸ و بخریم….
واقعا در نعمتیم ، به قول آقای پروفسور رییسی دارنده دکترای افتخاری از دانشگاه پاکستان و سیکل از حوزه علمیه : دنیا از پیشرفت ما انگشت به دهان شده!!!!
Taha Ayoobi
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳😐
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳رییسی : باشه من بد میرم!!😓😓
باشه من بد میرم اصلا از این به بعد راحت باش🥺🥺✋✋✋✋✋
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر او واقعا دکتر است من رو یک پسر بچه کلاس شیشمی صدا کنید!!!
Taha Ayoobi
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چه خوشگله.
به شخصه عاشق ماشین هایی ام که همه صندلی هاش قابل استفاده اس، مثل این.
یعنی الان 8 نفر رو میتونی ببری سفر طولانی بدون خستگی.
از اینکه فقط اسم سه ردیفه باشه خیلی خوشم نمیاد البته اون برا بچه ها استفاده میشه.
Taha Ayoobi
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳احساس میکنم از ماشین ها توقع بی جا میره.
هی میگه رانندگیش جذاب نبود.
یه ماشین کراس اوور چرا باید اسپرت باشه؟
پیام
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳چه طراحی خوبی داره و خوش ساخته
زیزیگولو
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اتفاقاً همین شورلت تراورس در مقابل همه بنجلهای چینی خدای جذابیت به حساب میاد
corvette
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یدونه از این ماشین غیر جذاب بدید لطفا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به من هم بدن
Taha Ayoobi
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳منم میخوام
𝐀𝐥𝐢
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳عجیبه! این که خیلی جذابه
SMS
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین خوبیه اگر هم یک درصد بد باشه از اینایی ما سوار می شیم بهتره
blackwing
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳شاسی بلندهای سایز متوسط و فول سایز جنرال موتورز همیشه جزو پرفروش ترین ماشین های بازار امریکا بودن و هستن ، همین تراورس هر سال بالای ۱۱۰ هزار دستگاه فروش داره. این نسلشم خیلی خوب شده و رقیب خیلی قدری برای ژاپنیهاست
Amirmohammad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳عالیه
افشار
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نمی دانم پدال روی چه حسابی می گوید این جذاب نیست ؟
امیر دهقان
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پدال نمیگوید، کارانددرایور میگوید!
افشار
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پس اصلاح می کنم : ( نمی دانم پدال به نقل از کارانددرایور روی چه حسابی می گوید این جذاب نیست ) ؟
افشار
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بی خیال آقای دهقان عصبانی نشوید 😂
LAND CRUISER 70
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳کامل ترین و بهترین SUV میان سایز سه ردیفه
جذاب
یکی این
یکی GMC ACADIA AT4
یکیم این موارد که رقیب هاش هستند تو
بازار خاورمیانه و آمریکا:
KIA:
SORENTO
TELLURIDE
HYUNDAI:
SANTAFE
PALLISADE
TOYOTA:
HIGHLANDER
PRADO
HONDA PILOT
SUBARU:
OUTBACK
ASCENT
NISSAN PATHFINDER
MAZDA:
CX60
CX80
CX9
CX90
BAIC BJ60
HAVAL H9
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نگارنده مطلب کاملا مشخصه از این برند بدش میاد و کاملا سلیغه خودش رو تو مطلب اعمال کرده.اما واقعیت کاملا مشخصه یه کراس اوور فول سایز که رقیباش هم پسر عموهایش هستند.کدوم رقیب غیر آمریکاییش این اندازه رو داره.ظاهر کاملا نزدیک به تاهو و حتی عضلانی تر بر خلاف رقیباش نشانی از کراس اوور بودن درش نیست و با suv تاهو فرقی نمیکنه.نمای داخل واقعا زیبا جذاب و کاربردی هست همه چی سر جاش و به اندازه.تنها ایراد طرح زرشکی رو داشبورد هست که تو نسخه rs عالیه.قدرت موتور محشره ۳۲۸ اسب و گشتاور فوقالعاده که تو آماره شتاب تو جدول میتونید ببینید.دارای رانندگی خودکار که رقیب نداره.خلاصه بزودی تو مقایسه ها میبینید چقدر خوب عمل میکنه.
MC20
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳{{{ تراورس جدید همچنان یکی از جادارترین شاسیبلندهای کلاس خود باقیمانده است اما با وجود برخورداری از پیشرانهٔ جدید و تیپهای بیشتر، هنوز هم جذابیت چندانی ندارد … }}}
دو راهی بین جذاب بودن یا کارا بودن …
کراس اوور سه ردیفه مید سایز دیگه چه کوفتیه ؟
کلا مشکل ، مشکل سگمنته ، تراورس بنده خدا تقصیری نداره …
با 40000 دلار هیچ کجای دنیا ، به شما پورشه کاین نمی فروشند …
رانندگی جذاب به دینامیک رانندگی بر میگرده …
دینامیک رانندگی هم به هزار عامل فنی بر میگرده که درست در نقطه مقابل قیمت 40000 دلاری قرار می گیره …
هر چی ماشین سنگین تر و بلند تر و مرتفع تر باشه معلومه که از دینامیک رانندگی ایده آل دور میشه …
هرچقدر پول بدیم همون قدر آش می خوریم …
2120 کیلو وزن و یه موتور 4 سیلندر توربو شارژ ، خودکشیه و معلومه که ماشین مثل یه خرس گنده ، تنبل احساس میشه و تمام واکنش هاش به دینامیک رانندگی کند و احمقانه به نظر می رسه …
این ماشین هم بازار هدفش مشخصه و هم مشتری هاش و به نظرم ارزش خرید داره ، به شرطی که فقط با رقبای هم سگمنتش مقایسه بشه …
Genius
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تیگو۷ پرو مناطق برخورداره نه بیشتر.کاش ایران ما هم بخشی از دنیا بود نه جزیره ای جداافتاده از کره زمین تا بحای انواع جولز و جولی چینی میتونستیم برندهای جهانی رو داشته باشیم
samurai
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جلو کپی از میتسوبیشی
عقب کپی از تویوتا لکسوس
واسه چین ساخته خود امریکا ژاپنی میخرن :))
Amir Machine
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پرفروشترین ماشینهای این کلاس در سال 2023
رتبه اول: فورد اکسپلورر با 186,769 دستگاه
رتبه دوم: تویوتا هایلندر با 171,289 دستگاه
رتبه سوم: شورلت تراورس با 116,136 دسیتگاه
رتبه چهارم: کیا تلوراید با 110,765 دستگاه
رتبه پنجم: هوندا پایلوت با 110,298 دستگاه
رتبه ششم: هیوندای پالیسید با 89,509 دستگاه
رتبه هفتم: نیسان پثفایندر با 71,710 دستگاه
رتبه هشتم: دوج دورانگو با 69,195 دستگاه
رتبه نهم: جیامسی آکادیا با 66,322 دستگاه
رتبه دهم: فولکسواگن اطلس با 60,859 دستگاه
رتبه یازدهم: سوبارو ایسنت با 60,543 دستگاه
از روی هوا حرف نزنیم….
moein
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳شاید منظورش نسبت به نسخه قبلیه
تو مقاله میگه نسبت به نسخه قبلی تغییرات چشمگیری نداشته
وگرنه در کل جذابه