آئودی

آئودی E-Tron GTR جایگزین R8 اسطوره‌ای؟!

آئودی با معرفی نسخه‌ی سفارشی و گران‌قیمت دسنیوم ۱۰ سالگی R8 با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر را گرامی داشت اما آینده‌ی این سوپرکار دوست‌داشتنی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. R8 که اولین بار در سال ۲۰۰۶ و با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر معرفی شد دوقلوی آلمانی لامبورگینی اوراکان بوده و هم‌اکنون سال‌های آخر حضور خود در بازار را می‌گذراند.


اما پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خب احتمالاً R8 به خط پایان خود خواهد رسید. البته این را مجله‌ی کار می‌گوید. آن‌ها اعلام داشته‌اند R8 تنفس طبیعی جای خود را به یک خودروی پرفورمنس دیگر با هویتی کاملاً متفاوت خواهد داد. شایعات نشان می‌دهند این خودروی جدید E-Tron GTR نام خواهد گرفت.


منابع ناشناس به مجله کار گفته‌اند این سوپرکار الکتریکی جدید از سه پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ترکیبی ۶۵۰ اسب بخاری استفاده خواهد کرد و دارای مجموعه باتری حالت‌جامد ۹۵ کیلووات ساعتی، برد ۴۸۳ کیلومتری و سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. انتظار می‌رود خودروی موردبحث از سیستم شارژ بی‌سیم برای شارژ باتری برخوردار باشد.


سوپرکار موردبحث بنا به شنیده‌ها از همان پلتفرم پورشه تایکان استفاده خواهد کرد و ظاهراً شاسی مونوکوک آلومینیومی نیز باعث کاهش وزن آن خواهد شد. پرفورمنس E-Tron GTR حداقل از نظر شتاب‌گیری در حد و اندازه‌های هایپرکارهای امروزی خواهد بود و شاید این خودرو در حدود ۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


البته تا سال ۲۰۲۲ زمان زیادی باقی مانده و ما هم با دیده‌ی تردید به این خبرها نگاه می‌کنیم. قطعاً بازنشسته شدن پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر آئودی همه‌ی ما را ناراحت خواهد کرد اما الکتریکی سازی روند کنونی صنعت خودرو بوده و نهایتاً هم باعث کم‌رنگ شدن پیشرانه‌های درون‌سوز خواهد شد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه

  1. Reza

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    اگه بشه چی میشه

  2. Behrouz. anzali

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (315 ديدگاه)

    چطور میتونن واقعا این ماشین اسطوره ای رو بزارن کنار با پیشرانه دوست داشتنی ۱۰ سیلندرش ؟ حالم از ماشین های برقی بهم میخوره .

  3. ایمان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    خیلی هم خوبه همچین غولی جانشین R۸ بشه
    چون ماشینی با پرفورمنس بهتر جایگزینش میشه
    و جانشین بسیار خوبی میشه برای R۸ دوست داشتنی
    فقط امیدوارم پسوند GTR رو از آخر اسم ماشین بردارن
    چون در دنیای خودرو فقط یک GTR رو قبول دارم وسلام .

  4. Elmiraj

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    (( اما الکتریکی سازی روند کنونی صنعت خودرو بوده و نهایتاً باعث کمرنگ شدن پیشرانه های درون سوز خواهد شد ))
    تا قبل از سال ۲۰۰۸ و ورود تسلا به دنیای خودرو های الکتریکی کسی به جمله بالا اصلأ فکر هم نمی کرد…
    .‌
    .
    شکی نیست اوایل کار جمیز وات ، دهه ها بعد هنری فورد و حالا هم ایلان ماسک……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X