تأیید تولید سوپرکار آئودی P18 E-Tron

کانسپت فوق‌العاده برجسته‌ی آئودی P18 E-Tron که در هفته‌ی خودرویی مونتری 2018 رونمایی شد چراغ سبز تولید را دریافت کرده است. برام شوت مدیرعامل آئودی در مصاحبه با اتوویک اعلام کرده این سوپرکار الکتریکی در یکی دو سال آینده وارد خط تولید می‌شود. البته تنها 50 دستگاه از این سوپرکار تولید خواهد شد.


جزئیات نسخه‌ی تولیدی ناچیز هستند. ما می‌دانیم که سه پیشرانه‌ی الکتریکی نیروبخش کانسپت P18 بوده‌اند و مجموع خروجی آن‌ها به 671 اسب بخار و گشتاور آن‌ها نیز به 830 نیوتون متر می‌رسید. البته گزینه‌ی افزایش قدرت موقتی و رسیدن به 764 اسب بخار نیز وجود داشته است. ظاهراً کانسپت موردبحث شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 2 ثانیه‌ای داشته و امیدواریم این پرفورمنس فوق‌العاده در نسخه‌ی تولیدی هم دیده شود.


از نظر شعاع حرکتی، آئودی قول داده از باتری حالت‌جامد با ظرفیت 95 کیلووات ساعتی استفاده کند. کانسپت P18 محدوده حرکتی حدود 500 کیلومتری داشته است. این باتری با استفاده از شارژر 800 ولتی تنها در 15 دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود و توانایی شارژ بی‌سیم را نیز دارد.


اما کانسپت فوق‌العاده‌ی آئودی یک ویژگی خاص هم دارد و آن موقعیت رانندگی قابل جابجایی است. همانند مک لارن F1 غربیلک فرمان در مرکز کابین است اما برخلاف آن، می‌توان فرمان را به راست یا چپ انتقال داد. البته مطمئن نیستیم که این ویژگی به مدل تولیدی راه یابد اما در نسخه‌ی مفهومی کاملاً جذاب به نظر می‌آید.


اشاره‌ای به قیمت و زمان عرضه‌ی این سوپرکار الکتریکی نشده اما با توجه به ظاهر مدل مفهومی شاید فاصله‌ی چندانی با معرفی نسخه‌ی تولیدی نداشته باشیم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. hami
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    دارم به این نتیجه میرسم دیگه به دنیا نمیرسیم.
    قبلا 40 سال عقب بودیم و الان خیلی بیشتر شده.

    پاسخ
    1. حالا یکی
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      نه داداشم
      طبق گفته یکی از دانایان ما ظرف 40 سال 400 سال پیشرفت کردیم. بنابراین دنیا 360 سال از ما عقبه

      پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    مشکل از ما مردم هست که به راحتی میتونن هربلایی سرمون بیارن و بازهم بریم دنبالشون ، تا خم نشی نمیتونن سوارت شن ، اون بی وجدان ها هم از نادونی مردم به جایی رسیدن
    امیدوارم روزی خبر منقرض شدنشون همینجا بنویسند .

    پاسخ
  3. Elmiraj
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    اولش گفتم حتماً یک رقیب شایسته برای تسلا رودستر خواهد بود…. ولی نگو که سالهای نوری از رودستر عقبتره ….!!!!!!
    .
    ۷۶۴ اسب بخار قدرت
    گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری
    شتاب بالای ۲ ثانیه
    باتری ۹۵ کیلو واتی
    برد کمتر از ۵۰۰ کیلومتر

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      زیر هر مطلبی هی میگی تسلا رودستر! حکایت تسلا رودستر هم مثل دیمن هست که قرار بود بقول خودتون و خودشون شاهکار خودروسازی قرن بشه و بیاد تمام هایپرکار هارو به خاک و خون بکشه و فلان که اخرم ماشین سدان و مک لارن ٧٢٠ و غیره اومدن مثل آب خوردن زدنش زمین نشون دادن فرق هست بین ادعا و مشخصات رو کاغذ با واقعیت !
      تسلا رودستر هم رقیبش همون استارت آپ های چینی هست چون اونا هم فقط تو فکر شتابن و اتفاقا موفق هم بودن تو این زمینه! ولی واس برندهایی مثل آئودی خیلی چیزهای دیگه در کنار شتاب قرار داره!
      حالا سال های نوری هم عقبه تو نخرش! همون تسلا رودستر رو بخر

      پاسخ
      1. Elmiraj
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        دیمن آونتادور و 720s به خاک و خون کشید……..!!!
        .
        سدان سنگین وزن تسلا Model S هم فراری ۴۸۸ جی تی بی ، پورشه ۹۱۱ توربو اِس و مکلارن ۵۷۰ اس را ……!!!!
        .
        .
        تسلا رودستر خیلی خیلی خیلی غولتر از این حرفاست که امثال تو به این زودیا درکش کنن……………

        پاسخ
        1. Mآsكvيch
          سوابق: (111 دیدگاه) ,

          باو خداوکیلی چطور روتون میشه بگین دیمن مک لارن رو به خاک و خون کشید؟ هی میگفتین درگ تایمز دروغ میگه و دیمنلوجی راست میگه و اگه یکی بتونه درست با دیمن درگ بزاره دیمنلوجی هست،که همین یکی دو هفته پیش بین درگ تایمز و دیمنلوجی درگ برگزار شد و نه تنها هر ٣ راند مک لارن نابود کرد دیمن رو بلکه همون دیمنلوجی که ادعا میکرد مک لارن رو زده و با دیمن زیر ده ثانیه رفته ١/۴ مایل رو نتونست زیر ١٠ ثانیه بزنه! فیلمشم تو یوتیوب هست دیگه حرفتون چیه اخه؟! :))) رو نیست که!

          درگش با اونتادور هم واقعا هنر کرد که رفت با اونتادور مدل پایه سال ٢٠١٢ درگ گذاشت! هر وقت تونست اونتادور svj رو بزنه قبوله!
          حالا اون ام۵ و کوروت ZR1 ( که خودش تو درگ موتور ترند چهارم شد به کنار) هم زدنش به کنار!

          مگه افتخاره که ماشین برقی بتونه بنزینی رو بزنه؟ چین هم ماشین ساخته که فراری ۴۵٨ رو زد! اگه به اینه که همون تسلا مدل s (که امسال قابلیت اعتماد بسیار پایینی کسب کرد) همه امریکایی های بنزینی رو هم زده !
          گفتم که رقیبش همون استارت آپ های چینی هست نه بیشتر

        2. Reza
          سوابق: (947 دیدگاه) ,

          دیمن اونتادور رو به خاک و خون کشید؟؟؟
          خودرویی که فقط و فقط توی یه خط راست میره رو با خودروی سال 2012 هم رقیب میدونی؟
          این اونتادور خدای سوپراسپرت ها هستش

          این حرفت رو اینجا گفتی ولی جای دیگه نگی ها

        3. Reza
          سوابق: (947 دیدگاه) ,

          تازه 720 و دیمن نزدیک 10 تا درگ انجام دادن گه 9 تارو 720 درو کرد و اون یدونه رو هم دیمن، اونم نتیجه اشتباه راننده تازه کار مکلارن بود.
          حالا شما به این یدونه بردتون فکر کنید.

    2. Hamid...Audi
      سوابق: (580 دیدگاه) ,

      گشتاور ۱۰۰۰۰ نیوتن متری شتاب ۱.۹ ثانیه و گشتاور ۸۳۰ نیوتن متری شتاب ۲ ثانیه …
      حس میکنم عقب بودن رو برات اشتباه تعریف کردن.
      تسلا سالها از مهندسی آلمان عقب تره اینو یادت باشه.

      پاسخ
    3. ..::Majidio Lamborghini::..
      سوابق: (11190 دیدگاه) ,

      منظورم شما نیستی ، ولی بچه ی 9 ساله هم میفهمه 700 از 1000 کوچیکتره !
      وقتی معیارت برای مقایسه ی دو تا ماشین 8 تا عدد باشه به نظرم اصلا نباید باهات بحث کرد

      پاسخ
      1. Elmiraj
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        Mآsکvئch @
        درگ تایمز و دیمنولوژی پیشکش خودت …. اینا در حدی نیستن که بخوان واسه ماشینی تعیین تکلیف کنند که تایم درگش توسط انجمن ملی HotRoad و مجله معروف Top Gear تایید و تست شده و لقب سریع ترین ماشین جهانو در یک چهارم مایل بهش دادن !
        اونتادور مدل پایه اگه در عصر حجر هم ساخته شده باشه باز تایم یک چهارم مایلش ۱۰.۶ ثانیه هست و svj هم در ۱۰.۲ ثانیه این مسافتو طی کرده ، پس هنوز خیلی راه دارن تا به ۹.۶۵ ثانیه دیمن نزدیک هم بشن …!!!
        این استارتاپ های چینی که میگی اصلا نام بردن شون هم توهین به تسلا هست و جز سرهم کردن چند تیکه آهن ، یک الکتروموتور ، یک باتری نهایتاً ۴۰ کیلوواتی و یک صندلی کار دیگه ای نکردن …..
        .
        .
        .
        .
        Hamid …Audi @
        تسلا رودستر فقط باتری ۲۰۰ کیلوواتیش ۸۴۵ کیلوگرمه و خود ماشین بالای ۲.۲ تن وزن داره در حالی که این آئودی وزنش زیر ۱۶۰۰ کیلوگرم هست ، این گشتاوری هم که میگی طبق گفته کارشناسان خودرو احتمالا گشتاوری منقل شده به زمنیه نه گشتاوری تولیدی موتور ها …!!!
        اگر هم تسلا سالها از آلمانی ها عقبتر بود در خاک اروپا مرسدس ، ائودی و بی ام و رو شکست نمی داد….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        .
        .
        .
        .
        .
        Majidio Lamborghini@
        خودروسازان آلمانی در حالی تسلا رو سنگ محک خود قرار میدن و لی در بیانات خود همیشه در تیکه ای از حرفا به تسلا هم اشاره می کنن ……. یا به باد انتقاد می گیرنش …!
        پس خیلی حرفه که به رقیبت تعنه بزنی ولی اعداد و پرفورمنس ساخته خودت به رقیب نزدیک هم نشه…….!!!!!

        پاسخ
        1. Hamid...Audi
          سوابق: (580 دیدگاه) ,

          نمیدونم چرا نمیفهمی
          گشتاور ۱۰۰۰۰ نیوتن متر خیلی از چیزایی میگی باید سریع تر باشه.باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی کمتر از دوبرابر برد بیشتر نسبت به آئودی ایجاد کردن. نسبت اعدادی که خودت میگی با مشخصات P18 E-Tron کاملا فاصله تسلا و آلمانی های رو میکنه.با ۱۲ برابر گشتاور بیشتر فقط ۰.۱ ثانیه شتاب بهتر جای دفاع نمیزاره.

  4. Ardalan
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    امیدوارم استایل شوتینگ بریکش رو حفظ کنه فقط

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.