آئودیمک لارن

دوئل مک‌لارن ۶۰۰LT و آئودی R8

مرحلهٔ مقدماتی، گروه دهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

مک‌لارن ۶۰۰LT

آئودی R8

؟

شورلت کوروت

لوتوس اوورا GT

؟

پورشه ۹۱۱ کاررا

آستون‌مارتین ونتیج

؟

لامبورگینی اوراکان اوو

مازراتی MC20

؟

مک‌لارن آرتورا

هوندا NSX

؟

مک‌لارن ۶۰۰LT

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ (معرفی نسخهٔ ۶۰۰LT در ژوئن ۲۰۱۸)

پلت‌فرم: کربن مونوسل II

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۴۸.۹۰

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: سرعت آتشین، هندلینگ فوق‌العاده، ظاهری که نگاه‌ها را به‌سوی خود می‌کشد

نقاط منفی: هزینه‌های نگهداری بالا، برخی رقبا کاربردی‌تر هستند

چکیده: مک‌لارن ۶۰۰LT سوپراسپرتی وحشی‌تر و نفس‌گیرتر از ۵۷۰S است که به‌خودی‌خود بسیار توانمند بود

آئودی R8

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ (معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت در اکتبر ۲۰۱۸)

پلت‌فرم: ماژولار اسپرت سیستم

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۵۲.۲۰

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی خشن و جذاب، کابین ساده اما لوکس، صدای اگزوز فوق‌العاده، هندلینگ قابل پیش‌بینی

نقاط منفی: پیشرانهٔ تشنهٔ سوخت، فضای محدود بار، به‌اندازهٔ دیگر سوپراسپرت‌ها برای رانندگی جذاب نیست

چکیده: R8 یک خودروی پرچم‌دار و پیشروی سریع و جذاب از آئودی است که تقریباً به‌اندازهٔ سدان A4 برای رانندگی‌های روزانه هم مناسب است

مقایسهٔ مشخصات فنی

مک‌لارن ۶۰۰LT

آئودی R8 پرفورمنس

پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V10
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۷ ثانیه ۱۰.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۴.۲ متر ۴۶.۶ متر
شتاب جانبی ۱.۱۱ جی ۱.۰۰ جی
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ۸۳ لیتر
تولید آلایندگی ۲۶۶ گرم/کیلومتر ۲۹۷ گرم/کیلومتر
وزن ۱۳۷۰ کیلوگرم ۱۶۵۰ کیلوگرم
طول ۴,۶۰۵ میلی‌متر ۴,۴۳۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر ۲,۶۵۰ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۵۹,۳۵۰ دلار ۱۴۵,۸۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۲۵۹,۳۵۰ دلار ۲۰۰,۲۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت سطح پایین را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (743 ديدگاه)

    من ائودی رو انتخواب کردم چون با مشخصات برابر حدود ۶۰k ارزون تر هست.
    ولی اسم مکلارن دهن پر کن تر هست و احتمالا پاخور بهتری داره?

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱۱
    1. Reza

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2031 ديدگاه)

      Audi R8

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۲
  2. Porsche

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    مکلارن اسم خیلی بزرگیه ولی واقعا آئودی انتخاب بهتری هستش نسبت به قیمت ها
    قدرت و…

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱۵
  3. MehdiTurbo

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1089 ديدگاه)

    ماشین بدون ضبط برام قابل هضم نیست اخه چرا ضبط نداره

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۹
    1. nikzad

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (278 ديدگاه)

      داره، فقط مانیتور جدا نداره
      همه سیستم اطلاعاتی سرگرمی توی صفحه کیلومتره.

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱
    2. Mahdi

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (78 ديدگاه)

      یه چیز که خودم هم یه جوری احساسش کردم اینه که ما به خاطر شرایطی که داریم و بهش عادت کردیم وقتی از اون محیط خارج میشیم یه شوکی اولش به ما وارد میشه مثلا یه مثالش همین ماشین وقتی از تولیدات داخل میری یه ماشین به نسبت مدرن رو سوار میشی چند لحظه اول گیج میشی مثل همون ضبط که گفتی در صورتی که تو دوران امروزی نیازی به ضبط نیست وقتی به اپل کارپلی یا نسخه اندروید وصل میشی

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    3. M5

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      داداش دیگه ضبط سی دی خور و کاست نمیندازن روی ماشین های مدرن :)) همون صفحه نمایش اون وسط رو میبینی؟ با اون میشه آهنگ پخش کرد :))

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. MehdiTurbo

        ۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1089 ديدگاه)

        اره میدونم منم نمیگم کاست خور بزاره دیگه کسی از سی دی استفاده نمیکنه ولی جای خالی اون مانیتور وسط داشبورد برام حس میشه البته اینم عادت که حتما یه مانیتور باشه.

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  4. Moein

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (755 ديدگاه)

    چرا باید دو تا رقیب هموطن رو مقابل هم قرار بدید؟!
    چرا باید لامبو و مازراتی با هم رقابت کنن؟
    خب یکیشون رو مقابل ۹۱۱ می‌داشتید یکی هم مقابل آستون مارتین ?

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۹
    1. Porsche

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      این چه دلیلیه بالاخره باید یکی از ایتالیایی ها حذف بشه دیگه انگلیسی ها و آلمانی ها هم همینطور اگه اینطوره شاید تو نهایی دو تا هموطن باهم بیفتن

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  5. دانیال_Surrey،England

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2423 ديدگاه)

    من کاری با این نظر سنجی و کلا این شکل نظرسنجی ها ندارم،حقیقتش رای هم نمیدم.
    ولی در مجموع تو این کلاس پورشه و مک لارن پیشرو تر از بقیه هستن.
    و گل سرسبد تکنولوژی این کلاس هم آرتوراس.((مراجعه کنید به دو مقاله ی موتورترند در مورد پاورترین و ساختار معماری این ماشین))

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۴
  6. RezaRs

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    سخت و جذاب هردو برام جذابند اما خب به نظرم با توجه به بی مهری که آئودی در حق r8 کرده ( خیلی جای کار داشت r8 که نکردند ) رای رو ۶۰۰lt میدم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۱
  7. Mahdi

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    با اینکه خودم طرفدار مکلارن هستم ولی از هر نظر آئودی R8 دست بالا داره و اینکه یه جورایی خاطره دارم از پوسترهاش که میزدم به اتاقم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  8. Benz SLR

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1209 ديدگاه)

    مکلارن با کمی برتری ( البته تو بعضی نکته ها ) بیش از ۱۰۰ هزار دلار گرون تره ولی آئودی با برتری در بعضی نکته های دیگر هم ارزان تر و بهتره و همچنین میتونی ازش استفاده روزمره هم کنی پس انتخاب من آئودی.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۹
  9. علی

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (177 ديدگاه)

    این چه مقایسه ای معلوم آر۸ تنفس طبیعی همیشه برتر حتی نباید با سنا مقایسه بشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۳
  10. نا شناس.

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    انتخاب من R8

    چون اولا موتورش با اینکه تنفس طبیعی هست همون قدرت توربو مکلارن رو بهت میده
    تازه حدود ۲۰۰ کیلو سنگین تره ولی باز شتابش با مکلارن برابر هست

    تازه مهم ترین نکته اینجاس قیمت پایه ۱۰۰ هزار دلار ارزونتر و قیمت فول هم ۶۰ هزار دلار ارزونتر از مکلارنه. تازه باک بیشتری داره و ۸۴ لیتر جا داره . ( حدود ۱۵ لیتر بیشتر از مکلارن ) .

    فقط مشکل آئودی اینه که فضای بار کمی داره و اینکه صفحه نمایش نداره.

    ولی خب در نوع خودش خوبه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
    1. Benz SLR

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1209 ديدگاه)

      صفحه نمایش پشت آمپر رو داره و بنظرم این یه کاری بود که به داشبورد خودرو ها تنوع بخشید . مکلارن هم دکمه رو فرمون نداره که اونم نوعی تنوع هست . بنظرم نباید اینا رو زیاد ملاک انتخاب خودرو قرار بدیم.

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    2. Mf1

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      مشکل اینجاست که تو پیست و چه تو شهر هندلینگ و راحتی مکلارن نداره تو پیست هم اختلافشون از قیمتشون بیشتره

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  11. R@m!n

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (873 ديدگاه)

    فکر می کردم مک لارن رای بیاره ?

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۴
  12. Farzad

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2265 ديدگاه)

    از نظر زیبایی که مکلارن ۶۰۰LT اصلا حرفی در برابر آئودی R8 نداره ، R8 کاملا یه سوپر کار پوستری هست .
    از نظر صدا هم که کاملا واضحه انجین V10 تنفس طبیعی لامبورگینی چه صدایی داره .

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۲
    1. Benz SLR

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1209 ديدگاه)

      من آخر نفهمیدم این موتور مال لامبورگینیه یا آئودی

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. PHILIPP

        ۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (260 ديدگاه)

        مال هیچکدوم نیست

        مال فولکس واگنه

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
      2. Farzad

        ۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2265 ديدگاه)

        معلومه لامبورگینی ، اون موقع که این پیشرانه روی گالاردو بود اصلا R8 وجود خارجی نداشت . حتی قبل از این که لامبورگینی زیر مجموعه فولکس واگن بشه این انجین رو تولید کرده بود .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۵
      3. Alireza

        ۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (30 ديدگاه)

        مال آئودی هست در اصل ولی توسط لامبورگینی آپدیت شده

        موافقم ۲
        مخالفم ۹
    2. علی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (914 ديدگاه)

      بله اصلا هیچ حرفی واسه گفتن نداره :))
      چون فراری فن ها چند سال زیر سایه مکلارن بودن بایدم این نظرات شکیل رو بذارن :))
      و اتفاقا هردو اینا بسیار زیباتر از محصولات فراری هستن چه دیزاین داخلی چه خارجی و فراری حرفی واسه گفتن نداره.
      پرفورمنس هم همینطور بازم فراری حرفی واسه گفتن جلوی مکلارن نداره.

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  13. سرزمین آفتاب

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    مکلارن واقعا انتخاب بهتری هست
    فقط ۶۰۰ عدد ساخته شده (۶۰۰ عدد هم اسپایدر ) در مجموع ۱۲۰۰ عدد پس ماشین خیلی خاص تری هست و اون ظاهر بی نظیر با درهای رو به بالای زیبا و اون اگزوز هایی که خروجیش از بالا هست خیلی خیلی خاص تر آئودی هست و اختلاف قیمتش هم منطقی هست

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۵
  14. سرزمین آفتاب

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا ۶۰۰lt بهتره

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۲
  15. ارسلان

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    انتخاب منم ائودی هس من همیشه موتور تنفس طبیعی رو ترجیح میدم جدای اون با ائودی بیشتر حال میکنم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  16. Sina10

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1618 ديدگاه)

    با وجود اینکه مکلارن رو بیشتر دوست دارم ، ولی آئودی قیافه ی زیبایی داره و خیلی خیلی ارزون تره
    به آئودی رای دادم ، چون واقعا عالیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  17. علی

    ۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مکلارن از هر نظر به ائودی سر هست
    قیمتشم منطقیه ماشین خاص میخوای باید هزینه بیشتر بدی ماشین عام میخوای که هر کسی میتونه بخره ائودی انتخاب میکنی.
    طبق تجزیه تحلیل این دوستان باید توی دوئل ای ۸ و پراید
    پراید رو انتخاب کرد چون هردو راه میرن و هردو چهارتا چرخ دارن ولی چون پراید میلیارد ها تومن ارزون تره پس پراید سوار میشیم?

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۳
    1. Amir Machine

      ۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (878 ديدگاه)

      میشه اینقدر *** تا بحث قیمت یا آمار فروش میشه پای پراید رو وسط نکشید؟ خودت از این مقایسه مضحک خندت نمیگیره؟!
      اینجا دوتا سوپراسپرت باهم مقایسه شدن با پرفورمنس یکسان که یکیشون ۶۰ هزار دلار ارزون‌تره و برای استفاده‌های روزمره هم راحت‌تر و مناسب‌تره، پس به حکم عقل باید رفت سراغ آئودی
      کسی هم که یک سوپراسپرت خاص و نسبتاً کمیاب برای تایم زدن تو پیست بخواد میره سراغ مک‌لارن

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا