آئودی RS6 آوانت در گذر زمان…

نزدیک به دو دهه است که استیشن پرقدرت آئودی یعنی RS6 آوانت مشغول دلبری است. این استیشن پرفورمنس در سال 2002 و با استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.2 لیتری توئین توربوی 444 اسب بخاری و در قالب بدنه‌ای جادار و کاربردی معرفی شد. فرم کلی این خودرو در 17 سال گذشته تغییرات اساسی نداشته اما زیر پوست خودرو اصلاحات زیادی صورت گرفته است. در ویدئویی که بازهم کار کانال یوتیوب Cars Evolution می‌باشد سیر تکاملی این خودرو از نظر طراحی، پرفورمنس و تکنولوژی را مشاهده خواهیم کرد.


آئودی RS6 آوانت از نظر پرفورمنس بهبودهای قابل‌توجهی داشته است. در سال 2004 بود که مدل پلاس این استیشن پرقدرت ظاهر شد و از همان پیشرانه‌ی 8 سیلندر اما با قدرت 473 اسب بخار استفاده کرد. سقف سرعت این خودرو به 280 کیلومتر در ساعت رسیده بود و سقف تولید 999 دستگاهی داشت.


آئودی در سال 2008 تصمیم گرفت RS6 آوانت را به قوی‌ترین حد خود برساند. این خودرو در آن زمان خروجی 572 اسب بخاری و حداکثر سرعت محدود شده‌ی 250 کیلومتر در ساعتی داشت. در دل این استیشن جذاب پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5 لیتری توئین توربو جای گرفته بود.


دو سال بعد یعنی در سال 2010 بود که آئودی اقدام به معرفی RS6 آوانت پلاس کرد. قدرت این خودرو تغییری نکرده بود اما حداکثر سرعت به 302 کیلومتر در ساعت رسید و تنها 500 دستگاه از آن ساخته شد. قلب این خودرو در سال 2013 تغییر کرد و پیشرانه‌ی 5 لیتری مشهور جای خود را نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو دارد. قدرت این پیشرانه به 552 اسب بخار کاهش یافته بود اما حداکثر سرعت همچنان به 250 کیلومتر در ساعت محدود شد. این برای اولین بار بود که محصولات RS آئودی به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کردند.


اما ارباب حلقه‌ها سرانجام به‌صورت رسمی اعلام کرده که مدل سال 2020 این استیشن وارد بازار آمریکا خواهد شد. RS6 آوانت 2020 همچنان از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده می‌کند اما حالا با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همراه شده تا پرفورمنس بهتری داشته باشد. این نیروگاه قدرت 591 اسب بخاری تولید می‌کند. اگرچه زمان عرضه‌ی این خودرو در آمریکا مشخص نیست اما فروش آن در آلمان و دیگر بخش‌های اروپا از سه‌ماهه‌ی اول سال 2020 شروع خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. net
    سوابق: (969 دیدگاه) ,

    ماشینهای استیشن زشته و حس ماشین امبولانس جنازه کش به ادم دست میده .چرا ایودی بجای تولید این مدل استیشنها یه کم ابعادش بزرگتر نمیکنه تا کراس اور بشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.