آئودی

حضور کانسپت آفرود آئودی آل:تریل کواترو در فرانکفورت

آئودی از آفرودر الکتریکی و مفهومی خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. این کانسپت که با نام آل:تریل کواترو شناخته می‌شود سواری خودکار را با توانایی‌های خارج از جاده ترکیب کرده است.


کانسپت یاد شده که شبیه خودروهای مربوط به فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسد ظاهراً پیش‌نمایشی از تغییرات طراحی شاسی بلندهای آتی این خودروساز می‌باشد. آل:تریل چهارمین عضو خانواده‌ی کانسپت های آل آئودی می‌باشد. اولین این خودروها کانسپت آیکن متعلق به سال ۲۰۱۷ بوده است.


کانسپت جدید آئودی از چهار پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری برخوردار شده است. خبری از دیفرانسیل و قفل‌های آن نیست زیرا قوای محرکه‌ی الکتریکی این کانسپت به‌صورت جداگانه هر پیشرانه را بسته به شرایط رانندگی کنترل می‌کند.


آئودی اشاره‌ای به ظرفیت مجموعه باتری این کانسپت نداشته اما گفته که برد آن بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر در جاده‌های استاندارد و ۲۵۰ کیلومتر در خارج از جاده است. حداکثر سرعت نیز به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


البته که جنبه‌ی برجسته‌ی آل:تریل کواترو کانسپت بدنه‌ی آن است. آئودی از استایل بالگرد مانند برای دید اطراف استفاده کرده و سرنشینان می‌توانند دید بدون مزاحمتی به بیرون داشته باشند. پانل‌های شفاف جلو و کناره‌های خودرو نیز باعث ایجاد حالت جذابی شده‌اند. سقف نیز به‌طور کامل از شیشه ساخته شده است.


داشبورد خودرو فاقد هرگونه صفحه‌نمایشی بوده و بجای آن از گوشی هوشمند راننده استفاده می‌شود. این گوشی روی ستون فرمان نصب شده و به عنوان صفحه‌نمایش عمل کرده و عملکردهای خودرو را کنترل می‌کند. عدم استفاده از صفحه‌نمایش به آئودی اجازه داده تا داشبوردی با ارتفاع کمتر طراحی کرده و دید رو به جلو را افزایش دهد.

این کانسپت با طول ۴.۱۵ متری و پهنای ۲.۱۵ متری معرفی شده و از نظر طول مشابه آئودی Q3 است. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز ۳۴ سانتی‌متر است که باعث غوطه‌وری بیش از نیم متری در آب می‌شود.


شاید متمایزترین ویژگی آئودی آل:تریل کواترو استفاده از چراغ‌های جلوی خاصی باشد که به جای استفاده از آرایش سنتی دارای ۵ پهباد بدون روتور هماهنگ با عناصر LED سود برده است. راننده می‌تواند این پهبادها را روی سقف سوار کرده و به آن‌ها اجازه‌ی پرواز را بدهد تا جاده روشن شود. این پهبادها همچنین به دوربین‌هایی مجهز هستند که تصاویر را روی گوشی هوشمند راننده نشان می‌دهند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اون پهپاد ها اگه دوام (باتری)کافی داشته باشم خیلی کاربردی میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    روزی که همچین ماشینای روی زمین جولان بدن حقیقتا دلم واسه امثال SQ7 تنگ خواهد شد

    طراحی آینده نگرانه ی این کانسپت دقیقاً همون چیزیه که من هنوز نتونستم بهش عادت کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Behrouz. anzali

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چقدر دنیا داره پیشرفت میکنه و ما در کجای این دنیا قرار داریم ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Me

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    یا خوده خدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مک وال

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    برای خودرو نظامی شدن گزینه خوبی است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا