استون مارتین AM-RB 003، یک والکری ساده!

استون مارتین در قرن بیستم به عنوان یک سازنده‌ی گرندتوررهای بزرگ، سریع و راحت مطرح بود اما در قرن بیست و یکم به دنبال تولید هایپرکارهای پیشرانه وسط فوق‌العاده است. جدیدترین نمونه از این دست خودروها AM-RB 003 نام داشته و جدیدترین عضو خانواده‌ای می‌باشد که شامل والکری و والکری AMR Pro نیز هست. این خودرو یکی از ستاره‌های نمایشگاه ژنو است.


اگر ظاهر والکری را دوست داشته باشید پس احتمالاً از ظاهر AM-RB 003 نیز خوشتان خواهد آمد؛ اما ظاهر و احساس این خودروی جدید به نظر می‌رسد نهایی‌تر بوده و کمتر روی مسابقه تمرکز دارد و به همین خاطر بیشتر آماده‌ی دنیای واقعی نشان می‌دهد. اسپلیتر جلوی خودرو ظاهراً در ارتفاع بالاتری قرار گرفته است. دم خودرو ارتفاع کمتری داشته و اسپویلر عقبی را که به اندازه‌ی والکری گیرا نیست پنهان کرده است. ما همچنین تنظیمات اگزوز جدید AM-RB 003 را دوست داریم که از یک جفت خروجی تشکیل شده است.


استون مارتین می‌گوید این خودرو معمولی‌تر از والکری بوده و به همین خاطر است که بدنه‌ی تا حدی محافظه‌کارانه‌ی آن توجیه‌پذیر می‌باشد؛ اما انتظار نداریم که این خودرو جایگزین ونتیج شود زیرا بریتانیایی‌ها می‌گویند 003 به تعداد محدودی ساخته خواهد شد.


البته این تعداد محدود به این معنی نیست که AM-RB 003 به اندازه‌ی مدل‌های دیگر این خودروساز مسابقه‌ای، خشن و یا پیشرفته نباشد. بجای پیشرانه‌ی 12 سیلندر 1160 اسب بخاری والکری، در بطن این خودرو پیشرانه‌ی 6 سیلندر توربو و کمک الکتریکی قرار گرفته است. همم… پیشرانه‌ی 6 سیلندر توربوی الکتریکی شده؟ ظاهراً قبلاً این تنظیمات را جایی دیده‌ایم.


اگرچه استون مارتین نگفته “ما قوای محرکه‌ی ردبول ریسینگ را خیلی دوست داریم” اما گفته شده این هایپرکار جدید دارای برخی تکنولوژی‌های فرمول 1 موجود در والکری خواهد بود. هنوز قدرت این پیشرانه اعلام نشده اما استون مارتین می‌گوید کاملاً در داخل شرکت طراحی شده است.


علاوه بر قوای محرکه‌ی الکتریکی شده، 003 دارای عناصر آئرودینامیکی جدیدی است. مکمل بدنه‌ای که توسط استاد آئرودینامیک یعنی آدریان نیووی طراحی شده بال عقب فلکس فویل است که دارای تکنولوژی تأیید شده توسط ناسا بوده و می‌تواند داون فورس بال عقب را بدون تغییر زاویه‌ی حمله‌ی آن تغییر دهد. این بال عقب درگ، توربولانس و یا صدای بادی نداشته و به خاطر ادغام خوب با بدنه ظاهر بهتری دارد. بنا به گفته‌ی استون مارتین، این تکنولوژی حتی در حالت تولیدی عملکرد بهتری خواهد داشت زیرا پاسخی مناسب به تغییرات حالت دینامیکی خودرو می‌دهد.


استون مارتین جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده اما گفته که نسخه‌ی تولیدی این خودرو احتمالاً با نامی جذاب‌تر در سال 2021 از راه خواهد رسید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. Just bentley continental
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    تو این نمایشگاه استون طوفان به پا کرد ه
    مرسی واقعا استون دیگه می خواد بزنه تو هایپر کار.
    ولیکلا یه ذره شبیه مکلارن شده
    مخصوصا پشتش شبیه اسپیدتیل شده.

    پاسخ
  2. Infinite
    سوابق: (356 دیدگاه) ,

    Shmee یک ویدیو کامل از این خودرو در کنار مدل کانسپت ونکوئیش ویژن منتشر کرده. خودروی جالبی هستش. نمایشگاه ژنو امسال طوفانی برگزار شده…

    پاسخ
  3. دانیال_Surrey،England
    سوابق: (2183 دیدگاه) ,

    به قول دوستمون استون طوفان به پا کرد امسال.😍
    امسال بدون شک نمایشگاه رو به نام این شرکت مینویسن،جدای از این مدل فوق العاده کانسپت شاسی بلند لاگوندا و نسل بعدی ونکوئیش و همینطور اعلام ساخت یه موتور v6 کاملا جدید در خانه،سیاست ژاپنی پالمر بوده که اولش خیلی به چشم نیومد ولی الان کم کم داره تاثیرش مشخص میشه.
    اون بال عقب((Morphing Wing)) هم به احتمال زیاد اولین باره که داره تو صنعت خودرو استفاده میشه.قبلا تو صنعت هوا و فضا استفاده میشد و همچنان در حال توسعه هستش.((با الگو قرار دادن پرندگان))
    یه جورایی هم شبیه مک لارن اسپید تیل هستش.
    تنها ایراد این ماشین اون صفحه نمایش هستش که خیلی دیگه گوشیه.
    حالا مک لارن هم مونده و اعلام جنگ به سوپرفست و کانتیننتال جی تی!!

    پاسخ
  4. fara2001
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    لامصب استون نمیدونم تو کدوم منظومه داره سیر میکنه، انگار وآسه ادم فضاییا خودرو میسازه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.