آلفا رومئو

آلفارومئو جیولیا و استلویو QV کربن ادیشن با ظاهری متمایز رونمایی شدند

شرکت آلفارومئو از نسخه‌های سفارشی جیولیا و استلویو QV کربن ادیشن رونمایی کرد. این دو خودرو از نظر فنی تغییری ندارند و تنها در بخش طراحی ارتقا یافته‌اند.

مدل‌های کربن ادیشن جیولیا و استلویو اخیراً وارد خانواده کوادروفولیو یا QV شده‌اند و از ویژگی‌های بصری منحصربه‌فردی سود می‌برند. هر دو خودرو دارای جلوپنجره و آینه‌بغل‌های متمایز فیبر کربنی هستند. به این لیست باید کالیپرهای ترمز طلایی و نشان‌های مشکی بدنه را نیز افزود. جیولیا QV کربن ادیشن از رینگ‌های ۱۹ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که استلویو QV کربن ادیشن به رینگ‌های ۲۱ اینچی مجهز شده و با ظاهر تیره خود ابهت بیشتری یافته است.

رکاب‌های جانبی فیبر کربنی، نمای جلو و عقب منحصربه‌فرد، کاپوت با خروجی‌های گرمای جدید و سقف فیبر کربنی سفارشی برای جیولیا کربن ادیشن تکمیل کننده تغییرات ظاهری دو عضو جدید خانواده QV هستند. با ورود به داخل کابین آلفارومئو جیولیا و استلویو QV کربن ادیشن شاهد کاکپیت آشنایی خواهید که بیشتر روی راننده تمرکز دارند. البته این خودروهای سفارشی از صندلی‌های اسپرت و چرمی به رنگ قرمز برخوردار هستند و نسبت به مدل‌های استاندارد QV با صندلی‌های مشکی کاملاً متفاوت نشان می‌دهند. درست همانند بدنه کابین نیز پر از تریم فیبر کربن در داشبورد، درب‌ها و کنسول مرکزی است تا حس و حال اسپرت تری را تداعی کند.

زیر کاپوت فقط یک گزینه وجود دارد. در واقع تمامی مدل‌های کوادروفولیو با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی آلفارومئو که ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند عرضه می‌شوند. این نیروگاه آهنین با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند و در استلویو سیستم چهار چرخ محرک نیز وجود دارد. ایتالیایی‌ها می‌گویند حداکثر سرعت جیولیا و استلویو به ترتیب برابر با ۳۰۷ و ۲۸۳ کیلومتر در ساعت خواهد بود. دو مدل کربن ادیشن موردبحث به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز شده‌اند که بی‌وقفه شرایط جاده را بررسی کرده و سوپاپ‌های شوک را برای ارائه بهترین هندلینگ تنظیم می‌کند. رانندگان همچنین می‌توانند از طریق سوئیچ DNA آلفارومئو در کنسول مرکزی حالت مدنظر خود برای سیستم تعلیق را انتخاب نمایند. لری دومنیک مدیر آلفارومئو آمریکای شمالی می‌گوید:

ما از ارائه نسخه‌های سفارشی کربن ادیشن برای مصرف‌کنندگان آمریکایی خود خوشحال هستیم. این خودروها استایل اسپرت ایتالیایی را با ظاهری منحصربه‌فرد و متمایزکننده ارتقا داده‌اند. این دو خودروی تولید محدود با طراحی زیبا و پرفورمنس غیرقابل‌رقابت مدل‌های کوادروفولیو، جذابیت‌های آلفارومئو را بیشتر می‌کنند

آلفارومئو جیولیا و استلویو QV کربن ادیشن فقط در آمریکای شمالی و با سقف تولید ۱۳۰ دستگاه عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود جیولیا QV کربن ادیشن با قیمت حدود ۸۵ هزار دلار و استلویو QV کربن ادیشن با قیمت حدود ۹۲ هزار دلار در دسترس مشتریان باشند. آلفارومئو نه تنها با محصولات اسپرت خود جلب‌توجه کرده بلکه استراتژی جدید آن نیز نظرات زیادی در پی داشته است. ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو اخیراً اظهارات امیدوارکننده‌ای درباره وضعیت مالی شرکت بیان کرد و گفت ایتالیایی‌ها سوددهی خوبی دارند و تصویری مثبت از خود به نمایش می‌گذارند. به ‌منظور حفظ این روند انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ یک شاسی‌بلند جدید در جایگاهی پایین‌تر از توناله معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Deadman95

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    افرین

    موافقم 9
    مخالفم 0
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب سدان تولید کرد این الفا رومئو

    موافقم 23
    مخالفم 3
  3. Soroush

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    این دوتا ماشین همیشه برام خاص بودن مخصوصا تو نسخه های qv

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. علی

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    بسیار زیبا و چشم نواز

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا