مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس بنز G350d جدید 2019

باور کنید یا نه اما باید بدانید که مرسدس-ای ام جی G کلاس ۸ سیلندر پرفروش‌تر از نسخه‌ی دیزلی بوده و این در حالی است که مدل بنزینی حدود ۵۰ هزار پوند گران‌تر می‌باشد! به نظر می‌رسد وقتی صحبت از شاسی بلندهای بزرگ و نمادین می‌شود هیچ جایگزینی برای حجم پیشرانه وجود ندارد.


البته مدل AMG G63 هرچقدر که لوکس و سطح بالاست به همان اندازه هزینه‌های نگهداری بیشتری هم دارد و از طرف دیگر مدل G350d دیزلی هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو محدوده حرکتی ۸۰۵ کیلومتری را پوشش می‌دهد و می‌تواند انتخاب افرادی باشد که می‌خواهند یک شاسی‌بلند همه‌جارو داشته باشند و درعین‌حال بتوانند با یک‌بار پر کردن باک از لندن تا ادینبورگ را طی کنند.


البته گمراه نشوید! این G کلاس هنوز هم هزینه‌های بالایی دارد. برای پر کردن باک سوخت این هیولا باید ۱۰۰ لیتر سوخت دیزل تأمین کنید و البته به‌سختی خواهید توانست مصرف سوخت کمتر از ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشید. علیرغم اینکه G350d کم‌مصرف‌تر از برادر ۸ سیلندر بنزینی است اما هنوز هم در دسته‌ی مالیات بالاتری قرار می‌گیرد.


از نظر بصری هم برخی تغییرات کلیدی در ظاهر آن صورت گرفته‌اند تا فاصله‌ی بین G کلاس دیزلی و مدل پرچم‌دار AMG حفظ شود. G350d دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی بوده و در کل ظاهر دوستانه‌تر و قدبلندتری دارد. این خودرو هنوز هم به عنوان اسطوره‌ی مرسدس قابل‌شناسایی فوری بوده و فرم جعبه‌ای و لاستیک زاپاس روی درب پشتی را حفظ کرده است. البته خبری از خروجی‌های اگزوز کناری نیست.


داخل کابین نیز همان اشرافیت و فضایی را خواهید دید که از یک مرسدس بنز ۹۰ هزار پوندی انتظار دارید. دو صفحه‌نمایش آشنای مرسدس ظاهر فوق‌العاده‌ای داشته هرچند می‌توان تمامی کنترل‌ها را از طریق کلید روی کنسول مرکزی نیز انجام داد. خبری از تنظیمات صفحه لمسی نیست و همین امر باعث می‌شود استفاده از اندروید اتو و اپل کارپلی استاندارد در زمان حرکت با خودرو سخت‌تر شود.


اما خب بزرگ‌ترین تغییرات در زیر کاپوت رخ داده‌اند. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی G63 که توسط دست تولید می‌شود جای خود را به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی مرسدس داده است. این پیشرانه در G350d قدرت ۲۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد. به این ترتیب ترکیبی برجسته از قدرت و گشتاور را شاهد هستیم هرچند نباید وزن حدود ۲.۵ تنی این قدبلند آلمانی را فراموش کنیم.


اما وجود کوهی از گشتاور به معنی کشش قوی حتی با وجود سرنشینان زیاد و وسایل کامل است. مرسدس ادعا می‌کند این خودرو توانایی کشیدن تریلری به وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم را دارد و ما هم می‌توانیم این گفته را باور کنیم. با استفاده از حالت‌های گوناگون رانندگی می‌توانید تنظیمات خودرو را تغییر دهید. از طرف دیگر باید به ترمزهای خوب اشاره کرد که چنین خودروی سنگینی را به خوبی متوقف می‌کنند.


G350d در بزرگراه‌ها بیشتر به S کلاس شباهت دارد تا یک شاسی‌بلند قلدر و آفرود. این خودرو واقعاً آرام بوده و خبری از صدای جاده نیست و فقط صدای بسیار کمی از باد به گوش می‌رسد. سواری خودرو نیز بسیار احساس‌برانگیز بوده و این رینگ‌های ۲۰ اینچی تأثیر زیادی روی بهبود سواری داشته‌اند.


البته که نام G کلاس با آفرود گره خورده است. با وجود سه دیفرانسیل قفل شونده و حالت ویژه‌ی G این خودرو یک هیولای تمام‌عیار بوده و البته به گیربکس دنده‌سنگین نیز مجهز است. G کلاس زوایای حمله و فرار تقریباً بی‌رقیبی دارد و می‌تواند تا ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر در آب غوطه‌ور شود.


علیرغم اینکه مرسدس تلاش داشته این نسخه از G کلاس را از مدل پرچم‌دار جدا کند اما این خودرو فقط در تریم AMG Line عرضه می‌شود. اگرچه لیست آپشن های این خودرو بسیار طولانی است اما همه‌ی مدل‌ها با چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های چرمی گرم و سرد شونده، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و دو صفحه‌نمایش یاد شده عرضه می‌شوند. خودروی حاضر در تست از آپشن هایی همچون دوربین پارک ۳۶۰ درجه، سانروف الکتریکی و سیستم صوتی برمستر نیز برخوردار بوده است.

اما هرگونه که نگاه کنید بازهم G کلاس خودروی گرانی است. مرسدس می‌گوید این خودرو را می‌توان با اقساط ماهانه‌ی ۱۱۵۹ پوندی لیزینگ کرد و حتی در این صورت هم باید سپرده‌ی ۱۵ هزار پوندی را بپردازید. مدل ارزان‌تر GLE 350d که کمی لوکس‌تر بوده و سواری بهتری دارد اقساط ماهانه‌ی ۶۵۲ پوندی دارد.


بسیاری از افراد به G350d پایه به عنوان G63 فقرا نگاه خواهند کرد. البته اگرچه این خودرو فاقد شخصیت خاص برادر پرچم‌دار است اما جذابیت‌های خاص خود را دارد. G350d خودرویی آرام، راحت و فوق‌العاده نرم بوده و برای افرادی که دنبال همان استایل و حس G کلاس اسطوره‌ای بوده و به صدای پیشرانه‌ی جذاب اهمیت چندانی نمی‌دهند گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. البته صرف‌نظر از مدل انتخابی، هزینه‌های خرید و نگهداری G کلاس ‌بالا خواهد بود.

مشخصات مرسدس G350d AMG Line

  • قیمت: ۹۴۰۶۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۸۲ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]  

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Hamid SS

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    سلام
    یه سوال دارم
    میخواستم بدونم چطور میشه یه کیت بدنه 2018 رو روی یه AMG GTs 2016 انداخت؟
    اصلا چطور میشه سفارش داد؟
    اگه من یه ماشین داشته باشم چطور میشه کیت LB walk یا منصوری رو خرید و ارسال کرد امارات؟ اصلا میشه اینکارو کرد بدون اینکه ماشین رو بفرستیم شرکت یا نه؟
    اصلا ارزشش رو داره که یه 2016 رو تبدیل کرد به 2018 ؟ ظاهرش منظورمه
    لطفا دیس ندید یا نگید مگه تو AMG Gt داری که میپرسی؟
    نه من AMG GT ندارم اما پرسیدن عیب نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KAMY

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (687 ديدگاه)

    لعنتی خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amir.ferrari

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خدایا یه g63 2019 ادیشن ۱ نصیب من کن،همه بگید الهی آمین…شیرون و لافراری هم مال بقیه من فقط اینو میخوام…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (19 ديدگاه)

      بماچه ما چرا بگیم الهی آمین خودت اگه مردی جنمشو داری برو کار کن بخر برا خودت چشمتم دنبال دعای مردم نباشه که چیزه مفتی گیرت بیاد همون خارجی هاشم مفتی مفتی این مدل ماشین گیرشون نمیاد و باید زحمت بکشن براش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Kamran

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آخرت آفروت و لوس بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کافر مقدس

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    گرونه

    با این قیمت انتخابای بیشتر با خروجی خیلی بهتر هست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. حسین

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    آخه کسی که همچین پولی واسه خرید این ماشین داشته باشه که به هزینه های مالکیت و مالیات اصلا اهمیتی نمیده دیگه. این انگلیسیا هم …خلن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این ماشین رو تقریبا همه میتونن بخرن. اینکه همه تصور میکنن ماشینای لوکس از دسترس همه خارجه یه اشتباهه. با یه پیش پرداخت ۲۰-۳۰ هزار پوندی و لیز سه چهار ساله براحتی میشه این ماشین رو سوار شد، حداقل واسه ماهایی که عشق ماشین داریم و مثل ما همه جای دنیا هست. پس هزینه نگه داری، مالیات و مصرف سوخت توی این شرایط اهمیت پیدا میکنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. مهرداد كمال

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    پولتو خرج این ناناز نکنی باهاش میخوای چه کنی پول واسه خرج کردنه و چه خرج کردنی شیرینتر از بهترین اس یو وی بنز

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. ابوالفضل

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش پولم میرسید به این نازنین
    چند ماهه با موتور غذا دلیوری میکنم. جی کلاس دیدم تو فرمانیه. چه دور چه نزدیک واقعا تکه. تو فرمانیه تجریش نیاورون خلاصه اون بالاها همه رقم ماشین پیدا میشه. اما جی کلاس تکه. تا الان یه بار بیشتر ندیدم نمیدونم چرا خیلی وارد نکردن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. الیور تویست

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کسی که دنبال همچین ماشینی میره میدونه چی میخواد. از این بهتر مگه داریم?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. کلاغ دم سیاه

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بایددریک آزمون به شدت سختگیرانه وتماماخارج از جاده ودرمناطق صعب العبوریک نبردتماشایی بین همین مدل بنز،لندرور دیفدر۱۱۰جدید،لندکروز سری۷۰جدیدوجیپ رانگلرانجام وبرنده نهایی اعلام بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا