به جرات میتوان گفت کنار گذاشتن قوانین آلایندگی NEDC و استفاده از تستهای واقع بینانه تر WLTP مشکلات متعددی را برای خودروسازان ایجاد کرده است. برخی از خودروسازان مجبور به کاهش قدرت برخی پیشرانهها شدهاند درحالیکه برخی نیز چارهای جز توقف تولید بعضی محصولات خود نداشتهاند. از جمله مشهورترین خودروهایی که تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتهاند میتوان به خاتمه تولید جگوار XJR75 در اروپا و کاهش ۱۰ اسب بخاری قدرت فولکسواگن گلف R و سئات لئون کوپرا اشاره کرد.
اما اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۸ بود که خبرهایی دربارهی تصمیم AMG برای تأخیر در تولید هایپرکار وان به گوش رسید و حالا بهصورت رسمی این موضوع تأیید شده است. این کوپهی الکتریکی شده اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی شد اما AMG هنوز نسخهی تولیدی آن را دو سال پس از رونمایی رسمی رو نکرده است.
ریشهی مشکل این خودرو در واقع به قوانین سختگیرانهتر WLTP مربوط میشود که مرسدس را مجبور به نصب فیلتر ذرات بنزین روی پیشرانهی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری برگرفته از فرمول ۱ کرده است. توبیاس موئرز رئیس AMG با اعلام این موضوع خاطرنشان ساخته پیشرفت زیادی در حل این مشکل صورت گرفته است. این در حالی است که قدرت وان به زیر ۱۰۰۰ اسب بخار افت نکرده است.
او خاطرنشان ساخته AMG در هفتههای آینده زمان تحویل اولین نمونهها به مشتریان را تخمین خواهد زد بنابراین مشتریان اولین، احتمالاً زمان زیادی را منتظر این لحظهی خاطرهانگیز نخواهند ماند. تنها ۲۷۵ دستگاه از هایپرکار وان تولید خواهد شد و برخی از آنها شاید نسخهی سفارشی لوئیس همیلتون ادیشن باشند.
امیدهای زیادی به شکسته شدن رکورد نوربرگ رینگ توسط وان وجود دارد. هنوز چیزی مشخص نیست اما با وجود یک پیشرانهی برگرفته از فرمول ۱ و چهار پیشرانهی الکتریکی، شاید AMG وان هم تاریخساز شود.
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸رقابت این هایپرکارهای فوق العاده پیچیده و میلیون دلاری با خودروهای برقی فوق العاده ساده تر و ارزان تر به نظرم شبیه داستان استفاده از خودکار مخصوص و مداده تو فضا…
معقول تر، پاک تر و به صرفه تر…
نسل های بعد دیگه کسی از غرش پیشرانه های 12 و 16 سیلندر یاد نمیکنه…
ضائقه های تغییر خواهد کرد…
M
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اینا دیگه افراطی بازیه ! مگه چند تا پروجکت وان میخواد ساخته بشه
به نظرم باید یه محدوده ی تولیدتعیین بشه واس اجرای قوانین
سروش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸از نظر احساسی با شما هم عقیده ام. ولی عادلانه نیست که کسی با پول از قوانین آلایندگی تبعیت نکنه
M
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز به پول ربطی نداره شما یه لحظه تمام مسائل اقتصادی رو از ذهنت بریز بیرون و فقط به محیط زیست فکر کن !
اگر پروجکت وان قرار بود در تیراژ چند صد هزار دستگاهی تولید بشه بله اون حرفی میگفتیم که میتونه اسیب جدی بزنه ولی انقدر تولیدش محدود هست که اگه به اندازه یه کشنده ماک قدیمی هم الایندگی تولید کنه اصلا محسوس نباشه حالا میخواد قیمتش یه دلار باشه میخواد یک میلیارد دلار باشه!
مانی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸در هر صورت باید تو قانون اما, اگر,شاید و مخصوصا لاکن وارد کرد
M
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸تازه از بین اون تعداد محدود هم تعداد محدودی به جاده و پیست راه پیدا میکنن بقیه قراره برن تو گالریا جا خوش کنن
غربزده
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸خوشبختانه تو ممالک *** حقوق همه برابر هست. تنها ماییم از این حقوق برابر مینالیم و بعدم شب تا صبح برا حقوق برابر پست میزاریم و ارزوشو میکنیم.
تو قوانین نمیشه استثنا قائل شد. استثنا یعنی چی؟ یعنی من رعایت نمیکنم بقیه رعایت کنن. یعنی اگه من کار خلاف کردم مجازات نشم بقیه کار خلاف کردن مجازات بشن.
بهتره طرز تفکر رو عوض کنین تا به قوانین غربیها گیر بدین
M
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸چه ربطی داره چرا جو میدی؟ پیاده شو با هم بریم ! کم کم میرسی به حقوق بشر و این حرفا ها!
علت این قوانین چیه ؟ حفظ محیط زیست ! OK ? حالا یه تعداد بشدت محدود پروجکت وان هر کاری هم بکنن محیط زیست خراب نمیشه ! مطمئن باش !
پس مشکلی دیگه ندارن !
Ferrari
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸یکی از مهمترین دلایلی که مملکت ما ویران شده و مملکت اونا اباده همینه که مثل شما فکر نمیکنن و قانونی که میذارن هیچ راه در رویی نداره .قانون باید رعایت بشه تحت هر شرایطی چه یه دونه مرسدس وان تولید بشه چه یک میلیون.مرسدس هم میدونست که قوانین الایندگی سفت و سخت تر خواهد شد.یه مهندس واقعی هم از این چالش استفاده میکنه و دنبال راه حلش میره مثل شما انقدر غر نمیزنن
M
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام استاد چن وقتی بود نظر نمیدادین (استادو جدی گفتم واقعا قبولت دارم ) :
ببین فراری جان من حرفمو تکرار میکنم ببین هدف از این قوانین حفظ محیط زیسته و تعداد محدود پروجکت وان آسیبی بهش نمیزنه و ابدا مغایرت نداره پس مشکلی نداره! راه در رو نیست
در مورد هنر مهندس هم که عرض کردی بله درسته مهندس باید با محدودیت کنار بیاد(بهتر بگم از پس محدودیت بر بیاد) ولی نه محدودیت غیر ضروری
Seyed.AMG
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان گفته شده پیشرانه بلک سریز بیشتر از ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه .
قاتل سوپر اسپرت ها در راه است … ??
AMIR / ARMI
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اوووو
چقدر لامبو مکلارن پورشه کوروت وایپر
ترسیدن
ایمان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸قوانین آلایندگی باید برای خودروهای خاص و تولید محدود برداشته بشه
Seyed.AMG
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸کلی تایپ کردم ثبت نشد!! ،
خلاصه این که اره باید هم بترسن gtr معمولی با سپراسپرت های هم رده خودش از بین این شرکت ها عملکرد مشابه و حتی بهتری در پیست
داره ، با اینکه هم قدرت کمتری و هم وزن بیشتری ببشتری به نسبت داره .
عملکرد بهتر از هوراکان lp610_4 و lp580_2
و حتی اونتادور lp700_4 .
عملکرد بهتر از مکلارن 570 gt و فرارری ۴۸۸ gtb .
عملکرد مشابه با شوررولت کوروت z06 و مکلارن ۶۷۵LT
فقط از 911 gt3rs عملکرد ضعیف تری داره .
پس هوراکان پرفورمنته ، 720s ، کوروت zr1
فراری 488 اسپشیاله ، و حتی 911 gt2 rs هم باید نسبت به gtr بلک سریز احساس خطر کنن .
Khosrow
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸قوانین الایندگی محیط زیست؟ / این ماشین رو – ول کنی تو طبیعت همه چی به تپش میوفته / جاده ها حال میان و چشم ها زیباتر میبینند / قانون داره لوس بازی در میاره برای 275 تا ..