انتشار تصاویر G650 لانداولت، نخستین SUV مرسدس-مایباخ

پس از انتشار تیزری نامفهوم و گمراه کننده از یک مرسدس بنز V12 G65 AMG 4×42 کابریولت، ظاهراً مرسدس بنز قصد داشته با رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه ژنو همه را غافلگیر کند اما در حفظ این راز موفق نبوده است چراکه پیش از رونمایی رسمی از این SUV فوق لوکس، تصاویری از آن منتشر شده و مشخص گردیده که این خودرو در اصل نخستین SUV برند مرسدس-مایباخ است و مایباخ G650 لانداولت (Landaulet) نام دارد.

g650-mybach

لانداولت به خودروهایی گفته می‌شود که سقف قسمت عقبی آن نرم و قابل باز شدن است اما سقف قسمت راننده ثابت است. آخرین باری که مایباخ یک خودروی لانداولت را معرفی کرد، سال 2007 بود یعنی زمانی که این شرکت یک نسخهٔ لانداولت را بر اساس سدان سوپرلوکس 62S و با برچسب قیمتی بسیار سنگین معرفی نمود. حالا این شرکت یک SUV را به‌صورت لانداولت تولید کرده است.

mercedes-maybach-g650-1

در G650 لانداولت هم مانند تمامی خودروهای لانداولت سقف بالای سر سرنشینان عقبی از نوع نرم و پارچه‌ای بوده و قابل باز شدن است. این خودرو بر اساس نسخهٔ مرتفع G کلاس یعنی مدل G500 4×42 ساخته شده اما بجای پیشرانهٔ V8 بای‌توربو در آن از موتور 6 لیتری V12 بای‌توربو مدل G65 AMG استفاده شده است که 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به هر چهارچرخ انتقال میابد.

تفاوت دیگر میان این دو خودرو، فاصلهٔ محوری بیشتر G650 است که موجب ایجاد فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب شده است. همچنین در G650 در بالای چرخ زاپاس یک نوار LED تعبیه شده که به‌عنوان چراغ ترمز سوم عمل می‌کنند؛ اما مانند G500 در G650 هم لبهٔ گلگیرها از فیبر کربن ساخته شده و ارتفاع آن نیز بیشتر از نسخه‌های استاندارد G کلاس است.

mercedes-maybach-g650-11

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، در G650 لانداولت مانند لیموزین‌های فوق لوکس، قسمت راننده توسط شیشه‌ای به‌طور کامل از قسمت سرنشینان عقب جدا می‌شود. همچنین در این قسمت دو صندلی مجزا تعبیه شده، یک کنسول مرکزی دوطبقه دیده می‌شود و دو نمایشگر TFT هم در جلوی سرنشینان نصب شده است. تودوزی این SUV خارق‌العاده نیز به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد است.

mercedes-maybach-g650-14

گزارش شده که مایباخ G650 لانداولت تنها در تعداد محدود 99 دستگاه ساخته خواهد شد و با توجه به گفته‌ها، قیمت هر یک از آن‌ها در حدود 300 هزار یورو برآورد می‌شود. این SUV فوق لوکس برای اولین بار ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رسماً رونمایی شده و به نمایش عمومی درخواهد آمد. تصاویر و مشخصات رسمی آن در زمانی نزدیک به زمان رونمایی منتشر خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

26 دیدگاه

  1. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (2790 دیدگاه) ,

    این نوع سقف لانداولت نیستا
    سقفهای لانداولت در قسمت بالای سر راننده هست که فقط کروک هستش
    این سقف تارگا هستش که قسمت سرنشین عقب کروک هست
    اگه اشتباه میگم دوستان تصحیح کنن

    پاسخ
    1. Alpha
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      اشتباه میگی.

      این دقیقا لانداولته.

      تارگا اگر نگم همیشه ، در اکثر موارد در ماشین کوپه ی 2 نفره استفاده میشه. در ماشین های اسپورت و سوپراسپرت، در این طراحی رول بار بصورت کامل در پشت سر سرنشینان یک قوس ایجاد می کنه.

      لاندواولت هست که برای ماشین های 4 در لوکس استفاده میشه. بیشتر به قصد راحتی سرنشینان عقب.

      پاسخ
      1. Alpha
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        .
        یادش بخیر در فیلم کلاه قرمزی و سروناز که اون زمان من بچه بودم و دیدمش ، عموی کلاه قرمزی یک ماشین آمریکایی لانداولت داشت که آبی بود.
        کلاه قرمزی هی میرفت پشت فرمونش مینشست و بوق میزد.
        از طرف مدرسه 1000 بار ما رو بردن که ببینیم 😆
        یاد بچگی بخیر …

        پاسخ
    2. CNA
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      خب علی جان قبل این که میگی تحقیق بکن

      پاسخ
    3. امیرحسین
      سوابق: (83 دیدگاه) ,

      یه مطلبی خوندم که مرسدس G واگن رو ابتدا واسه ایران و به درخواست شاه طراحی کرده
      دوستان اگه میدونن بگن درسته یا نه

      پاسخ
      1. Dice
        سوابق: (165 دیدگاه) ,

        بله…. و قرار بود واسه ارتش باشه.. که موقعه معرفی چنتا از ارتش های دنیا اونو سفارش دادن اما ایران …. بگذریم…

        پاسخ
  2. alpha
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    .
    خیلی برام جالبه مرسدس-بنز اینقدر برای موتور V12 ارزش قائله. در واقع این کار بنز خیلی برام ارزش داره

    یک ماشین رو با موتور 6 و 8 سیلندر عرضه میکنه، 12 سیلندر رو از همون اول میذاره واسه غول مرحله ی آخر !!

    یکی از بزرگترین مشکلات ماشین باز های این سایت ، اکثرا، نشنیدن صدای موتور ها با تعداد سیلندر های مختلف هست. برای همین برای خیلی ها ممکنه دلیل استفاده ی بعضی شرکت ها از موتور های سیلندر بالا در محصولات لوکس سوال باشه.

    در موتور های 10 سیلندر به بالا، جنس صدا، نوع کارکرد، سبکی ، نرمی ، دورگرفتن پیشرانه، پاسخ به پدال گاز ، و … همه با یک موتور 6 سیلندر یا 8 سیلندر فرق میکنه

    مثلا همون لامبورگینی اونتادور V12 ، ممکنه 1000 برابر خشن تر و وحشی تر از کیا ریو 4 سیلندر باشه. اما در رانندگی آهسته یا در حالت توقف موتورش بسیار خوشایند تر کار میکنه

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (556 دیدگاه) ,

      درسته
      موتور های دوازده سیلندر تنها موتور هایی هستند که در یک لحظه ، دو انفجار در دو محفظه احتراق شکل میگیره(یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ موتور وی شکل) بخاطر همین نرمترین و بالانس ترین موتوریه که میشه رو ی ماشین نصب کرد

      پاسخ
  3. mehran911
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا مرسدس از پسوند میباخ در یک خودروی آفرودر استفاده کرده !!!
    .
    با توجه به معرفی خودرویی مثل میباخ ویژن ۶ انتظار نداشتم مرسدس از پسوند میباخ در G کلاس استفاده کنه
    تداوم این کار مرسدس میتونه از ارزش اسم میباخ کم کنه

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (376 دیدگاه) ,

      مهران عزیز معنی (((مایباخ )))در زبان ما ایرانی ها که عاشق مادرزاد مرسدس بنز هستیم مساوی است با ((( آخ قلبم)))😉 حالا شما گیر دادی که چرا این اسمو گذاشته !!!! . ما مرسدس بنز معمولیشو تو خیابون میبینیم میگیم آخ قلبم((( مایباخ))) حالا خوبه تمام محصولات مورد علاقه خودت یعنی((( پورشه ))) که بعید بدونم کسی دوسش نداشته باشه ی جورایی زیر مجموعه ((( مایباخ))) مساویست با ((( آخ قلبم))) خودمونه. فکر کنم دیگه کامل توجیح شدی باشی رفیق😉.
      با تچکر ویژه

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        😂😂😂
        تا حالا انقدر خوب قانع نشده بودم
        آخ قلبم رو خوب اومدی 😉
        پس به میباخ از این به بعد میگیم ( آخ قلبم )
        .
        باتچکر ویژه تر

        پاسخ
  4. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (2790 دیدگاه) ,

    مجید اون کادیلاک برای دربار بود که گارد ازش استفاده میکرد
    از اون ماشین 4 عدد به ایران وارد شده که من 2تاش رو از نزدیک دیدم و همشونم ابی رنگ هستن
    در مورد سقف بگم که والا من یه مدل سقف دیدم که قسمت بالای سر راننده سقف نداره فقط و این نوع سقف در دهه ی 30 تا40 میلادی خیلی زیاد استفاده شده

    پاسخ
    1. Alpha
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      علی جان اسمش رو کامل میشه بهم بگی ؟
      میخوام عکس هاش رو دانلود کنم.
      یادش بخیر در عالم بچگی عاشق این ماشین شده بودم.
      اصلا به عشق اون ماشین آبی میرفتم کلاه قرمزی رو ببینم.

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (2790 دیدگاه) ,

        اینم برا مجید
        1977 CADILLAC FLEETWOOD BROUGHAM LIMO

        پاسخ
        1. Alpha
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          .
          ممنون ای ویکی پدیای ماشین آمریکایی !

          یادش بخیر اون زمان BMW 2002 داشتیم.

          من 2002 رو خیلی دوست داشتم. ولی اون ماشین آبی گنده چیز دیگه ای بود

          من گریه میکردم که ازون ماشین آبی های فیلم کلاه قرمزی میخوام !!!

          پدرم هم بنده خدا اصلا نمیدونست اون ماشین آبی چی هست !!!
          فقط میگفت باشه مجید جان . درسات رو بخون ، پسر خوبی باش کارنامه رو که گرفتی واست میخرم 😂😂😂

          تا 5-6 سال بعد 30 تا کارنامه هم گرفتم ولی از اون ماشین آبی خبری نبود که نبود.
          ولی عشق اون به دلم موند. طوری که الان بعد از 15 سال قیافش دقیقا یادمه.

  5. سیدامین فاخر
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز اولین چیزی که منو شگفت زده کرد سیستم تعلیقشه ببینید چطور بنز از محورهای رایج صلب استفاده نمیکنه و گذاشتتشون کنار
    وچه سیستمه بکار برده واقعا محشره
    راستی اگه اون لچکی قسمت عقبشو نمیذاشتن عین پاژن خودمون میشد

    پاسخ
  6. خسرو
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    اخ همه جام :)) یه مشکیه داخل مشکی لدفن

    پاسخ
  7. Omid622
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    دیگه چی از این بهتر واقعا غولی برای خودش من که با G500 4*4 اون ابهت رو خیلی دوس دارم حالا این با قدرت بیشتر و موتور وحشی تر عالی میشه اما حیف که ۹۹ دستگاه ساخته میشه من که اینو به تمام شاسی بلندهای دنیا تا الا ن ترجیح میدم

    پاسخ
  8. علي
    سوابق: (376 دیدگاه) ,

    چقدر خوبه .
    واقعا هر چی نگاش میکنم سیر نمیشم.
    از نظر فنی هم به نظر خوب میاد و آفریده شده برای جاده های خارج از شهر هر چند تو خود شهر هم نگاهارو به خودش جلب میکنه. کلاس و لول این خودرو خیلی خیلی بالاتر از (((لندکروز و رنجرور))) به نظر میرسه و فکر میکنم جون میده بچه های مجموعه (((نشنال جغرافیا))) البته منظورم (((کارمندانشون نیستا بلکه صاحبین شرکت بود😉 )))حتما از این خودرو استفاده کنن.ضمنا با اینکه با ماشینای گرون قیمت و بالای (((١٢٠٠٠٠ هزار دلار))) کاملا مخالفم ولی به نظر ارزشمند و معقول به نظر میرسه.
    با تچکر

    پاسخ
  9. اعتمادیان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    سلام
    دوستان کسی میتونه بصورت دقیق تفاوت این 4*4 G500 و G500 4×4² چیه ؟؟؟

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (376 دیدگاه) ,

      دوست عزیزG500 4*4 2 که گفتی ی قولیه که با این نمیشه مقایسه کرد. ۶ تا چرخ داره و تنظیم باد چرخاش از داخل خودرو انجام میشه و تا بحال خودرویی رو دستش برای پیمودن شن و ماسه های کویر پیدا نشده.
      با تچکر

      پاسخ
      1. اعتمادیان
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        نه علی جان فکر کنم هر دو نوع چهار جرخ دارند

        پاسخ
  10. REZA ///AMG
    سوابق: (2228 دیدگاه) ,

    خیلی با یه جی واگن ویباخ موافق نیستم ولی ببینم چی میشه تهش
    یه نکته عجیب
    جی کلاس ها سه تا دیف لاک دارن که دکمه مربوط بهشون بین دو دریچه ورودی هواست
    توی عکس هشتم این ساختار واسه سر نشینای عقب هم تکرار شده! (علاوه بر کابین راننده و شاگرد)
    یعنی چی؟ سرنشینای عقب دیف لاکو کنترل میکنن؟ 😐
    احتمالا واسه کارایی دیگه هست اون سه تا دکمه
    شایدم نسخه ای که نهایتا رو نمایی میشه تفاوت هایی داشته باشه …

    پاسخ
  11. سپنتا
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    زیبا . گویا طراحان مرسدس خواستند اصالت شاسی بلند اصیل ارتشیg65 v12قدیم(همون که قرار بودروزگاری ماشین جیپ ارتش ایران باشه)رو حفظ کنند ولی اوج مدرنی وبزرگ بودن و لوکس بودن و بروز بودن هم اینجا ارمغان بیارند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x