جگوارمرسدس بنز

نبرد شانه‌به‌شانهٔ جگوار XE Project 8 با مرسدس E63 S AMG

در طول سال‌ها، خودروسازان قدرت‌های بیشتر و بیشتری را از پیشرانه‌های خود بیرون کشیده‌اند و به همین دلیل تعجبی ندارد که امروزه شاهد ساخت سدان‌ها و استیشن‌هایی با پرفورمنسی در سطح سوپراسپرت‌ها هستیم. دو نمونه از این خودروها جگوار XE Project 8 و مرسدس E63 S AMG هستند که البته رقیب مستقیم یکدیگر محسوب نمی‌شوند زیرا یکی یک سدان تولید محدود پیست محور و دیگری یک سوپر استیشن لوکس است ولی بااین‌حال رقابت میان آن‌ها می‌تواند جذاب باشد.

در سینهٔ مرسدس پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که همه با آن آشنایی داریم و در اینجا ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، جگوار از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این سدان بریتانیایی هم مثل رقیب آلمانی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که البته نیرو را از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌گیرد. XE Project 8 همچنین برخلاف E63 فاقد لانچ کنترل است.

اولین رقابت بین این دو ماشین مسابقهٔ درگ است که در آن جگوار که به نظر می‌رسد کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند، در ابتدا جلو می‌افتد اما مرسدس با وجودی که نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است، به‌سرعت اختلاف را کاهش داده و پیشتاز می‌شود. E63 تا پایان مسیر برتری خود را حفظ کرده و پیروز می‌شود اما نه با اختلاف زیاد زیرا این استیشن آلمانی ظرف ۱۱.۲ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کند درحالی‌که سدان بریتانیایی این کار را ظرف ۱۱.۳ ثانیه انجام می‌دهد. پس‌ازاین، دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که در یکی از آن‌ها جگوار به لطف حداکثر سرعت بیشتر خود پیروز می‌شود.

آخرین چالش بین این دو خودرو آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است. در این رقابت ترمزهای کربن سرامیکی جگوار به آن کمک کرد تا در مسافت کمتری نسبت به مرسدس با ترمزهای فولادی متوقف شود. البته این اختلاف زیاد نیست و با توجه به تفاوت وزن میان دو ماشین تعجبی هم ندارد؛ بنابراین، درحالی‌که جگوار Project 8 یک سدان مخصوص پیست و مرسدس یک استیشن خانوادگی با تکنولوژی و تجمل فراوان است، هردو پرفورمنس مشابهی را ارائه می‌کنند.

مشخصات فنی

مرسدس E63 S AMG

جگوار XE Project 8

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۵ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۱۲ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم ۱۶۷۰ کیلوگرم
قیمت ۱۰۰ هزار پوند ۱۸۰ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. مهدی ۹۱۱

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (441 ديدگاه)

    از نقاط ضعف درگهای کاروو یکی اینه که شتاب صفر تا صد و ۲۰۰ هر خودرو رو اعلام نمیکنه وسرعت هر ماشین رو تو ۴۰۰ مترو نمیگه مثلا توربو اس ۱۰/۱زد ولی با چه سرعتی مشخص نیس و صفر تا صد و۲۰۰ چقد بوده مشخص نیس

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  2. MAHDI

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4600 ديدگاه)

    جگوار با وجود قدرت یکسان اما با وزن خیلی سبک تر شکست خورد.
    آفرین E63S 👍👍👍

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۷
    1. U.N.C.L.E

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (39 ديدگاه)

      چون لانچ کنترل نداره

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۱
    2. Amir Machine

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (718 ديدگاه)

      ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر مرسدس هم کشکه دیگه؟!

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۶
      1. MAHDI

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4600 ديدگاه)

        نه، مرسدس همیشه گشتاور بیشتری داره نسبت به رقبا. مثلا M5 هم ۱۰۰ نیوتن گشتاور کمتری از E63 داره و وزن یکسانی هم دارن.
        اما اینجا جگوار درسته گشتاور کمتری داره اما اختلاف وزنی حدود ۲۷۰ کیلویی دارن.
        البته به این معنی نیست که جگوار صعیف عمل کرده باشه، نکته اینجاست که عملکرد E63S خیلی قوی بوده!!!

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۵
  3. Malt hill

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (348 ديدگاه)

    مت واتسون امروز خودشو ساخته بود
    حالش خوب بود.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  4. AMG_GMC///

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (133 ديدگاه)

    خیلی دیر پوشش دادین
    فعلا پرچم سوپر استیشن ها دست AMG هست
    ای کاش همون قد که استیشن E63 خوبه سدانشم خوب بود
    ای کاش
    ((تو یه رقابت M5 COMPTATION E63S WAGON رو زده بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  5. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (129 ديدگاه)

    عملکرد e63s به عنوان یه واگن واقعا فوق العادست
    جوری که عملکرد خیلی نزدیکی با e63s سدان داره البته فقط توی ۴۰۰ متر
    چون e63s سدان توی رولینگ و کفی خیلی از مدل واگن سریعتره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  6. M.A.S

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (198 ديدگاه)

    چقد جگوار خوشگله
    هنوزم به مرسدس ترجیحش میدم
    این درگ هم یه جورایی به نفع جگوار بود چون نه لانچ کنترل داشت و نه گشتاور و منحنی گشتاور مرسدسو
    واقعا دوسش دارم

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۹
  7. Alireza

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (616 ديدگاه)

    آخه آدم چرا باید یه ماشین چهاردر بخره که صنولی عقب نداره؟!!!در ضمن جگوار خیلی گرونه کلی ماشین اسپرت بهتر میشه خرید تو این رنج قیمت مثلا ۹۱۱ یا مرسدس amg

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  8. مهرداد كمال

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    قیمت جگوتر ٨٠ هزارتا بیشتره با همین قیمت میشه یه ماشین لوکس فوق العاده بعلاوه همین بنز با پرفورمنس تقریبا یکسانی بخرین و صاحب دو تا ماشین درجه یک بشین با این حساب انتخاب جگوار انتخاب احساسی هست

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  9. MAF

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    انتخابم هنوزم جگوار***

    موافقم ۳
    مخالفم ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا