دوئل ژرمن ها با عطر هوای تازه

صنعت خودروسازی آلمان به واقع یکه تاز تولید محصولات با کیفیت با سطح تکنولوژیکی و کارایی بالا در سطح اول دنیا است. این مقاله چالش میان سه تا از بهترین خودروهای اسپرت روباز آلمانی است. آئودی – آر 8 وی 8 اسپایدر، مرسدس بنز – اس ال 63 آ ام گ و پورشه – 911 اس کابریو ستارگان این دوئل بزرگ و نفس گیر هستند.

Luxury Convertible Comparison
جدال کانورتیبل های لوکس آلمانی

در ابتدا به نوع و محل قرار گیری پیشرانه هر خودرو می‌پردازیم که از این نظر انتخاب‌های متفاوتی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. مرسدس بنز اس ال 63 آام گ از یک پیشرانه 5.5 وی 8 جدید با تغذیه دو توربو شارژر بهره می‌برد که این پیشرانه قادر به تولید 564 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه با گشتاور باور نکردنی 664 پوند- فیت در 2250 دور در دقیقه می‌باشد. در عوض پیشرانه 4.2 لیتری وی 8 آئودی اسپایدر که به صورت طبیعی تغذیه می‌شود توانایی تولید 430 اسب بخار در 7900 دور در دقیقه و گشتاور 317 پوند – فیت در 4500 دور در دقیقه را دارد. کوچک‌ترین پیشرانه گروه هم متعلق به پورشه 911 اس کابریو است که با حجمی معادل 3.8 لیتر و آرایش 6 سیلندر تخت قادر به تولید 400 اسب بخار در 7400 دور در دقیقه با گشتاور 325 پوند- فیت در 5600 دور در دقیقه را دارد.

Luxury Convertible Comparison audi Mercedes-Benz Porsche
Luxury Convertible Comparison audi Mercedes-Benz Porsche

محل قرارگیری پیشرانه های این سه خودرو نیز کاملاً متفاوت بوده به طوری که پیشرانه پورشه بر روی اکسل عقب است، آئودی یک خودروی موتور وسط می‌باشد و مرسدس بنز نیز طبق سنت همیشگی خود، پیشرانه را در جلوی راننده قرار داده است. هر سه خودرو از جعبه دنده های 7 سرعته استفاده می‌کنند با این تفاوت که جعبه دنده آئودی آر 8، هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه است ( S tronic)، در مرسدس بنز – اس ال 63 از جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک معروف محصولات آ ام گ (MCT) بهره گرفته شده و در پورشه تست ما نیز یک جعبه دنده 7 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را دارد. در انتهای حلقه تولید و انتقال نیرو قابل ذکر است که تنها آئودی آر 8 از سیستم انتقال به چهار چرخ بهره می‌برد، هم پورشه و هم مرسدس بنز نیروی خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌نمایند.


همچنین در این بین تنها اس ال 63 با سقف فلزی عرضه می‌شود و دو خودروی دیگر این گروه با سقف پارچه ای تولید شده که همین امر در کاهش وزن این دو خودرو نقش بسزایی دارد. آئودی آر 8 و مرسدس بنز اس ال 63 آام گ هر دو دونفره بوده ولی پورشه یک ردیف (نه چندان جادار) نیز در پشت صندلی‌های جلوی خود دارد.


وقتی صحبت از خودروهای اسپورت روباز می‌شود شتاب و سرعت نهایی آن‌ها بحث داغی است که نمی‌توان از آن گذشت. در رقابت درگ بین این سه خودروی پر طرفدار آلمانی مرسدس بنز اس ال 63 آام گ در 1.6 ثانیه از مرز 48 کیلومتر در ساعت گذشته، این عدد در پورشه و آئودی 1.4 ثانیه می‌باشد که این کندی 0.2 ثانیه ای نشان از وزن بالاتر مرسدس نسبت به دیگر رقبا است ولی رفته رفته و با رسیدن به سرعت 64 کیلومتر در ساعت هر سه خودرو عدد 2.2 ثانیه را به ثبت می‌رسانند، اس ال و آر 8 در 2.9 ثانیه به سرعت 80 کیلومتر در ساعت می‌رسند در مقابل 3.2 پورشه و در نهایت این مرسدس بنز اس ال 63 است که در 3.5 ثانیه از مرز 96 کیلومتر در ساعت گذشته و پیروز رقابت شتاب اولیه گروه لقب می‌گیرد آئودی آر 8 با 0.5 ثانیه اختلاف دوم (4 ثانیه) و پورشه 911 اس کابریو نیز با 0.7 به مقام سوم (4.2 ثانیه) گروه بسنده می‌نماید (البته پورشه تست ما از جعبه دنده دستی بهره مند است که همین امر می‌تواند کندی چند دهم ثانیه ای را در بر داشته باشد).


در تست 400 متر هم مرسدس اس ال 63 با زمان 11.8 و سرعت نهایی 198 کیلومتر در ساعت کمترین زمان را کسب می‌کند، آئودی آر 8 و پورشه 911 اس با 12.5 ثانیه و سرعت 183 و 177 کیلومتر در ساعت مشترکا به مقام دوم دست پیدا می‌کنند.


روی دیگر سکه وقتی نمایان می‌شود که در تست ترمز (100 کیلومتر تا 0) پورشه با کوچک‌ترین دیسک‌های ترمز بهترین زمان و مسافت لازم را با 28 متر تا توقف کامل کسب می‌نماید. آئودی آر 8 با 30 متر دوم می‌شود و مرسدس – بنز اس ال با 31 متر به مقام سوم می‌رسد. همچنین کسب عدد 1.01 جی در تست شتاب جانبی برای 911 اس نشان از پایداری فوق العاده این خودرو به نسبت دو رقیب دیگر خود می‌باشد در مقابل اس ال 63 آ ام گ و آر 8 توانستند به رقم 0.97 جی دست پیدا کنند. این اعداد و ارقام وقتی معنا پیدا می‌کنند که بدانیم پورشه در جلو و عقب از رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی و تایرهای 245 و 295 پیرلی سری پی زیرو ، آئودی از رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده 19 اینچی و تایرهای 235 و 295 پیرلی سری پی زیرو و مرسدس بنز از رینگ‌های آلومینیومی 19 در جلو و 20 اینچی در عقب با تایرهای 255 و 285 ساخت کنتیننتال بهره می‌برند.


سنگین وزن‌ترین خودروی گروه اس ال 63 است با وزنی معادل 1862 کیلوگرم، تقسیم وزنی برابر51 درصد جلو 49 درصد عقب دارد که از این نظر بهترین می‌باشد، 58 درصد وزن آئودی 1772 کیلوگرمی در عقب و 42 درصد جلو توزین می‌شود، مهندسان سبک‌ترین خودروی گروه نیز نسبت 38 در جلو و 62 در عقب را برای پورشه 1556 کیلوگرمی در نظر گرفته‌اند.


رویکرد پورشه برای پیشرانه های کم حجم با کارایی بالا باعث شده تا در تست مصرف سوخت نیز این خودروی محبوب با مصرف سوخت 14.9 لیتر در شهر و 10.5 لیتر در بزرگراه بهترین باشد، مرسدس بنز با 16.6 لیتر و 11.3 لیتر دوم و آئودی با 20.2 لیتر و 12.3 لیتر به مقام سوم دست پیدا کند.


برای خرید این سه خودرو روباز اسپرت باید کمی بیشتر از خودروهای اسپرت معمولی دست در جیب خود نمایید، قیمت پایه پورشه 911 اس روباز 108.950 دلار است( که 911 تست ما قیمتی معادل 141.600 دلار دارد)، آئودی آر 8 روباز با قیمت پایه 140.050 دلاری خود (البته که نمونه تست شده قیمتی برابر با 155.050 دلار دارد) به مراتب ارزان‌تر از مرسدس بنز – اس ال 63 آ ام گ با قیمت پایه 146.075 دلار (نمونه تست شده171.225 دلار قیمت دارد) می‌باشد.


طرفداران این سه خودرو آنقدر تعصب دارند (به ویژه پورشه و مرسدس بنز) که حتی در صورت برتری خودرویی دیگر، آن‌ها باز ماشین مورد علاقه خود را انتخاب می‌نمایند ولی با توجه به پارامترهای فنی و قیمتی و اختلاف کم رقبا که در بالا ذکر شد برنده این دوئل نفس گیر را می‌توان پورشه 911 اس کابریو بر شمرد.

ترجمه: امیر پارسا

مطالب مرتبط

60 دیدگاه

  1. M3 E92
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    جای بی ام و سری 6 کانورتیبل خالی نیست؟

    پاسخ
    1. feri 007
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      یه رای گیری عادلانه:

      اونایی که میگن بنز +

      اونایی که میگن آئودی –

      اونایی هم که میگن پورشه چون گزینه دیگه ای نداریم سوت بزنن!!!

      ♥زنده باد آلمان و ماشیناش♥

      پاسخ
      1. Infinite
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        منی که هم آئودی و هم مرسدس بنز رو دوست دارم چی کنم…

        پاسخ
        1. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          سلاطین خیابانها…

    2. ابی
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      واقعا پورشه جای تحسین داره
      با یک موتور 6 سیلندر به جنگ 8 سیلندرها میره و برنده هم میشه
      این یعنی استفاده بهینه از حجم موتور
      چون همه چیز بستگی به حجم موتور و اسب بخار نداره
      تازه قیمت معقولی هم داره
      ولی انصافا جای بی ام و خالیه

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6543 دیدگاه) ,

        درود.همچین هم به جنگ 8 سیلندر ها نمیره.اگه پورشه با 4200 سی سی 400 اسب بخار تولید میکنه.سلطان دنیا ((( مرسدس بنز ))) با یک موتور 4 سیلندر 2000 سی سی به جنگ 6 سیلندر ها میره.اونم با 360 اسب بخار قدرت.
        فرقشون 2 تا سیلندر و 2200 سی سی هست.جانب داری بی مورد نکنید.
        مرسدس فدایی نمیخوای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        V12

        پاسخ
      2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6543 دیدگاه) ,

        شرمنده دوستان یادم رفت مدل بنزی که از این موتور 2000 سی سی که 360 اسب بخار تولید میکنه را بگویم.
        مرسدس بنز CLA 45 AMG

        V12

        پاسخ
    3. ابوالفضل
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      بی ام و سری 6 سدان کوپه هستش. و هم کلاس این خودروها قرار نمیگیره.حتی اگر شباهت زیادی داشته باشند.

      پاسخ
  2. moein
    سوابق: (446 دیدگاه) ,

    از پورشه زیاد خوشم نمیاد
    اما این مدلش واقعا چشمگیره و معرکه است

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      حالا تو رو خدا خوشت بیاد . چون شما برنده یک دستگاه پورشه 911 توربو شدین .

      پاسخ
  3. امین
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    اققا ما نفهمیدیم این پورش هست یا پورشه؟؟؟؟
    .
    .
    پورش و بنز یه چیزه دیگه ان.
    .
    .
    و بنز سرتر از پورش

    پاسخ
      1. M3 E92
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        اگه اینجوری باشه عربا بهش چی میگن دیگه؟ بورج؟ : )))

        پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1296 دیدگاه) ,

      انگليسي پورش تلفظ ميشه، البته پووورش غلطه.
      الماني ها اي اخرش رو هم تلفظ ميکنن و اگه جلوي طرفداراي پورشه بگي پورش خوششون نمياد

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      شما که فرق پورش با پورشه رو نمی دونید چطوری اظهار نظر می کنین که بنز از پورشه بهتره ؟!!!
      .
      .
      .
      .
      حالا یه وقت نری دنبال فرقشون چون جفتشون سه تا هستن

      پاسخ
    3. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      امین جان دلبندم پورشه درسته پورش!!! رو ایرانی های دوروز امریکا رفته میگن!! و شما تو ماهواره میشنوی و فکر میکنی چون اینا میگن پورش درسته!! پورشه یه نام فامیلیه پورش رو من نمیدونم چیه!

      پاسخ
  4. احسان
    سوابق: (2623 دیدگاه) ,

    چند وقته مسیح نیستش.پس من جاش رو پر میکنم:
    مرگ بر ماشینای المانی با کیفیت خیلی پایینشون که 200 کیلومتر نرفته میرن تو خرج و حال مشتری رو بهم میزنن
    ماشین فقط پراید 132 که تنها گلگیر عقبش کل اپشنای هر سه تا ماشین بالا رو می ارزه.خدمات پس از فروش ایرانخودرو تنهایی کل المان رو با ماشیناش ورشکست میکنه.مرگ بر دنیا.فقط ایران خودرو و سایپا و ایساکو که همیشه در حال پیشرفت و احترام گذاشتن به مشترین

    پاسخ
    1. جلال
      سوابق: (587 دیدگاه) ,

      واقعا خدا خیرش بده این مسیح رو چقدر مارو می خندوند!!!!!!!!!

      پاسخ
    2. mfire
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      دهنت سرویس :))
      همیشه در حال پیشرفت بودن سایپا و ایران خونخوارو هستم، شدید!! :v

      پاسخ
  5. داریوش
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    مسیح رفته تماشای درگ فرغون و پراید.

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    بین این سه تا حقیقتا برنده بنز بود…
    هر چند که واقعا جای M6 خالیه…

    پاسخ
    1. جلال
      سوابق: (587 دیدگاه) ,

      حتماm6کابریو رو به خاطر4 نفره بودنش انتخب نکردن. چون پورشه 911 هم صندلیهای عقبش دکوریه

      پاسخ
  7. امیرحسین
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    ماشینای آلمانی بهترین ماشینا هستن مخصوصا بی ام دبلیو که به قول بعضی دوستان واقعا جاش خالیه
    ماشینای آمریکایی چی هستن؟یه مشت ماشین پر مصرف زشت(البته به جز کادیلاک)شما یه نگاه به موستانگ بنداز واقعا زشته!!!
    ماشینای آمریکایی درسته مقاومن ولی باید در برابر آلمانی ها زار بزنن
    تاکید می کنم Only BMW
    درود بر آلمان و ماشیناش

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      تو که عشق ماشین المانی هستی حداقل اسمشون رو درست بگو بی ام وی!!! درسته ولی تو ایران بی ام و میگن بی ام دبلیو یهو بگو دبیلو سی دیگه!!! خیالتو راحت کن نگاه نکن انگلیسی زبونا چی میگن عربا هم پ ژ گ چ رو نمیگن حتما پژو رو میگن بزو!!!

      پاسخ
  8. حمید
    سوابق: (648 دیدگاه) ,

    سلام و خسته نباشید به پدال عزیز ، پدال جان اون قسمت که نوشتی تقسیم وزن بنز با 51 جلو 49 عقب بهترینه فکر میکنم نیاز به اصلاح داره . تا جایی که میدونم هدف از تقسیم وزن صحیح ، بالا بردن هندلینگ و پایداریه و پورش علیرغم نامتوازن ترین تقسیم وزن ، بیشترین فشار جی رو تحمل کرده پس همون تقسیم 38 جلو 62 عقب پورش در عمل بهترینه نه بنز . حالا اگه غیر از اینه ، کسی که آگاه تر از منه نظر بده منو راهنمایی کنه .

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      به جای دیسلایک کردن ، نظر علمی بدین . ماشین شما 50-50 است وزنش ، ولی پایداریش از یه ماشین 38-62 کمتره . حالا این تقسیم وزن به چه دردی میخوره که اسمش و گذشتین بهترین ؟ تقسیم وزن فقط واسه هندلینگ و تعادله که پورشه بهتر بوده . کسی اگه کاری جز دیسلایک کردن بلده منو راهنمایی کنه اگرم کسی بلد نیست رو هوا دیسلایک نزنه .

      پاسخ
  9. موسی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تمام ماشینای آمریکایی(شیطانی)تمام پول فروششون خرج صهیونیست ها می کنن مخصوصا فورد.مرگ بر فورد.ماشینای آلمانی هم از زمانی که با آمریکا(شیطان بزرگ)دوست شدن همین کار رو میکنن.مرگ بر این دروغگوها.برید به ایران خودرو و سایپا افتخار کنید که در این شرایط تحریم این ماشینای با کیفیت رو تولید میکنن.مرگ بر آمریکا و آلمان.مرگ بر فورد و جنرال موتورز.مرگ بر بنز و تمام خودروهای غربی که نوکر صهیونیست ها اند

    پاسخ
    1. slr mclaren
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      آق موسی مطمئنی با مسیح نسبت نداری.فکر کنم اونایی که شستشوی مغزیتون دادن یکی بودن.با توجه به اسمت می تونم حدس بزنم شاید خود مسیح باشی.

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (512 دیدگاه) ,

      توهم،تو درشکه هم زیادته ماشین ایرانخودرو که دیگه سهله
      همین شرکت هایی که نام بردی سالانه میلیون ها دلار باج به امثال چینی میدن که حتی خدا رو هم قبول ندارن
      حیف خاک وطن که میخواد توی سر شما ریخته شه

      پاسخ
    3. داریوش
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      این مهم نیست که یه خودرو ساز با پولش چیکار میکنه،مهم اینه که خودرو میسازه نه بشکه متحرک.شما هم میتونی بری سهام این خودرو سازارو بخری سودشو بدن به شما.

      پاسخ
  10. نيما
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    واقعا بنزه خيلي ظاهره وحشي داره من خيلي باهاش حال كردم .

    پاسخ
  11. نخود آش
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    من فکر میکنم پورشه میتونست بهتر از این باشه. اگه مدل توربو که v8 هم هست تو این تست شرکت میدادن اون دو تای دیگه شانسی نداشتند اما به نظر من ظاهر پورشه همیشه خسته کننده است. البته نظر منه

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (512 دیدگاه) ,

      پورشه 911 توربو 8سیلندر نیست و 6سیلندر با همین حجمه اما از توربو استفاده میکنه
      با توجه به قیمت رقبا میشد 911 توربو رو توی این تست استفاده کرد که از نظر شتاب و سرعت هم میتونست رقبا رو به خاک و خون بکشونه

      پاسخ
  12. محسن.د
    سوابق: (1451 دیدگاه) ,

    آخه این چه911ایه ورداشتن آوردن!!! اگه راست میگن باید911Turbo رو میاوردن تا معلوم بشه دنیا دست کیه! پورشه ایاش لایک کنن…
    only PORSCHE

    پاسخ
    1. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      حداقل جعبه دندش رو هم PDK انتخاب نکردن که با بنز قابل مقایسه بشه…

      911 توربو رو که اگه میاوردن اینا رو قورت میداد….!

      پاسخ
      1. P.P
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        911 توربو که نیوردن ولی همین پورشه ای که اونجاست هم اگه زیر دست یه راننده خوب مث خودم باشه قول میدم تو پونصد متر اول دیگه تو آیینه هم معلوم نمیشن ناسلامتی پورشه اس من ازش راضی ام تا اعماق وجودم:-) 🙂

        پاسخ
  13. AMIN
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    پورشه که راحته… بدنه همون قدیمیه فقط کمی جزئیاتو تغییر میدن و فقط هم و غم مهندساشو بذاره روی سیستم انتقال قدرت… به همین خاطره که اکثرا تو اینجور رقابت ها، برنده معلومه… و در ضمن صدای موتورش خیلی مالی نیست

    پاسخ
    1. P.P
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      عزیزم ارزش پورشه به همینه که بعدازپنج شیش دهه که ازتولدش میگذره هنوزم اون پلت فرم اسپرت دوست داشتنیشوحفظ کرده من که مطمئنم اگه فردیناند پورشه هم بود از وضعیت خیلی راضی بود همونطورکه مسئولین کنونی پورشه از نتیجه ی زحمتاشون راضی ان…….دستشون درد نکنه

      پاسخ
    2. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      پشت اون لبخند پورشه ( پورش دیگه چیچیه) 50 سال معنی خوابیده…

      یعنی ما با لبخند میایم…. با لبخند برنده میشیم و با لبخند میریم… نیاز به قیافه های خشن و ژست و وحشی گری و دود و آتش و خفن بازیو این قرتی بازیا هم نداریم.

      پاسخ
      1. masoud
        سوابق: (29 دیدگاه) ,

        همون پورش درسته . توی برنامه تخته گاز هم که دیدم همینجور تلفظ میشد. ما ایرانی ها فکر کردیم اون E آخر کلمه porsche خونده میشه واسه همین میگیم پورشه…
        راستی این m3 هم راست میگه خواب دیدین خیر باشه.

        پاسخ
      2. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        کدوم خواب خیر باشه دقیقا؟
        بهتون (حتما حتما) توصیه میکنم مسابقات Le Man 2014 رو دنبال کنید… از همین الان رقبا قالب تهی کردن… چون بعد از چندین سال پورشه یه ماشین تو کلاس LMP1 بر پایه 918 داره شرکت میده برا هفدهمین قهرمانی overall.

        بعد در مورد تلفظ پورشه… شما topgear رو دوبله نگاه میکنی (که نصف عمرت بر فنا) یا زبون اصلی؟
        چون من حتی یک بار هم نشنیدم که اون سه تا پورشه رو چیزی غیر از پورشه تلفظ کنن (با اینکه تو زبونشون همچین ترکیب کلمه ای نیست).
        – نه خیر… این یکی از معدود چیزاییه که ما ایرانیها فکری نکردیم… تلفظ آلمانیش همچین این E آخرشو میگن که دیگه شک و تردید نکنی…

        پاسخ
  14. sean
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    با اینکه همیشه از طرفدار های کابین پورشه بودم ولی SL به مراتب از بقیه بهتره… صدای خیلی قشنگی داره

    پاسخ
  15. جلال
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    خودروی پورش همیشه خوب بوده والآن هم بهتر شده.

    پاسخ
  16. babak
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    تلفظ اصلیش در حقیقت پورسجقعه هستش آقا….
    تکرار میکنم : پورسشجقعه…. :))))))))))))))))))
    آخه چه اهمیتی داره که اون ه آخرشو بگی یا نگی…. حالا هرچی اصن… بحث اصلی یه چیز دیگس….

    پاسخ
  17. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با ایکه عاشق sl63 هستم
    اما جای bmw خالی بود
    فقط و فقط SL

    پاسخ
  18. birang
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    سلام دوستان-اول اینکه پورشه درسته و میتونین مستند کارخانه ی پورشه رو ببینین گرچه من از اولین کسایی هستم که تو ایران با پورشه آشنا شدم خیلی وقت تر از اونکه فکرشو بکنین یعنی وقتی پورشه های قدیمی مسابقه میدادن
    بگذریم از مدلهاشون
    درستش پورشه هست انقولت هم نیارین که آدمو میزارین تو آنپاس-محض شوخی
    و اینکه قرار نیست همه ی ماشینا قیافه ی خفن و خشنی داشته باشن همین قیافه ی تیز و زبلو خندون پورشه آدمو خیلی هم به وجد میاره مخصوصا مدل 911
    شرکت آلمانی پورشه میتونه خودروهاشو خیلی سریعتر درست کنه ولی برای اینکه رقابت رو حفظ کنه میانه روی میکنه زیاد دیگه توضیح نمیدم شاخ میشین
    ولی توی طراحی به نظرم
    این خودروها خیلی زیبا هستن
    پورشه کررا جی تی و 911 و باکستر
    لکسوس ال اف اِی
    آئودی آر اِیت
    مک لارن
    بوگاتی
    نیسان جی تی
    مازراتی
    گرچه من از بیشتر ماشینا خوشم میاد اطلاعات دقیقی از همشون دارم ولی این خودروها از لحاظ طراحی بدنه و آیرودینامیک جای ویژه ای رو واسه خودشون باز کردن
    موفق باشید
    عشق فقط پورشه

    پاسخ
  19. birang
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    راستی توی طراحی خودروی شورلت کامارو یادم رفت -دی

    پاسخ
  20. SHAHROKH
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    باسلام.بنز همیشه و همه جاحرف اول رومیزنه مخصوصا تواین مقایسه.911که هیچ R8هم که باموتورV8.420 اسب بخار طولیدمی کنه وتاجایی که من می دونم1560کیلوگرم وزن داره وازالومینیوم فیبرکربن ساخته شده و1772اشتباهه.خلاصه فقط مرسدس چون تودنیاحرف اول رومیزنه.

    پاسخ
  21. حمید
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    فقط sl63 amg
    موافق ها پرچمو بگیرن بالا

    پاسخ
  22. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    خدایش قضاوت کردن سخته.هر کدومشون جای خاصی دارن.

    پاسخ
  23. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    باید به مسئولین کمپانی پورشه احسنت گفت در گذشته نه چندان دور این کمپانی داشت ورشکسته میشد و اینقدر از وضعیت بدش خبر میاومد که من اون سالها فکر میکردم به زودی باید محصولاتش رو تو موزه دید ولی با کمال قدرت به راهشون ادامه دادند و الان پورشه دیگه وضعیت قبل رو نداره به این راحتی تسلیم نمیشن!!! امیدوارم این خصیصه!!!! در ما ایرانی ها هم باز زنده شه بعد جنگ این خصوصیتمون رو هم همراه با جنگ به موزه فرستادیم

    پاسخ
  24. مصطفی
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    همشون عالیند
    اصلا صنعت خودروسازی آلمان تکه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.