معرفی فیس‌لیفت مرسدس GLC63 AMG در نمایشگاه نیویورک

پس از معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس بنز GLC، حالا سازندهٔ آلمانی پرچم‌دار خانوادهٔ این ماشین یعنی مدل GLC63 را هم مورد فیس‌لیفت قرار داده و آن‌را در دو نسخهٔ معمولی و کوپه در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است. مثل مدل‌های معمولی GLC، این نسخهٔ اسپرت هم در بیرونی تغییراتی را تجربه کرده که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب جدید اشاره کرد. طراحان مرسدس همچنین برای GLC63 سر اگزوزهای بزرگ‌تری به شکل متوازی‌الاضلاع و رینگ‌های جدید 21 اینچی را در نظر گرفته‌اند.

در کابین خودرو نیز غربیلک فرمان AMG جدیدی با دکمه‌های کنترلی لمسی دیده می‌شود. علاوه بر این، جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX برای این کراس‌اوور اسپرت ارائه شده و تودوزی آن نیز مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ GLC63 جدید هم شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، صندلی‌های اسپرت و تریم آلومینیومی می‌شود.

در بخش فنی و پیشرانهٔ این ماشین اما تغییری صورت نگرفته است؛ بنابراین در زیر کاپوت GLC63 همچنان همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که مثل قبل 475 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به نسخهٔ AMG Performance از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic+ تحویل داده می‌شود. با استفاده از این نیرو، GLC63 ظرف 4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسخهٔ قدرتمندتر GLC63 S نیز از همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما این نیروگاه در اینجا 510 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف این نیروی بیشتر، خودرو ظرف تنها 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. هردو نسخهٔ این موتور با همان قدرت برای GLC63 کوپه هم ارائه می‌شود و مشخصات عملکردی این نسخه نیز با برادر استانداردش یکسان است.

GLC63 مدل 2020 اما غیر از داخل و بیرون، در قسمت‌های دیگری هم تغییراتی جزئی را تجربه کرده به‌گونه‌ای که حالا تمامی مدل‌های این ماشین به‌صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی مجهز شده‌اند. علاوه بر این، به سیستم پویایی AMG که پیش‌ازاین حالات پایه، پیشرفته، Pro و Master را ارائه می‌کرد، حالت جدیدی بنام Slippery هم اضافه شده است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس GLC63 AMG از اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

    1. مزدا
      سوابق: (1141 دیدگاه) ,

      داداش کدوم کشور اروپای ساکن هستی!!ایران ک باشی فک نکنم از نزدیک هم این ماشین رو ندیدی ک اینحوری میگی

      پاسخ
      1. Seyed.AMG
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        ایشون کلا سخت پسندن ، ماشین مورد علاقه شون هنوز تولید نشده

        پاسخ
        1. مهزیار
          سوابق: (289 دیدگاه) ,

          🙂 🙂 🙂
          منم مثل بعضی از دوستان فک میکردم از نزدیک قشنگن ولی از نزدیک دیدمشون و بیشتر بدم اومد

  1. Amir
    سوابق: (654 دیدگاه) ,

    به نظرم خیلی خوب شده هم نمای جلو و هم عقب.پرفورمنس glc 63 هم حرفی برای گفتن باقی نمی ذاره گردن تمام رقبا رو شکسته!

    پاسخ
  2. Iman67
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    چقدر فوق العاده هست این ماشین
    طراحیش به شدت زیبا و خیره کننده هست هم کوپه هم مدل معمولی

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2748 دیدگاه) ,

      البته نه اینکه الان بدباشه.اماچراغ های قبل فیس لیفت زیباتربود

      پاسخ
  3. عرفان
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    خب خداروشکر این نسل مرسدس همه شون شبیه همن برخلاف BMW

    پاسخ
  4. بهراد
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    کسی میدونه اون چراغ سوم بغل لنز چه کاربردی داره؟

    پاسخ
  5. Seyed.AMG
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    تصاویر جاسوسی از کابین s کلاس منتشر شده ، اصلا جالب به نظر نمیرسه ( از کابین تسلا بهتره ها ) اما از نمای تصویر جاسوسی در خور یک سدان لوکس نیست ، با این تفاسیر کابین آئودی a8 خیلی جذاب تره

    حالا پدال میزاره میبینید .

    پاسخ
  6. Alireza
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    من نمیدونم چرا نمیتونم با خطوط عمودی تو جلو پنجره بنز ارتباط برقرار کنم یجوری با خطوط افقی خیلی بیشتر حال میکنم انگار بنز تره

    پاسخ
  7. بختیاری
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    دوستان شتاب 3،8 و 4 ثانیه چیزی نیسته بشه ازش گذشت اومده تویه قلمرو سوپر اسپرت ها ای کاش میشد این مرسدس رو تست کرد و دید مرکز ثقل این شاهکار رو چطوری بستن که سرنشین توش اذیت نشن با این ارتفاع موقع شتاب گیری و پیچ ها واقعا یا بهترین یا هیچ اینجا تجلی پیدا کرد

    پاسخ
  8. hamed
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    من که عاشقش شدم. به استثنای G کلاس زیباترین شاسی بلند بنز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.