مرسدس بنز

مرسدس بنز A کلاس سدان جدید، سلطان آئرودینامیک

یکی از روان‌ترین خودروهای دنیا…

حدود سه ماه پس از معرفی سدان طویل‌تر A کلاس در بازار چین، مرسدس کمپین تیزری نسخه استاندارد این خودرو را که به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد شروع کرده است. اولین اپیزود این مجموعه روی راندمان آئرودینامیکی خودرو که ضریب درگ قابل‌توجه ۰.۲۲ را دارد تمرکز کرده است. خب این عدد آشنا به نظر می‌رسد زیرا اولین نسخه سدان A کلاس به اندازه CLA 180 CDI روان می‌باشد.


خب یک لحظه صبر کنید! آیا XL1 آئرودینامیک ترین خودروی تولیدی دنیا نیست؟ بله و نه! این خودروی هیبریدی فوق کم‌مصرف ضریب درگ ۰.۱۹ داشته اما باید گفت فولکس‌واگن تنها ۲۵۰ دستگاه از این خودرو را ساخته است. این میزان تولید بسیار کم بوده و در مقایسه با میزان تولید CLA و A کلاس عددی محسوب نمی‌شود.


نیازی به گفتن نیست که مرسدس زمان زیادی را در تونل باد صرف کرده تا A کلاس سدان بتواند چنین ضریب درگی داشته باشد. برای مثال اسپویلرهای جلو و عقب به منظور عبور هوا از اطراف چرخ‌ها طراحی شده‌اند و حتی خود لاستیک‌ها نیز طراحی خاص و هدفمندی دارند. در برخی کشورها، این خودرو با سیستم شاتر دوبخشی سفارشی ارائه خواهد شد که پشت جلوپنجره قرار داشته و میزان جریان هوای عبوری از داخل پیشرانه را کاهش می‌دهد.


به منظور هرچه آئرودینامیک تر کردن A کلاس سدان، مرسدس ایده مهروموم جدیدی را بکار گرفته و تقریباً پانل بندی کاملی را در زیر بدنه خلق کرده است. محصول جدید اشتوتگارتی‌ها در زیندل فینگن مهندسی شده و تونل باد مرسدس نیز همین‌جا مستقر است. مرسدس A کلاس سدان در راستات که چند کیلومتر دورتر از زیندل فینگن است ساخته خواهد شد و البته در مکزیک نیز تولید خواهد شد.

مرسدس قول داده نسخه آمریکایی این خودرو از نظر فضای سر در عقب بهترین خودروی کلاس خواهد بود و البته از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX نیز در A کلاس سدان بهره خواهد برد.

مرسدس بنز A کلاس سدان
انتظار می‌رود رونمایی رسمی این خودرو چند روز دیگر صورت گیرد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. Genius

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (684 ديدگاه)

    مرسدس بنز یعنی مهندسی ناب!علم عجیب ، پیچیده و زیبای مکانیک سیالات یعنی آئروداینامیک ولی تو ایران بخاطر فقدان زیرساخت ها و نتیجتا بی نیازی از افراد مطلع و باسواد هشتاد درصد بچه های مکانیک سیالات یا بیکارن یا شدن ویزیتور سیستم های تهویه!

    1. رامتین

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1854 ديدگاه)

      در هر زمینه ای خوب درس بخونی به بالاترین جاها میرسی. اونی که بیکار شده لیاقتش همین بوده.

      1. ا.سد.مرتضی

        ۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        حساب ترین حرف ممکن
        ولی ایران قدر نمیدونند !!! همه مجبورند برن

      2. soroush

        ۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (55 ديدگاه)

        اتفاقا کاش وقتی خدا چیزی به کسی میده لیاقت و جنبشم بده که ازین دیدگاها ارسال نکنه و با غرور حرف نزنه بعضی ادما گذشتشون رو فراموش میکنن ولی خیلی زود به همونجا برمیگردن…

  2. moein

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (557 ديدگاه)

    این همون ماشینیه که ملت فهیم ما زمان معرفی تا میتونستن کوبیدنش و به برلیانس ربطش دادن 😑

    1. mg

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      ملت ما چشمشون به سیلندر و صداصت و یه پله پایین تر حجم موتور !!!
      هر چی گنده الکی تر تکنولوژی فضایی تر فکر میکنند رو هر موتوری یه توربو ببندی تمومه دیگه ته قدرت میشه و ایرودینامیک و انتقال قدرت و شتاب یعنی همش حل میشه
      یا مثلا موتو های ۶.۵ لیتری V12 رو جای کمپانی سازنده نظر میدن که اگر توربو داشت یا نه این طور و اون طور بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!همه تو مهندسی مدرک دکتری دارن !!!!!!!!!!!!!!! همه کارشناس بی علم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ودر اخر یه بخش نه چندان کمی فقط ادعا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱ این همه بعیده !

  3. عرفان

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (451 ديدگاه)

    A class هم کلاسیاش از شرکتای دیگه رو میگید؟!

    1. محمد

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      BMW 1 series
      Audi A3
      این ۲ تا اصلی ترین رقباش محسوب میشن

      همشون قابل احترام هستن
      کلا بین بنز و بی ام و و آئودی سلیقه روی انتخاب تاثیر میذاره

      بین بی ام و سری ۱ هاچبک و آ کلاس هاچبک قطعا انتخابم بی ام و هست
      ولی بین سری ۱ سدان و آ کلاس سدان ، حس میکنم بنز انتخاب خانوادگی تر و بهتری باشه

  4. حسین وی

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (415 ديدگاه)

    هرچی داره تو تکنولوژی پیشرفت میکنه تو طراحی پسرفته
    چراغ عقباش یاده کمری ننداختتون ؟

  5. الف.ی

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1495 ديدگاه)

    من همچنان با نوع طراحی این خودرو کنار نمیام
    موقعی که طراحی پروجکت وان مشخص شد، یه سری دوستان اومدن و انتقاد کردن
    اون موقع من از مرسدس دفاع کردم و گفتم بعضی مواقع مجبوری یه بخشی از زیبایی رو برای ویژگی های فنی فدا کنی. ولی تو این مدل، مرسدس تقریبا همه زیبایی رو فدا کرده
    البته یه موضوع دیگه هست
    دقت کنید،راجع به تعداد زیادی از خودروهای جدید، از طراحیشون راضی نیستیم. به نظرم علت اصلیش رندر ها هستن. رندر ها یه طرح کانسپت وار و آینده نگرانه رو به نمایش میذارن و سطح توقع ما از شرکت سازنده رو بالا میبرن
    اما شرکت های سازنده برای حال طراحی میکنن و همیشه چشم نوازی کمتری نسبت به رندر ها دارن

    1. سام

      ۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (706 ديدگاه)

      ماشین های جدید بنز اصلا طراحی ای برازنده این نام بزرگ ندارند و این واقعیتی است که نمیشه کتمان کرد.طراحی ماشین های جدید بنز خیلی با ارزان ترین مدل های ارزان سازان دنیا برابری می کنه و این برای برندی چون بنز یعنی افت،یعنی سقوط تدریجی …..

    2. حسین دهمرد

      ۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (970 ديدگاه)

      ای عاغا. خود بنز ده سال پیش طلا میساخت طلا.البته الانم خوبه ولی طلا نیست نقره س.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X