مرسدس بنز

احتمال کاهش تعداد خودروهای مرسدس در آمریکا

مرسدس از سال ۲۰۰۰ تاکنون حدود ۱۵ محصول را در آمریکا عرضه می‌کند. جدای از A کلاس سدان جدید که اخیراً عرضه شده محصولات بیشتری هم در این کشور ارائه خواهند شد چراکه مرسدس بنز آمریکا آماده‌ی معرفی شاسی‌بلند جدید GLB می‌شود. نمایندگی‌های این برند اخیراً در کنفرانسی حضور داشته‌اند که در لاس‌وگاس برگزار شده و مرسدس در آن خبر از عرضه‌ی قریب‌الوقوع شاسی‌بلند جعبه‌ای خود داده است.


مرسدس در همین گردهمایی به نمایندگی‌های خود درباره‌ی ساده‌سازی سبد محصولات آگاهی داده است زیرا این برند به دنبال کاهش عرضه‌ی محصولات کم‌فروش در آمریکاست. SLC به‌صورت جهانی بازنشسته شده بنابراین این رودستر کوچک با آمریکای شمالی هم خداحافظی می‌کند. ستاره سه پر دنیای خودرو اشاره‌ای به خودروهای بازنشسته‌ی دیگر نکرده اما خاطرنشان ساخته خودروهای مدنظر در طول یک سال آینده از بازار خداحافظی خواهند کرد. این خودروساز گفته در ۹۰ روز آینده خبرهای بیشتری از تصمیمات خود منتشر خواهد کرد.


اتوموتیونیوز سبد محصولات گسترده‌ی مرسدس بنز را تحلیل کرده و برخی گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی محصولاتی که احتمالاً با آمریکا خداحافظی خواهند کرد را صورت داده است. واضح‌ترین این خودروها می‌توانند S کلاس کوپه و کانورتیبل باشند که فروش کل آن‌ها در سال پیش حدود ۲۲۰۰ دستگاه بوده است.


البته این تصمیم جای تعجب چندانی ندارد زیرا شایعات اخیر نشان داده‌اند این برند به دنبال خاتمه‌ی تولید S کلاس کوپه و کانورتیبل در نسل آینده‌ی این پرچم‌دار است. در نظر داشته باشید که مرسدس به دنبال تولید نسل جدید SL است و بنابراین این خودرو را می‌تواند به عنوان جایگزین دو خودروی یاد شده بازاریابی کند.


از دیگر نامزدهای احتمالی برای خداحافظی با بازار آمریکا می‌توان به C کلاس کوپه و کانورتیبل اشاره کرد که فروش آن در سال پیش به ترتیب افت ۲۵ و ۳۱ درصدی داشته است. بازار شاسی بلندها هم‌اکنون داغ بوده و افراد کمتری به دنبال C کلاس کوپه و کانورتیبل هستند.


مرسدس نه تنها برخی محصولات خود را عرضه نخواهد کرد بلکه تعداد تریم های قابل‌عرضه را نیز کاهش خواهد داد و برخی پیشرانه‌ها را نیز روانه‌ی خانه خواهد کرد. اگر تمامی مدل‌ها، فرم‌های بدنه و پیشرانه‌های در دسترس را در نظر بگیریم، مرسدس نزدیک به ۹۰ مدل را در آمریکا عرضه می‌کند.

یکی از نمایندگی‌های مرسدس که درباره‌ی سبد محصولات گسترده‌ی این خودروساز سخن می‌گفت تعداد مدل‌های این شرکت را با منوی یک فست فودی مقایسه کرده است:

این منو متشکل از ۱۴ صفحه بوده و در هر صفحه چند صد انتخاب وجود دارد. من برای فهمیدن اینکه چه می‌خواهم باید دکترا داشته باشم! من فقط یک سالاد سزار می‌خواهم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا