رکورد سرعت شیرون اولویت اول بوگاتی نیست!

با فروش بیش از 320 دستگاهی از مجموع 500 دستگاه در نظر گرفته شده، شیرون یک موفقیت بسیار بزرگ برای بوگاتی بوده بنابراین این خودروساز گفته هیچ تلاش فوق‌العاده‌ای برای اثبات اینکه شیرون سریع‌ترین هایپرکار دنیاست به کار نخواهد برد.

Bugatti Chiron
بنابراین تست سقف سرعت این خودرو هم‌اکنون اولویت جدی بوگاتی نیست. این را مدیرعامل بوگاتی آقای استفان وینکلمن گفته است. نام استفان وینکلمن حتماً در کمپانی‌های لامبورگینی و آئودی به گوشتان خورده است.

او گفته است:

من گزینه‌های زیادی روی میزم دارم. تست سرعت اولویت من نیست. کارهای زیادی برای انجام دارم. من حتی نمی‌دانم خودروی ما تا چه سرعتی می‌تواند حرکت کند.

Bugatti Chiron
ظاهراً مدیرعامل بوگاتی می‌خواهد تست حداکثر سرعت شیرون را به آینده موکول کند و زمانی که از او درباره اینکه آیا شیرون اصلاً در این تست شرکت خواهد کرد یا خیر گفته است: “شاید، نمی‌دانم!”


برخی افراد معتقد هستند بوگاتی می‌داند شیرون از اینکه به اندازه کونیگ زگ آگرا RS سریع نیست آگاه است. این هایپرکار سوئدی به متوسط سرعت 447.2 کیلومتر در ساعت دست یافت و البته در دومین تست خود در صحرای نوادا سرعت 457.5 کیلومتر در ساعت را نیز ثبت کرد.

2015 Koenigsegg One:1
کونیگ زگ همچنین در رکورد 0-400-0 کیلومتر در ساعت توانست 5.5 ثانیه سریع‌تر از شیرون عمل کند و رکورد این هایپرکار را بشکند.


علاوه بر این، اگر یادتان باشد چند روز پیش درگی از فورزا 7 را پخش کردیم که در آن کونیگ زگ One:1 علیرغم خروجی کمتر پیشرانه توانست شیرون را شکست دهد.


آیا این‌ها دلایل خوبی برای عدم علاقه وینکلمن به تست سقف سرعت شیرون هستند؟ آیا بوگاتی از کونیگ زگ می‌ترسد؟!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. Cristiano Rolambo
    سوابق: (10690 دیدگاه) ,

    کار درستی میکنن بیشتر از این سقف سرعت دیگه‌ مسخسرت.

    به نظر من بهتره به جای تلاش برای رسیدن به سرعت های بی‌ کاربرد ، بهتره بوگاتی اول از همه روی کاهش مصرف سوخت و بعد از اون روی رسیدن به شتاب و‌ عملکرد بهتر در پیست ( لذت رانندگی) و افزایش امکانات رفاهی تمرکز کنه.

    فکر نکنم از هر ۱۰۰۰ مالک بوگاتی و koenigsegg یک نفر تجربه ی رسیدن به ۴۰۰ تا و حتی بالاتر از ۳۸۰ تا رو داشته باشه. شده مثل قضیه ی این کسایی که حتما تاکید دارن گوشی پرچمدار بخرن بعد غیر از تماس و‌ پیام دادن هیچ استفاده ی دیگه ای از گوشی نمیکنن.

    پاسخ
    1. Cristiano Rolambo
      سوابق: (10690 دیدگاه) ,

      کلا این هایپرکار های تک بعدی که روی یک هدف خاص خیلی تمرکز دارن معمولا چیز خوبی از توشون در نمیاد. واسه همین لافراری و ۹۱۸ و تا حدی پی وان رو گرونترین ماشین هایی میدونم که ارزش خرید دارند. یوگاتی باز یک راحتی سواری‌ و لاکچری داره ( هر‌چند لذت سواریش حتی از BMW M2 هم کمتره) . اما محصولات koenigsegg و هنسی ونوم اف ۵ همین رو هم ندارن و هر کسی اینقدر پول بالاشون میده ۲ حالت بیشتر نداره : یا کلکسیونره یا مجنون

      پاسخ
      1. Hamid.Hellcat
        سوابق: (892 دیدگاه) ,

        من اگه جای مدیران بوگاتی بودم یه نسخه محدود از شیرون مخصوص پیست تولید میکردم و دوتا موتور الکتریکی بهش اضافه میکردم و برای کاهش وزن، تجهیزات و آپشنهای لوکس رو از روش برمیداشتم تا این نیمچه کمپانی کونیگزگ رو با خاک یکسان کنه. متاسفانه سطح اطلاعات خیلی از کاربران پدال پایین اومده و نمیتونن فن آوری ها و پیچیدگیهای بوگاتی رو درک کنن و دائم سنگ این ماشین دوگانه سوز رو به سینه میزنن و نمیدونن که نباید هایپر کار بنزینی و لوکس رو با یک هایپر کار هیبریدی سبک مقایسه کرد.

        پاسخ
    2. mmm
      سوابق: (226 دیدگاه) ,

      پدال 0-44-0 شیرون 43ثانیه هست مال کونیکزگ 33 ثانیه (دومین تست) کجا اختلاف 5 ثانیه هست؟؟؟ اینم دیده هنسی وکونیک زگ عین بنز دارن پیشرفت میکنند داره میکشه کنار اگه رکورد سرعت اولویت نیست چرا رکورد گیری کرد حالا که شکست خورده اولویت نیست ایطوری فقط خودشو خراب کرد که

      پاسخ
    3. الف.ی
      سوابق: (1358 دیدگاه) ,

      مخالفم مجید جان!!!!
      این سقف سرعتی که میگی به نظر من تا نهایتا 10 سال دیگه کاملا محو میشه و حتی به بالای 550 میرسیم

      پاسخ
      1. Cristiano Rolambo
        سوابق: (10690 دیدگاه) ,

        تا اون زمان اگر جنگ جهانی یا خرابکاری دیگه ای توسط بشر رخ نده جمعیت جهان اینقدر بالا میره و روی زمین اینقدر شلوغ میشه که اون عده ای که پول خرید بوگاتی و Koenigsegg دارند ترجیح میدن بالای زمین پرواز کنند. مثل همین الان که اکثر فوتبالیست ها و افراد خیلی ثروتمند جت شخصی دارند.

        اصولاً اصطکاک با زمین سرعت های بالا رو ناامن می‌کنه … شک ندارم دوئل برای سرعت های بالاتر از این در آسمان و این خودروهای پرنده برگزار خواهد شد.

        پاسخ
  2. datsun
    سوابق: (1116 دیدگاه) ,

    قبلا که میگفتن هدف از تولید بوگاتی رسیدن به حداکثر سرعته و شکست رکورد سرعت الان این چی میگه؟
    مثلا چه گزینه های روی میز داری؟

    پاسخ
    1. alirezaasg5
      سوابق: (230 دیدگاه) ,

      دوست عزیز بارها گفته شده یک نمونش این که تو سرعت 400 تا ارامشی که تو یک بوگاتی هستش تو هیچ ماشینه رقیبه دیگه ای نیستش.بوگاتی مرز ها رو جابه جا میکنه حالا یه موقع سرعت یه موقع ارامش یه موقع هم چیزای دیگه بوگاتی در واقع گوشه ای از تکنولوژی های گروه بزرگ فولکس واگن رو نمایش میده

      پاسخ
      1. الف.ی
        سوابق: (1358 دیدگاه) ,

        ببخشید دوستان در اینکه لاکشری یکی از اهداف ساخت بوگاتی شیرونه هیچ شکی وجود نداره ولی خیلی دوست دارم بدونم منبع حرف هایی مثل ” تو سرعت 400 آرامشی که تو یک بوگاتی هستش …. ” و جملات این چنینی چی هستن؟
        اصلا قصد توهین ندارم فقط از جمله شما به عنوان مثال اتسفاده کردم

        پاسخ
        1. Alirezaasg5
          سوابق: (230 دیدگاه) ,

          دوست من الف .ی عزیز میتونید فیلم هاش رو ببینید که تو سرعت بالا داخل کابین چه شکلیه یا مستند بوگاتی رو حتما نگاه کنید ساخته نشنال جیوگرافیک اگه اشتباه نکنم

    2. s.h
      سوابق: (226 دیدگاه) ,

      تو تا دیروز سریع ترین بودی الان مشکل برات پیش امده نیمیخوای سرعت بری ؟؟ مشکل برات پشی امده از ترس شکسته!! از ترسته
      این کونیک زگ زرنگه رگرا و one:1رو نگه داشته واسه رکورد هنسی و اینده بوگاتی

      پاسخ
  3. محمد حسین
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    اگرچه استفان وینکلمان در مقابل ولفگانگ دورهایمر ، واقعا مدیری هست که موفقیت تجاری براش خیلی مهمه و اینرو در پیشرفت قابل تحسین لامبو و موفقیت های فروش آئودی میشه دید
    اما شکی نیست که بوگاتی در پیست خصوصی فولکس تو برلین تست محرمانه شده و نتونسته به رکورد کونیگزگ برسه.

    پاسخ
  4. KING 918
    سوابق: (2289 دیدگاه) ,

    به هر حال درسته تمام مالکان نمیتونن به نصف این سرعت هم برسن اما یک نمونه کار باید ماشین رو ثابت کنه شاید من نخوام باش 450 تا برم اما دوست دارم ماشین امتحانش رو پس داده باشه که ای مردم اگه من تند نمیرم اما این ماشین قابلیت هاش اثبات شده است ……….
    مثلا اگه من توی یک بزرگ راه با 918 از یه بی ام و جا موندم همه میدونن این منم که دارم اروم میرم مگرنه قدرت و شتاب 918 اثبات شده است این هم یک دلیل برای خرید میتونه باشه

    پاسخ
  5. فقط فرانسه فقط بوگاتی
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    سلام
    یکی از دوستام تویه پیجیش یه شیرون رو نشون میده با تیریم سیاه کربنی و آبی تالون اینجوری که گفت این ویدئو1.5ساعت بود من دقت کردم یه صدای ووووووووشششششششششش از توی توربو ها میومد که توی گرند تور هم کلارکسون بهش اشاره کرد این تنهاصدای نامتعازف در شیرون هست که بایک عایق خوب برطرف میشه درضمن عمدا با این اسم کامنت دادم
    و این که من و ما همگی مردم دنیا منتظریم که شیرون یا حداقل یه بوگاتی دیگه 500تا رو بزنه آرررررررههههههه بوگاتی پتانسیل شو داره با اون موتور غول میخواد چیکار کنه بوگاتی باید مغز هارو ذوب کنه باید بترکونه

    پاسخ
  6. Sina
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    بله صد در صد میدونه نمیتونه کونیخزگ و بزنه حالا خودش و زده به اون راه
    همون ویرون هم هیچوقت به کونیخزگ نرسید

    پاسخ
  7. مجید سبزواری
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده

    پاسخ
    1. alirezaasg5
      سوابق: (230 دیدگاه) ,

      تروله عزیز دلمون برا کامنتای گوهر بارت تنگ شده بود

      پاسخ
        1. Alirezaasg5
          سوابق: (230 دیدگاه) ,

          اشتباه نزن ترول عزیز کامنتات زیر پستای آلمان و اهانتت به صنعت المان فراموش نمیشه،

  8. Khosrow
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    آقای استفان وینکلمن محترمانه گفته شکست خوردیم / اونم با این ریخت و پاش / فقط پروجکت وان مرسدس — هیولا و کاربردی ..

    پاسخ
  9. emad1990
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    به نظر من بوگاتی ماشینشو تست کرده و دیده نمیتونه رکورد شکنی کنه این حرفو زده
    و گرنه چه دلیلی داره مدیر شرکتی که ماشیناش برای سقف سرعتشون معروف شدن چنین حرف مسخره ای بزنه

    پاسخ
  10. emad1990
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    شایدم سیاستی باشه برای اینکه همه رقبا رکورد بزنن و بعد بوگاتی وارد عمل بشه
    از این 2حالت بعیده خارج باشه

    پاسخ
  11. رامتین
    سوابق: (1289 دیدگاه) ,

    کاملا مشخصه بوگاتی میترسه بیاد در رقابت با آگرا. یه روز بیا پیست مخصوص آلمان و مثل آگرا 457 تا برو!! چرا اینقد بحث میکنی که هدف ما نیست و… شک ندارم هنسی ونوم تو آینده نزدیک یه رکوردگیری انجام میده. حال ممکنه بالاتر بزنه یا نزنه!
    در کل من حس میکنم آگرا بهتر از شیرونه.

    پاسخ
  12. Sajjad
    سوابق: (1080 دیدگاه) ,

    برای همچین خودروسازی تاپ اسپید زدن کاری نداره
    اولا سرعت 150 به بالا که دیگه امنیت یه شوخی مسخرس، توی هر ماشینی هم که میخوای باش
    ثانیا، مگر چند نفر میخوان 420 تا با ماشین برن؟
    تا یه حدی خوبه
    ولی دیگه بقیش چیز جالبی نیست.

    به نظر من باید روی شتاب خیلی کار کنن و روی ترمز.
    اونایی که اهل فن هستن متوجه هستن که شتاب چقدر تاثیر گذاره روی فرار از حادثه و هزار عامل دیگه.
    من بارها دیدم که میگن شتاب چیز مهمی نیست مگه میخوایم درگ بزاریم! در صورتی که بسیار مهمه،
    نه برای درگ گذاشتن، بلکه برای فرار به موقع، سبقت، رفتن توی خیابونی که سرعت ماشینا بالاست و…

    پاسخ
  13. Ali Keyhani
    سوابق: (274 دیدگاه) ,

    مثل اینکه بوگاتی شکستشو از کونیگ اعلام کرد،واقعا کارشون قابل تحسینه این شرکت سوئدی،ماشیناشو همیشه دوست داشتم چه مدل های قدیمی تر مثل ccx،چه آگرا RS و رگرا و البته رکوردهای فوق العاده‌ای رو هم به جا گذاشتن.

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    لطفا اگر ماشینی مثل کونیگ زگ و شترگاوپلنگی مثل هنسی ونوم رو تو زمینه سرعت با بوگاتی مقایسه میکنید تو هیچ زمینه دیگه مقایسه نکنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.