آلفارومئوب ام و

دوئل نهایی، ب‌ام‌و سری 3 یا آلفارومئو جولیا؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دهم، سدان‌های کامپکت لوکس

 

ب‌ام‌و سری 3

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2018

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کاربایر: 4.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 129,053 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 106,991 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 59,449 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 44,578 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد

حفاظت از کودکان: 84 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 78 درصد

سیستم‌های ایمنی: 86 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تکنولوژی‌های شاسی پیشرو در کلاس خود، هندلینگ فوق‌العاده در کنار سواری راحت، کابین جادار

نقاط منفی: فرمان فاقد احساس، مزاحمت سیستم حفظ حرکت میان خطوط

 

آلفارومئو جولیا

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: جورجیو فیات-کرایسلر

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 24,679 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 17,075 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 8,904 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 11,519 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 98 درصد

حفاظت از کودکان: 81 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 69 درصد

سیستم‌های ایمنی: 60 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: استایل فوق‌العاده جذاب، فرمان‌پذیری سریع، رانندگی عالی

نقاط منفی: قطعات پلاستیکی داخلی می‌توانست بهتر باشد، فضای کابین و صندوق تنگ

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و 330i

آلفارومئو جولیا

پیشرانه 2 لیتری I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 255 اسب بخار 280 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر 415 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.3 ثانیه 5.5 ثانیه
مسافت 400 متر 13.9 ثانیه 14.1 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 240 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.7 لیتر ترکیبی 9.0 لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار 480 لیتر 480 لیتر
ظرفیت باک 59 لیتر 58 لیتر
وزن 1625 کیلوگرم 1660 کیلوگرم
طول 4.71 متر 4.64 متر
فاصلهٔ محوری 2.85 متر 2.82 متر
تولید آلاینده‌ها 139 گرم/کیلومتر 178 گرم/کیلومتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 30,986 پوند 31,580 پوند
قیمت موردبررسی 36,840 پوند 37,767 پوند
قیمت پایه آمریکا 41,425 دلار 39,590 دلار
قیمت موردبررسی 41,425 دلار 39,590 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. wick

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    نظر شخصی
    الفا زیبا تره و خاص تر
    کیفیت الفا رو هم خودم از نزدیک حس کردم ( البته در مدل دیگش )
    و دوس دارم اگه اگه قرار بود مدل گرون تر رو انتخاب کنم
    الفا با موتور فراری رو انتخاب میکردم
    ولی در خوب بودن بی ام و در این سگمنت هیچ شکی نیست

  2. (ali (chevy nova

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5129 ديدگاه)

    الفا انتخاب من هستش

  3. AMIR / ARMI

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (370 ديدگاه)

    دوستان یه سوال چی باعث شده
    سری سه در سال 2018 نسبت به سال 2017
    کاهش فروش 22 هزار دستگاهی در اروپا
    و 15 هزار دستگاهی در امریکا داشته باشه
    تا الان متوجه نشده بودم

    1. sina

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1935 ديدگاه)

      فک کنم ملت منتظر معرفی نسل جدیدش بودن

      1. AMIR / ARMI

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (370 ديدگاه)

        اخه تا ماه مارس 2019 قرار نبود نسل جدیدش بیاد
        به بازار
        بعد ملت 14 ماه منتظر بودن نسل جدید بیاد به بازار
        اونو بخرن
        واقعا که خیلی صبر دارن

    2. محمد

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      دلیل واضحش بجز در پیش بودن نسل جدیدش، تب و تاب شاسی بلند سواری در دنیا هست
      .
      تمام دوئلهای خودروهای غیر شاسی بلند رو ببینید، همگی کاهش فروش دارن در سال ۲۰۱۸
      .
      میترسم از روزی که واسه خودروسازها فقط تولید شاسی بلندها و شاسی بلند نما ها توجیه اقتصادی داشته باشه
      .
      همین الانم سرمایه گذاری روی تغییرات اساسی نسلهای جدید، تنها روی خودروهای شاسی بلند توجیه داره

  4. Amir

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (693 ديدگاه)

    اگر نسل قدیم سری ۳ بود اینجا آلفا رو انتخاب میکردم اما این نسل جدید به قدری بی نقص و فوق العادست که آدم نمیتونه ازش بگیره
    انتخاب من سلطان باواریا❤

    1. Amir

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (693 ديدگاه)

      ازش بگذره*

      1. امیر

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (189 ديدگاه)

        اگه تصحیح نمیکردی متوجه غلط املاییت نمیشدم😂

        1. Amir

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (693 ديدگاه)

          😂😉

  5. овsкиكMас

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سری٣
    سنگ محک این کلاس…

  6. احمدرضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بی شک آلفا رو انتخاب می کنم
    این رو کسی میفهمه که بفهمه آلفا چیه باس حسش کنه این یه عشق درونیه
    در ضمن کابین بی ام و حس لوکس بودن رو نداره
    عشق است آلفا

    1. حسین وی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (397 ديدگاه)

      جک سال 😐
      با اختلاف قشنگ ترین و اسپرت ترین فرمون برای بی ام وس
      خیلی زیباست

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2914 ديدگاه)

        نظر شما مهترم اما از نظر خیلیا، زیباترین و اسپورت‌ترین فرمان حال حاضر، فرمان مدل‌های جدید 63 AMG هستن

        1. Ss

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (7 ديدگاه)

          محترم

        2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (2914 ديدگاه)

          بله دوست عزیزم میدونم محترم صحیحه، اشتباه تایپی برای هر کسی پیش میاد، مخصوصا اگر اینقدر تابلو باشه، لطفا رو حساب بی سوادی نذارین. ممنون⁦❤️⁩

    2. ADAK

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (720 ديدگاه)

      احمِدرضا جان
      الان شما میفهمی و حسش میکنی ؟!؟!؟

  7. Ford taurus

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    الفا 👌🏻

  8. M

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (74 ديدگاه)

    از نظر زیبایی واقعا آلفا برتره و البته اکثرا آلفا محصولات زیبایی طراحی میکنه ،و خیلی روی لذت رانندگی تمرکز داره که کمی از راحتی کم کرده یکی از ایرادهایی که همه بش گرفتن ستون b هستش که زیادی جلو هست و سوار و پیاده شدن ازش رو واقعا سخت کرده کابینش هم خیلی تنگ نیس ولی واقعا سری سه جادارتر و باز تره کابینش ، کابین الفا رو از نزدیک توی امارات دیدم واقعا زیبا هستش البته مدل ۶ سیلندش بود که خیلی از فیبرکربن توش استفاده شده بود در مورد کیفیت مدل پایه نمیدونم ولی مطمئنا سری سه کیفیت بالاتری داره ، ولی خب انتخابم سری سه هستش ؛ ماشین اسپرت با بهترین هندلینگ و سواری راحت ، جادار و فوق‌العاده باکیفیت ، ولی بازم آلفا زیباتره و استایلیش تره 😎

  9. ahmad m

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بدون شک سری 3

  10. نوید جهرمی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2841 ديدگاه)

    آلفا خیلی خوبه اما این سری 3 به غایت دلبره. من که هر چقدرم ضعیف تر باشه باز سری 3 رو انتخاب میکنم. بعد از e46 این سری حرف نداره.

  11. sina7

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (322 ديدگاه)

    انتخاب سختیه
    ولی اگه پول بیشتری در دسترس باشه جولیا کوادریفولیو یکی از بهترین انتخاباس

  12. MAHDI

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3612 ديدگاه)

    انتخاب من سری۳ زنگ محک ومعیاراین کلاس.البته من اگه بخوام کنم مدل لوکسش رو انتخاب میکنم که سپرخیلی جذاب تری داره

    1. sina7

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (322 ديدگاه)

      داداش زنگ نبودا
      سنگ بود

  13. iman

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سری 3 BMW به نظر من کاملترین پکیج رو تو این کلاس ارائه میده و من به بیمر رای میدم، ولی انصافا آلفا هم واقعا ماشین دوستداشتنیه

  14. امیر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    خیلی دوس داشتم جولیا رو انتخاب کنم چون نسبت به قدیمی بودنش واقعا کابینش و‌ظاهرش زیباس و‌اگه بهتر از بیمر نباشه حتما درحد بیمر هست
    اما تو‌بحث فنی و کیفیت قطعا بیمر دست برترو‌داره

  15. ZXEN

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    مدل 330i تا مدل 340i Xdrive قابل سفارشه که تا قیمت 54 هزار دلار هست . دو دیفرانسیل هست و با موتور 382 اسبی در دور 5800 -6500 این قدرت رو ارائه میده .. همچنین گشتاور 369 نیوتنی که در دور موتور 1800-5000 در اختیار راننده قرار میده که قابل تامله و به نظرم خوبه . موتور 3000 سی سی داره که چنین گشتاور و اسب بخاری به نظرم خوبه با اینکه میتونست بیشتر باشه برای 340iXdrive … آخرین و گرونترین مدل شتاب 0-96 کیلوتردر عرض 4.4 ثانیه پر میکنه و به نظرم باز هم خوبه . در مدل پایه که عکس هاش بالاست کیفیت کابین بسیار بهتر جولیا هست و حس ارگونومی خاصی داره . حداکثر سرعت 340iXdrive حدود 155 مایل (249Km/h) هست که به 130 مایل محدود شده (209Km/h) … گیربکس 340iXdrive هم در دونوع هست که 8Speed Sport Automatic و
    Manual Shift Mode هست . همچنین ضریب تراکم موتور 340iXdrive حدود 10.2 هست
    منبع : https://www.bmwusa.com/vehicles/3-series/sedan/pricing-features.html#!/330i
    .
    البته در بالا ذکر شده که جولیا صندوق تنگ داره که در مشخصات فنی دو خودرو هر دو ازلحاظ صندوق حجم یکسانی دارند .. بنده در آخر متوجه این قضیه نشدم که چرا نوشته صندوق تنگ ..
    .
    آلفارومئو جولیا اولین چیزی که توجه بنده رو بهش جلب میکنه طراحی هنری هست که کمتر ماشینی تا به امروز دیده شده که از چنین قانون طراحی سود میبره . طراحی بیرونی ساده و هنری هست که به نظرم زیبا هم طراحی شده . چیزی که در مدل جولیا استاندارد و مدل Ti توجه بنده رو جلب میکنه موتور 2000سی سی تمام آلومینیمی هست که باعث میشه وزن موتور کمتر بشه و در فرمان پذیری پیچ ها عملکرد خوبی داشته باشه و اینکه مرکز ثقل پایینی رو به زمین داشته باشه . مدل Ti حدود 280 اسب بخار قدرت داره و در دور موتور 5200 ارائه میده .حداکثر دور موتور جولیا 6200 دور بر دقیقه هستش که بعدش کات آف میکنه . و در آخر گرونترین و آخرین مدل جولیا که کوادروفوگولیو هست اعجوبه ای بی نظیری هست که موتور 6 سیلندر خورجینی با قدرت 505 اسب بخار هست که تک دیفرانسیل و تمام چرخ داره . موتور تنفس مصنوعی هست و گیربکس 8سرعته اتوماتیک . البته دیگه این مدل قابل مقایسه با 340iXdrive نیست و با سدان های پرفورمنس مقایسه میشه . جولیا عرض و طول بدنه کمتری نسبت به 330 و 340 داره در نتیجه میشه گفت فرمان پذیری بهتری داره و همچنین جای پارک بهتری میشه براش مدنظر قرار گرفت .
    منبع : https://www.alfaromeousa.com/cars/giulia#specs
    ///
    در آخر سلیقه بنده به جولیا نزدیکتره با اینکه کیفیت کابین مثال زدنی نداره به خاطر حداکثر سرعت بیشتر و قیمت کمتر انتخابم جولیا استاندارد هست.
    سپاس

  16. Hamid...Audi

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (674 ديدگاه)

    واقعا نمیتونم از جولیا بگذرم، از همه لحاظ حرف نداره.
    با احترام به ب‌ام‌و سری۳ رای من جولیا

  17. فقط سری ۳

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (125 ديدگاه)

    خدای این سگمنت بیمر سری ۳ هستش همه برند ها میخوان کاری کنن به سری ۳ برسن که الان اختلاف واقعا کم شده

  18. بهنام

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (247 ديدگاه)

    آلفا انتخاب بنده هست، فقط بخاطر موتور شاهکارش و اون نشان لعنتی آلفا.

  19. Farzad

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (205 ديدگاه)

    bmw سری ۳

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن