دوئل نهایی، ب‌ام‌و سری 3 یا آلفارومئو جولیا؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دهم، سدان‌های کامپکت لوکس

 

ب‌ام‌و سری 3

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2018

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کاربایر: 4.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 129,053 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 106,991 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 59,449 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 44,578 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد

حفاظت از کودکان: 84 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 78 درصد

سیستم‌های ایمنی: 86 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تکنولوژی‌های شاسی پیشرو در کلاس خود، هندلینگ فوق‌العاده در کنار سواری راحت، کابین جادار

نقاط منفی: فرمان فاقد احساس، مزاحمت سیستم حفظ حرکت میان خطوط

 

آلفارومئو جولیا

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: جورجیو فیات-کرایسلر

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 24,679 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 17,075 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 8,904 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 11,519 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 98 درصد

حفاظت از کودکان: 81 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 69 درصد

سیستم‌های ایمنی: 60 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: استایل فوق‌العاده جذاب، فرمان‌پذیری سریع، رانندگی عالی

نقاط منفی: قطعات پلاستیکی داخلی می‌توانست بهتر باشد، فضای کابین و صندوق تنگ

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و 330i

آلفارومئو جولیا

پیشرانه 2 لیتری I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 255 اسب بخار 280 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر 415 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.3 ثانیه 5.5 ثانیه
مسافت 400 متر 13.9 ثانیه 14.1 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 240 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.7 لیتر ترکیبی 9.0 لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار 480 لیتر 480 لیتر
ظرفیت باک 59 لیتر 58 لیتر
وزن 1625 کیلوگرم 1660 کیلوگرم
طول 4.71 متر 4.64 متر
فاصلهٔ محوری 2.85 متر 2.82 متر
تولید آلاینده‌ها 139 گرم/کیلومتر 178 گرم/کیلومتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 30,986 پوند 31,580 پوند
قیمت موردبررسی 36,840 پوند 37,767 پوند
قیمت پایه آمریکا 41,425 دلار 39,590 دلار
قیمت موردبررسی 41,425 دلار 39,590 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

  1. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    نظر شخصی
    الفا زیبا تره و خاص تر
    کیفیت الفا رو هم خودم از نزدیک حس کردم ( البته در مدل دیگش )
    و دوس دارم اگه اگه قرار بود مدل گرون تر رو انتخاب کنم
    الفا با موتور فراری رو انتخاب میکردم
    ولی در خوب بودن بی ام و در این سگمنت هیچ شکی نیست

    پاسخ
  2. AMIR / ARMI
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال چی باعث شده
    سری سه در سال 2018 نسبت به سال 2017
    کاهش فروش 22 هزار دستگاهی در اروپا
    و 15 هزار دستگاهی در امریکا داشته باشه
    تا الان متوجه نشده بودم

    پاسخ
      1. AMIR / ARMI
        سوابق: (348 دیدگاه) ,

        اخه تا ماه مارس 2019 قرار نبود نسل جدیدش بیاد
        به بازار
        بعد ملت 14 ماه منتظر بودن نسل جدید بیاد به بازار
        اونو بخرن
        واقعا که خیلی صبر دارن

        پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1133 دیدگاه) ,

      دلیل واضحش بجز در پیش بودن نسل جدیدش، تب و تاب شاسی بلند سواری در دنیا هست
      .
      تمام دوئلهای خودروهای غیر شاسی بلند رو ببینید، همگی کاهش فروش دارن در سال ۲۰۱۸
      .
      میترسم از روزی که واسه خودروسازها فقط تولید شاسی بلندها و شاسی بلند نما ها توجیه اقتصادی داشته باشه
      .
      همین الانم سرمایه گذاری روی تغییرات اساسی نسلهای جدید، تنها روی خودروهای شاسی بلند توجیه داره

      پاسخ
  3. Amir
    سوابق: (641 دیدگاه) ,

    اگر نسل قدیم سری ۳ بود اینجا آلفا رو انتخاب میکردم اما این نسل جدید به قدری بی نقص و فوق العادست که آدم نمیتونه ازش بگیره
    انتخاب من سلطان باواریا❤

    پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (188 دیدگاه) ,

        اگه تصحیح نمیکردی متوجه غلط املاییت نمیشدم😂

        پاسخ
  4. احمدرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من بی شک آلفا رو انتخاب می کنم
    این رو کسی میفهمه که بفهمه آلفا چیه باس حسش کنه این یه عشق درونیه
    در ضمن کابین بی ام و حس لوکس بودن رو نداره
    عشق است آلفا

    پاسخ
    1. حسین وی
      سوابق: (365 دیدگاه) ,

      جک سال 😐
      با اختلاف قشنگ ترین و اسپرت ترین فرمون برای بی ام وس
      خیلی زیباست

      پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2744 دیدگاه) ,

          بله دوست عزیزم میدونم محترم صحیحه، اشتباه تایپی برای هر کسی پیش میاد، مخصوصا اگر اینقدر تابلو باشه، لطفا رو حساب بی سوادی نذارین. ممنون⁦❤️⁩

    2. ADAK
      سوابق: (590 دیدگاه) ,

      احمِدرضا جان
      الان شما میفهمی و حسش میکنی ؟!؟!؟

      پاسخ
  5. M
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    از نظر زیبایی واقعا آلفا برتره و البته اکثرا آلفا محصولات زیبایی طراحی میکنه ،و خیلی روی لذت رانندگی تمرکز داره که کمی از راحتی کم کرده یکی از ایرادهایی که همه بش گرفتن ستون b هستش که زیادی جلو هست و سوار و پیاده شدن ازش رو واقعا سخت کرده کابینش هم خیلی تنگ نیس ولی واقعا سری سه جادارتر و باز تره کابینش ، کابین الفا رو از نزدیک توی امارات دیدم واقعا زیبا هستش البته مدل ۶ سیلندش بود که خیلی از فیبرکربن توش استفاده شده بود در مورد کیفیت مدل پایه نمیدونم ولی مطمئنا سری سه کیفیت بالاتری داره ، ولی خب انتخابم سری سه هستش ؛ ماشین اسپرت با بهترین هندلینگ و سواری راحت ، جادار و فوق‌العاده باکیفیت ، ولی بازم آلفا زیباتره و استایلیش تره 😎

    پاسخ
  6. نوید جهرمی
    سوابق: (2535 دیدگاه) ,

    آلفا خیلی خوبه اما این سری 3 به غایت دلبره. من که هر چقدرم ضعیف تر باشه باز سری 3 رو انتخاب میکنم. بعد از e46 این سری حرف نداره.

    پاسخ
  7. sina7
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    انتخاب سختیه
    ولی اگه پول بیشتری در دسترس باشه جولیا کوادریفولیو یکی از بهترین انتخاباس

    پاسخ
  8. MAHDI
    سوابق: (2522 دیدگاه) ,

    انتخاب من سری۳ زنگ محک ومعیاراین کلاس.البته من اگه بخوام کنم مدل لوکسش رو انتخاب میکنم که سپرخیلی جذاب تری داره

    پاسخ
  9. iman
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    سری 3 BMW به نظر من کاملترین پکیج رو تو این کلاس ارائه میده و من به بیمر رای میدم، ولی انصافا آلفا هم واقعا ماشین دوستداشتنیه

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (920 دیدگاه) ,

    خیلی دوس داشتم جولیا رو انتخاب کنم چون نسبت به قدیمی بودنش واقعا کابینش و‌ظاهرش زیباس و‌اگه بهتر از بیمر نباشه حتما درحد بیمر هست
    اما تو‌بحث فنی و کیفیت قطعا بیمر دست برترو‌داره

    پاسخ
  11. ZXEN
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    مدل 330i تا مدل 340i Xdrive قابل سفارشه که تا قیمت 54 هزار دلار هست . دو دیفرانسیل هست و با موتور 382 اسبی در دور 5800 -6500 این قدرت رو ارائه میده .. همچنین گشتاور 369 نیوتنی که در دور موتور 1800-5000 در اختیار راننده قرار میده که قابل تامله و به نظرم خوبه . موتور 3000 سی سی داره که چنین گشتاور و اسب بخاری به نظرم خوبه با اینکه میتونست بیشتر باشه برای 340iXdrive … آخرین و گرونترین مدل شتاب 0-96 کیلوتردر عرض 4.4 ثانیه پر میکنه و به نظرم باز هم خوبه . در مدل پایه که عکس هاش بالاست کیفیت کابین بسیار بهتر جولیا هست و حس ارگونومی خاصی داره . حداکثر سرعت 340iXdrive حدود 155 مایل (249Km/h) هست که به 130 مایل محدود شده (209Km/h) … گیربکس 340iXdrive هم در دونوع هست که 8Speed Sport Automatic و
    Manual Shift Mode هست . همچنین ضریب تراکم موتور 340iXdrive حدود 10.2 هست
    منبع : https://www.bmwusa.com/vehicles/3-series/sedan/pricing-features.html#!/330i
    .
    البته در بالا ذکر شده که جولیا صندوق تنگ داره که در مشخصات فنی دو خودرو هر دو ازلحاظ صندوق حجم یکسانی دارند .. بنده در آخر متوجه این قضیه نشدم که چرا نوشته صندوق تنگ ..
    .
    آلفارومئو جولیا اولین چیزی که توجه بنده رو بهش جلب میکنه طراحی هنری هست که کمتر ماشینی تا به امروز دیده شده که از چنین قانون طراحی سود میبره . طراحی بیرونی ساده و هنری هست که به نظرم زیبا هم طراحی شده . چیزی که در مدل جولیا استاندارد و مدل Ti توجه بنده رو جلب میکنه موتور 2000سی سی تمام آلومینیمی هست که باعث میشه وزن موتور کمتر بشه و در فرمان پذیری پیچ ها عملکرد خوبی داشته باشه و اینکه مرکز ثقل پایینی رو به زمین داشته باشه . مدل Ti حدود 280 اسب بخار قدرت داره و در دور موتور 5200 ارائه میده .حداکثر دور موتور جولیا 6200 دور بر دقیقه هستش که بعدش کات آف میکنه . و در آخر گرونترین و آخرین مدل جولیا که کوادروفوگولیو هست اعجوبه ای بی نظیری هست که موتور 6 سیلندر خورجینی با قدرت 505 اسب بخار هست که تک دیفرانسیل و تمام چرخ داره . موتور تنفس مصنوعی هست و گیربکس 8سرعته اتوماتیک . البته دیگه این مدل قابل مقایسه با 340iXdrive نیست و با سدان های پرفورمنس مقایسه میشه . جولیا عرض و طول بدنه کمتری نسبت به 330 و 340 داره در نتیجه میشه گفت فرمان پذیری بهتری داره و همچنین جای پارک بهتری میشه براش مدنظر قرار گرفت .
    منبع : https://www.alfaromeousa.com/cars/giulia#specs
    ///
    در آخر سلیقه بنده به جولیا نزدیکتره با اینکه کیفیت کابین مثال زدنی نداره به خاطر حداکثر سرعت بیشتر و قیمت کمتر انتخابم جولیا استاندارد هست.
    سپاس

    پاسخ
  12. Hamid...Audi
    سوابق: (613 دیدگاه) ,

    واقعا نمیتونم از جولیا بگذرم، از همه لحاظ حرف نداره.
    با احترام به ب‌ام‌و سری۳ رای من جولیا

    پاسخ
  13. فقط سری ۳
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    خدای این سگمنت بیمر سری ۳ هستش همه برند ها میخوان کاری کنن به سری ۳ برسن که الان اختلاف واقعا کم شده

    پاسخ
  14. بهنام
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    آلفا انتخاب بنده هست، فقط بخاطر موتور شاهکارش و اون نشان لعنتی آلفا.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.