غوغای ب‌ام‌و در فرانکفورت با معرفی کانسپت 4!
غوغای ب‌ام‌و در فرانکفورت با معرفی کانسپت 4!

غوغای ب‌ام‌و در فرانکفورت با معرفی کانسپت 4!

ب‌ام‌و با معرفی کانسپت 4 جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 به استقبال نسل جدید خودروهای M3 و M4 می‌رود. این خودرو نشان می‌دهد که طراحی نسل جدید سری 4 تفاوت‌های زیادی با نسل پیشین خواهد داشت. در بخش جلو شاهد فرمانروایی جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بسیار بزرگی هستیم که به راحتی می‌تواند دو کودک را بخورد! با دیدن چنین طراحی‌هایی به یاد کریس بنگل می‌افتیم که با طراحی‌های جنجالی خود در سال‌های قبل چه سر و صدایی بر پا کرده بود!


بیانیه‌ی خبری این برند آلمانی با بحث درباره‌ی همین جلوپنجره آغاز می‌شود. ب‌ام‌و می‌گوید جلوپنجره‌ی عمودی این خودرو هماهنگی بسیار خوبی با ابعاد نمای جلو داشته و البته نیم‌نگاهی هم به مدل‌های کلاسیکی همچون 328 و 3.0 CSi دارد.


مدیر طراحی ب‌ام‌و نیز می‌گوید:

جلوپنجره‌ی کلیوی شکل همیشه جزو ویژگی‌های کلیدی محصولات ب‌ام‌و بوده است. ب‌ام‌و کانسپت 4 نشان‌دهنده‌ی اعتمادبه‌نفس و شخصیت کلاسیک این ویژگی نمادین است. درعین‌حال کانسپت 4 پیش‌نمایشی از خانواده‌ی سری 4 جدید است.


اما از این جلوپنجره‌ی بزرگ که بگذریم به چراغ‌های نازک و گیرای لیزری و همچنین ورودی‌های هوای بزرگ می‌رسیم. کانسپت 4 همچنین از پروفایل جانبی جذابی سود می‌برد که نکته‌ی مهم آن آینه‌های نازک و متمایز می‌باشد. بخشی از این آینه‌ها دارای تریم آلومینیومی می‌باشند. رینگ‌های 21 اینچی با طرح 5 پره نیز جزو دیگر ویژگی‌های پروفایل جانبی محسوب می‌شوند.


اما نمای عقب هم ویژگی‌های خاص خودش را دارد. در این بخش چراغ‌های LED شناور، سپر گوشه‌دار با دیفیوزر مشکی براقی و خروجی‌های اگزوز چهارضلعی و کرومی به چشم می‌خورند.


ب‌ام‌و هیچ‌کدام از ویژگی‌های فنی کانسپت 4 را اعلام نکرده اما این موضوع خیلی مهم نیست چراکه این کانسپت به دنبال ارائه‌ی پیش‌نمایشی از طراحی ظاهری سری 4 جدید می‌باشد. ما قبلاً تائید کرده‌ایم که M3 و M4 از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی بکار رفته در X3 M و X4 M با قدرت 473 اسب بخار استفاده خواهند کرد. این پیشرانه در نسخه‌های کامپتیشن قدرت 503 اسبی دارد.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. Ford taurus
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    الان چند سالیه بی ام وه از نمای پشت هر بار بهتره از بار قبل شده از نمای عقب واقعا تمام مدل هاش پیشرفت عالی داشتن
    ولی از نمای جلو معلوم نیست میخواد چیکار کنه این جلو پنجره داره کم کم داستان میشه 😐🤓

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1422 دیدگاه) ,

      شخصا با جلو پنجره بزرگ مشکلی ندارم، به شرطی که با بقیه قسمتهای طراحی خودرو درگیر شده باشه
      .
      امروزه محصولات تقریبا تمام خودروسازان دنیا هم جلو پنجره ای بزرگتر از ۱۰-۲۰ سال پیش دارن
      .
      اما این یکی واقعا توی طراحی حل نشده
      حتی بیمر سری ۷ هم جلو پنجره ای بهتر از این داره
      بزرگ، بی تناسب در حدی که کل نمای جلو رو تحت تاثیر قرار داده
      حس کلیش هم حس اینو داره که بیمر رادیاتور جلوی ماشین رو از جا کنده آورده جلوی سپر نصب کرده
      .
      کاش حداقل کمی کروم مبیشتر در پره های جلو پنجره داشت، گرافیک داخلی ظریفتری داشت…
      ضمن اینکه بیمر گفته بود جلو پنجره بزرگ رو قراره بخاطر تمایز مدلهای لوکس سری ۷ بگذاره و روی مدلهای پایینتر قرار نمیگیره

      پاسخ
      1. Mehdi TuRbO
        سوابق: (710 دیدگاه) ,

        محمد جان من فکر نمیکنم هیچ وقت بی ام و همچین جلو پنجره ای رو این حجم بدنه بزنه اون x7 ام به خاطره این بود که خیلی حجم بدنه بزرگ تر از همه ی مدلا بود ولی رو سری ۴ فکر نکنم همچین کاری بکنه این کانسپت شاید بزرکتر از نسل قبلش بشه و کشیدگیش کمتر باشه تو کانسپت بیشتر اغراق میشه.

        پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (839 دیدگاه) ,

      میدونید دوستدار آمریکایی هستم ولی نکته اینه که طرفدارهای دو آتیشه بیمر متوجه نابودی اصل زیبایی و سنت بیمر نشدن و همه تو جلو چنبره گیر کردن.از بغل که دیدم خم هافمیستر رو نابود کردن خیلی حالم گرفته شد.دستتون رو رویه جلو چنپره بگیرید و کوچیکش کنید خیلی قشنگ شده جلوش.

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (249 دیدگاه) ,

        شکست هافمستر از سری سه رسما تموم شد و به یه زاویه تبدیل شده که اتفاقا تو جاهای مختلف کابین مثل دستگیره های در تا کناره های کیلومتر ورودی های تهویه و… و جای‌جای بدنه مثل لبه های چراغ ها و… دیده میشه الانم میشه گفت رشد کرده
        طرفدارای بیمر هم همیشه به خاطر سنت خالص این شرکت در مقابل نو آوری ها گارد داشتن چنانچه به عنوان مثال برجستگی صندوق سری هفت با طراحی کریس بنگل توسط همه نقد شد و ادامه داده نشد ولی از کمری تا بنز اس کلاس ازش استفاده کردن تغییرات امروز هم خط مشی آینده رو نشون میده و آنقدر اغراق شده نیست

        پاسخ
  2. MjM
    سوابق: (521 دیدگاه) ,

    فکر کنم هرچی ک مردم و کارشناسا بیشتر از جلوپنجره بزرگ انتقاد کنن بی ام و بیشتر بزرگش میکنه!
    نازکشدن چراغهای جلو خوبه اگه کم کم اون دوتا دایره ک الان شدن دوضلعی! تبدیل به خط صاف نشه
    ولی چراغهای عقب باریک و کشیده رو دوس ندارم ب شخصه خصوصا تو ایکس 6 خیلی بد شده
    ایشالا ک خیره!

    پاسخ
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2901 دیدگاه) ,

    لجباز، مغرور، خودخواه، کلماتی که با دیدن این خودرو به ذهنم رسید⁦😑 این همه خریداران، طرفداران، کارشناسان و . . . از جلو پنجره محصولات جدید ب‌ام‌و انتقاد کردن، به جای این‌که ذره‌ای با دلشون راه بیاد، ابعاد رو به طور فجیعی بیشتر کرد!!!!😐 امیدوارم صرفا یه کانسپت باقی‌ بمونه.

    پاسخ
  4. بهنام
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    تناسبات و خطوط طراحی این کانسپت بیشتر از اینکه یه ب ام و رو تداعی کنه شبیه خطوط طراحی ژاپنی شده. از نمای بغل و عقب کاملا شبیه کانسپت تایپ اس اکورا هست. از جلو پنجره هم چیزی نگم بهتره. معلوم نیس چی تو کله ی طراحان ب ام و میگذره.

    پاسخ
    1. Bilbo
      سوابق: (397 دیدگاه) ,

      دقت کنید تایپ اس آکورا هنوز دو ماه از معرفیش نمی‌گذره، یعنی تصور میکنید یه همچین کانسپتی که قراره پیش نمایش نسخه تولیدی باشه تو همین دو ماه طراحی شده؟

      این در ادامه همون طراحی های عقب جدید این موج نوی طراحی های ب‌ام‌و هست.

      پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    نمای جلو پنجره اش فقط یک اسم میشع روش گذاشت
    خرگوش موذی

    پاسخ
  6. The best or nothing
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    نمیخام ب ام و رو تخریب کنم چون من با اینکه فن بنزم ولی اعتقادم بر اینه که تا هرچی رقابت تنگاتنگ تر باشه پیشرفت و شکوفایی هم بیشتر و بیشتر میشه.ولی اعتقادم بر اینه که این حلوپنجره بدجوری دست و پای ب ام و رو بسته!الان خود بنز چندین نوع جلوپنجره داره و باعث تنوع میشه..همشم مختص خود بنزه.ولی بیمر مونده با این جلو پنجره چیکار کنه , هی بزرگ کوچیکش میکنه .. من موندم تت چندین سال بعد چجوری میخاد با این قضیه کنار بیاد

    پاسخ
    1. Bilbo
      سوابق: (397 دیدگاه) ,

      دست و پاشو بسته؟ مطمئنید؟
      از دهه ۳۰ میلادی ب‌ام‌و داره با همین فرم جلو پنجره خودرو طراحی می‌کنه تا همین الآن، هیچوقت هم غبار خسته کنندگی رو تو هیچکدوم از طراحی هاش ندیدیم، این بزرگ شدن جلو پنجره هم به نوعی خارج شدن ب‌ام‌و از اون لایه محافظه کاری طراحیش بوده، چیزی که از بعد از دوران بنگل مدتها پاشنه آشیل ب‌ام‌و شده بود. هنوز وقتی واکنش های اولیه بعد از طراحی دو نسل قبل سری ۵ رو می‌خونم، باورم نمیشه که اون طراحی بی نظیر چطور اونقدر منتقد داشت؟ اما نکته اینجا بود که کریس بنگل همه قواعد رو بهم می‌زد و همین باعث فشار بهش و رفتنش از مدیریت طراحی ب‌ام‌و شد. ب‌ام‌و این روزها بنظرم فهمیده تو دنیای امروز طراحی خودروها دیگه فلسفه طراحی ماتروشکا (عروسکهای روسی) جوابگو نیست و داره بین کمپانی های بزرگ خودرو سازی تا حدی پیشتاز میشه که این قضیه از بین بره و هر کلاس خودروییش شخصیت و زبان خاص خودش رو داشته باشه.
      این طراحی های به ظاهر عجیب ولی به عقیده من کاملا هدفمند، در همه طراحی های بعدی ب‌ام‌و (به ویژه کلاس های پرفروش و مخاطب پسند) ادامه پیدا می‌کنه. این قماری هست که کمپانی برای رفتن به فاز بعدی برندینگ نیاز داره.

      پاسخ
  7. MAHDI
    سوابق: (3306 دیدگاه) ,

    این ماشین بیشتر یک جی تی هستش تا یه سری 4 اسپرت.تمام قسمت های این ماشین واقعا زیباست جز جلوپنجره اش که به سبک ویژن طراحی شده. البته فقط از روبرو نافرم دیگه میشه چون از زاویه های دیگه واقعا زیباست. هرچند قرار نیست سری4 جلوپنجره اش اینطور باشه اما اگه بجز جلوپنجره اش همه چیزش شبیه این کانسپت باشه عالی میشه.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      دقیقا سری ۴ جلوپنجره اش همینه دوست من خیلی هم گیراست و باعث تمایز خودروهای بی ام و

      پاسخ
  8. Behrouz. anzali
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    فکر نکنم تو نسخه تولیدی از این جلو پنجره استفاده بکنه ! شایدم همین رو کوچکترش کنن در هر حال خیلی زیباست از بیمر زیاد نمیشه ایراد گرفت کارشون رو خوب بلدن.

    پاسخ
  9. m4
    سوابق: (284 دیدگاه) ,

    با تمام احترام به بی ام و
    توی بلاتکلیفی قرار گرفته
    سری 4 قبل عشق این اصلا نمیگیره
    چرااا 🙁

    پاسخ
  10. مک وال
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    نمای پشت و کنار واقعا جذاب و گیراست.
    نمای جلو پرابهت است ولی همانطور که اکثر دوستان گفتند جلوپنجره تناسبی ندارد و تو ذوق میزنه.
    نیاز نیست بی ام و از جلوپنجره اش دست بکشه، فقط باید تناسب رعایت بشه. برای این مدل بهتر بود بالای جلوپنجره در امتداد خطوط بالای چراغهای جلو باشد و شکستگی خطوط جلوپنجره کمتر شود.
    نظر شما چیست؟

    پاسخ
  11. Mad.z.Max
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    بخدا من عاشق ب ام و عم، تا چندسال پیش میگفتم حتی فرغون با لوگوی ب ام و بیاد دوسش میدارم، ولی این طراحی جدید و مخصوصا این جلو پنجره تخیلی واقعا تو ذوق میزنه. خیلی ناجوره، خییییلی نافرمه! کلیوی! 😐 به قول رفقا طراحی کلی هم که آسیایی شده. تروخدا عکس ۵ رو نگا کنین، انگار جنسیس کوپه های پارک شده تو اندرزگوعه! هرچی رولزرویس و مینی (به عنوان زیرمجموعه های ب ام و) دارن راه رو درست میرن، بجاش ب ام و معلوم نیس داره کجا میره

    پاسخ
  12. سینا
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    نهههههههه !!!!همش تقصیر نادر فقیه زادست ایرانبا همه چیزو خراب میکنن اصل این چلوپنجره هارو نادر فقیه زاده اولین بار تو کانسپت ا نکست طراحی کرد

    پاسخ
  13. بهنام
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    نادر فقیه زاده سری شش رو هم طراحی کرده که بنده با قاطعیت میگم زیباترین ب ام و در قرن حاضر همین سری شش کنونیه.

    پاسخ
  14. علی آقا
    سوابق: (274 دیدگاه) ,

    ای کاش ربای توصیف جلورادیاتور ب ام و از لفظ کلیوی استفاده نمیشد.
    شما به یه آدم عاقل بالغ جلو رادیاتور ب ام و رو نشون بدید و بگید شبیه چیه، هر جوابی بهتون میده بجز کلیه!!!
    یه جوری همه جا رسم شده میگن کلیوی شکل انگار کلیه همه آدما بیرون بدنشون هست و شکلش دقیقا شبیه جلورادیاتور ب ام و هست!!!
    خواییش هم شکل و شمایل یکی از اندام های درونی انسان یا حیوان بنام کلیه هیچ شباهتی به جلو رادیاتور ب ام و نداره.
    کار یا حرف یا رسم اشتباه رو هر وقت جلوش را بگیری منفعته. پس لطفا نگید کلیوی شکل!!!

    پاسخ
  15. net
    سوابق: (988 دیدگاه) ,

    جلوپنجره بزرگ مثل جلوپنجره بزرگx7 و سری۷ فیس لیفت خیلی زشته

    پاسخ
  16. Mohammadreza
    سوابق: (625 دیدگاه) ,

    اتفاقا من جلو پنجرشو خیلی دوست دارم و حتی بنظرم زیباتر از سری 7 هست. یه حس حس قدرت و خشن بودن رو القا میکنه

    پاسخ
  17. net
    سوابق: (988 دیدگاه) ,

    انتهای صندوق عقب که مثل بال برامدگی تیز داره جالب نیست و اگر مسطح بود زیباتر میشد .جلوپنجره بزرگ خیلیییییی زشته

    پاسخ
  18. سامان
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    هر چی سری ۴ فعلی زیبا و بی نقص طراحی شده و بهترین فیس جلو رو در بین تمام محصولات ب ام و داره، این مدل کانسپت تمام باور های ب ام و دوستان رو مخدوش کرد. کلیت ماشین بسیار زیباست فقط این جلو پنجره تو کت آدم نمیره.

    پاسخ
  19. s\i\,v
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    عالی عالی عالی هر چی بگم کم گفتم . چراغهای جلو از عقب خیلی خوشکل تره

    پاسخ
  20. لکسی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    لکسوس و بوگاتی با جلو پنجره های بزرگ حس قدرت و عظمت رو به بیننده القا میکنن . بی ام و هم دوست داره هر کی هم دوست نداره همون پرایدش رو سوار شه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.