ب ام و

ب‌ام‌و M2 CSL توربومیستر ادیشن، قدرتی زیاد برای خودرویی محبوب!

طی این سال‌ها نسخه‌های تیون شده زیادی از ب‌ام‌و M2 را دیده‌ایم اما هیچ‌یک به اندازه این مدل ۲۰۱۸ کامپتیشن دیوانه کننده نبوده‌اند. این خودرو که به‌صورت غیررسمی M2 CSL توربومیستر ادیشن نام گرفته به‌صورت گسترده‌ای تغییر یافته است.

کار حفاظت از بدنه با رنگ نارنجی و مشکی به توپاز سپرده شده است. در بدنه این خودرو نوشته‌ها و علائم ویژه و سقف کربنی دیده می‌شوند. سیستم اگزوز پرفورمنس با ۴ خروجی، دیفیوزر جدید، رینگ‌های ۱۹ اینچی BBS و رکاب‌های جانبی مشکی مات نیز جزو دیگر تغییرات M2 CSL توربومیستر ادیشن هستند.

بخش طراحی ب‌ام‌و به مالک این خودرو اجازه داده تا از کانسپت ۲۰۰۲ هامیج الهام گرفته و برخی ویژگی‌های آن را بکار گیرد.

یک کیت کامل سیستم تعلیق از شرکت AST نیز نصب شده و دیسک‌های ترمز جلو نیز جای خود را به نمونه‌های ساخت ناشین داده‌اند. شایان ذکر است این ترمزها کوچک‌تر بوده و باعث کاهش ۱۶ کیلوگرمی وزن خودرو شده‌اند. در کل وزن M2 موردبحث بیش از ۱۱۰ کیلومتر کاهش یافته است. لوله‌های ترمز و لنت‌ها نیز تعویض شده‌اند. ترمزهای اکسل عقب تغییری نداشته‌اند هرچند تمامی کالیپرها به رنگ نارنجی درآمده‌اند.

این خودرو علاوه بر اگزوز تیتانیومی افترمارکتی به ورودی هوای جدید و برخی بهبودهای دیگر مجهز بوده و نتیجه این شده که پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ب‌ام‌و قدرت ۵۲۰ اسبی و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. به این ترتیب خروجی و گشتاور این خودرو نسبت به مدل استاندارد ۱۱۰ اسب بخار و ۱۱۰ نیوتون متر افزایش یافته است. نتیجه این بهبود کاهش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به حدود ۴ ثانیه است. حداکثر سرعت نیز در صورت استفاده از پکیج راننده M به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

با ورود به داخل کابین شاهد چراغ‌های سفارشی، فرمان پوشیده از چرم و آلکانترا، پدال شیفترهای سفارشی، تریم فیبر کربن، پوشش M پرفورمنس پدال‌ها و… خواهید بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. AMG///

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    نماد باواریا
    واقعا قشنگ شده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. net

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    چرا جدیدابرای لایکردن رمز میخواد .رمز نداریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. سردبیر

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (617 ديدگاه)

      درود. برای پیشگیری از لایک یا دیسلایک جعلی نیاز به ثبت نام و عضویت در سایت هست.
      ممنون از همراهی همه دوستان

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. VIPER

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2043 ديدگاه)

        درود آقای سر دبیر
        کسانی که تو سایت عضو نیستن
        نمیتونن لایک و دیس لایک بزنن درسته؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
        1. سردبیر

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (617 ديدگاه)

          سلام. بله درسته

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        2. VIPER

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2043 ديدگاه)

          امیدوارم این روش تو دوئل ها
          هم بتونه جلوی تغلب بعضی از دوستان رو بگیره

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
  3. MAHDI

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5024 ديدگاه)

    جذاب دوست داشتنی اما M2 CS رو عشقه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  4. •MOHAMAD•

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خیلی جذابه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا