رونمایی رسمی از کِشندهٔ تسلا با شتاب پنج ثانیه!

پس از انتشار تیزرهای فراوان و انتظاری طولانی، تسلا سرانجام رسماً کِشندهٔ تمام الکتریکی خود را رونمایی کرد. این کامیون دیشب هم‌زمان با نسل جدید مدل رودستر توسط ایلان ماسک در لس‌آنجلس رونمایی شد. وی این کِشنده را آیندهٔ حمل‌ونقل جاده‌ای می‌داند. کشندهٔ تسلا مشخصات خارق‌العاده‌ای دارد که مهم‌ترین آن‌ها بُرد 800 کیلومتری آن است. طبق اعلام رسمی تسلا، این کشنده در شرایط بزرگراهی و با بار کامل که معادل 36 تن است، با یک‌بار شارژ باطری‌ها می‌تواند چنین مسافتی را طی کند که حتی از بُرد بسیاری از کشنده‌های دیزلی با باک سوخت پُر هم بیشتر است.

کشندهٔ تسلا در هنگامی‌که با حداکثر ظرفیت خود بارگیری شده باشد که معادل 36 تن است، می‌تواند ظرف 20 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که از تمامی کشنده‌های دیزلی بازار سریع‌تر است؛ اما شگفت‌انگیزتر از این عدد این است که کشندهٔ تسلا در حالت بدون تریلر ظرف تنها 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای مثال از سدان آلفارومئو جولیا سریع‌تر است! اما مهم‌تر از همهٔ این اعداد این است که کشندهٔ تسلا می‌تواند از شیب‌هایی تا 5 درجه با سرعت ثابت 100 کیلومتر در ساعت بالا برود.

این کشنده به چهار موتور الکتریکی مستقل مجهز است که در هریک از چرخ‌های دو محور عقب نصب شده‌اند و بنابراین کشنده‌ای 6×4 محسوب می‌شود. تسلا همچنین به آئرودینامیک کشندهٔ خود نیز بسیار توجه داشته است و به‌عنوان‌مثال در آن فلپ‌هایی جانبی را تعبیه کرده که فاصلهٔ بین کشنده و تریلر را می‌بندد. به لطف تمامی تدابیر آئرودینامیکی، به گفتهٔ تسلا ضریب آئرودینامیک این کشنده از بوگاتی شیرون هم کمتر شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این کشنده این است که به گفتهٔ تسلا قیچی کردن با آن غیرممکن است زیرا چرخ‌های عقب آن به‌طور مستقل عمل کرده و گشتاور آن‌ها به‌طور پویا تنظیم می‌شود تا قیچی کردن هیچ‌گاه رخ ندهد.

همچنین این کشنده به‌صورت استاندارد به سیستم رانندگی خودکار پیشرفتهٔ تسلا هم مجهز شده است که شامل سیستم‌هایی چون حفظ حرکت میان خطوط و ترمز خودکار می‌شود. البته مهم‌ترین مسئله در مورد این کشنده زمان شارژ باطری‌های آن است که گفته شده با استفاده از مگاشارژرهای سرعت‌بالای تسلا می‌توان باطری‌ها را برای پیمودن مسافتی معادل 650 کیلومتر ظرف تنها 30 دقیقه شارژ کرد؛ بنابراین با وجود چنین مگاشارژرهای سرعت‌بالایی که در محل توقف کامیون‌ها و دیگر مکان‌ها نصب خواهند شد، چشم‌انداز کشنده‌های تمام الکتریکی دوربُرد بسیار نزدیک خواهد بود.

کشندهٔ تسلا از کابین منحصربه‌فردی هم بهره‌مند است که در آن مکان راننده در مرکز طراحی شده و در طرفین غربیلک فرمان نیز دو نمایشگر لمسی بزرگ تعبیه شده است. در قسمت‌های مختلف کامیون هم دوربین‌هایی نصب شده که هم به‌عنوان آینه‌های جانبی عمل می‌کنند و هم نقاط کور را پوشش می‌دهند. همچنین باوجوداینکه این کشنده اولین تجربهٔ تسلا در این بخش محسوب می‌شود اما بسیار قابل‌اعتماد است تا جایی که گفته شده در 1.6 میلیون کیلومتر پیمایش اولیه هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد.

فعلاً تسلا حرفی از قیمت این کشنده نزده است اما ادعا کرده که در طی 1.6 میلیون کیلومتر پیمایش، 200 هزار دلار صرفه‌جویی در هزینهٔ سوخت را برای مالکین خود به همراه خواهد داشت. تسلا گفته است که تولید این کشنده از سال 2019 آغاز خواهد شد و از هم‌اکنون سفارشات خرید آن‌را با پرداخت 5 هزار دلار پذیرفته می‌شود. در کل می‌توان گفت اگر اعداد اعلامی و ادعاهای تسلا در مورد این کشنده در عمل حقیقت داشته باشند به‌واقع می‌تواند تحولی در دنیای کشنده‌ها ایجاد کند.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

29 دیدگاه

    1. PaRHaM
      سوابق: (723 دیدگاه) ,

      با توجه ب گشتاور رودستر
      خیلی دوس دارم گشتاور اینو بدونم!
      .
      .
      این بخش های متن خیلی نظرم رو جلب کرد!
      .
      با استفاده از مگاشارژرهای سرعت‌بالای تسلا می‌توان باطری‌ها را برای پیمودن مسافتی معادل 650 کیلومتر ظرف تنها 30 دقیقه شارژ کرد
      .
      .
      کشندهٔ تسلا در هنگامی‌که با حداکثر ظرفیت خود بارگیری شده باشد می‌تواند ظرف 20 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که از تمامی کشنده‌های دیزلی بازار سریع‌تر است؛ اما شگفت‌انگیزتر از این عدد این است که کشندهٔ تسلا در حالت بدون تریلر ظرف تنها 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای مثال از سدان آلفارومئو جولیا سریع‌تر است! اما مهم‌تر از همهٔ این اعداد این است که کشندهٔ تسلا می‌تواند از شیب‌هایی تا 5 درجه با سرعت ثابت 100 کیلومتر در ساعت بالا برود.
      .
      .
      .
      .
      واقعا این دوران از برترین دوران های ماشین دوست هاس!
      آستون مارتین والکایر
      مکلارن ۷۲۰S
      داج دیمن
      کوروت ZR1
      پورشه 911 GT2
      تسلا رودستر
      تسلا Semi
      هنسی Venom F5
      دویل سیکستین
      نسل جدید فانتوم
      گرندچروکی ترک هاوک
      مرسدس پروجکت وان
      نسل جدید بنتلی کانتینتال
      مکلارن BP23
      و…..
      چیزی جا موند پوزش????❤???

      پاسخ
  1. DEADPOOL
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    همین جوری ادامه بده دوست عزیز شاه الکتریکی ها تویی هیچ شرکت دیگه ای فک نکنم بهش برسه

    پاسخ
    1. آرش آمریکایی
      سوابق: (577 دیدگاه) ,

      تو کامیونا علاقه خاصی به اون ماک دماغ دار دارم
      ولی این اصن اعوجوبس
      آدم میمونه چی بگه

      راسی Black panter سر dead pool پیدا نشد؟

      پاسخ
      1. DEADPOOL
        سوابق: (39 دیدگاه) ,

        ردشونو تا آلپ گرفتیم فعلا درتدارک نقشه هستیم دوست عزیزمون کاپتیان آمریکاهم گفته بهمون کمک میکنه
        جزئیات بیشتر درروزهای آینده

        پاسخ
  2. ARAM'
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    باورش واقعا سخت و مشکل هست
    چطور ممکنه همچین شرکتی با همچین سابقه کمی به این سطح از تکنولوژی ای برسه بعد بزرگان با تجربه ای چون دایملر نه…!

    پاسخ
    1. مصطفی حسنی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      دوست عزیز شما به نکته ی مهمی توجه کردید ؛ پاسخ این است که شرکت های با تجربه سال های زیادی را صرف تحقیق و آزمایش در مورد یک تکنولوژی جدید می کنند ؛ برای آن ها مهم ترین موضوع این نیست که در مورد یک تکنولوژی جدید الزاماً اولین باشند ، مهم این است که بهترین باشند . آن ها در این سال ها از تجارب و خطاهای دیگر شرکت ها و مشکلات پیش آمده و بازخورد های مشتریان نیز بهره مند می شوند .
      مثلاً شرکت سونی مدتی بعد از LG و سامسونگ از فناوری LED در تلویزیون های خود استفاده کرد . همین شرکت دایملر از سال 1987 یعنی 30 سال پیش روی سیستم های خودران کار می کرده …
      اما به نظر من هم جسارت و اراده ی این شرکت های جدید تحسین برانگیز است !

      پاسخ
    2. مهران
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      تسلا از جنس اپل است با همان استعداد و روش ، یادتان باشد شرکتهای کهنه کار مانند سونی دوست داشتنی یا گراندیک وووو چگونه از تازه واردها ضربه خوردند . آینده خودرو ، الکتریک است و تسلا نوظهور نابغه در این فن آوریست.

      پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    سلام
    حقیقتاً عالی چقدر این برند رو دوست دارم واقعا شجاعتش ستودنیه

    پاسخ
  4. احمد
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    این کامیون تسلا یه چیزی تو مایه های اختراع ماشین بخار ایجاد انقلاب صنعتی در جهانه انقلب ینقلب انقلاب تسلا

    پاسخ
  5. Hemichan
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    عجب کِشنده ی کُشنده ای
    چقد خفنه
    خیلی طرح باحالی داره
    “کشندهٔ تسلا در هنگامی‌که با حداکثر ظرفیت خود بارگیری شده باشد که معادل 36 تن است، می‌تواند ظرف 20 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که از تمامی کشنده‌های دیزلی بازار سریع‌تر است؛ اما شگفت‌انگیزتر از این عدد این است که کشندهٔ تسلا در حالت بدون تریلر ظرف تنها 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای مثال از سدان آلفارومئو جولیا سریع‌تر است! اما مهم‌تر از همهٔ این اعداد این است که کشندهٔ تسلا می‌تواند از شیب‌هایی تا 5 درجه با سرعت ثابت 100 کیلومتر در ساعت بالا برود.”

    پاسخ
  6. Ahmadreza 2002
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    البته یادتون باشه که پارسال ولوو یه اف اچ تقویت شده با شتاب حدود چهار ثانیه معرفی کرد
    البته فقط یکی ساخت که دو هزار اسب قدرت داشت

    پاسخ
  7. مهزیار
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    پروپاگاندا…
    ولی با این کابین مطمئنا انتخاب بسیاری از رانندگان نخواهد بود

    پاسخ
    1. هرمز
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      وقتی شما ببین سر سال ،با صرفه جوی در مصرف گازوئیل چهل درصد به درآمدت اضافه شده ،
      عاشق قیافه این ماشین میشی ، البته اگر مبنای تصمیم گیریت پول در آوردن باشه

      پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (487 دیدگاه) ,

    تکنولوژی آمریکایی بسیار بهتر از ژاپن هست اینم نمونش

    پاسخ
    1. فرزاد
      سوابق: (69 دیدگاه) ,

      ژاپنی ها بیشتر به خرکاری معروفن تا تکنولوژی ….هرچند در تکنولوژی هم اولن ولی بیشتر بخاطر خرابی کمه واسایلشون که همه طرفدارشن

      پاسخ
    2. ونوم اف ۵
      سوابق: (1276 دیدگاه) ,

      امریکا سالار و عشق ژاپن عالی و بادوام و انگلیس لوکس و اصیل و ایتالیا اخرت طراحی هند و چین در حال رشد و المان هم استاد گازکربنیک

      پاسخ
    3. Sajjad
      سوابق: (1559 دیدگاه) ,

      به نظرم ژاپن هم پیشرفت های قابل توجهی داره
      این بقیه کشورها هستن که از این دو کشور عقب ترن و فقط شعار هاشون قشنگه!

      پاسخ
  9. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    جایگاه راننده مثل مکلارن اف ۱ چه باحاله

    پاسخ
  10. سروش
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    واقعا شاهکاره . طراحی کلی ماشین عالیه . ولی بدنه خیلی ساده‌ست مثل این میمونه که صبح زود از خواب بلند بشی و بری کامیون قشنگت رو روشن کنی و ببینی برف زیادی باریده و کامیون رو پوشونده . من هنوزم با این ماشینها که جلوپنجره شون حذف شده نمیتونم زیاد ارتباط برقرار کنم

    پاسخ
    1. هرمز
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      این صحبت شما مال کسی نیست که داره با وسیلش پول در میاره ، این ماشین سر سال با صرفه جویی در مصرف گازوئیل سی تا چهل درصد به درآمد راننده اضافه میکنه یعنی سی سال کار میکنه اما پول پنجاه سال رانندگی رو در میاره ، اتفاقا خیلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت

      پاسخ
  11. ستار
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    از خود ایلان ماسک م خوشم میاد?
    چه خوشتیپه
    یک مدت هم که با بازیگر معروف آمبر هرد بود.همون که میگن مناسبترین اعضای صورت و داره از نظر پزشکان جراح پلاستیک

    پاسخ
  12. MAHDI . CHEVROLET
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    انقلاب صنعتی جدید
    اینده اینجاست ، چیزی که ما میبینیم ایندست
    کابین مثل یه سفینه تو فیلمای تخیلی هست
    تسلا حرف اول دنیا میشه ببین کی گفتم ، این لینک رو ذخیره میکنم برای مخالفین و یه روز به این حرف من میرسن
    وقتی سوار یه امریکایی میشی جاده فقط یه بازی بچه گونه هست

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    تسلا همه مرزها رو جابجا کرده

    پاسخ
  14. Sami
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    از اون صبحی که معرفیش کردن واقعا در تعجبم.عالی تراز اینم مگه میشه.ما بدبخت فقط داریم ماشین 30 سال پیشو مونتاژ میکنیم

    پاسخ
  15. sevlan
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    شاید بعضی ها فک کنن این بابا ایلان ماسک چاخان میکنه و چه چه ..‌ولی دیگع فک میکنم که ماسک واقعا خیلی چیزا تو چنته داره ، واقعا قابل تثور نیست که تو تسلا که همدلی و همکاری بین اون همه مهندس و تکنسین و طراح و…وجود داره ، واقعا نبوغ مدیریتی رو دیگه به اوج رسونده ،آخه چطور ممکنه. ، اگه کل صنعت مارو (حداقل خودرو)رو دست یه همچین آدمی میدادن…ای ،چی میگم ، امکان نداره تو ایران ، وا اسلاما …

    پاسخ
  16. M
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    این چه وضعیه؟؟؟؟؟؟
    یه دونه صندلی گذاشتن وسط واسه راننده . خو ما چجوری چایی رو از شاگرد شوفر بگیریم؟ تخت خوابش کو؟؟؟؟؟؟ رانندهامون باید حتما بعد چند ساعت بزنن کنار هم ماشین شارژ شه هم خودشون رو شارژ کنن . بعد شارژ هم باید یه ساعتی بخوابن – چرا به فکر ما نیستن؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.