تست شتاب تویوتا سوپرا با نتیجه‌ای کاملاً مطلوب!

تویوتا سوپرا 2020 در خط مستقیم کاملاً سریع است. ما این را می‌دانیم. ژاپنی‌ها شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت نسل جدید سوپرا را 4.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن را 250 کیلومتر در ساعت اعلام کرده اما بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند این کوپه‌ی تازه‌نفس در خط مستقیم سریع‌تر از اعداد اعلامی تویوتا می‌باشد.


این خودرو در تست کار اند درایور شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه‌ای را ثبت کرده است. بله درست است! این عملکرد سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از تخمین‌های تویوتا بوده و همین امر باعث شده سوپرا یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از ب‌ام‌و Z4 عمل کند. اگرچه این دو خودرو از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربو استفاده می‌کنند اما قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 494 نیوتون متری سوپرا 49 اسب بخار کمتر از ب‌ام‌و Z4 می‌باشد.


سوپرا مسافت 400 متر را نیز در 12.3 ثانیه و با سرعت 181 کیلومتر در ساعت طی می‌کند. کار اند درایور می‌گوید وقتی با سوپرا در سرعت 112 کیلومتر در ساعت ترمز کنید خودرو پس از طی مسافت 45 متری خواهد ایستاد. این خودرو در صورت تجهیز به لاستیک‌های میشلین پایلوت سوپر اسپورت شتاب جانبی متوسط 1.07 جی را بر جای خواهد گذاشت که تقریباً مشابه عملکرد پورشه کیمن GTS و ب‌ام‌و M2 می‌باشد.


شاید تویوتا سوپرا ضعیف‌تر از Z4 باشد اما وزن 1540 کیلویی آن 21 کیلوگرم کمتر از پسرعموی آلمانی‌اش می‌باشد. سوپرا قیمت ارزان‌تری هم دارد. قیمت این خودرو در اروپا از 49990 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید Z4 شش سیلندر باید حداقل 65690 دلار بپردازید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

  1. حسین وی
    سوابق: (354 دیدگاه) ,

    بر خلاف همه ی انتقاداتی که دوستان به این ماشین وارد کردن
    به نظره من این ماشین خیلی عالی و دوست داشتنیه
    مطمئنا بعد از یه مدتی محبوبیتش افزایش پیدا میکنه

    پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1678 دیدگاه) ,

    احساس میکنم ، هرچی از تاریخ معرفیش میگذره ، جااُفتاده تر و چشم نواز تر به نظر میاد ، من که عاشقانه دوستش دارم .

    این خودرو یک فرق بزرگ با تمام خودروها داره و اون هم تفاوتی زیبا در نمای جلو خودرو هست که با تمام خودروها متفاوته و همیشه در ذهن ماندگاره ، البته سوپرا نسل قبل را هم تَداعی میکنه .

    پاسخ
    1. Yashar
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بابا هنر شناس
      همه ی نشریه ها میگن تویوتا نتونسته اون طور که باید سوپرا رو از آب در بیاره. روز به روز جا افتاده تر میشه😑 مگه ترشیه

      پاسخ
  3. AMIR / ARMI
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی اگه پولشو داشتید
    و میتونستید تو بازار ایران بخرید
    موستانگ بولیت 2019 با موتور هشت سیلندر 5 لیتری با خروجی 480 اسبی
    و البته قیمت 47 هزار دلاری میخریدید
    یا تویوتا سوپرا 6 سیلندر 335 اسبی و قیمت 50 هزار دلاری

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      سلیقه عاملی هست که تو انسان های مختلف متفاوت است.درسته تو ایران هر چقدر بیشتر پول داشته باشی همونقدر ماشین کت کلفت تر میخری ولی تو خارج بر حسب نیاز میخرن.بخاطر همینه تو ایران کمترین فیات پونصد و اسمارت هارو داریم.
      در مورد بنده هم شاید کامارو رو برای دور زدن تو نصف شب انتخاب کنم و سوپرا رو برای روز مره و حتی رانندگی هیجانی .
      پس همه چیز اعداد نیستن.یه جور عشقه یه تقابل بین مغز و قلب که اکثرا احساس پیروز ماجراست

      پاسخ
      1. AMIR / ARMI
        سوابق: (300 دیدگاه) ,

        اگه قرار باشه یکی رو بخری
        از عقلت استفاده میکنی
        چون هیچ عقل سالمی بولیت ول نمیکنه سوپرا بخره
        ولی اگه پولدار بودی و میتونستی سوپرا رو به عنوان انتخاب بعدی برای
        تجربه کردن ماشین های دیگه بخری

        پاسخ
        1. овsкиكMас
          سوابق: (38 دیدگاه) ,

          خب قطعا سوپرا رو انتخاب میکردم اگه قرار به انتخاب باشه نه موستانگی که تمام تست و بررسی هاش توی دو جمله خلاصه میشه: کیفیت کابین به شدت پایین (حتی خودروبانک تستش کرده بود میگفت کیفیت کابین موستانگ ٢٠١٨ از جنسیس کوپه ٢٠١٣ پایین تره!!!!)و سواری به شدت خشک
          شتاب ٣/٨ رو هم توی خواب ببینه! ماشالله باختنش تو درگ ملسه،از کیا استینگر که ١۴٠ اسب کمتر داره باخت!!
          گرچه به سوپرا هم علاقه خاصی ندارم ولی ٣٠٠٠ دلار بیشتر ارزشش رو داره

        2. Hamid...Audi
          سوابق: (606 دیدگاه) ,

          با اجازه منم با مغز معیوبم سوپرا رو انتخاب میکنم.
          این روزا توهین کردن چقدر آسون شده…

    2. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      تازه اینم در نظر داشته باش اقا امیر
      موستانگ بولیت از نظر ابعاد بزرگ تره
      و تازه موستانگ بولیت تنفس طبیعی هست
      و البته دنده دستی
      هیچ جوره ارزش خرید نداره با قیمت 50 هزار دلاری

      پاسخ
      1. کوروش
        سوابق: (1033 دیدگاه) ,

        همین که موتورش ساخت بیمره کاملا می شه به همه گزینه های دیگر ترجیح دادش

        پاسخ
        1. MOHAMMAD.DEMON
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          جواب شما رو دقیقا زمانی میدم که
          یه سال تمام گذشته باشه
          و امار فروشش در بیاد
          اون موقع ببینیم فروشش حتی 5 رقمی میشه
          و از نیسان زد 370 بیشتر میشه در سال

    3. Mohammadreza
      سوابق: (519 دیدگاه) ,

      از برتری های سوپرا نسبت به موستانگ چندین خط میتونم برات بنویسم ولی به همین قناعت میکنم که اولین سوپرای تولیدی نسل جدید تو حراجی در خاک امرریکا گرونتر از گرونترین موستانگ تاریخ فروش رفت

      پاسخ
      1. MOHAMMAD.DEMON
        سوابق: (41 دیدگاه) ,

        شلبی GT500 سوپر اسنیک قیمت فروشش 2.2 میلیون دلار بود
        تویوتا سوپرا اولین دستگاهش چون قرار بود پ.لش بره خیریه 2.1 میلیون دلار فروش رفت
        فکر کنم فرقشون بفهمی
        شما چندین خط ننویس
        فقط یه مورد بگو برتری سوپرا به موستانگ بولیت

        پاسخ
        1. Mohammadreza
          سوابق: (519 دیدگاه) ,

          فقط یه مورد ؟!
          شتاب صفر تا صد سوپرا 3.8
          (عدد اعلامی توسط خود کمپانی ۴.۱)
          شتاب صفر تا صد بولیت ۴.۶

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.